abonnement Unibet Coolblue
pi_177359912
Van nu.nl

quote:
President Donald Trump heeft woensdag gezegd dat hij denkt dat het bewapenen van leraren ertoe kan bijdragen dat schietincidenten zoals op een school in Florida afgelopen week voorkomen kunnen worden. Daar schoot een oud-leerling vorige week zeventien mensen dood.
"Als je een leraar hebt, die bekend is met wapens, zou dat een aanval heel snel kunnen beëindigen", aldus Trump

HIj deed het voorstel tijdens een gesprek in het Witte Huis met studenten, leraren en ouders, onder wie vertegenwoordigers van de Marjory Stoneman Douglas High School in Parkland.


Hier vond vorige week een schietpartij plaats waar zeventien mensen werden gedood en tientallen gewond raakten.

Controversieel plan
De president gaf ook meteen toe dat het plan controversieel is. "We gaan er heel goed naar kijken. Veel mensen zullen er tegen zijn en ik denk dat ook veel mensen het een goed idee zullen vinden."

Volgens Trump duurt een gemiddelde schietpartij op een school drie minuten,terwijl de politie er gemiddeld vijf tot acht minuten over doet om ter plekke te komen. Gewapende medewerkers zouden daarom sneller een eind aan een aanval kunnen maken.

Verandering
Trump luisterde ook naar scholieren die smeekten voor een verandering van de wapenwetgeving. Hij liet weten bereid te zijn het wapengeweld op Amerikaanse scholen aan te pakken. Om dat te beteugelen beloofde hij dat zijn regering de nadruk gaat leggen op controle van iemands verleden en geestelijke gezondheid.

"We gaan zwaar inzetten op het natrekken van achtergronden, dat doen we heel gedecideerd en we gaan streng toezien op geestesgesteldheid."

Andrew Pollack, de vader van een achttienjarige leerlinge van de school in Parkland, vroeg zich af waarom het zo lang duurt voordat de overheid iets tegen de schietpartijen op scholen doet. ,,Het had bij één schietpartij op school moeten blijven. Toen hadden we dit al moeten oplossen", zei hij. ,,Ik ben woedend, want ik zal mijn dochter nooit meer zien."

Getuige schietpartij Florida houdt emotionele speech Getuige schietpartij Florida houdt emotionele speech
Mars voor ons leven
De roep van Amerikaanse scholieren om strengere wapenwetten in de VS wordt steeds luider. De overlevenden van de schietpartij in Parkland hebben opgeroepen tot een 'mars voor ons leven' in Washington op 24 maart.

Al diverse andere groeperingen die zich inzetten tegen de overdadige wapenhandel, zoals Moms Demand Action, hebben zich al bij de oproep aangesloten. Ook een flink aantal Hollywoodsterren heeft zich achter het scholierenprotest geschaard. Onder meer Oprah Winfrey, Steven Spielberg en George Clooney hebben geld geschonken voor de mars.

Veel scholieren hebben de afgelopen dagen in de media emotionele maar goed gefundeerde oproepen gedaan waarin zij het Amerikaanse Congres, de Amerikaanse wapenhandel en president Trump ter verantwoording riep voor het niet nemen van hun verantwoordelijkheid over dit onderwerp. Deze toespraken werden veelvuldig gedeeld op sociale media.

Bekijk het filmpje van Zondag met Lubach over 'NRA' Bekijk het filmpje van Zondag met Lubach over 'NRA'
Meer dodelijke schietpartijen
De roep om een nationale aanpak van het probleem lijkt echter luider te worden nadat het aantal dodelijke schietpartijen is toegenomen de afgelopen jaren. De dodelijkste schietpartij in de recente Amerikaanse geschiedenis vond begin oktober plaats in Las Vegas. Hier vielen 58 doden en honderden gewonden tijdens een countryconcert.

Een meerderheid van de Amerikanen is voor een beperking van de wapenhandel in de VS. Maar het door de Republikeinen gedomineerde Congres anticipeert hier niet op. Een maatregel van Barack Obama die de aanschaf van wapens door psychisch instabiele mensen bemoeilijkte, werd zelfs weer grotendeels teruggedraaid.
Waar leerlingen en ouders roepen om minder wapens in het algemeen, zet Trump in op vuurwapens voor in de klas. Bij de NRA lachen ze zich weer de ballen uit de broek.
  donderdag 22 februari 2018 @ 05:15:19 #2
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_177359914
Zijn er eigenlijk nog steeds Trump fans hier op fok? Zoals vorig jaar, toen ze zo euforisch waren toen hij won?

Laat je zien!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_177359915
Dus.. er is niet genoeg geld voor goed lesmateriaal, maar wel voor wapens ?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 februari 2018 @ 05:18:27 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_177359918
_O- _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_177359921
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:15 schreef Kassamiep het volgende:
Dus.. er is niet genoeg geld voor goed lesmateriaal, maar wel voor wapens ?
Uiteraard

Als t gouden wapens moeten zijn dan is er ook wel een potje voor.
pi_177359922
Dit gaat er niet komen. Zoals in het artikel staat vind Trump dit zelfs een beetje ver gaan. Lijkt me ook nagenoeg onuitvoerbaar aangezien je dan duizenden docenten moet gaan opleiden om met wapens om te gaan.

Vond ik het andere plan om ex mariniers en bewakers in te zetten op scholen beter.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 februari 2018 @ 05:23:34 #7
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_177359923
Je zal nu een enigszins normale Amerikaan zijn op dit moment.. Verschrikkelijk. En dan schaam ik me af en toe al voor mijn landgenoten _O-
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_177359925
8)7 8)7 8)7
pi_177359926
Topic is uiteraard ook niet compleet zonder een tweet waarin hij zichzelf weerspreekt :P

realDonaldTrump twitterde op zondag 22-05-2016 om 05:55:39 Crooked Hillary said that I want guns brought into the school classroom. Wrong! reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 februari 2018 @ 05:27:38 #10
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_177359930
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Topic is uiteraard ook niet compleet zonder een tweet waarin hij zichzelf weerspreekt :P

realDonaldTrump twitterde op zondag 22-05-2016 om 05:55:39 Crooked Hillary said that I want guns brought into the school classroom. Wrong! reageer retweet
haha :D
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_177360113
Okay, voordat ik dit plan belachelijk maak....

Stel dat ik een leerling ben die van plan is om een klas overhoop te schieten... ik zou dan als eerst de leraar uitschakelen omdat ik weet of vermoed dat die getraind en bewapend is. Hebben ze daar over nagedacht?
pi_177360143
Als iedereen gewoon n gun heeft is het probleem opgelost, dan komt de dader niet ver en die denkt wel 3x na.

Ik kan de 1216 shotgun aanraden, dan weet je zeker dat de dader uitgeschakeld is voordat die wat kan doen!
  donderdag 22 februari 2018 @ 06:29:29 #13
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_177360191
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:17 schreef Peunage het volgende:
Okay, voordat ik dit plan belachelijk maak....

Stel dat ik een leerling ben die van plan is om een klas overhoop te schieten... ik zou dan als eerst de leraar uitschakelen omdat ik weet of vermoed dat die getraind en bewapend is. Hebben ze daar over nagedacht?
Nee, nadenken kunnen de mensen die zijn gehersenspoeld door de wapenlobby niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_177360205
Rechts :'(
pi_177360255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:33 schreef loni55 het volgende:
Rechts :'(
in de vs heb je rechts en rechts, jouw comment kan je overal plakken :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177360288
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

in de vs heb je rechts en rechts, jouw comment kan je overal plakken :')
Van mij mag je dat wel doen :P
pi_177360304
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit gaat er niet komen. Zoals in het artikel staat vind Trump dit zelfs een beetje ver gaan. Lijkt me ook nagenoeg onuitvoerbaar aangezien je dan duizenden docenten moet gaan opleiden om met wapens om te gaan.

en wat doe je dan met het volgende probleem van overspannen leraren met een schietklaar wapen tegenover een klas etterende pubers
  donderdag 22 februari 2018 @ 07:02:55 #18
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_177360377
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en wat doe je dan met het volgende probleem van overspannen leraren met een schietklaar wapen tegenover een klas etterende pubers
Dan bewapen je ook de leerlingen!
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_177360505
Elk persoon van 18 jaar of ouder verplicht een wapen.

_O_
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_177360521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:17 schreef Peunage het volgende:
Okay, voordat ik dit plan belachelijk maak....

Stel dat ik een leerling ben die van plan is om een klas overhoop te schieten... ik zou dan als eerst de leraar uitschakelen omdat ik weet of vermoed dat die getraind en bewapend is. Hebben ze daar over nagedacht?
Klopt, plus dat er dan al een wapen in de klas is, dus dat hoeven ze niet meer mee te nemen, dat hoeven ze alleen maar van de leraar af te pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 februari 2018 @ 07:33:53 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177360587
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, plus dat er dan al een wapen in de klas is, dus dat hoeven ze niet meer mee te nemen, dat hoeven ze alleen maar van de leraar af te pakken.
Ik neem aan dat dat wapen wel in een kluis zit ergens in de klas. En dat de leraar alleen de code weet (of vingerafdruk)

Ik denk dat de gedachte is dat als een schooter het lokaal binnenkomt het sowieso al te laat is. Het is meer dat andere leraren op andere verdiepingen bijvoorbeeld tijd hebben om dat wapen dan te pakken.

Alsnog een belachelijk plan hoor, maar denk niet dat dat wapen zo los in de klas zou liggen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 februari 2018 @ 07:45:34 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177360731
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en wat doe je dan met het volgende probleem van overspannen leraren met een schietklaar wapen tegenover een klas etterende pubers
Welke etterende pubers. Als mijn aardrijkskunde leraar een pipa heeft en een beetje een wilde blik in zijn ogen krijgt gaat het groepje usual suspects zich denk ik wel wat liever gedragen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177360776
Had al veel eerder moeten gebeuren.
pi_177360782
Ja want leraren kunnen niet doordraaien of schieten en nog meer wapens in een school zal het probleem vast oplossen.
Met extra vezels!
pi_177360783
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat wapen wel in een kluis zit ergens in de klas. En dat de leraar alleen de code weet (of vingerafdruk)

Ik denk dat de gedachte is dat als een schooter het lokaal binnenkomt het sowieso al te laat is. Het is meer dat andere leraren op andere verdiepingen bijvoorbeeld tijd hebben om dat wapen dan te pakken.

Alsnog een belachelijk plan hoor, maar denk niet dat dat wapen zo los in de klas zou liggen.
Als het in de klas aanwezig is zijn er manieren het de leraar afhandig te maken.
Ook als het in een kluis ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177360794
Het 'gratis prijsschieten' idee zal minder worden als bekend is dat bepaalde personen in een school een schietbevoegdheid hebben.
pi_177360862
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:51 schreef Loekie1 het volgende:
Het 'gratis prijsschieten' idee zal minder worden als bekend is dat bepaalde personen in een school een schietbevoegdheid hebben.
Denk je echt dat "wapens in school" het antwoord is op schoolshootings?
Dit plan is nog belachelijker dan gewapende beveiligers op scholen neerzetten.

Als dat nodig is dan is het al een teken dat het volledig mis is met de wapenwetgeving in een land, en dan moet je dat aanpakken, niet een volgende pleister op je gapende wond plakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177360864
Dus dan gaan de leraar én de aanvaller op elkaar lopen schieten in een klas vol kinderen? Goed plan wel ja. 8)7 8)7 8)7 8)7
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:01:23 #29
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_177360871
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en wat doe je dan met het volgende probleem van overspannen leraren met een schietklaar wapen tegenover een klas etterende pubers
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:02 schreef Steef121 het volgende:

[..]

Dan bewapen je ook de leerlingen!
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:01:42 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177360874
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Denk je echt dat "wapens in school" het antwoord is op schoolshootings?
Dit plan is nog belachelijker dan gewapende beveiligers op scholen neerzetten.

Als dat nodig is dan is het al een teken dat het volledig mis is met de wapenwetgeving in een land, en dan moet je dat aanpakken, niet een volgende pleister op je gapende wond plakken.
Ik denk dat niemand hier denkt dat het DE oplossing is. Maar het zou het iets kunnen verminderen wellicht. Alleen denk ik nog steeds dat als je leraren moet bewapenen op scholen, je gefaald hebt als samenleving.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177360880
Waarom denk je dat ze steeds een school pakken? Niemand te bekennen met een wapen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:02:32 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177360885
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:01 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom denk je dat ze steeds een school pakken? Niemand te bekennen met een wapen.
Las vegas laatst even vergeten?

De reden dat 'ze' vaak de school pakken is ook omdat dat hun omgeving is, die ze zien als de boosdoener.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177360887
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177360897
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Las vegas laatst even vergeten?
Daar was heel veel voorbereiding aan voorafgegaan.
pi_177360909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:01 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom denk je dat ze steeds een school pakken? Niemand te bekennen met een wapen.
Het zijn meestal (oud-)leerlingen die wraak nemen, dat is waarom ze een school pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:04:49 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177360922
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:03 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Daar was heel veel voorbereiding aan voorafgegaan.
Dus de school shootings zijn meer impuls? Dan zou het juist betekenen dat het bewapenen van leraren helemaal geen zin heeft. Tenslotte denken ze er niet bij na.

Wat ik ook in de vorige reactie schreef. Het zijn vaak tieners van de school zelf. Ze kiezen niet de school omdat het een makkelijk doel is, ze kiezen de school omdat daar de mensen zitten die ze als de boosdoeners zien of als 'prooi' Ze kiezen juist iets waar ze een band mee hebben. In een winkelcentrum lopen ook eindeloos veel ongewapende mensen rond. Daar gaan ze niet heen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177360941
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dus de school shootings zijn meer impuls? Dan zou het juist betekenen dat het bewapenen van leraren helemaal geen zin heeft. Tenslotte denken ze er niet bij na.

Juist wel. De impuls wordt onderdrukt als ze weten dat ze bij aankomst al neergehaald kunnen worden.
pi_177360951
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dus de school shootings zijn meer impuls? Dan zou het juist betekenen dat het bewapenen van leraren helemaal geen zin heeft. Tenslotte denken ze er niet bij na.

Wat ik ook in de vorige reactie schreef. Het zijn vaak tieners van de school zelf. Ze kiezen niet de school omdat het een makkelijk doel is, ze kiezen de school omdat daar de mensen zitten die ze als de boosdoeners zien.
En ze kennen de omgeving goed, ze weten de weg in de school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177360963
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In een winkelcentrum lopen ook eindeloos veel ongewapende mensen rond. Daar gaan ze niet heen.
Maar waar om elke hoek een politieagent kan staan.
pi_177360979
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:05 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Juist wel. De impuls wordt onderdrukt als ze weten dat ze bij aankomst al neergehaald kunnen worden.
Zijn metaaldetectoren bij iedere ingang dan niet handiger?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:07:12 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177360981
Wat een treurigheid, deze president.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:07:56 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177361009
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:05 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Juist wel. De impuls wordt onderdrukt als ze weten dat ze bij aankomst al neergehaald kunnen worden.
Dat zou kunnen. Vind ik lastig te zeggen. Dat zou je met een langdurige test moeten uitproberen.

Ik denk alleen niet dat het DE oplossing gaat zijn. het gaat het hooguit iets verminderen. Maar er komen ook allerlei nieuwe problemen bij kijken he. Leraren hebben het al niet zo goed in de VS. Als je ze gaat bewapenen denk ik dat heel veel leraren dan liever iets anders gaan doen. Plus dat je mensen ook moet gaan trainen enzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177361051
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Vind ik lastig te zeggen. Dat zou je met een langdurige test moeten uitproberen.

Ik denk alleen niet dat het DE oplossing gaat zijn. het gaat het hooguit iets verminderen. Maar er komen ook allerlei nieuwe problemen bij kijken he. Leraren hebben het al niet zo goed in de VS. Als je ze gaat bewapenen denk ik dat heel veel leraren dan liever iets anders gaan doen. Plus dat je mensen ook moet gaan trainen enzo.
Er zijn vast politieagenten die best leraar willen worden.
pi_177361054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar waar om elke hoek een politieagent kan staan.
Maar niet staat.
Als het je puur gaat om mensen neermaaien heb je in iedere willekeurige mall een hogere score voor je zelf gepakt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:09:52 #45
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177361070
quote:
15s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:07 schreef Copycat het volgende:
Wat een treurigheid, deze president.
Het alternatief op het eind was een vrouwenverkrachter steunende, pedofiel vriendje hebbende oorlogshitser.

Natuurlijk is Trump een vreemd figuur en niet bepaald diplomatiek, maar hij doet het gewoon prima als president. Amerika draait nog en draait goed.
pi_177361083
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar niet staat.
Als het je puur gaat om mensen neermaaien heb je in iedere willekeurige mall een hogere score voor je zelf gepakt wordt.
Dan een opeengepakte school? Je laat een rookbommetje af gaan en ze lopen naar je toe en het is prijsschieten. Zo is de situatie nu.
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:10:12 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177361088
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Er zijn vast politieagenten die best leraar willen worden.
En die agenten gaan vervangen worden door die leraren die geen leraar meer willen zijn zeker :')

Maargoed, ik zeg ook niet dat het een compleet kansloos idee is.Maar het is niet echt een oplossing.

Waarom vinden Amerikaanse tieners het zo interessant om mensen dood te schieten op scholen? Daar moeten oorzaken aan ten grondslag liggen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:11:13 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177361120
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:09 schreef Richestorags het volgende:

Het alternatief op het eind was een vrouwenverkrachter steunende, pedofiel vriendje hebbende oorlogshitser.

Whut?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:11:35 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177361129
Killary!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177361212
Trump :')

Meer kan ik er niet van maken
pi_177361218
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijn metaaldetectoren bij iedere ingang dan niet handiger?
Ohja, want metaaldetectoren houden iemand met een geweer tegen...
pi_177361261
CNN organiseert woensdagavond (Amerikaanse tijd) een debat tussen de overlevenden van de Parkland-schietpartij en de National Rifle Association, de Amerikaanse wapenlobbyclub.

Ook zijn er politici aanwezig, onder wie senator Marco Rubio van Florida. Rubio ligt ook onder vuur omdat hij in zijn staat geen zwaardere restricties voor wapenverkoop heeft doorgevoerd. Rubio heeft aanzienlijke bedragen gekregen van de NRA voor zijn campagnes. Trump wil niet aan het debat deelnemen.

——————

Hmmm
Met extra vezels!
pi_177361279
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het alternatief op het eind was een vrouwenverkrachter steunende, pedofiel vriendje hebbende oorlogshitser.

Natuurlijk is Trump een vreemd figuur en niet bepaald diplomatiek, maar hij doet het gewoon prima als president. Amerika draait nog en draait goed.
Goed verhaal dit.
Met extra vezels!
pi_177361283
Hopen dat de leraar of lerares niet overspannen raakt dan.
pi_177361369
Nee, gewoon nee.
pi_177361378
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:14 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ohja, want metaaldetectoren houden iemand met een geweer tegen...


Ingangen beveiligen is een kwestie van willen, niet een kwestie van kunnen. :P
pi_177361462
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:14 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ohja, want metaaldetectoren houden iemand met een geweer tegen...
Zet je een bewaker naast die metaaldetector.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177361516
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zet je een bewaker naast die metaaldetector.
Een bewaker is niet opgewassen tegen een automatisch wapen.
Met extra vezels!
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:30:59 #59
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177361518
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Whut?
Bill Clinton = verkrachter.
Ebstein = pedofiel vriendje.
Hillary = koos altijd de meest oorlogszuchtige oplossing op het internationale speelveld. "We came, we saw, he died".
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:32:01 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177361536
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bill Clinton = verkrachter.
Ebstein = pedofiel vriendje.
Hillary = koos altijd de meest oorlogszuchtige oplossing op het internationale speelveld. "We came, we saw, he died".
:')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177361561
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:30 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Een bewaker is niet opgewassen tegen een automatisch wapen.
Dan geven we die bewaker ook een automatisch wapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177361589
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Bill Clinton = verkrachter.
Ebstein = pedofiel vriendje.
Hillary = koos altijd de meest oorlogszuchtige oplossing op het internationale speelveld. "We came, we saw, he died".
Gelukkig draagt Trump wel bij aan de vrede. Trump zou bijv. nooit de Koerden steunen in de strijd tegen IS om ze daarna te laten barsten en door de Turken te laten afslachten. O-)
pi_177361591
Extreme poging tot symptoombestrijding wel. Scholen (die in de meeste "normale" landen als vanzelf al vrij veilig zijn) ombouwen tot een soort forten met bewakers, gewapend personeel, metaaldetectors en weet ik veel wat, maar de oorzaken waardoor mensen uberhaupt tot dit soort schietpartijen kunnen/willen overgaan laat je zo goed als ongemoeid.

[ Bericht 1% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 22-02-2018 08:40:08 ]
pi_177361604
Ebstein :')
Als je de naam al niet kunt spellen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177361606
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:30 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Een bewaker is niet opgewassen tegen een automatisch wapen.
Dan moet je de bewaker maar bewaken met een gewapende bewaker.
pi_177361620
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan geven we die bewaker ook een automatisch wapen.
Dat is toch de redenering van de NRA-wappies ja? Dat je criminaliteit en geweld alleen maar kan bestrijden door criminelen en gestoorden altijd een stapje voor te zijn met grotere en brutere wapens

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 08:36:15 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:36:23 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177361624
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig draagt Trump wel bij aan de vrede. Trump zou bijv. nooit de Koerden steunen in de strijd tegen IS om ze daarna te laten barsten en door de Turken te laten afslachten. O-)
Die steun is onder Obama begonnen en slechts voortgezet. Wel is het uiterst laf dat Trump de Koerden als een baksteen laat vallen en Erdogan niet terug in zijn hondenhok schopt. Maar de Koerden zijn simpelweg niet belangrijk genoeg geopolitiek gezien voor een escalatie met een onbetrouwbare NAVO partner.
pi_177361647
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is toch de redenering van de NRA-wappies ja? Dat je criminaliteit en geweld alleen maar kan bestrijden door criminelen en gestoorden altijd een stapje voor te zijn met grotere en brutere wapens
Ja, klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177361755
Nu zal ik wel weer afgevallen worden want Trump en Trump fan alleen omdat ik niet al het anti-Trump nieuws schuimbekkend met de oogkleppen op volg, maar dit soort artikelen, waar een bewering als kop staat die niet terugkomt in de tekst, worden normaal afgeschoten, mits ze niet over Trump zouden gaan dan.

Ik lees nergens in het artikel dat Trump leraren wil bewapenen, dat maken mensen in de media ervan en het oogklepvolk loopt er weer achteraan, dit staat letterlijk in de tekst:

quote:
President Donald Trump heeft woensdag gezegd dat hij denkt dat het bewapenen van leraren ertoe kan bijdragen dat schietincidenten zoals op een school in Florida afgelopen week voorkomen kunnen worden. Daar schoot een oud-leerling vorige week zeventien mensen dood.
"Als je een leraar hebt, die bekend is met wapens, zou dat een aanval heel snel kunnen beëindigen", aldus Trump
Nou ik denk als je alle Marokkanen uit land uit gooit dat de criminaliteit zeker met de helft afneemt, maar nergens roep ik op om Marokkanen uit het land te zetten. Trump geeft nergens aan leraren te willen bewapen hij denkt alleen dat het een verschil kan maken, er wordt zelfs nog gezegd dat ze er goed naar kijken, dus er is nog geen beslissing genomen. En is dat niet normaal als je een probleem probeert op te lossen, dat je naar alle factoren en alle mogelijke oplossingen kijkt waaronder de wat meer controversiële plannen? Nergens reppen ze een woord om dit door te voeren of wekken ze het idee om dit door te gaan voeren, maar toch is de titel "Trump wil leraren bewapenen".

Ongelooflijk hoe dom en blind de mensen achter dit soort nieuwsartikelen aanlopen, schuimbekkend losgaan (vooral na deze reactie zullen weer heel wat sneeuwvlokjes losgaan), en nog niet meer eens voor zichzelf kunnen nadenken. Mensen hebben geen idee hoe moeilijk het onderwerp "vuurwapenbezit" is in Amerika, natuurlijk moet er weer vooral gekotst worden op Trump, maar als het zo makkelijk was waarom heeft Obama de verkoop van vuurwapens dan niet afgeschoten onder zijn termijn? Of één van de voorgaande presidenten? Het is niet mogelijk om van de één op de andere dag alle verkoop aan banden te leggen, dat zit te diep in Amerika, dus moeten er andere oplossingen gezocht worden en ik vind het niet verkeerd dat daarbij alle opties worden afgewogen, dat doen goede leiders.

En om het verschil te begrijpen:

quote:
Om dat te beteugelen beloofde hij dat zijn regering de nadruk gaat leggen op controle van iemands verleden en geestelijke gezondheid.

"We gaan zwaar inzetten op het natrekken van achtergronden, dat doen we heel gedecideerd en we gaan streng toezien op geestesgesteldheid."
Dit is een belofte en gaat hij doen, dat is iets heel anders dan "ik denk", maar om die tekst als kop te gebruiken past niet in het beeld dat verschillende media proberen te creëren.
pi_177361893
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:15 schreef Parafernalia het volgende:
Zijn er eigenlijk nog steeds Trump fans hier op fok? Zoals vorig jaar, toen ze zo euforisch waren toen hij won?

Laat je zien!
Er waren geen protesten over dit onderwerp tijdens Obama, vreemd.
pi_177361895
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nu zal ik wel weer afgevallen worden want Trump en Trump fan alleen omdat ik niet al het anti-Trump nieuws schuimbekkend met de oogkleppen op volg, maar dit soort artikelen, waar een bewering als kop staat die niet terugkomt in de tekst, worden normaal afgeschoten, mits ze niet over Trump zouden gaan dan.

Ik lees nergens in het artikel dat Trump leraren wil bewapenen, dat maken mensen in de media ervan en het oogklepvolk loopt er weer achteraan, dit staat letterlijk in de tekst:

[..]

Nou ik denk als je alle Marokkanen uit land uit gooit dat de criminaliteit zeker met de helft afneemt, maar nergens roep ik op om Marokkanen uit het land te zetten. Trump geeft nergens aan leraren te willen bewapen hij denkt alleen dat het een verschil kan maken, er wordt zelfs nog gezegd dat ze er goed naar kijken, dus er is nog geen beslissing genomen. En is dat niet normaal als je een probleem probeert op te lossen, dat je naar alle factoren en alle mogelijke oplossingen kijkt waaronder de wat meer controversiële plannen? Nergens reppen ze een woord om dit door te voeren of wekken ze het idee om dit door te gaan voeren, maar toch is de titel "Trump wil leraren bewapenen".

Ongelooflijk hoe dom en blind de mensen achter dit soort nieuwsartikelen aanlopen, schuimbekkend losgaan (vooral na deze reactie zullen weer heel wat sneeuwvlokjes losgaan), en nog niet meer eens voor zichzelf kunnen nadenken. Mensen hebben geen idee hoe moeilijk het onderwerp "vuurwapenbezit" is in Amerika, natuurlijk moet er weer vooral gekotst worden op Trump, maar als het zo makkelijk was waarom heeft Obama de verkoop van vuurwapens dan niet afgeschoten onder zijn termijn? Of één van de voorgaande presidenten? Het is niet mogelijk om van de één op de andere dag alle verkoop aan banden te leggen, dat zit te diep in Amerika, dus moeten er andere oplossingen gezocht worden en ik vind het niet verkeerd dat daarbij alle opties worden afgewogen, dat doen goede leiders.

En om het verschil te begrijpen:

[..]

Dit is een belofte en gaat hij doen, dat is iets heel anders dan "ik denk", maar om die tekst als kop te gebruiken past niet in het beeld dat verschillende media proberen te creëren.
Wapens verbannen maakt een veel groter verschil, maar daar hoor je hem nooit iets over zeggen. In plaats daarvan stelt hij iets voor dat voor meer wapenverkoop zorgt. Hoe zou dat komen? Het is ook gewoon heel raar om zoiets te zeggen tegenover slachtoffers en vervolgens te roepen dat ze het niet doen. Waarom roep je het dan? Die man moet echt eerst nadenken voordat hij wat roept.
pi_177361998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is toch de redenering van de NRA-wappies ja? Dat je criminaliteit en geweld alleen maar kan bestrijden door criminelen en gestoorden altijd een stapje voor te zijn met grotere en brutere wapens
..///
pi_177362050
Ik zeg doen! _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177362090
Goed idee. Overspannen leraren een wapen geven.

Ik zie ze ook niet veel uithalen tegen een automatisch wapen.
pi_177362108
Iedereen weet dat er klassen zijn die met plezier de nieuwe temp aan het janken maken.
pi_177362141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nu zal ik wel weer afgevallen worden want Trump en Trump fan alleen omdat ik niet al het anti-Trump nieuws schuimbekkend met de oogkleppen op volg, maar dit soort artikelen, waar een bewering als kop staat die niet terugkomt in de tekst, worden normaal afgeschoten, mits ze niet over Trump zouden gaan dan.

Ik lees nergens in het artikel dat Trump leraren wil bewapenen, dat maken mensen in de media ervan en het oogklepvolk loopt er weer achteraan, dit staat letterlijk in de tekst:

[..]

Nou ik denk als je alle Marokkanen uit land uit gooit dat de criminaliteit zeker met de helft afneemt, maar nergens roep ik op om Marokkanen uit het land te zetten. Trump geeft nergens aan leraren te willen bewapen hij denkt alleen dat het een verschil kan maken, er wordt zelfs nog gezegd dat ze er goed naar kijken, dus er is nog geen beslissing genomen. En is dat niet normaal als je een probleem probeert op te lossen, dat je naar alle factoren en alle mogelijke oplossingen kijkt waaronder de wat meer controversiële plannen? Nergens reppen ze een woord om dit door te voeren of wekken ze het idee om dit door te gaan voeren, maar toch is de titel "Trump wil leraren bewapenen".

Ongelooflijk hoe dom en blind de mensen achter dit soort nieuwsartikelen aanlopen, schuimbekkend losgaan (vooral na deze reactie zullen weer heel wat sneeuwvlokjes losgaan), en nog niet meer eens voor zichzelf kunnen nadenken. Mensen hebben geen idee hoe moeilijk het onderwerp "vuurwapenbezit" is in Amerika, natuurlijk moet er weer vooral gekotst worden op Trump, maar als het zo makkelijk was waarom heeft Obama de verkoop van vuurwapens dan niet afgeschoten onder zijn termijn? Of één van de voorgaande presidenten? Het is niet mogelijk om van de één op de andere dag alle verkoop aan banden te leggen, dat zit te diep in Amerika, dus moeten er andere oplossingen gezocht worden en ik vind het niet verkeerd dat daarbij alle opties worden afgewogen, dat doen goede leiders.

En om het verschil te begrijpen:

[..]

Dit is een belofte en gaat hij doen, dat is iets heel anders dan "ik denk", maar om die tekst als kop te gebruiken past niet in het beeld dat verschillende media proberen te creëren.
Iedereen hier weet dat er van een concreet voorstel nog lang geen sprake is. Sterker, ik betwijfel of dat er ooit gaat komen. Want het bewapenen van leerkrachten gaat zelfs de meeste Republikeinen waarschijnlijk te ver.

Waar wij hier met z'n allen om lachen, is de suggestie die Trump wekt. Hij doet overkomen alsof het best een aardig idee is om docenten te bewapenen. En nee, dat betekent niet dat het daadwerkelijk tot een plan komt. Maar hetgeen de POTUS hier zegt is al te krankzinnig voor woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 22-02-2018 11:27:33 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:00:47 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177362150
Het nieuwe going postal: overspannen, trigger-happy leraren.
Mede mogelijk gemaakt door Donnie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177362159
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:49 schreef Starmanelon het volgende:

[..]

Wapens verbannen maakt een veel groter verschil, maar daar hoor je hem nooit iets over zeggen. In plaats daarvan stelt hij iets voor dat voor meer wapenverkoop zorgt. Hoe zou dat komen? Het is ook gewoon heel raar om zoiets te zeggen tegenover slachtoffers en vervolgens te roepen dat ze het niet doen. Waarom roep je het dan? Die man moet echt eerst nadenken voordat hij wat roept.
Wij zijn geen Amerikanen, dus snappen dat wapen gedoe misschien niet zo heel goed. Maar het lijkt mij niet makkelijk om iets te verbieden waarvoor één helft van de bevolking voorstander is en de ander niet. Wij staan wat langs de zijlijn te roepen "schaf die wapens af" en menen dat het zo opgelost is.

Daarbij is 0,01% (nog minder volgens mij) van de wapenbezitters verantwoordelijk voor zulke schietpartijen, en nu hoor ik niemand de opmerking maken "je moet de meerderheid niet straffen voor de daden van de minderheid". Ook lees ik nu niet de argumenten "ja maar door auto-ongelukken sterven jaarlijks meer mensen". Ik ben ook geen voorstander van de wapenwet, maar ik vind de hypocrisie in dit topic weer erg vermakelijk. Het merendeel hier is gewoon niet serieus te nemen en laten zich in al hun argumenten leiden door hun onderbuik.
pi_177362178
quote:
17s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:00 schreef Copycat het volgende:
Het nieuwe going postal: overspannen, trigger-happy leraren.
Mede mogelijk gemaakt door Donnie.
Helaas weet het gros van de users niet waar de term "going postal" vandaan komt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177362256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wij zijn geen Amerikanen, dus snappen dat wapen gedoe misschien niet zo heel goed. Maar het lijkt mij niet makkelijk om iets te verbieden waarvoor één helft van de bevolking voorstander is en de ander niet. Wij staan wat langs de zijlijn te roepen "schaf die wapens af" en menen dat het zo opgelost is.

Daarbij is 0,01% (nog minder volgens mij) van de wapenbezitters verantwoordelijk voor zulke schietpartijen, en nu hoor ik niemand de opmerking maken "je moet de meerderheid niet straffen voor de daden van de minderheid". Ook lees ik nu niet de argumenten "ja maar door auto-ongelukken sterven jaarlijks meer mensen". Ik ben ook geen voorstander van de wapenwet, maar ik vind de hypocrisie in dit topic weer erg vermakelijk. Het merendeel hier is gewoon niet serieus te nemen en laten zich in al hun argumenten leiden door hun onderbuik.
Kom op, man. Door welke bril je het ook bekijkt: het bewapenen van leerkrachten is gewoon een achterlijk idee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:09:55 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177362345
Sounds like a plan :')
pi_177362384
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wij zijn geen Amerikanen, dus snappen dat wapen gedoe misschien niet zo heel goed. Maar het lijkt mij niet makkelijk om iets te verbieden waarvoor één helft van de bevolking voorstander is en de ander niet. Wij staan wat langs de zijlijn te roepen "schaf die wapens af" en menen dat het zo opgelost is.

Daarbij is 0,01% (nog minder volgens mij) van de wapenbezitters verantwoordelijk voor zulke schietpartijen, en nu hoor ik niemand de opmerking maken "je moet de meerderheid niet straffen voor de daden van de minderheid". Ook lees ik nu niet de argumenten "ja maar door auto-ongelukken sterven jaarlijks meer mensen". Ik ben ook geen voorstander van de wapenwet, maar ik vind de hypocrisie in dit topic weer erg vermakelijk. Het merendeel hier is gewoon niet serieus te nemen en laten zich in al hun argumenten leiden door hun onderbuik.
Er zijn ook een heleboel mensen tegen meer wapens dus zo'n voorstel doen, ook al meen je het niet, is ook niet goed volgens je redenatie. Door auto's worden veel meer levens gered dan er gaan verloren, bij wapens is dat toch echt anders dus je vergelijking snap ik niet. Maar goed, ik ben ook niet per definitie tegen wapens ofzo, ik wilde met mijn punt alleen aangeven dat Trump geen fuck geeft om scholierenlevens, want zelfs tijdens zo een bijeenkomst kan hij het toch niet laten om zijn NRA matties blij te maken.
pi_177362543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Iedereen weet dat er klassen zijn die met plezier de nieuwe temp aan het janken maken.
Dan dus niet meer he. Vervelend tegen de leraar? BIEM, headshot!

Maar serieus, het is een slecht idee. Het is haast vragen om ongelukken (menen een verdachte beweging te zien en dan direct gaan schieten, zoals agenten in de USA ook nog wel eens doen) als scholen personeel zouden bewapenen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:18:35 #84
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177362550
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:02 schreef Molurus het volgende:
"Let's give that cat
:')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177362567
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Er waren geen protesten over dit onderwerp tijdens Obama, vreemd.
Dan heb je niet goed opgelet. Google eens "Sandy Hook".
pi_177362592
Ik denk trouwens ook dat de grote meerderheid van docenten zou weigeren om met wapens rond te lopen op school.
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:34:21 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177362791
Op zich een prima plan. Alleen wie zich zijn leraren van de middelbare school herinnert zal sommigen van hen toch geen wapen toevertrouwen. Daarom dan ook bewapening van alle leerlingen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177362846
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:34 schreef LXIV het volgende:
Op zich een prima plan. Alleen wie zich zijn leraren van de middelbare school herinnert zal sommigen van hen toch geen wapen toevertrouwen. Daarom dan ook bewapening van alle leerlingen.
Op zich een prima plan. Alleen wie zich zijn medeleerlingen van de middelbare school herinnert zal sommigen van hen toch geen wapen toevertrouwen. Daarom dan ook bewapening van alle conciërges, secretaresses, P&O-medewerkers, ouders, ooms, tantes, broertjes, zusjes en grootouders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177362941
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:15 schreef Parafernalia het volgende:
Zijn er eigenlijk nog steeds Trump fans hier op fok? Zoals vorig jaar, toen ze zo euforisch waren toen hij won?

Laat je zien!
Ik vind nog steeds dat Trump het uitstekend doet.

Trumps beleid stuwt de Amerikaanse economie tot grote hoogtes.

Het recht op wapenbezit is een fundamenteel recht in Amerika. Dat krijg je echt niet zomaar afgebroken.

Nogmaals, al zou je het nu ineens verbieden dan heb je nog steeds al die wapens rond cirkelen in de VS.

Je ziet dat in landen waar het verboden is wapens te verkopen mensen toch wel aan wapens weten te komen. Ook in Nederland lopen minderjarigen met vuurwapens rond.

Dus waarom zou je een schijn veiligheid willen bieden zoals Trumps voorgangers? Zoals de winkelier zichzelf bewapent na de zoveelste overval, waarom zouden scholen dat niet mogen doen? Als je daarmee levens redt.

Gestoorde individuen blijf je toch houden. Ik denk dat ook daar meer in geïnvesteerd dient te worden. Sneller aan de bel trekken en actie ondernemen als je zoiets vermoed bij een ander. Want het was wel treffend. Niemand keek op dat hij de dader was. Dat zegt ook wel iets.
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:53:49 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177363041
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich een prima plan. Alleen wie zich zijn medeleerlingen van de middelbare school herinnert zal sommigen van hen toch geen wapen toevertrouwen. Daarom dan ook bewapening van alle conciërges, secretaresses, P&O-medewerkers, ouders, ooms, tantes, broertjes, zusjes en grootouders.
eigenlijk is een land pas echt veilig te noemen als iedereen boven de 12 bewapend is
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177363089
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

eigenlijk is een land pas echt veilig te noemen als iedereen boven de 12 bewapend is
Verplicht bewapend vanaf geboorte liefst met een m249 saw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 09:58:33 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:56:42 #93
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind nog steeds dat Trump het uitstekend doet.

Trumps beleid stuwt de Amerikaanse economie tot grote hoogtes.

Het recht op wapenbezit is een fundamenteel recht in Amerika. Dat krijg je echt niet zomaar afgebroken.

Nogmaals, al zou je het nu ineens verbieden dan heb je nog steeds al die wapens rond cirkelen in de VS.

Je ziet dat in landen waar het verboden is wapens te verkopen mensen toch wel aan wapens weten te komen. Ook in Nederland lopen minderjarigen met vuurwapens rond.

Dus waarom zou je een schijn veiligheid willen bieden zoals Trumps voorgangers? Zoals de winkelier zichzelf bewapent na de zoveelste overval, waarom zouden scholen dat niet mogen doen? Als je daarmee levens redt.

Gestoorde individuen blijf je toch houden. Ik denk dat ook daar meer in geïnvesteerd dient te worden. Sneller aan de bel trekken en actie ondernemen als je zoiets vermoed bij een ander. Want het was wel treffend. Niemand keek op dat hij de dader was. Dat zegt ook wel iets.
Op zich is het enige wat Trump doet de staatsschuld vergroten. En dus mooi weer spelen over de rug van de burger.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177363185
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat wapen wel in een kluis zit ergens in de klas. En dat de leraar alleen de code weet (of vingerafdruk)
Dus als de schutter voor de klas staat dan zegt de leraar "hold on", en gaat hij even naar zn kluis.
pi_177363189
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is het enige wat Trump doet de staatsschuld vergroten. En dus mooi weer spelen over de rug van de burger.
Hangt ervan af hoe het zich uitpakt. Als het leidt tot meer interne investeringen in Amerika dan zit men op de goede weg. Precies wat Trump in zijn campagne voor ogen had.

Je ziet dat die koers nu door veel bedrijven wordt gevolgd, waaronder door bedrijven als Apple.
pi_177363191
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich is het enige wat Trump doet de staatsschuld vergroten. En dus mooi weer spelen over de rug van de burger.
En zijn opvolger mag het gat in de begroting weer dichten. Zie Obama na Bush.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:04:56 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363238
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe het zich uitpakt. Als het leidt tot meer interne investeringen in Amerika dan zit men op de goede weg. Precies wat Trump in zijn campagne voor ogen had.

Je ziet dat die koers nu door veel bedrijven wordt gevolgd, waaronder door bedrijven als Apple.
Trump kan het probleem dat arbeid in zijn land duurder is dan bijvoorbeeld in Mexico niet oplossen. Dus denk dat er op langere termijn er meer robots gaan worden ingezet in bijvoorbeeld de landbouw. Waar door de werkeloosheid uiteindelijk weer gaat toenemen. Maar dat is langere termijn denken. Niet iets wat een politicus moet doen natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177363257
Mensen die dit een goed idee vinden :') _!!!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:06:22 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En zijn opvolger mag het gat in de begroting weer dichten. Zie Obama na Bush.
Of net als Trump nog verder vergroten. Zolang China dat blijft goed vinden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177363351
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Trump kan het probleem dat arbeid in zijn land duurder is dan bijvoorbeeld in Mexico niet oplossen. Dus denk dat er op langere termijn er meer robots gaan worden ingezet in bijvoorbeeld de landbouw. Waar door de werkeloosheid uiteindelijk weer gaat toenemen. Maar dat is langere termijn denken. Niet iets wat een politicus moet doen natuurlijk.
Dat is inderdaad te lange termijn denken.

Trumps doel was om een rustig belastingklimaat te creëren in Amerika om zodoende weer bedrijven naar Amerika te lokken. Vooralsnog slaagt die methode.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:10:08 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363388
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:05 schreef habitue het volgende:
Mensen die dit een goed idee vinden :') _!!!
Dat verbaast me ook. Zeker om dat de staat het monopolie op geweld heeft en een normale burger geen wapens nodig heeft. Behalve voor de jacht of iets dergelijks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177363435
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:05 schreef habitue het volgende:
Mensen die dit een goed idee vinden :') _!!!
Nu zie ik veel mensen dit idee afschieten, vooral inhoudsloos met wat smiley's en schuimbekken. Maar ik zou wel eens willen weten wat dan wel een goede oplossing is in hun ogen?

En nee, het verbieden van alle wapens is geen optie.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:12:26 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is inderdaad te lange termijn denken.

Trumps doel was om een rustig belastingklimaat te creëren in Amerika om zodoende weer bedrijven naar Amerika te lokken. Vooralsnog slaagt die methode.
Die vertrekken weer als hij geen president meer is. Maar tot dan kan hij doorgaan met het vergroten van de staatsschuld. En beslissingen nemen waar de burger waarschijnlijk op termijn slechter van gaat worden. Op zich niet iets wat ik direct afkeur. Want het is zeker nu voor veel politici normaal gedrag.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:13:26 #104
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363471
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
En nee, het verbieden van alle wapens is geen optie.
Dan wordt het niet opgelost. Maar ook dat is een keuze accepteren dat een deel van je burgers dood gaat. Omdat ook wat gekken makkelijk aan wapens kunnen komen. Die specifiek ontworpen zijn om veel mensen te doden. Het zou Trump en de senaat sieren als ze dit ook duidelijk communiceren richting de kiezer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 22-02-2018 10:18:38 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:14:45 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177363505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

En nee, het verbieden van alle wapens is geen optie.
:')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177363644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die vertrekken weer als hij geen president meer is. Maar tot dan kan hij doorgaan met het vergroten van de staatsschuld. En beslissingen nemen waar de burger waarschijnlijk op termijn slechter van gaat worden. Op zich niet iets wat ik direct afkeur. Want het is zeker nu voor veel politici normaal gedrag.
Het is een politieke keuze. De ene president houdt de hand op de knip en de andere laat de teugels vieren.

Vergeet niet dat onder veel Democratische presidenten banen verdwenen en bedrijven naar lage lonen landen vertrokken. Dat leidde tot een ongekende inkomensongelijkheid en zelfs derde wereld toestanden in sommige delen van Amerika waar echte armoede geldt.

Trump beleid is er op gericht die bedrijven weer te laten investeren in Amerika om zodoende nieuwe banen te creëren. En dat lijkt nu te lukken. Maar dan moet je hiervoor wel gunstige voorwaarden scheppen.

Hoe het op de lange termijn uitpakt blijft altijd gissen omdat economie onderworpen is aan zoveel verschillende factoren.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:22:37 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177363716
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dus als de schutter voor de klas staat dan zegt de leraar "hold on", en gaat hij even naar zn kluis.
Ik zeg nota bene in dezelfde comment dit:

quote:
Ik denk dat de gedachte is dat als een schooter het lokaal binnenkomt het sowieso al te laat is. Het is meer dat andere leraren op andere verdiepingen bijvoorbeeld tijd hebben om dat wapen dan te pakken.

Alsnog een belachelijk plan hoor, maar denk niet dat dat wapen zo los in de klas zou liggen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:22:52 #108
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_177363721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:17 schreef Peunage het volgende:
Okay, voordat ik dit plan belachelijk maak....

Stel dat ik een leerling ben die van plan is om een klas overhoop te schieten... ik zou dan als eerst de leraar uitschakelen omdat ik weet of vermoed dat die getraind en bewapend is. Hebben ze daar over nagedacht?
Nee, nee

De republikeinen moeten wel met een reactie komen na al die protesten. 'Freedom' om je eigen wapens te bezitten is een van de belangrijkste republikeinse thema's..
Het waait over, tot de volgende mass shooting.

Verder wel opvallend dat het echt altijd in de VS gebeurd. Je zou haast denken dat die wapenwet ermee te maken heeft
:')
pi_177363727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu zie ik veel mensen dit idee afschieten, vooral inhoudsloos met wat smiley's en schuimbekken. Maar ik zou wel eens willen weten wat dan wel een goede oplossing is in hun ogen?

En nee, het verbieden van alle wapens is geen optie.
Verbieden is een prima optie. Net als dat vrijwel alle westerse landen vuurwapens hebben verboden of iig hele strikte regelgeving hebben omtrent wapenbezit.

De versoepeling van de wapenwet maakt het probleem enkel erger. Dat kan een kleuter nog bedenken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:23:24 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een politieke keuze. De ene president houdt de hand op de knip en de andere laat de teugels vieren.

Vergeet niet dat onder veel Democratische presidenten banen verdwenen en bedrijven naar lage lonen landen vertrokken. Dat leidde tot een ongekende inkomensongelijkheid en zelfs derde wereld toestanden in sommige delen van Amerika waar echte armoede geldt.

Trump beleid is er op gericht die bedrijven weer te laten investeren in Amerika om zodoende nieuwe banen te creëren. En dat lijkt nu te lukken. Maar dan moet je hiervoor wel gunstige voorwaarden scheppen.

Hoe het op de lange termijn uitpakt blijft altijd gissen omdat economie onderworpen is aan zoveel verschillende factoren.
Het licht wat ingewikkelder. Er is veel haat en nijd in de politiek van de VS. Waardoor er geen samenwerking is. En voorstellen die redelijk zijn van zowel republikeinen als democraten geen doorgang vinden. Vandaar dat bijvoorbeeld de infrastructuur in de VS op instorten staat. Ik zou dan ook niet de schuld bij Trump willen leggen maar eigenlijk bij het gehele functioneren van de politiek in de VS. Het is hopen dat een van de partijen een grote meerderheid krijgt waardoor er eindelijk beslissingen kunnen worden genomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177363746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een politieke keuze. De ene president houdt de hand op de knip en de andere laat de teugels vieren.

Vergeet niet dat onder veel Democratische presidenten banen verdwenen en bedrijven naar lage lonen landen vertrokken. Dat leidde tot een ongekende inkomensongelijkheid en zelfs derde wereld toestanden in sommige delen van Amerika waar echte armoede geldt.

Trump beleid is er op gericht die bedrijven weer te laten investeren in Amerika om zodoende nieuwe banen te creëren. En dat lijkt nu te lukken. Maar dan moet je hiervoor wel gunstige voorwaarden scheppen.

Hoe het op de lange termijn uitpakt blijft altijd gissen omdat economie onderworpen is aan zoveel verschillende factoren.
Of voor het creëren van nieuwe banen nou per se een belastingverlaging nodig was voor de superrijken, is de vraag:

Trump's first-year jobs record was strong. Just not as strong as Obama's last year
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:29:08 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177363842
En dan nog roepen dat Trump het niet letterlijk gezegd heeft.... sterker nog; hij heeft zelfs gezegd dat hij denkt dat als de football coach een wapen in zijn locker had gehad dat hij de dader dan nog beter had kunnen stoppen, ipv om het leven te komen.

https://www.washingtonpos(...)m_term=.e9d59b061481
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177363850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan wordt het niet opgelost. Maar ook dat is een keuze accepteren dat een deel van je burgers dood gaat. Omdat ook wat gekken makkelijk aan wapens kunnen komen. Die specifiek ontworpen zijn om veel mensen te doden. Het zou Trump en de senaat sieren als ze dit ook duidelijk communiceren richting de kiezer.
Het lijkt natuurlijk heel wat, al die burgers die sterven door wapengeweld. Maar jaarlijks sterven zo.n 20.000 mensen door een vuurwapen waarvan het merendeel zelfmoord pleegt. Dan worden ze nog vaak gebruikt bij overvallen etc. maar die shootings maken natuurlijk de meeste indruk. Als je gaat rekenen maakt minder dan 0,01% van de wapenbezitter zich schuldig aan misbruik. Dus meer dan 99,99% kan wel overweg met het wapen. Waarom is daar nooit aandacht voor? Ik vind het hypocriet, een bepaalde ideologie heeft meer radicalen rondlopen dan 0,01% maar daar moeten we alleen de radicalen beoordelen op de persoon. Zodra het niet een religie betreft is het geen probleem om alles en iedereen over één kam te scheren.

Ik blijf het hypocriet vinden.
pi_177363876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:12 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu zie ik veel mensen dit idee afschieten, vooral inhoudsloos met wat smiley's en schuimbekken. Maar ik zou wel eens willen weten wat dan wel een goede oplossing is in hun ogen?

En nee, het verbieden van alle wapens is geen optie.
Jawel, dat is ook een optie.

Een overspannen, onderbetaalde beroepsgroep wapens geven is er nu blijkbaar ook eentje. :P Hoewel ik denk dat Trump z’n woorden gauw weer inslikt.
-nee-
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:31:55 #115
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177363883
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het lijkt natuurlijk heel wat, al die burgers die sterven door wapengeweld. Maar jaarlijks sterven zo.n 20.000 mensen door een vuurwapen waarvan het merendeel zelfmoord pleegt. Dan worden ze nog vaak gebruikt bij overvallen etc. maar die shootings maken natuurlijk de meeste indruk. Als je gaat rekenen maakt minder dan 0,01% van de wapenbezitter zich schuldig aan misbruik. Dus meer dan 99,99% kan wel overweg met het wapen. Waarom is daar nooit aandacht voor? Ik vind het hypocriet, een bepaalde ideologie heeft meer radicalen rondlopen dan 0,01% maar daar moeten we alleen de radicalen beoordelen op de persoon. Zodra het niet een religie betreft is het geen probleem om alles en iedereen over één kam te scheren.

Ik blijf het hypocriet vinden.
Gelukkig woon ik niet in de VS. Dus op zich is het voor mij niet intressant hoeveel doden er in dat land vallen. Tenslotte is het een keuze van het stemvee/slachtvee aldaar. Maar het is wel jammer voor de nabestaanden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177363930
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

:')
Mooie reactie weer van Copycat, even offtopic, maar zou jij mij eens kunnen linken naar één inhoudelijke reactie van jou hier op het forum?

Meer dan 99% van de Amerikanen maakt geen misbruik van de wapens, het is een zeer kleine minderheid die de wapenwet misbruikt. En als oplossing moeten we alle wapens maar verbieden, ook al wordt daar 99% van de onschuldigen slachtoffer van.

Mooie redenatie toch? Althans dat is de algemene opvatting hier van het volk wat zodra ik of anderen opperen om bijvoorbeeld de islam te verbieden, die wel wat meer radicalen herbergt dan die zeer kleine minderheid die wapens misbruikt dan kunnen we rekenen op hysterie en een hoop schuimende bekken.

Misschien moeten we het bezitten van een wapen eens gaan zien als een ideologie, dan worden de "radicalen" wel individueel aangepakt.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:34:50 #117
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177363948
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Mooie reactie weer van Copycat, even offtopic, maar zou jij mij eens kunnen linken naar één inhoudelijke reactie van jou hier op het forum?

Neen, die bestaan niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177364037
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mooie reactie weer van Copycat, even offtopic, maar zou jij mij eens kunnen linken naar één inhoudelijke reactie van jou hier op het forum?

Meer dan 99% van de Amerikanen maakt geen misbruik van de wapens, het is een zeer kleine minderheid die de wapenwet misbruikt. En als oplossing moeten we alle wapens maar verbieden, ook al wordt daar 99% van de onschuldigen slachtoffer van.

Mooie redenatie toch? Althans dat is de algemene opvatting hier van het volk wat zodra ik of anderen opperen om bijvoorbeeld de islam te verbieden, die wel wat meer radicalen herbergt dan die zeer kleine minderheid die wapens misbruikt dan kunnen we rekenen op hysterie en een hoop schuimende bekken.

Misschien moeten we het bezitten van een wapen eens gaan zien als een ideologie, dan worden de "radicalen" wel individueel aangepakt.
Het gaat dan ook niet om het gedachtegoed van wapenliefhebbers, maar het feit dat ze met een vuurwapen rondlopen. Aanhangers van de door jou zo verfoeide islam zie ik liever ook geen wapens dragen. Daarom ben ik ook zo blij met een verbod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177364049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het lijkt natuurlijk heel wat, al die burgers die sterven door wapengeweld. Maar jaarlijks sterven zo.n 20.000 mensen door een vuurwapen waarvan het merendeel zelfmoord pleegt. Dan worden ze nog vaak gebruikt bij overvallen etc. maar die shootings maken natuurlijk de meeste indruk. Als je gaat rekenen maakt minder dan 0,01% van de wapenbezitter zich schuldig aan misbruik. Dus meer dan 99,99% kan wel overweg met het wapen. Waarom is daar nooit aandacht voor? Ik vind het hypocriet, een bepaalde ideologie heeft meer radicalen rondlopen dan 0,01% maar daar moeten we alleen de radicalen beoordelen op de persoon. Zodra het niet een religie betreft is het geen probleem om alles en iedereen over één kam te scheren.

Ik blijf het hypocriet vinden.
Wat ik hypocrieter vind is dat mensen wel lopen te huilen over "een bepaalde ideologie" en geen maatregel te ver vinden gaan en er niet genoeg kammen zijn om overheen te scheren, maar dat als men spreekt over wapenbezit een discussie onmogelijk is en men opeens over iets van nuance veinst te beschikken.

Vraagje: heb je een logisch en redelijk argument voor de vrije verkoop van aanvalswapens in de VS?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:41:01 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177364072
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om het gedachtegoed van wapenliefhebbers, maar het feit dat ze met een vuurwapen rondlopen. Aanhangers van de door jou zo verfoeide islam zie ik liever ook geen wapens dragen. Daarom ben ik ook zo blij met een verbod.
Die mogen in de VS natuurlijk wel gewoon een wapen dragen....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177364138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat ik hypocrieter vind is dat mensen wel lopen te huilen over "een bepaalde ideologie" en geen maatregel te ver vinden gaan en er niet genoeg kammen zijn om overheen te scheren, maar dat als men spreekt over wapenbezit een discussie onmogelijk is en men opeens over iets van nuance veinst te beschikken.

Vraagje: heb je een logisch en redelijk argument voor de vrije verkoop van aanvalswapens in de VS?
Ik ben geen voorstander van wapens, ik probeer mensen hier te wijzen op hun hypocriet gedrag, dus je hele argument slaat eigenlijk nergens op.

Ik zie hier mensen roeptoeteren om wapens te verbieden vanwege het misbruik van minder dan 0,01% maar exact diezelfde mensen staan te schuimbekken als er kritisch gekeken wordt naar een bepaalde ideologie waarvan het misbruik een heel stuk hoger is dan die 0,01% en het aantal slachtoffers als gevolg ook.

Als mensen individueel beoordeeld dienen te worden op hun fouten dan dient dat voor alles te gelden, en niet alleen bij een ideologie en bij de rest van de onderwerpen alles maar over één kam te scheren. Een ideologie of gelovigen verdienen geen uitzonderingspositie in de samenleving.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:47:02 #122
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177364167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mooie reactie weer van Copycat, even offtopic, maar zou jij mij eens kunnen linken naar één inhoudelijke reactie van jou hier op het forum?

Meer dan 99% van de Amerikanen maakt geen misbruik van de wapens, het is een zeer kleine minderheid die de wapenwet misbruikt. En als oplossing moeten we alle wapens maar verbieden, ook al wordt daar 99% van de onschuldigen slachtoffer van.

Mooie redenatie toch? Althans dat is de algemene opvatting hier van het volk wat zodra ik of anderen opperen om bijvoorbeeld de islam te verbieden, die wel wat meer radicalen herbergt dan die zeer kleine minderheid die wapens misbruikt dan kunnen we rekenen op hysterie en een hoop schuimende bekken.

Misschien moeten we het bezitten van een wapen eens gaan zien als een ideologie, dan worden de "radicalen" wel individueel aangepakt.
Ik meen me ook ergens gelezen te hebben dat er meer burgerdoden vallen door wapengeweld in de VS dan in het leger van de VS. Maar dat normaal vinden mag natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177364197
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van wapens, ik probeer mensen hier te wijzen op hun hypocriet gedrag, dus je hele argument slaat eigenlijk nergens op.

Ik zie hier mensen roeptoeteren om wapens te verbieden vanwege het misbruik van minder dan 0,01% maar exact diezelfde mensen staan te schuimbekken als er kritisch gekeken wordt naar een bepaalde ideologie waarvan het misbruik een heel stuk hoger is dan die 0,01% en het aantal slachtoffers als gevolg ook.

Als mensen individueel beoordeeld dienen te worden op hun fouten dan dient dat voor alles te gelden, en niet alleen bij een ideologie en bij de rest van de onderwerpen alles maar over één kam te scheren. Een ideologie of gelovigen verdienen geen uitzonderingspositie in de samenleving.
Niemand veroordeelt de wapenbezitter zelf. De wapens worden veroordeeld. Wapens en mensen zijn geen dingen die dezelfde wettelijke bescherming verdienen, althans niet in een beschaafd land.
pi_177364210
Ik weet het niet jarvis, beslissingen nemen aan de hand van statistiek en koude cijfers, dat is niet een maatschappij waarin ik zou willen leven.

Gereedschap waarbij iemand doden zo simpel is, is simpelweg niet iets wat ik in onze samenleving zou willen toelaten. Dat is meer de motivatie dan ‘het scheelt 11,4 levens per (school)jaar. :P
-nee-
pi_177364390
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van wapens, ik probeer mensen hier te wijzen op hun hypocriet gedrag, dus je hele argument slaat eigenlijk nergens op.

Ik zie hier mensen roeptoeteren om wapens te verbieden vanwege het misbruik van minder dan 0,01% maar exact diezelfde mensen staan te schuimbekken als er kritisch gekeken wordt naar een bepaalde ideologie waarvan het misbruik een heel stuk hoger is dan die 0,01% en het aantal slachtoffers als gevolg ook.

Als mensen individueel beoordeeld dienen te worden op hun fouten dan dient dat voor alles te gelden, en niet alleen bij een ideologie en bij de rest van de onderwerpen alles maar over één kam te scheren. Een ideologie of gelovigen verdienen geen uitzonderingspositie in de samenleving.
Meer burgerdoden in de VS sinds 1968 dan miliairen gesneuveld in WOII, Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan bij elkaar.

Ik weet dat jouw favoriete taktiek is om anderen hypocriet te noemen is terwijl je er zelf zo'n beetje op leeft, maar je gaat bovenstaande niet afdoen als 'misbruik van slechts 0.01%'. Dat maakt je namelijk niet slechts hypocriet, maar gewoon downright evil.

En er zijn zat mogelijkheden om dit wapengeweld een halt toe te roepen, of op z'n minst om dat te proberen. De bestaande wapenwetten daar zijn namelijk ook al een lachertje. Het is geen kwestie van niet kunnen. Het is een kwestie van niet willen. Ondanks dat de meerderheid van de VS voor regulatie van van de verkoop en bezit van vuurwapens is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177364491
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:10 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat verbaast me ook. Zeker om dat de staat het monopolie op geweld heeft en een normale burger geen wapens nodig heeft. Behalve voor de jacht of iets dergelijks.
Dat ligt in de VS natuurlijk anders.
pi_177364706
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:00 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Meer burgerdoden in de VS sinds 1968 dan miliairen gesneuveld in WOII, Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan bij elkaar.

Ik weet dat jouw favoriete taktiek is om anderen hypocriet te noemen is terwijl je er zelf zo'n beetje op leeft, maar je gaat bovenstaande niet afdoen als 'misbruik van slechts 0.01%'. Dat maakt je namelijk niet slechts hypocriet, maar gewoon downright evil.

En er zijn zat mogelijkheden om dit wapengeweld een halt toe te roepen, of op z'n minst om dat te proberen. De bestaande wapenwetten daar zijn namelijk ook al een lachertje. Het is geen kwestie van niet kunnen. Het is een kwestie van niet willen. Ondanks dat de meerderheid van de VS voor regulatie van van de verkoop en bezit van vuurwapens is.
Je vergeet de gehele kop te plakken:

More Americans killed by guns since 1968 than in all U.S. wars, columnist Nicholas Kristof writes

In Nederland sterven jaarlijks ook meer burgers aan wapengeweld dan de laatste 50 jaar aan oorlog, dus wat is je punt?

Natuurlijk is dit creatief zijn met cijfers, hoeveel inwoners heeft Amerika? Hoeveel hebben er wapens? En hoeveel mensen worden jaarlijks het slachtoffer? Dan kom je al snel tot een percentage van 0,01%. Zouden die oorlogen ook maar een kans tot overlijden hebben van 0,01%? Dat is nogal een verschil.

Weet je wie nog meer doden veroorzaakt dan de laatste oorlogen en wapenbezit onder burgers:

1. Kanker
2. Ongelukken
3. Hart/vaat ziektes
4. Alzheimer
5. Diabetes

En dat rijtje is nog wel wat langer, maar hopelijk begrijp je het punt.

Jaarlijks overlijden 20.000 mensen op een bevolking van 320.000.000 door het gebruik van vuurwapens, waarbij meer dan de helft zelfmoord pleegt, een andere zeer groot gedeelte sterft door een ongeluk met het vuurwapen en weer een ander groot gedeelte als gevolg van de criminaliteit (overvallen, moord etc.). Alleen de schoolshootings hebben het meeste impact, die worden breed uitgemeten in de media, waarbij ik niet wil zeggen dat ik ze niet verschrikkelijk vind.

Maar reken eens uit hoeveel mensen slachtoffer worden van het wapengeweld, zonder de zelfmoord of ongelukken, dan valt het aantal vuurwapen geweld wel mee. De impact is groot omdat als er dan eens een shooting is het aantal slachtoffers die keer ook hoog zijn.

Een gestoord persoon blijft een gestoord persoon, Frankrijk zijn wapens toch ook verboden, hoeveel mensen zijn de laatste jaren omgekomen door vuurwapen geweld alleen al in Parijs? En voor de mensen die geen vuurwapens hebben gaan ze wel over op het gebruik van vrachtwagens, de laatste grote aanslag met een vrachtwagen in Europa heeft meer slachtoffers gemaakt dan 3 willekeurige shootings in Amerika, moeten we vrachtwagens maar gaan verbieden.
pi_177364792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je vergeet de gehele kop te plakken:

More Americans killed by guns since 1968 than in all U.S. wars, columnist Nicholas Kristof writes

In Nederland sterven jaarlijks ook meer burgers aan wapengeweld dan de laatste 50 jaar aan oorlog, dus wat is je punt?

Natuurlijk is dit creatief zijn met cijfers, hoeveel inwoners heeft Amerika? Hoeveel hebben er wapens? En hoeveel mensen worden jaarlijks het slachtoffer? Dan kom je al snel tot een percentage van 0,01%. Zouden die oorlogen ook maar een kans tot overlijden hebben van 0,01%? Dat is nogal een verschil.

Weet je wie nog meer doden veroorzaakt dan de laatste oorlogen en wapenbezit onder burgers:

1. Kanker
2. Ongelukken
3. Hart/vaat ziektes
4. Alzheimer
5. Diabetes

En dat rijtje is nog wel wat langer, maar hopelijk begrijp je het punt.

Jaarlijks overlijden 20.000 mensen op een bevolking van 320.000.000 door het gebruik van vuurwapens, waarbij meer dan de helft zelfmoord pleegt, een andere zeer groot gedeelte sterft door een ongeluk met het vuurwapen en weer een ander groot gedeelte als gevolg van de criminaliteit (overvallen, moord etc.). Alleen de schoolshootings hebben het meeste impact, die worden breed uitgemeten in de media, waarbij ik niet wil zeggen dat ik ze niet verschrikkelijk vind.

Maar reken eens uit hoeveel mensen slachtoffer worden van het wapengeweld, zonder de zelfmoord of ongelukken, dan valt het aantal vuurwapen geweld wel mee. De impact is groot omdat als er dan eens een shooting is het aantal slachtoffers die keer ook hoog zijn.

Een gestoord persoon blijft een gestoord persoon, Frankrijk zijn wapens toch ook verboden, hoeveel mensen zijn de laatste jaren omgekomen door vuurwapen geweld alleen al in Parijs? En voor de mensen die geen vuurwapens hebben gaan ze wel over op het gebruik van vrachtwagens, de laatste grote aanslag met een vrachtwagen in Europa heeft meer slachtoffers gemaakt dan 3 willekeurige shootings in Amerika, moeten we vrachtwagens maar gaan verbieden.
Met andere woorden, je leest het dus niet, je bent slechts op zoek naar cherrypicking. Geen wonder dat iedereen je altijd zo belachelijk maakt. Deze hele post van je is niet ingaan op de inhoud met veel nutteloze woorden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177364816
Sowieso, die vergelijking met vrachtwagens :')

Vrachtwagens zijn nuttig en worden zo ontwikkeld dat ze ze zo min mogelijk slachtoffers maken. Dankzij moderne veiligheidssystemen op vrachtwagens, bedoeld om het aantal slachtoffers van vrachtwagens te verminderen, viel het aantal doden bij de aanslag in Berlijn mee.

Hoe zouden vuurwapens eruit zien als ze zo werden gemaakt dat ze zo min mogelijk doden en gewonden kunnen veroorzaken? ;)
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 11:28:23 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177364826
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Helaas weet het gros van de users niet waar de term "going postal" vandaan komt :{
gamers weten dat gewoon dus het gros zal ervan op de hoogte zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177364833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je vergeet de gehele kop te plakken:

More Americans killed by guns since 1968 than in all U.S. wars, columnist Nicholas Kristof writes

In Nederland sterven jaarlijks ook meer burgers aan wapengeweld dan de laatste 50 jaar aan oorlog, dus wat is je punt?

Natuurlijk is dit creatief zijn met cijfers, hoeveel inwoners heeft Amerika? Hoeveel hebben er wapens? En hoeveel mensen worden jaarlijks het slachtoffer? Dan kom je al snel tot een percentage van 0,01%. Zouden die oorlogen ook maar een kans tot overlijden hebben van 0,01%? Dat is nogal een verschil.

Weet je wie nog meer doden veroorzaakt dan de laatste oorlogen en wapenbezit onder burgers:

1. Kanker
2. Ongelukken
3. Hart/vaat ziektes
4. Alzheimer
5. Diabetes

En dat rijtje is nog wel wat langer, maar hopelijk begrijp je het punt.

Jaarlijks overlijden 20.000 mensen op een bevolking van 320.000.000 door het gebruik van vuurwapens, waarbij meer dan de helft zelfmoord pleegt, een andere zeer groot gedeelte sterft door een ongeluk met het vuurwapen en weer een ander groot gedeelte als gevolg van de criminaliteit (overvallen, moord etc.). Alleen de schoolshootings hebben het meeste impact, die worden breed uitgemeten in de media, waarbij ik niet wil zeggen dat ik ze niet verschrikkelijk vind.

Maar reken eens uit hoeveel mensen slachtoffer worden van het wapengeweld, zonder de zelfmoord of ongelukken, dan valt het aantal vuurwapen geweld wel mee. De impact is groot omdat als er dan eens een shooting is het aantal slachtoffers die keer ook hoog zijn.

Een gestoord persoon blijft een gestoord persoon, Frankrijk zijn wapens toch ook verboden, hoeveel mensen zijn de laatste jaren omgekomen door vuurwapen geweld alleen al in Parijs? En voor de mensen die geen vuurwapens hebben gaan ze wel over op het gebruik van vrachtwagens, de laatste grote aanslag met een vrachtwagen in Europa heeft meer slachtoffers gemaakt dan 3 willekeurige shootings in Amerika, moeten we vrachtwagens maar gaan verbieden.
Je domme vergelijkingen raken kant noch wal.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177364874
Op zich moeten ze het vooral ook helemaal zelf weten, daar in de VS. Ik woon er gelukkig niet. Zolang het in ons land verboden blijft om rond te lopen met een vuurwapen, vind ik alles best.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177364879
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:28 schreef habitue het volgende:

[..]

Je domme vergelijkingen raken kant noch wal.
Niet alleen dat, hij leest bewust gewoon selectief. Sinds 1968 zijn er door vuurwapengeweld meer doden gevallen dan in alle oorlogen waar de VS in deelnam sinds haar bestaan samen. Als hij de moeite had genomen de links goed te lezen in plaats van alleen heel hypocriet er wat soundbites uit te pakken had hij nooit zulke bagger als reactie geplaatst. Mits normaal fatsoenlijk nonhypocriet persoon natuurlijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177365013
Misschien ben ik een pessimist, maar dan krijgen we straks een keer een doorgeslagen burnout leraar die z'n klas gaat neermaaien met het door een schoolbestuur verstrekte wapen? :|W

En dan de volgende stap, leerlingen bewapenen, tegen doorgedraaide leraren (oh nee, dat strookt niet met de metaal detectors die daaro al bij scholen staan.. )

Wat een land.. 8)7

Ik gok dat ze dit gaan doorzetten.. https://www.daskapital.nl(...)oppen-met-onderwijs/

Stoppen met publiek onderwijs (want te gevaarlijk..)

[ Bericht 10% gewijzigd door virl3 op 22-02-2018 11:50:15 ]
Dit is een Signature....
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:42:40 #135
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_177365047
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat wapen wel in een kluis zit ergens in de klas. En dat de leraar alleen de code weet (of vingerafdruk)

Is dat niet heel gemakkelijk te saboteren, door bijvoorbeeld haarlak over het knoppenbord of de sensor te spuiten?
Non possumus non loqui
pi_177365162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:42 schreef Knip het volgende:

[..]

Is dat niet heel gemakkelijk te saboteren, door bijvoorbeeld haarlak over het knoppenbord of de sensor te spuiten?
Wapens in een kluis bewaren. Nou, dat gaat levens redden hoor zodra er iemand met een AR-15 de school binnen stapt en begint te schieten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:51:20 #137
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_177365216
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Topic is uiteraard ook niet compleet zonder een tweet waarin hij zichzelf weerspreekt :P

realDonaldTrump twitterde op zondag 22-05-2016 om 05:55:39 Crooked Hillary said that I want guns brought into the school classroom. Wrong! reageer retweet
De tering :') Helemaal niet wrong domme lul je zegt het toch zelf dat je naar die mogelijkheden zit te kijken |:(
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 11:53:24 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177365259
moet je alle leraren ook nog leren om met die wapens om te gaan anders heb je er nog geen kut aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177365288
Laat ze elkaar maar lekker de tering schieten, ik ga niet meer verbaasd reageren als er weer een mafkees in het nieuws komt die mensen heeft afgeschoten, zolang de wapenwet niet aangepast wordt zal het nooit veranderen daar.
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:55:37 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177365299
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:53 schreef sp3c het volgende:
moet je alle leraren ook nog leren om met die wapens om te gaan anders heb je er nog geen kut aan
En dan stelt hij ook nog eens "concealed carry" voor... dan staan de leerkrachten dus letterlijk gewapend voor de klas :X

quote:
“A teacher would have a concealed gun on them. They’d go for special training and they would be there and you would no longer be a gun-free zone,” Trump said. He suggested that an armed teacher on campus could reach a school shooter faster than responding police officers. “You’d have a lot of people that would be armed, that’d be ready.”
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 11:56:49 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177365322
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan stelt hij ook nog eens "concealed carry" voor... dan staan de leerkrachten dus letterlijk gewapend voor de klas :X
gewoon open carry, dan weet je tenminste waar je aan toe bent

dat stiekeme gedoe lijkt me pas echt matig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177365340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:53 schreef sp3c het volgende:
moet je alle leraren ook nog leren om met die wapens om te gaan anders heb je er nog geen kut aan
Geen geld voor fatsoenlijk onderwijs(materiaal), maar wel geld voor vuurwapens en bijbehorende training... :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 11:59:31 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177365389
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Geen geld voor fatsoenlijk onderwijs(materiaal), maar wel geld voor vuurwapens en bijbehorende training... :')
waarschijnlijk ook niet

al heeft het leger redelijk wat surplus atm, dat geven ze cadeau aan politiebureaus ... mijnbestendige patrouillevoertuigen enzo

kunnen ze ook wel wat pistolen aan scholen verstrekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177365437
En dan krijg je te maken met een bewapende ontzettend chagrijnige leraar omdat ie er vanochtend (alweer) niet op mocht van zijn vrouw, en spreek je per ongeluk voor je beurt en bent daardoor net dat laatste druppeltje die de emmer doet overlopen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177365571
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:15 schreef Parafernalia het volgende:
Zijn er eigenlijk nog steeds Trump fans hier op fok? Zoals vorig jaar, toen ze zo euforisch waren toen hij won?

Laat je zien!
Onder aan de streep kom ik nog steeds positief uit bij de beste man.
pi_177365907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:17 schreef Peunage het volgende:
Okay, voordat ik dit plan belachelijk maak....

Stel dat ik een leerling ben die van plan is om een klas overhoop te schieten... ik zou dan als eerst de leraar uitschakelen omdat ik weet of vermoed dat die getraind en bewapend is. Hebben ze daar over nagedacht?
Daarom alle kleuters ook een machinegeweer geven. Opgelost ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_177365966
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Daarom alle kleuters ook een machinegeweer geven. Opgelost ^O^
Kleuters in Nederland spelen met My Little Pony, en in de VS spelen ze met My Little Assaultrifle. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 22 februari 2018 @ 12:33:19 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177366313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:19 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]


Weet je wie nog meer doden veroorzaakt dan de laatste oorlogen en wapenbezit onder burgers:

1. Kanker
2. Ongelukken
3. Hart/vaat ziektes
4. Alzheimer
5. Diabetes

Als ze die ziektes willen verbieden ben ik ook een voorstander
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177366503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kleuters in Nederland spelen met My Little Pony, en in de VS spelen ze met My Little Assaultrifle. ^O^
Kijk nou hoe lief, een 38 special voor de kleine en slechts $425.

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177366681
Volgens die knaap (ambassadeur) hebben we in Nederland no-go zones en worden politici in brand gestoken..... Zo erg kan dat toch niet zijn om leraren te bewapenen _O- _O- _O- _O-
pi_177366767
Voor D66-gesteunde orgaanroof zijn. :')
Voor baas in eigen buik zijn. :')
Tegen bewapening zijn om baas over je eigen leven te zijn. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_177367815
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:45 schreef Oostwoud het volgende:
Voor D66-gesteunde orgaanroof zijn. :')
Voor baas in eigen buik zijn. :')
Tegen bewapening zijn om baas over je eigen leven te zijn. :')
Je laatste zin is grammaticaal enigzins onduidelijk. Schrijf eens een fijn opstel over hoe je, door bewapend te zijn, baas over je eigen leven bent. Ik ben erg nieuwsgierig!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_177367853
Dit is dus geen photoshop maar een foto gemaakt door AP van Trumps aantekeningen bij een bijeenkomst met slachtoffers van de schietpartij.



Met extra vezels!
pi_177367911
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:29 schreef Volkorenbrood het volgende:
Dit is dus geen photoshop maar een foto gemaakt door AP van Trumps aantekeningen bij een bijeenkomst met slachtoffers van de schietpartij.



[ afbeelding ]
Spiekbriefje van Trump is ‘volstrekt normaal’

Zelfs Obama had zulke briefjes, maar nu is het Trump dus ophef. :O
pi_177367965
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:29 schreef Volkorenbrood het volgende:
Dit is dus geen photoshop maar een foto gemaakt door AP van Trumps aantekeningen bij een bijeenkomst met slachtoffers van de schietpartij.



[ afbeelding ]
Op de achterkant staat ook nog "two quarterpounders with cheese and a diet coke" als een memorandum voor zijn loopjongen die de lunch moet verzorgen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177368032
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Spiekbriefje van Trump is ‘volstrekt normaal’

Zelfs Obama had zulke briefjes, maar nu is het Trump dus ophef. :O
Iedere president heeft spiekbriefjes, daar gaat het niet om. Trump mist blijkbaar het krediet. Hij oogt ook wel oliedom op deze momenten, vind je niet? Niet eens wat ie zegt, daar kan je over discussieren, maar hoe hij overkomt. Natuurlijk blazen mensen zoiets op, iedereen is doodsbang dat er een verstandelijk beperkte miljonair aan het roer van de vrije wereld staat. Offtopic natuurlijk. :P
-nee-
pi_177368051
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Spiekbriefje van Trump is ‘volstrekt normaal’

Zelfs Obama had zulke briefjes, maar nu is het Trump dus ophef. :O
Ophef is een groot woord overigens. Ik zeg fascinerend.

Daarbij staan er wel hele simpele common sense zinnetjes, blijkbaar moet hem steeds uitgelegd worden hoe empathie werkt.
Met extra vezels!
pi_177368071
TrumpGod simpele ziel.
pi_177368141
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Spiekbriefje van Trump is ‘volstrekt normaal’

Zelfs Obama had zulke briefjes, maar nu is het Trump dus ophef. :O
Heb je de tekst wel gelezen van de spiekbriefjes of wil je het punt bewust blijven missen?

Als je al "I hear you" als pointer op een spiekbriefje nodig hebt dan ben je niet echt geschikt voor een leidinggevende functie. De overige punten laten trouwens ook wel zien dat zijn staf dit zo geschreven heeft zodat hij wat empathie kan veinzen.
pi_177368254
Goede zaak. Schoolkinderen ook allemaal een Glock.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 13:53:04 ]
pi_177368261
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Iedere president heeft spiekbriefjes, daar gaat het niet om. Trump mist blijkbaar het krediet. Hij oogt ook wel oliedom op deze momenten, vind je niet? Niet eens wat ie zegt, daar kan je over discussieren, maar hoe hij overkomt. Natuurlijk blazen mensen zoiets op, iedereen is doodsbang dat er een verstandelijk beperkte miljonair aan het roer van de vrije wereld staat. Offtopic natuurlijk. :P
Dat ga ik niet ontkennen, Trump komt ook over als een domme schreeuwlelijkerd, en ja het is soms lachwekkend. Ook dit zijn weer van die kleine acties waardoor hij nog een slechtere naam krijgt, en ook ik krab mij wel eens achter de oren als hij weer aan het twitteren is geslagen . Maar ik heb liever dat mensen Trump aanvallen over zijn domheid dan dat mensen om de kleinste dingen vallen, zaken wat andere presidenten ook deden maar toen nog niemand stoorde. Eerlijk is eerlijk, bij Trump zoeken ze ook wel iets om over te kunnen klagen, is het niet dit dan komt er wel weer één of andere expert klagen over zijn lichaamshouding.

Pak alleen al dit topic: Trump wil leraren gaan bewapenen

Zoek eens in de tekst of jij één regel kunt vinden waarin Trump letterlijk zegt dat hij leraren wil bewapenen, hij denkt dat het kan bijdragen om schietpartijen te voorkomen maar wil nog niets. En toch gaat iedereen los op Trump omdat hij dit wil, het zijn van die kleine dingen welke zwaar worden opgeblazen. En natuurlijk ligt die schuld ook gedeeltelijk bij Trump.
pi_177368281
Wat mij overigens vooral verbaasde in dat fragment toen Trump met dat idee kwam, was dat niemand eens een keer het lef toont om tegen die oranje wortel in te gaan... Ik zou echt gewoon opstaan en weglopen als er zo'n stomme opmerking gemaakt werd.
Don't let my username fool you...
pi_177368307
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:40 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ophef is een groot woord overigens. Ik zeg fascinerend.

Daarbij staan er wel hele simpele common sense zinnetjes, blijkbaar moet hem steeds uitgelegd worden hoe empathie werkt.
Toen ik het zag vond ik het ook raar, maar lees het artikel eens, daar staat dit:

quote:
Ook een ogenschijnlijk basale mededeling als I hear you, is onderdeel van een goede voorbereiding, stelt Van de Linde. ,,Juist onder druk wil je zo’n belangrijk punt niet vergeten. Dat is volstrekt logisch. Mensen die hier kritiek op hebben, hebben zelf nooit een lezing gegeven voor een groter publiek dan de eigen hond en kat en weten niet dat dit wordt geadviseerd door professionals. Trump is de president, zijn woorden dragen gewicht dus dan is het extra belangrijk dat je dat goed doet. Je kunt ontzettend veel kritiek op Donald Trump hebben, maar niet hierop. Dit is volstrekt normaal. Ook Barack Obama gebruikte acht jaar een teleprompter, dat is een elektronische spiekbrief.''
We doen net alsof die man niet zijn eigen veters kan strikken, althans dat is het beeld dat mensen proberen te creëren vanwege zulke briefjes, maar het is een belangrijk punt wat hij niet mag vergeten te melden. Ik kan mij voorstellen dat zo'n gesprek erg emotioneel is en dat bereid je voor o.a. met specialisten die dan wat kernwoorden geven om de slachtoffers gerust te stellen. Het is gewoon psychologie.
pi_177368363
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:54 schreef Metalfreak het volgende:
Wat mij overigens vooral verbaasde in dat fragment toen Trump met dat idee kwam, was dat niemand eens een keer het lef toont om tegen die oranje wortel in te gaan... Ik zou echt gewoon opstaan en weglopen als er zo'n stomme opmerking gemaakt werd.
Ook als je een hypotheek hebt je tienduizenden euro’s aan collegegeld voor je kinderen moet betalen en als er bijna geen sociale zekerheid is, met gevaar voor je baan bij die actie?

De meeste mensen zijn helaas niet zo moedig. En dat kan ik me voorstellen, helaas.
Met extra vezels!
pi_177368447
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

We doen net alsof die man niet zijn eigen veters kan strikken, althans dat is het beeld dat mensen proberen te creëren vanwege zulke briefjes, maar het is een belangrijk punt wat hij niet mag vergeten te melden. Ik kan mij voorstellen dat zo'n gesprek erg emotioneel is en dat bereid je voor o.a. met specialisten die dan wat kernwoorden geven om de slachtoffers gerust te stellen. Het is gewoon psychologie.
Zijn we de kritiek op Obama's teleprompter gebruik, door o.a. Fox news, nu alweer vergeten?

Wel grappig dat toen Trump voor het eerst een keer een teleprompter gebruikte Fox news dit wel heel erg knap van hem vond.
pi_177368505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Pak alleen al dit topic: Trump wil leraren gaan bewapenen

Zoek eens in de tekst of jij één regel kunt vinden waarin Trump letterlijk zegt dat hij leraren wil bewapenen, hij denkt dat het kan bijdragen om schietpartijen te voorkomen maar wil nog niets. En toch gaat iedereen los op Trump omdat hij dit wil, het zijn van die kleine dingen welke zwaar worden opgeblazen. En natuurlijk ligt die schuld ook gedeeltelijk bij Trump.
Mag je zijn twitter als bron gebruiken, want daar vind hij het toch echt een goed idee

realDonaldTrump twitterde op donderdag 22-02-2018 om 14:05:18 ....If a potential “sicko shooter” knows that a school has a large number of very weapons talented teachers (and others) who will be instantly shooting, the sicko will NEVER attack that school. Cowards won’t go there...problem solved. Must be offensive, defense alone won’t work! reageer retweet
Overigens stelt die gek daar ook dat hij het niet letterlijk zo gezegd heeft :') Maar het is natuurlijk wel een goed idee

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 14:10:51 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:09:18 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177368514
Leraren gaan bewapenen... dat wordt een gezellige boel in de klas. Zet dan twee beveiligers bij de ingang.
pi_177368555
Dit is tenminste niet zo'n stom plan als het toelaten van wapens in stadions, bij grote American Footballwedstrijden waar emoties nogal eens hoog oplopen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177368597
De oplossing is er allang maar niemand wil luisteren of er voor betalen:

https://www.zerohedge.com(...)-safest-school-looks
pi_177368601
Wauw, wapens in de klas dragen echt bij aan een veilige leer omgeving :') iemand de aflevering van South Park over dit thema gezien?
Spijker op zijn kop, als iedereen een wapen draagt krijg je een soort zieke wapenwedloop met als resultaat een explosie van geweld. Trump probeert hier aan symptoombestrijding te doen, ze kunnen beter kijken hoe ze kunnen voorkomen dat mensen dusdanig ontsporen door pesten en allerlei psychische problemen dan zulke mensen kapot te schieten voordat ze doordraaien.
pi_177368605
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Zoek eens in de tekst of jij één regel kunt vinden waarin Trump letterlijk zegt dat hij leraren wil bewapenen, hij denkt dat het kan bijdragen om schietpartijen te voorkomen maar wil nog niets. En toch gaat iedereen los op Trump omdat hij dit wil, het zijn van die kleine dingen welke zwaar worden opgeblazen. En natuurlijk ligt die schuld ook gedeeltelijk bij Trump.
realDonaldTrump twitterde op donderdag 22-02-2018 om 13:40:08 ....immediately fire back if a savage sicko came to a school with bad intentions. Highly trained teachers would also serve as a deterrent to the cowards that do this. Far more assets at much less cost than guards. A “gun free” school is a magnet for bad people. ATTACKS WOULD END! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 22-02-2018 om 13:54:09 ....History shows that a school shooting lasts, on average, 3 minutes. It takes police & first responders approximately 5 to 8 minutes to get to site of crime. Highly trained, gun adept, teachers/coaches would solve the problem instantly, before police arrive. GREAT DETERRENT! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 22-02-2018 om 13:26:28 I never said “give teachers guns” like was stated on Fake News @CNN & @NBC. What I said was to look at the possibility of giving “concealed guns to gun adept teachers with military or special training experience - only the best. 20% of teachers, a lot, would now be able to reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 22-02-2018 om 14:05:18 ....If a potential “sicko shooter” knows that a school has a large number of very weapons talented teachers (and others) who will be instantly shooting, the sicko will NEVER attack that school. Cowards won’t go there...problem solved. Must be offensive, defense alone won’t work! reageer retweet
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177368612
Gezellig.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:23:48 #173
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177368813
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb je de tekst wel gelezen van de spiekbriefjes of wil je het punt bewust blijven missen?

Als je al "I hear you" als pointer op een spiekbriefje nodig hebt dan ben je niet echt geschikt voor een leidinggevende functie. De overige punten laten trouwens ook wel zien dat zijn staf dit zo geschreven heeft zodat hij wat empathie kan veinzen.
Dat vind ik echt niet zo raar. Het is van uiterst belang correct te reageren, dat terwijl zaken erg emotioneel kunnen zijn, verhalen je diep kunnen raken. Waardoor je even gewoonweg met je mond vol tanden staat, de meest logische zaken even niet boven willen komen.

Heb daar zelf ook wel gebruik van gemaakt. Nu ging dat niet om zulke ernstige zaken als dit natuurlijk. Maar toen ik in beslagnames af moest werken kwam ik erachter dat als de emotie hoog oploopt (bij de ander) je vaak juist die simpele zaken vergeet. Juist die zaken die maken dat die ander zich serieus genomen voelt, gehoord voelt. En dat juist die ogenschijnlijk simpele dingetjes essentieel zijn om het gesprek in goede banen te leiden.
En bij mij stond er geen heel land klaar om elk woord wat ik zei te wegen, wat nog veel meer druk oplevert.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177368935
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat vind ik echt niet zo raar. Het is van uiterst belang correct te reageren, dat terwijl zaken erg emotioneel kunnen zijn, verhalen je diep kunnen raken. Waardoor je even gewoonweg met je mond vol tanden staat, de meest logische zaken even niet boven willen komen.

Heb daar zelf ook wel gebruik van gemaakt. Nu ging dat niet om zulke ernstige zaken als dit natuurlijk. Maar toen ik in beslagnames af moest werken kwam ik erachter dat als de emotie hoog oploopt (bij de ander) je vaak juist die simpele zaken vergeet. Juist die zaken die maken dat die ander zich serieus genomen voelt, gehoord voelt. En dat juist die ogenschijnlijk simpele dingetjes essentieel zijn om het gesprek in goede banen te leiden.
En bij mij stond er geen heel land klaar om elk woord wat ik zei te wegen, wat nog veel meer druk oplevert.
Mee eens. Als je in bijvoorbeeld de hulpverlening werkt leer je allerlei gesprekstechnieken, die Trump ongetwijfeld ook zal gebruiken tijdens zijn gesprekken/interviews. Ik zie mijzelf als een zeer empathisch persoon, maar er zijn zoveel dingen waar je als leek niet aan denkt, en als hij een fout maakt kotst iedereen hem uit en domineert het dagenlang het wereldnieuws. Ik geef hem dus groot gelijk dat hij belangrijke dingen op een papiertje zet.
pi_177368964
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat vind ik echt niet zo raar. Het is van uiterst belang correct te reageren, dat terwijl zaken erg emotioneel kunnen zijn, verhalen je diep kunnen raken. Waardoor je even gewoonweg met je mond vol tanden staat, de meest logische zaken even niet boven willen komen.

Uiteraard is dat van belang maar bij een echt persoon zijn pointers zoals op dat spiekbriefje niet nodig, de vergelijking met het gebruik van een teleprompter bij speeches slaat de plank ook nogal aardig mis.

Politici zijn normaal gesproken ook flink getraind voor dit soort omstandigheden.
pi_177368986
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:28 schreef xSparks het volgende:

[..]

Mee eens. Als je in bijvoorbeeld de hulpverlening werkt leer je allerlei gesprekstechnieken, die Trump ongetwijfeld ook zal gebruiken tijdens zijn gesprekken/interviews.
Als je getraind bent dan zijn zulke pointers niet nodig, denk ook niet dat Trump ook maar enige training in gesprekstechnieken heeft gehad.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:36:34 #177
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177369089
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Uiteraard is dat van belang maar bij een echt persoon zijn pointers zoals op dat spiekbriefje niet nodig, de vergelijking met het gebruik van een teleprompter bij speeches slaat de plank ook nogal aardig mis.

Politici zijn normaal gesproken ook flink getraind voor dit soort omstandigheden.
Ik ben een echt persoon en kwam er na de eerste inbeslagname afhandeling achter dat ik het maar beter goed kon voorbereiden voor de volgende keer.
Geen spiekbriefje bij me, maar wel ook zulke 'simpele' zaken erg goed in mijn hoofd geprent (en gekoppelt aan objecten).

En nogmaals, dat waren situaties waar de druk nog niet half zo hoog was als in dit geval. Zelfs dan maak je al fikse kans op zulke ogenschijnlijk normale dingen vergeten.

Ik heb echt niets met Trump, maar dit vind ik vrij normaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177369132
Trump gaat eindelijk wat doen aan deze zaak, eindelijk weer background checks voor mensen met mentale problemen.

realDonaldTrump twitterde op donderdag 22-02-2018 om 14:13:32 I will be strongly pushing Comprehensive Background Checks with an emphasis on Mental Health. Raise age to 21 and end sale of Bump Stocks! Congress is in a mood to finally do something on this issue - I hope! reageer retweet
Zijn achterban op twitter schijnt wel vergeten te zijn dat hij zelf een jaar geleden deze check heeft afgeschaft, maar ja dat was dan ook Obama wetgeving.
pi_177369184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je getraind bent dan zijn zulke pointers niet nodig, denk ook niet dat Trump ook maar enige training in gesprekstechnieken heeft gehad.
Ja dat bedoel ik ook! Daarom zal die het wel opschrijven haha. Ongetraind kun je heel veel dingen die goed bedoelt zijn heel fout overlaten komen, met de beste bedoelingen.
pi_177369191
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ben een echt persoon en kwam er na de eerste inbeslagname afhandeling achter dat ik het maar beter goed kon voorbereiden voor de volgende keer.
Geen spiekbriefje bij me, maar wel ook zulke 'simpele' zaken erg goed in mijn hoofd geprent (en gekoppelt aan objecten).

En nogmaals, dat waren situaties waar de druk nog niet half zo hoog was als in dit geval. Zelfs dan maak je al fikse kans op zulke ogenschijnlijk normale dingen vergeten.

Ik heb echt niets met Trump, maar dit vind ik vrij normaal.
Ach ik vind jouw gebrek aan training en voorbereiding nu niet echt een argument dat de president van de USA niet voorbereid is op dit soort situaties en er geen training voor heeft gevolgd/gekregen.
  Spellchecker donderdag 22 februari 2018 @ 14:50:33 #181
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177369399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het in de klas aanwezig is zijn er manieren het de leraar afhandig te maken.
Ook als het in een kluis ligt.
Dan wordt gewoon eerst de leraar doodgeschoten.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:52:50 #182
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177369445
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach ik vind jouw gebrek aan training en voorbereiding nu niet echt een argument dat de president van de USA niet voorbereid is op dit soort situaties en er geen training voor heeft gevolgd/gekregen.
Ik moest dat zelf uitvogelen idd, mag hopen dat een president daar wat hulp/training voor krijgt, zeker aangezien dat minstens 10 keer zo belangrijk is.
Maar 1 van de zaken die je dan leert (of dat nu om training gaat, of door schande en schade wijzer worden) is dat je reminders nodig hebt. Of je dat nu doet door een koppeling aan bv objecten of een briefje waar je perifere gezichtsveld soms over heen glijdt en die je vooraf nog een keer oppervlakkig doorneemt maakt niet zo uit. Zijn verschillende methoden voor hetzelfde.

Maar er maar vanuit gaan dat je dat allemaal wel onthoud omdat je empathisch bent gaat je fiks in de kont bijten. De vraag is dan niet of dat gebeurd, maar wanneer.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177369448
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:15 schreef Parafernalia het volgende:
Zijn er eigenlijk nog steeds Trump fans hier op fok? Zoals vorig jaar, toen ze zo euforisch waren toen hij won?

Laat je zien!
Ja ikke. Wat moet je??
pi_177369502
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik moest dat zelf uitvogelen idd, mag hopen dat een president daar wat hulp/training voor krijgt, zeker aangezien dat minstens 10 keer zo belangrijk is.
Maar 1 van de zaken die je dan leert (of dat nu om training gaat, of door schande en schade wijzer worden) is dat je reminders nodig hebt. Of je dat nu doet door een koppeling aan bv objecten of een briefje waar je perifere gezichtsveld soms over heen glijdt en die je vooraf nog een keer oppervlakkig doorneemt maakt niet zo uit. Zijn verschillende methoden voor hetzelfde.

Maar er maar vanuit gaan dat je dat allemaal wel onthoud omdat je empathisch bent gaat je fiks in de kont bijten. De vraag is dan niet of dat gebeurd, maar wanneer.
Zoals ik al zei zijn reminders prima maar het niveau van zijn reminders geven natuurlijk wel aan dat hij nu niet echt geschikt is voor zijn positie, iemand met de ambitie om president te worden had zichzelf hier allang op moeten trainen en dan zou je ook geen reminders meer nodig hebben van het niveau lagere school.
pi_177369607
quote:
9s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mag je zijn twitter als bron gebruiken, want daar vind hij het toch echt een goed idee

realDonaldTrump twitterde op donderdag 22-02-2018 om 14:05:18 ....If a potential “sicko shooter” knows that a school has a large number of very weapons talented teachers (and others) who will be instantly shooting, the sicko will NEVER attack that school. Cowards won’t go there...problem solved. Must be offensive, defense alone won’t work! reageer retweet
Overigens stelt die gek daar ook dat hij het niet letterlijk zo gezegd heeft :') Maar het is natuurlijk wel een goed idee
Lucachrist heeft hieronder nog enkele tweets vermeld, daar staat dit in:

I never said “give teachers guns” like was stated on Fake News @CNN & @NBC. What I said was to look at the possibility of giving “concealed guns to gun adept teachers with military or special training experience

Zoals ik al eerder zei er is een groot verschil in het woordje "wil" en "denk". Iets wat hij tevens wel gaat doen is:

quote:
Hij liet weten bereid te zijn het wapengeweld op Amerikaanse scholen aan te pakken. Om dat te beteugelen beloofde hij dat zijn regering de nadruk gaat leggen op controle van iemands verleden en geestelijke gezondheid.

"We gaan zwaar inzetten op het natrekken van achtergronden, dat doen we heel gedecideerd en we gaan streng toezien op geestesgesteldheid."
pi_177369652
Waar praten we nog over?
Laat die domme Yankees toch...ze maken zich toch ook niet druk om al die doden in Syrie, Irak en Afghanistan?
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:02:59 #187
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177369660
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei zijn reminders prima maar het niveau van zijn reminders geven natuurlijk wel aan dat hij nu niet echt geschikt is voor zijn positie, iemand met de ambitie om president te worden had zichzelf hier allang op moeten trainen en dan zou je ook geen reminders meer nodig hebben van het niveau lagere school.
En nogmaals, het is echt vrij normaal dat dat wel gebeurd. Maar goed, hier komen we niet uit blijkbaar.

Ben ik potjandorie gewoon Trump aan het verdedigen. Even wat Listerine pakken...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177369713
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Waar praten we nog over?
Laat die domme Yankees toch...ze maken zich toch ook niet druk om al die doden in Syrie, Irak en Afghanistan?
Snap die ophef ook niet helemaal, teveel mensen hier zijn ongeïnformeerd, maar roepen wel van alles als iemand als Dr. Phil weer zonder enige kennis Nederland afvalt op hun drugsbeleid. Het wapenbeleid aanpassen is een zeer gevoelig onderwerp, het is nu vooral de sport op af te geven op Trump terwijl school shootings al plaatsvonden voor Trump en andere presidenten hebben zich totaal niet gebrand aan dat onderwerp. Het feit dat Trump bereid is onderzoek te doen en probeert oplossingen aan te dragen bewijst dat hij er al meer tegen doet dan zijn voorgangers.
pi_177369793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Snap die ophef ook niet helemaal, teveel mensen hier zijn ongeïnformeerd, maar roepen wel van alles als iemand als Dr. Phil weer zonder enige kennis Nederland afvalt op hun drugsbeleid. Het wapenbeleid aanpassen is een zeer gevoelig onderwerp, het is nu vooral de sport op af te geven op Trump terwijl school shootings al plaatsvonden voor Trump en andere presidenten hebben zich totaal niet gebrand aan dat onderwerp. Het feit dat Trump bereid is onderzoek te doen en probeert oplossingen aan te dragen bewijst dat hij er al meer tegen doet dan zijn voorgangers.
Dat is niet helemaal waar volgens mij, de vorige president heeft in beide termijnen geprobeerd de discussie over wapengeweld op gang te krijgen. Zoveel uur heeft Trump er nog niet in zitten.
-nee-
pi_177370080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Lucachrist heeft hieronder nog enkele tweets vermeld, daar staat dit in:

Zoals ik al eerder zei er is een groot verschil in het woordje "wil" en "denk". Iets wat hij tevens wel gaat doen is:

[..]

Dat stond ook al in mijn laatste zin en wat vind je er eigenlijk van dat hij een jaar geleden die background checks heeft afgeschaft ? Overigens had ik zijn tweet over wat hij wil al geplaatst.

Je kan wel moeilijk proberen te doen over het verschil tussen willen en denken maar zijn tweets geven toch echt wel aan dat het verschil tussen willen en denken bij Trump minder groot is dan wat jij er van wil maken.
pi_177370093
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Lucachrist heeft hieronder nog enkele tweets vermeld, daar staat dit in:

I never said “give teachers guns” like was stated on Fake News @CNN & @NBC. What I said was to look at the possibility of giving “concealed guns to gun adept teachers with military or special training experience

Zoals ik al eerder zei er is een groot verschil in het woordje "wil" en "denk". Iets wat hij tevens wel gaat doen is:

[..]

Wat hij eigenlijk zegt is dat hij niet álle leraren wil bewapenen.

Hij wil wel 20% bewapenen. GREAT DETERRENT.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177370128
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het feit dat Trump bereid is onderzoek te doen en probeert oplossingen aan te dragen bewijst dat hij er al meer tegen doet dan zijn voorgangers.
:') Wel bizar dat je je reactie begint over dat zoveel mensen ongeïnformeerd zijn om vervolgens je reactie met dit soort bizarre ongeïnformeerde onzin af te sluiten :')

Enig idee welke wet Trump bijna exact een jaar geleden heeft afgeschaft?
pi_177370135
Maar jarivs is verder helemaal geen fan van Trump hoor :')
pi_177370183
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:08 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar volgens mij, de vorige president heeft in beide termijnen geprobeerd de discussie over wapengeweld op gang te krijgen. Zoveel uur heeft Trump er nog niet in zitten.
Die vorige president heeft zelfs een wet aangenomen voor een background check voor mensen met een "mental ilness" vond Trump vorig jaar niet zo'n goed idee blijkbaar.

https://www.nbcnews.com/n(...)eople-mental-n727221
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:34:13 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177370285
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die vorige president heeft zelfs een wet aangenomen voor een background check voor mensen met een "mental ilness" vond Trump vorig jaar niet zo'n goed idee blijkbaar.

https://www.nbcnews.com/n(...)eople-mental-n727221
Dit, mensen met geestesziektes kunnen dankzij Trump weer een wapen aanschaffen, daar waar Obama ervoor gezorgd had dat ze dat niet meer konden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177371611
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat stond ook al in mijn laatste zin en wat vind je er eigenlijk van dat hij een jaar geleden die background checks heeft afgeschaft ? Overigens had ik zijn tweet over wat hij wil al geplaatst.

Je kan wel moeilijk proberen te doen over het verschil tussen willen en denken maar zijn tweets geven toch echt wel aan dat het verschil tussen willen en denken bij Trump minder groot is dan wat jij er van wil maken.
Ben eens eerlijk, houd een topic over een bepaalde ideologie stand als een bepaalde opvatting als "ik denk" wordt verkocht.

Ik ben tegen wapens en ja als ik het voor het zeggen had werden wapens verboden. Alleen werkt Trump bij velen hier als een rode lap voor de ogen en dat stoort mij zo. Ja die man is een flapdrol en er zijn genoeg zaken waar die man cor aangevallen kan worden, maar de wapenwet is al langer een discussie punt en geen gevolg van het beleid Trump.
pi_177371651
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

:') Wel bizar dat je je reactie begint over dat zoveel mensen ongeïnformeerd zijn om vervolgens je reactie met dit soort bizarre ongeïnformeerde onzin af te sluiten :')

Enig idee welke wet Trump bijna exact een jaar geleden heeft afgeschaft?
Zoals eerder hier aangeven weet ik ook niet alles over dit onderwerp. Wel weet ik dat het onderwerp gevoelig ligt. Afschaffen zou de ideale wereld zijn maar dat is het niet. Maar ik ga dan ook niet met het vingertje wijzen alleen naar Trump iets wat hier wel veel gebeurd. Dit is een probleem voor de gehele politiek.
pi_177371667
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:25 schreef Chewie het volgende:
Maar jarivs is verder helemaal geen fan van Trump hoor :')
Ik vind hem wel lachen maar een fan ben ik niet van hem. Maar zodra je hier enige nuance probeert aan te brengen ben je al snel een Trump fan, die tactiek zie je wel vaker als je een bepaalde mening niet deelt.
pi_177372216
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vind hem wel lachen maar een fan ben ik niet van hem. Maar zodra je hier enige nuance probeert aan te brengen ben je al snel een Trump fan, die tactiek zie je wel vaker als je een bepaalde mening niet deelt.
Dat klopt helemaal. Het gebeurt van beide kanten. Zo ben ik regelmatig als Gutmensch of landverrader betiteld omdat ik wat milder was in de vluchtelingendiscussie.

Maar ja, incasseren is iets wat je hier wel moet kunnen, anders heb je het hier erg lastig. Dus ik zie het vooral als vermaak.
pi_177373192
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vind hem wel lachen maar een fan ben ik niet van hem. Maar zodra je hier enige nuance probeert aan te brengen ben je al snel een Trump fan, die tactiek zie je wel vaker als je een bepaalde mening niet deelt.
Jij bent de eerste die de nuance, als die er was, laat varen in iedere discussie man :') Mensen gaan in op je posts, vaak met linkjes en al, om aan te tonen dat beweringen niet kloppen, en het eerste wat je doet is de boodschapper aanvallen. In dit topic ook weer. Al je reacties op mijn posts zijn persoonlijke aanvallen. Dus ga nu niet zielig lopen snowflaken kerel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177373775
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177373824
Luizenmoeders in de VS beter ook bewapenen dan wrs?
I´m back.
pi_177381794
-nee-
  vrijdag 23 februari 2018 @ 03:11:07 #204
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177382716
Blijkbaar had de school dus al een gewapende bewaker, maar deze deed niets. Hij neemt nu ontslag.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ke-schietpartij.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177383585
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 03:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijkbaar had de school dus al een gewapende bewaker, maar deze deed niets. Hij neemt nu ontslag.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ke-schietpartij.html
Joh die gaat ff zn leven op t spel zetten wanneer het er op aan komt, niet dus

Volgens mij ben je dat verplicht, net als wanneer je het leger in gaat maar weigert om op missie te gaan. Dat is strafbaar, dus vervolgen die handel
pi_177383945
Een bewaker is natuurlijk een hele andere rol dan soldaat.
There are only 151 Pokémon.
pi_177384827
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het licht wat ingewikkelder. Er is veel haat en nijd in de politiek van de VS. Waardoor er geen samenwerking is. En voorstellen die redelijk zijn van zowel republikeinen als democraten geen doorgang vinden. Vandaar dat bijvoorbeeld de infrastructuur in de VS op instorten staat. Ik zou dan ook niet de schuld bij Trump willen leggen maar eigenlijk bij het gehele functioneren van de politiek in de VS. Het is hopen dat een van de partijen een grote meerderheid krijgt waardoor er eindelijk beslissingen kunnen worden genomen.
Dit gepolariseerde proces is natuurlijk al veel langer aan de gang en was ook al actueel bij de installatie van George Bush jr en Obama.

Maar zo scherp als bij Trump is het nog nooit zo zichtbaar geweest. Dat vind ik ook het leuke aan Trump. De onafhankelijke outsider, multimiljonair die zich geen reet aantrekt van wat die zegt. Zijn eigen Twitter account gebruikt om de media te sarren. Verguist door de Democraten als de Republikeinen tijdens de verkiezingscampagne maar die elke tegenstand wist te verslaan met als optimale winst Hillary Clinton.

De reactie die dat teweeg heeft gebracht was zo ongekend. Inderdaad kun je Trump overal de schuld van geven maar is dat wel het eerlijke verhaal? Is Trump niet eerder de spreekwoordelijke Amerikaanse spiegel die al die onderliggende polarisatie nu een gezicht geeft? Ik denk eerder het laatste. Met dat besef kun je juist weer gaan werken aan opbouw en samenwerking.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:08:59 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177384892
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dit gepolariseerde proces is natuurlijk al veel langer aan de gang en was ook al actueel bij de installatie van George Bush jr en Obama.

Maar zo scherp als bij Trump is het nog nooit zo zichtbaar geweest. Dat vind ik ook het leuke aan Trump. De onafhankelijke outsider, multimiljonair die zich geen reet aantrekt van wat die zegt. Zijn eigen Twitter account gebruikt om de media te sarren. Verguist door de Democraten als de Republikeinen tijdens de verkiezingscampagne maar die elke tegenstand wist te verslaan met als optimale winst Hillary Clinton.

De reactie die dat teweeg heeft gebracht was zo ongekend. Inderdaad kun je Trump overal de schuld van geven maar is dat wel het eerlijke verhaal? Is Trump niet eerder de spreekwoordelijke Amerikaanse spiegel die al die onderliggende polarisatie nu een gezicht geeft? Ik denk eerder het laatste. Met dat besef kun je juist weer gaan werken aan opbouw en samenwerking.
Laten we het hopen. Een betere samenwerking is essentieel voor de VS om weer vooruitgang te kunnen boeken. Los van het gekonkel in de partijpolitiek. Waar althans naar mijn mening de democraten net zo schuldig aan zijn als de republikeinen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177385211
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Een betere samenwerking is essentieel voor de VS om weer vooruitgang te kunnen boeken. Los van het gekonkel in de partijpolitiek. Waar althans naar mijn mening de democraten net zo schuldig aan zijn als de republikeinen.
Men kan nu wel vaststellen dat Trump als persoon geen aandeel heeft met de Russische beïnvloeding van de Amerikaanse verkiezingen, die mijnsinziens nog steeds overschat is. Dat er in zijn (voormalige) entourage mensen zijn die geen schone handen hebben moge duidelijk zijn maar daarmee bewerkstellig je niet een impeachment.

Zodra men bereid is dat streven op te geven en te accepteren dat Trump zijn termijn gewoon uitzit kun je bouwen aan betere relaties door nieuwe onderhandelingen en tussentijdse verkiezingen. Zal nog een lange weg zijn.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:34:01 #210
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177385405
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:22 schreef Elzies het volgende:
Men kan nu wel vaststellen dat Trump als persoon geen aandeel heeft met de Russische beïnvloeding van de Amerikaanse verkiezingen, die mijnsinziens nog steeds overschat is
Ah de Russische huistrol is ook weer online. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177385489
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Men kan nu wel vaststellen dat Trump als persoon geen aandeel heeft met de Russische beïnvloeding van de Amerikaanse verkiezingen, die mijnsinziens nog steeds overschat is. Dat er in zijn (voormalige) entourage mensen zijn die geen schone handen hebben moge duidelijk zijn maar daarmee bewerkstellig je niet een impeachment.

Zodra men bereid is dat streven op te geven en te accepteren dat Trump zijn termijn gewoon uitzit kun je bouwen aan betere relaties door nieuwe onderhandelingen en tussentijdse verkiezingen. Zal nog een lange weg zijn.
Laten we anders gewoon het onderzoek van Mueller afwachten. Dat er sprake is van Russische inmenging, wordt sinds vorige week zelfs niet meer door Trump ontkend. Ben persoonlijk erg benieuwd waar dit gaat eindigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:38:48 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177385511
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Men kan nu wel vaststellen dat Trump als persoon geen aandeel heeft met de Russische beïnvloeding van de Amerikaanse verkiezingen, die mijnsinziens nog steeds overschat is. Dat er in zijn (voormalige) entourage mensen zijn die geen schone handen hebben moge duidelijk zijn maar daarmee bewerkstellig je niet een impeachment.

Zodra men bereid is dat streven op te geven en te accepteren dat Trump zijn termijn gewoon uitzit kun je bouwen aan betere relaties door nieuwe onderhandelingen en tussentijdse verkiezingen. Zal nog een lange weg zijn.
Hangt er van af. Je kunt ook vaststellen dat zeker Trump in elk geval banden had met Russische politici en zakenlieden. En zonder een vleug van corruptie kan je in Rusland geen zaken doen. Afwachten hoe dat afloopt. Maar waar ik me meer zorgen om maak los van Trump is dat hij wellicht tegen het zelfde probleem aanloopt als zijn voorganger een verdeeld senaat die niet wil samenwerken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177385588
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Een betere samenwerking is essentieel voor de VS om weer vooruitgang te kunnen boeken. Los van het gekonkel in de partijpolitiek. Waar althans naar mijn mening de democraten net zo schuldig aan zijn als de republikeinen.
Niet mee eens. De Republikeinen gaan daarin toch net iets verder. Zie bijvoorbeeld ook de kwalijke rol die FOX news speelt ten behoeve van de Reps.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177385650
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:38 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hangt er van af. Je kunt ook vaststellen dat zeker Trump in elk geval banden had met Russische politici en zakenlieden. En zonder een vleug van corruptie kan je in Rusland geen zaken doen. Afwachten hoe dat afloopt. Maar waar ik me meer zorgen om maak los van Trump is dat hij wellicht tegen het zelfde probleem aanloopt als zijn voorganger een verdeeld senaat die niet wil samenwerken.
Hoezo tegenaan loopt? Het congres is al sterk verdeeld. De Republikeinen bezitten een numerieke meerderheid, maar kregen voor meerdere sleutelonderwerpen de handen niet op elkaar. En dat is weer het gevolg van de incompetente van Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:45:55 #215
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_177385696
quote:
13s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:38 schreef Chewie het volgende:
Trump gaat eindelijk wat doen aan deze zaak, eindelijk weer background checks voor mensen met mentale problemen
Niet iedereen met mentale problemen staat zo geregistreerd..
:')
  vrijdag 23 februari 2018 @ 09:52:45 #216
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_177385829
quote:
Idioot dat je sowieso geld mag aannemen van lobbyisten. Is toch gewoon een steekpenning?
:')
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:01:00 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177385962
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 06:53 schreef wawowiewa het volgende:

[..]

Joh die gaat ff zn leven op t spel zetten wanneer het er op aan komt, niet dus

Volgens mij ben je dat verplicht, net als wanneer je het leger in gaat maar weigert om op missie te gaan. Dat is strafbaar, dus vervolgen die handel
Zeker. Maar het betekend ook dat bewakers inzetten niet meteen DE oplossing is. Bovendien hadden mensen het ook over afschrikwekkende kracht. Niet dus. Ja je kan gewoon met soldaten gaan rondlopen zoals Schiphol, maar dat wil je toch niet op scholen...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:10:01 #218
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177386135
Niet meteen hysterisch doen! Er is geen EO of wet door het Congres gejast.
De Amerikanen zitten in een fase van rouw, overleg en dialoog.
Bovendien hebben ze nu een aantal jaar "gun-free zones" geprobeerd (lees: virtue signaling), het heeft niet gewerkt, dus moet er een ander aanpak komen.

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:20:00 #219
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177386375
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 05:15 schreef Parafernalia het volgende:
Zijn er eigenlijk nog steeds Trump fans hier op fok? Zoals vorig jaar, toen ze zo euforisch waren toen hij won?

Laat je zien!
Zulke dingen zeggen is gewoon hartstikke slim, de discussie dat wapens veel te gemakkelijk beschikbaar zijn verdwijnt. In plaats daarvan proberen al die schapen hier republikeinen van zo'n debiel voorstel (wat ze toch niet willen gaan invoeren), af te praten. Of iedereen komt hier samen om samen te klitten en te praten over hoe ongelooflijk dom republikeinen zijn, maar vergeten dat ze precies doen wat diezelfde republikeinen voor ogen hebben.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177387758
quote:
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 03:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijkbaar had de school dus al een gewapende bewaker, maar deze deed niets. Hij neemt nu ontslag.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ke-schietpartij.html
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:31:15 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_177387979
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:10 schreef dellipder het volgende:
Niet meteen hysterisch doen! Er is geen EO of wet door het Congres gejast.
De Amerikanen zitten in een fase van rouw, overleg en dialoog.
Bovendien hebben ze nu een aantal jaar "gun-free zones" geprobeerd (lees: virtue signaling), het heeft niet gewerkt, dus moet er een ander aanpak komen.

[ afbeelding ]
Ah ja, school shooters kiezen willekeurig een school uit. Het is helemaal niet in 99% van de gevallen hun eigen school.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:38:47 #222
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat was gisteravond al bekend, maar dit is niet het enige waar de autoriteiten hebben gefaald.

Parkland school cop ‘never went in’ during the shooting. There were other failures, too.





En als de "discussie" zich zo ontwikkelt...



...dan moet je eigenlijk kunnen zien dat deze van de incompetente, roekeloze, onverschillige en corrupte verantwoordelijken vandaan gaat.
En dat is a bloody shame.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177388281
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:38 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dat was gisteravond al bekend, maar dit is niet het enige waar de autoriteiten hebben gefaald.

Parkland school cop ‘never went in’ during the shooting. There were other failures, too.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En als de "discussie" zich zo ontwikkelt...

[ afbeelding ]

...dan moet je eigenlijk kunnen zien dat deze van de incompetente, roekeloze, onverschillige en corrupte verantwoordelijken vandaan gaat.
En dat is a bloody shame.
Het ging over gun-free zones. Wat heeft dit daarmee te maken?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:40:41 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177388297
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:24 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat plaatje is ook complete gekkigheid natuurlijk. In een normaal land bestaan die 2 wegen niet eens.

En als je zo vanuit de gedachte van een crimineel gaat redeneren kan je van alles bedenken.

Een aanrander:
weg 1: een vrouw met boerka
weg 2: een westers geklede vrouw

Iedereen aan de boerka dus want hij kiest weg 2?

Het probleem is niet scholen zonder bewakers met wapens, het probleem is dat er fucking veel tieners in de VS zijn die denken dat mensen doodschieten hun faam en aandacht geven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:40:46 #225
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388299
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah ja, school shooters kiezen willekeurig een school uit. Het is helemaal niet in 99% van de gevallen hun eigen school.
Mafketels die een gevaar voor zichzelf en de omgeving zijn kiezen een soft target en geen politiebureau, een bank of ambassade als doelwit.
Dit is hier het punt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177388325
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah ja, school shooters kiezen willekeurig een school uit. Het is helemaal niet in 99% van de gevallen hun eigen school.
Exact. Ze willen gewoon moorden. Daarom heeft wapens verbieden ook geen zin, want als ze willen moorden steekt hij wel gewoon hetzelfde aantal mensen neer met een mes.

De enige logische oplossing is dus nog meer wapens aan nog meer mensen geven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:42:14 #227
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388333
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Het ging over gun-free zones. Wat heeft dit daarmee te maken?
Precies zoals ik het stel. Er zijn meerdere fouten gemaakt. De verantwoordelijken voor deze fouten komen er mee weg omdat de discussie daar vandaan wordt gestuurd.
Staat geen Spaans woord tussen, volgens mij.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:44:26 #228
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388398
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Exact. Ze willen gewoon moorden. Daarom heeft wapens verbieden ook geen zin, want als ze willen moorden steekt hij wel gewoon hetzelfde aantal mensen neer met een mes.

De enige logische oplossing is dus nog meer wapens aan nog meer mensen geven.
Of ze pakken een truck en rijden voetgangers dood.

De enige logische oplossing is ranten als een klein kind..
Als Liberals wetten willen veranderen hebben ze te maken met het Constitutioneel proces (even ter herinnering 8 jaar de tijd gehad).
Maar allereerst moeten ze mensen proberen te overtuigen van en goede argumenten. Overtuigen, niet jammeren, schelden tieren en uitvaren.
Overtuig je niemand mee.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177388408
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:44 schreef dellipder het volgende:

[..]

Of ze pakken een truck en rijden voetgangers dood.

De enige logische oplossing is ranten als een klein kind..
Als Liberals wetten willen veranderen hebben ze te maken met het Constitutioneel proces.
Maar allereerst moeten ze mensen proberen te overtuigen van en goede argumenten. Overtuigen, niet jammeren, schelden tieren en uitvaren.
Overtuig je niemand mee.
Exact. Daarom meer wapens. Dan wordt er minder geschoten met wapens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177388441
Vervelend inderdaad, die jammerende scholieren die de schietpartij hebben overleefd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:46:03 #231
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388443
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Exact. Daarom meer wapens. Dan wordt er minder geschoten met wapens.
2nd Amendment. Constititioneel proces.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177388450
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Exact. Daarom meer wapens. Dan wordt er minder geschoten met wapens.
Gewoon mutual assured destruction tussen burgers onderling organiseren O-)
pi_177388465
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:46 schreef dellipder het volgende:

[..]

2nd Amendment. Constititioneel proces.
Dat kan je wel herhalen, maar ik wil alleen maar méér wapens. Daar is geen verbod op, toch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:48:31 #234
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388513
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan je wel herhalen, maar ik wil alleen maar méér wapens. Daar is geen verbod op, toch?
In Chicago bijvoobeeld wel heel erg stricte bepalingen. Afgelopen weekend 22 doden. Hoor je niemand over. CNN zeker niet, want die houden hier van. De ratings dan, hè!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177388516
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:46 schreef KoosVogels het volgende:
Vervelend inderdaad, die jammerende scholieren die de schietpartij hebben overleefd.
Kijk, als je leraren bewapent dan moeten criminelen en schietende leerlingen voortaan zwaardere wapens inzetten. Dan heb je waarschijnlijk ook geen overlevenden meer die nog kunnen jammeren. ^O^
pi_177388531
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

In Chicago bijvoobeeld wel heel erg stricte bepalingen. Afgelopen weekend 22 doden. Hoor je niemand over. CNN zeker niet, want die houden hier van. De ratings dan, hè!
Daarom ook daar meer wapens, dan is dat geen probleem.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177388588
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:48 schreef dellipder het volgende:

[..]

In Chicago bijvoobeeld wel heel erg stricte bepalingen. Afgelopen weekend 22 doden. Hoor je niemand over. CNN zeker niet, want die houden hier van. De ratings dan, hè!
Niet zo gek, want het klopt ook niet.

Weekend violence in Chicago: 6 killed, 22 wounded
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:52:17 #238
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388622
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daarom ook daar meer wapens, dan is dat geen probleem.
Door heel dit gedoe, het uitventen van een tragedie en de discussie ontlopen om de verantwoordelijke autoriteiten aan te spreken, zijn de verkopen goed omhoog geschoten.
Zo ook de ledenaantallen van de NRA.
Je wens komt uit.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177388665
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:52 schreef dellipder het volgende:

[..]

Door heel dit gedoe, het uitventen van een tragedie en de discussie ontlopen om de verantwoordelijke autoriteiten aan te spreken, zijn de verkopen goed omhoog geschoten.
Zo ook de ledenaantallen van de NRA.
Je wens komt uit.
Lijkt mij prima. Iedereen weet immers, hoe meer wapens iedereen heeft, hoe kleiner de kans dat mensen gaan schieten. Dat is elementaire kennis. Daarom is het hier in Nederland bijvoorbeeld ook net het Wilde Westen, want niemand heeft wapens.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:58:02 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_177388789
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:40 schreef dellipder het volgende:

[..]

Mafketels die een gevaar voor zichzelf en de omgeving zijn kiezen een soft target en geen politiebureau, een bank of ambassade als doelwit.
Dit is hier het punt.
Ze hebben dan in het algemeen geen diepgewortelde haat voor hun mislukte tienerjaren die ze doorgebracht hebben op het politiebureau, de bank of ambassade.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177388848
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lijkt mij prima. Iedereen weet immers, hoe meer wapens iedereen heeft, hoe kleiner de kans dat mensen gaan schieten. Dat is elementaire kennis. Daarom is het hier in Nederland bijvoorbeeld ook net het Wilde Westen, want niemand heeft wapens.
Er zijn toch echt gebieden en landen waar dit niet opgaat.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:00:53 #242
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388859
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lijkt mij prima. Iedereen weet immers, hoe meer wapens iedereen heeft, hoe kleiner de kans dat mensen gaan schieten. Dat is elementaire kennis. Daarom is het hier in Nederland bijvoorbeeld ook net het Wilde Westen, want niemand heeft wapens.
Constitutioneel proces. Zo gaat dit in een constitutionele republiek of democratie. Niet lopen miepen en virtue signalingen, maar mensen overtuigen van je goede standpunten waarom de Grondwet veranderd moet worden en zorgen voor genoeg stemmen.

Best gek trouwens dat de Liberals en Trump een fascist vinden én alle awapens aan hem willen geven (so to speak) Lekker onsamenhangend, maar wel liberal logic.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177388892
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Constitutioneel proces. Zo gaat dit in een constitutionele republiek of democratie. Niet lopen miepen en virtue signalingen, maar mensen overtuigen van je goede standpunten waarom de Grondwet veranderd moet worden en zorgen voor genoeg stemmen.

Best gek trouwens dat de Liberals en Trump een fascist vinden én alle awapens aan hem willen geven (so to speak) Lekker onsamenhangend, maar wel liberal logic.
Waar heb je het over? Ik wil gewoon meer wapens. Dan hoef ik toch geen constitutioneel proces te doorlopen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:05:45 #244
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177388975
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze hebben dan in het algemeen geen diepgewortelde haat voor hun mislukte tienerjaren die ze doorgebracht hebben op het politiebureau, de bank of ambassade.
Ontwijk je toch weer het gedeelte over de verantwoordelijken. Alle wapens afgeven en dan vertrouwen op de autoriteiten is in dit geval 17 doden.
Falend schoolbeleid, corrupte en incompetente politieagenten, medische zorg die rode vlaggen mist, FBI die bal laat vallen.

Sorteer jij maar lekker naar een stompzinnige discussie met een herhaling van zetten op, die nergens toe leidt.
Behalve dat je kunt etaleren hoe moreel juist je wel niet bent.

Eerlijk gezegd, I don't give a flying f*ck over jouw morele superioriteit. Excuse my French.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177389145
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:44 schreef dellipder het volgende:

[..]

Of ze pakken een truck en rijden voetgangers dood.

De enige logische oplossing is ranten als een klein kind..
Als Liberals wetten willen veranderen hebben ze te maken met het Constitutioneel proces (even ter herinnering 8 jaar de tijd gehad).
Maar allereerst moeten ze mensen proberen te overtuigen van en goede argumenten. Overtuigen, niet jammeren, schelden tieren en uitvaren.
Overtuig je niemand mee.
oh vertel joh, hadden de democraten 8 jaar lang de meerderheid in senaat en congres? En alle democraten zijn in jouw ogen jammerende liberals die tegen het recht op wapens zijn?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 12:14:34 #246
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177389299
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oh vertel joh, hadden de democraten 8 jaar lang de meerderheid in senaat en congres? En alle democraten zijn in jouw ogen jammerende liberals die tegen het recht op wapens zijn?
Je wil zeggen dat ze met een minderheid nu, geen president in het Witte Huis en deze bully tactieken (waarom constructieve discussie; KILL THE NRA!!!) meer kans maken.

Right. Ga zo door!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177389392
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:14 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat ze met een minderheid nu, geen president in het Witte Huis en deze bully tactieken (waarom constructieve discussie; KILL THE NRA!!!) meer kans maken.

Right. Ga zo door!
Waarom lieg jij over Chicago?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177389394
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:14 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat ze met een minderheid nu, geen president in het Witte Huis en deze bully tactieken (waarom constructieve discussie; KILL THE NRA!!!) meer kans maken.

Right. Ga zo door!
als ik dat wil zeggen had ik dat opgeschreven. Beetje kinderachtig om vragen te negeren maar dat geeft maar aan dat je zelf ook weet dat je onzin opschrijft
pi_177391949
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als ik dat wil zeggen had ik dat opgeschreven. Beetje kinderachtig om vragen te negeren maar dat geeft maar aan dat je zelf ook weet dat je onzin opschrijft
Redpilled is een troll die niet voor niets een ban heeft in POL. Gewoon negeren.

Ontopic: ik vond dit wel een leuke reactie op het "bring guns into the classroom!"-argument:

quote:
The answer to gun violence is more guns? Ok, then let's have more immigrants, more refugees, more drugs, more pollution, more hurricanes and more abortions.
There you go, just solved all of the USA's problems. I'm such a stable genius.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177424175
Lol.

I´m back.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 21:19:48 #251
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177424526
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als ik dat wil zeggen had ik dat opgeschreven. Beetje kinderachtig om vragen te negeren maar dat geeft maar aan dat je zelf ook weet dat je onzin opschrijft
Jouw premisse is dat wanneer er geen super majority is er geen wetten door het Congres komen en dit is gewoon een beetje dom.
En ik vind heus niet dat alle Democraten onsamenhangende ideeën voorstellen. Wel een behoorlijke proportie.
De Democraten hebben acht jaar het initiatief kunnen nemen om de 2nd Amendement aan te passen, maar zoals ik al eerder stelde is het noodzakelijk dat mensen overtuigd worden met goede argumenten. Die bully tactieken gaan eenvoudigweg niet werken! Simpel zat!
"Kill The NRA", "The NRA are baby killers", etc. is niet overtuigend genoeg.

Verder is dit gezever een afleiding van waar de discussie eigenlijk over moet gaan. De overheid heeft een "gun free zone" gemaakt en dan is zij verantwoordelijk voor de veiligheid.
Wat nu bekend is, is dat bijna elk onderdeel van de overheid nalatig of onzorgvuldig is geweest.
Vier (!) agenten hebben buiten minuten staan wachten tijdens de schietpartij.
Er is sprake van nalatigheid, corruptie, incompetentie en inadequate zorgverlening, maar CNN heeft het liever over KILL THE NRA en the Useful Idiots doen lekker mee.

Een bloody shame...

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 24-02-2018 21:25:02 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177424535
Deadlines worden meteen ook wat serieuzer genomen.
pi_177425700
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit, mensen met geestesziektes kunnen dankzij Trump weer een wapen aanschaffen, daar waar Obama ervoor gezorgd had dat ze dat niet meer konden.
Yep, maar Trump gaat ipv dat informatie opvragen nu. Be aware.
pi_177425806
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:20 schreef Beathoven het volgende:
Deadlines worden meteen ook wat serieuzer genomen.
:D.
I´m back.
  zondag 25 februari 2018 @ 08:09:07 #255
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177430937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit, mensen met geestesziektes kunnen dankzij Trump weer een wapen aanschaffen, daar waar Obama ervoor gezorgd had dat ze dat niet meer konden.
Dit is echt zaken aanemen op basis van desinformatie.

Wat de feiten zijn is dat de EO van Obama over deze materie is teruggedraaid.
Met die EO werd een grote groep (ik meen 80.000 groot) op voorhand het 2nd Amendement ontzegt. En het kan soms heel arbitrair zijn waarom mensen bij zo'n groep worden ingedeeld.
In plaats daarvan krijgt iedereen van deze groep die een wapen wil aanschaffen net als alle anderen mensen buiten deze groep een individuele background check.

Met andere woorden de suggestie dat de mensen uit deze groep meer rechten krijgen en meteen een wapen kunnen bemachtigen is misleidend.
Ze krijgen hun rechten juist terug en als iemand een wapenaankoop gaat doen worden ze beoordeeld op dat moment.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 25 februari 2018 @ 14:48:22 #256
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177438963
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo tegenaan loopt? Het congres is al sterk verdeeld. De Republikeinen bezitten een numerieke meerderheid, maar kregen voor meerdere sleutelonderwerpen de handen niet op elkaar. En dat is weer het gevolg van de incompetente van Trump.
Ach jij bent Ronald Reagan al vergeten?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_177439165
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2018 08:09 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit is echt zaken aanemen op basis van desinformatie.

Wat de feiten zijn is dat de EO van Obama over deze materie is teruggedraaid.
Met die EO werd een grote groep (ik meen 80.000 groot) op voorhand het 2nd Amendement ontzegt. En het kan soms heel arbitrair zijn waarom mensen bij zo'n groep worden ingedeeld.
In plaats daarvan krijgt iedereen van deze groep die een wapen wil aanschaffen net als alle anderen mensen buiten deze groep een individuele background check.

Met andere woorden de suggestie dat de mensen uit deze groep meer rechten krijgen en meteen een wapen kunnen bemachtigen is misleidend.
Ze krijgen hun rechten juist terug en als iemand een wapenaankoop gaat doen worden ze beoordeeld op dat moment.
Lees de executive orders van januari 2016 nog eens door, want wat je zegt klopt niet.
pi_177439201
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees de executive orders van januari 2016 nog eens door, want wat je zegt klopt niet.
Knap dat je met hem de discussie aangaat. Is een officiele St Petersburg troll.
pi_177439247
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:01 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Knap dat je met hem de discussie aangaat. Is een officiele St Petersburg troll.
Dat zou kunnen. Maar dat het onjuist is wat-ie beweert is makkelijk na te gaan.
pi_177439594
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vind hem wel lachen maar een fan ben ik niet van hem. Maar zodra je hier enige nuance probeert aan te brengen ben je al snel een Trump fan, die tactiek zie je wel vaker als je een bepaalde mening niet deelt.
Jarvis die het heeft over nuance aanbrengen. Daar ging m'n koffie.
  zondag 25 februari 2018 @ 17:51:18 #261
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_177443015
In de VS zijn ongeveer 200 miljoen legale wapens, en ongeveer 100 miljoen illegale wapens.
Zou het helpen om de legale wapens in beslag te nemen?
Misschien wel, een zoon kan het geweer van pappa niet meer pakken. De 100 miljoen illegale wapens gaan misschien dan wel meer gebruikt worden voor overvallen op afgelegen huizen. Dan slaat de balans wel negatief uit.

De wetgeving over wapens verschilt per staat. Chicago en Californië hebben allebei strenge wapenwetten, en hoge aantallen doden door vuurwapengeweld.
Naleving en handhaving van wapenwetten zou al veel doden schelen. Het ging in Nederland destijds ook mis met Tristan van der Vlis:
https://www.volkskrant.nl(...)ning-kreeg~a3515097/
https://www.geenstijl.nl/2626661/wapenvergunning_tristan_door_i/
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 25 februari 2018 @ 20:11:40 #262
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177446052
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 14:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees de executive orders van januari 2016 nog eens door, want wat je zegt klopt niet.
Ik zie hier geen argument.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177446431
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:11 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zie hier geen argument.
Je doet in de post een aantal beweringen die onjuist zijn.

quote:
Wat de feiten zijn is dat de EO van Obama over deze materie is teruggedraaid.
Met die EO werd een grote groep (ik meen 80.000 groot) op voorhand het 2nd Amendement ontzegt. En het kan soms heel arbitrair zijn waarom mensen bij zo'n groep worden ingedeeld.
In plaats daarvan krijgt iedereen van deze groep die een wapen wil aanschaffen net als alle anderen mensen buiten deze groep een individuele background check.

Met andere woorden de suggestie dat de mensen uit deze groep meer rechten krijgen en meteen een wapen kunnen bemachtigen is misleidend.
Ze krijgen hun rechten juist terug en als iemand een wapenaankoop gaat doen worden ze beoordeeld op dat moment.
Als je de oorspronkelijke EO doorleest die Obama had geïnitieerd kom je al snel tot de conclusie dat dit niet echt klopt.
  zondag 25 februari 2018 @ 22:59:26 #264
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177450037
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je doet in de post een aantal beweringen die onjuist zijn.

[..]

Als je de oorspronkelijke EO doorleest die Obama had geïnitieerd kom je al snel tot de conclusie dat dit niet echt klopt.
Pas als ik een EO lees kom je met argumenten?
Gedaan.

En nu jouw argumenten, aub!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177459837
quote:
2s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:59 schreef dellipder het volgende:

[..]

Pas als ik een EO lees kom je met argumenten?
Gedaan.

En nu jouw argumenten, aub!
De background check bestond al en is niet door Trump ingevoerd. Je zegt dat dat in plaats van de indeling wordt gedaan. Dat is echter niet waar; onder Obama is de al bestaande vragenlijst aangevuld met een aantal andere vragen en overheid zou toegang krijgen tot meer medische gegevens om e.e.a. te kunnen toetsen.
  maandag 26 februari 2018 @ 15:31:27 #266
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177462366
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De background check bestond al en is niet door Trump ingevoerd. Je zegt dat dat in plaats van de indeling wordt gedaan. Dat is echter niet waar; onder Obama is de al bestaande vragenlijst aangevuld met een aantal andere vragen en overheid zou toegang krijgen tot meer medische gegevens om e.e.a. te kunnen toetsen.
Nee, dit stelde ik niet. De aangewezen groep werd onder de Obama-regering collectief de 2nd Amendment ontzegt en nu deze bepaling is teruggedraaid worden de mensen uit deze groep bij wapenaanschaf individueel beoordeeld.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177462420
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nee, dit stelde ik niet. De aangewezen groep werd onder de Obama-regering collectief de 2nd Amendment ontzegt en nu deze bepaling is teruggedraaid worden de mensen uit deze groep bij wapenaanschaf individueel beoordeeld.
Je zegt; in plaats van...
quote:
Met die EO werd een grote groep (ik meen 80.000 groot) op voorhand het 2nd Amendement ontzegt. En het kan soms heel arbitrair zijn waarom mensen bij zo'n groep worden ingedeeld.
In plaats daarvan krijgt iedereen van deze groep die een wapen wil aanschaffen net als alle anderen mensen buiten deze groep een individuele background check.
Maar die check was er al. Obama heeft een maatregel ingevoerd waardoor de bestaande vragenlijst werd aangevuld en er meer medische gegevens uit konden worden gewisseld bij de aanschaf van een wapen. Trump heeft dat weer teruggedraaid.
  maandag 26 februari 2018 @ 15:40:37 #268
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177462557
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt; in plaats van...

[..]

Maar die check was er al. Obama heeft een maatregel ingevoerd waardoor de bestaande vragenlijst werd aangevuld en er meer medische gegevens uit konden worden gewisseld bij de aanschaf van een wapen. Trump heeft dat weer teruggedraaid.
Je begrijpt niet of wil niet begrijpen dat wanneer mensen onder een bepaling vallen waardoor hen de 2nd Amendment wordt ontzegt dat een background check niet meer van toepassing is, omdat zij dus het 2nd Amendment is ontzegd en dus geen wapen mogen kopen, omdat ze onder een bepaling vallen die hen de 2nd Amendment ontzegd.
Ik kan het niet veel anders uitleggen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177462682
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:40 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je begrijpt niet of wil niet begrijpen dat wanneer mensen onder een bepaling vallen waardoor hen de 2nd Amendment wordt ontzegt dat een background check niet meer van toepassing is, omdat zij dus het 2nd Amendment is ontzegd en dus geen wapen mogen kopen, omdat ze onder een bepaling vallen die hen de 2nd Amendment ontzegd.
Ik kan het niet veel anders uitleggen.
Dat wordt niet op voorhand bepaald geloof ik. Hoe dat in z'n werk gaat is als volgt: iemand besluit een wapen te kopen. In de winkel moet diegene een formulier invullen met daarin een aantal vragen die beantwoord moeten worden t.a.v. diens NAW, medische gegevens en eventuele veroordelingen. De winkelier belt vervolgens een nummer van de FBI om die gegevens te overleggen en de FBI verifieert dat weer in een aantal databases.

Met de EO van Obama werd die vragenlijst uitgebreid en had de FBI meer inzicht in iemands medische dossier, dus kon die informatie wat beter werden beoordeeld. Trump draait dat laatste stukje weer terug.
  maandag 26 februari 2018 @ 15:58:15 #270
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177462895
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat wordt niet op voorhand bepaald geloof ik.
Het gaat niet om wat jij wel en niet gelooft, maar om een bepaling van een collectieve aanwijzing van het ontzeggen van de 2nd Amendment die is teruggedraaid.
En om weer terug te gaan naar het bericht waarop ik initieel reageer vind ik de suggestie dat een groep mensen meer rechten krijgen (zomaar een wapen kunnen aanschaffen) misleidend, want die krijgen voorafgaande aan wapenaanschaf ook een background check.
Net als de rest van de Amerikanen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177462958
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat jij wel en niet gelooft, maar om een bepaling van een collectieve aanwijzing van het ontzeggen van de 2nd Amendment die is teruggedraaid.
Welke bepaling is dat dan en hoe gaat dat concreet in z'n werk in de praktijk als zo iemand een wapen wil kopen?
  maandag 26 februari 2018 @ 16:03:47 #272
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463028
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke bepaling is dat dan en hoe gaat dat concreet in z'n werk in de praktijk als zo iemand een wapen wil kopen?
Nu gaan we de discussie weer opnieuw voeren.
Je stelt eerder dat ik het niet heb gelezen en dat ik het niet snap, maar dit licht je niet toe en nu vraag je mij weer om een toelichting.
First things first. Eerst jouw argumenten waarom ik volgens jou ernaast zit.

Beetje te gemakkelijk om neerbuigend te stellen dat het allemaal niet klopt, maar licht dit dan is samenhangend toe!
Zet jouw zaak eens uiteen!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463030
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 15:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat jij wel en niet gelooft, maar om een bepaling van een collectieve aanwijzing van het ontzeggen van de 2nd Amendment die is teruggedraaid.
En om weer terug te gaan naar het bericht waarop ik initieel reageer vind ik de suggestie dat een groep mensen meer rechten krijgen (zomaar een wapen kunnen aanschaffen) misleidend, want die krijgen voorafgaande aan wapenaanschaf ook een background check.
Net als de rest van de Amerikanen.
Nou toon maar eens aan dat dit zo was dan want tot op heden klinken je verhaaltjes weer eens totaal onzinnig.

Maar eigenlijk denk ik dat ondanks dat je trots melde dat je de EO van Obama gelezen hebt om vervolgens op hooghartige toon weer eens onderbouwing te eisen, je deze EO namelijk helemaal niet gelezen hebt.

Eigenlijk hoop je net zoals in je BNW Clinton/DNC frustratie topic in BNW dat niemand echt de moeite doet om je geraaskal te lezen.
  maandag 26 februari 2018 @ 16:06:14 #274
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463072
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou toon maar eens aan dat dit zo was dan want tot op heden klinken je verhaaltjes weer eens totaal onzinnig.

Maar eigenlijk denk ik dat ondanks dat je trots melde dat je de EO van Obama gelezen hebt om vervolgens op hooghartige toon weer eens onderbouwing te eisen, je deze EO namelijk helemaal niet gelezen hebt.

Eigenlijk hoop je net zoals in je BNW Clinton/DNC frustratie topic in BNW dat niemand echt de moeite doet om je geraaskal te lezen.
Die link van dit desbetreffende artikel al geplaatst in dit topic. #184

En heb je het weer in een ander topic over mijn inbreng in BNW. Het zit je wel hoog, is het niet?
Gaat het goed met je?

En ik meen 4000 views...
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463130
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:03 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nu gaan we de discussie weer opnieuw voeren.
Je stelt eerder dat ik het niet heb gelezen en dat ik het niet snap, maar dit licht je niet toe en nu vraag je mij weer om een toelichting.
Je stelt dit:
quote:
Met die EO werd een grote groep (ik meen 80.000 groot) op voorhand het 2nd Amendement ontzegt. En het kan soms heel arbitrair zijn waarom mensen bij zo'n groep worden ingedeeld.
In plaats daarvan krijgt iedereen van deze groep die een wapen wil aanschaffen net als alle anderen mensen buiten deze groep een individuele background check.
Dus nu krijgt iedereen die een wapen wil aanschaffen een background check. Dat veronderstelt dat dat eerder niet het geval zou zijn. Dat is echter niet waar; iedereen kreeg al een background check, alleen is met de EO van Obama die check wat verder uitgebreid.

En nu beweer je dat er een groep is die op voorhand het 2nd Amendment wordt ontzegd en er geen sprake meer zou zijn van een background check voor die groep.

Ik ben erg benieuwd naar waar je dat dan op baseert en over welke bepaling je het precies hebt.
pi_177463166
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Die link van dit desbetreffende artikel al geplaatst in dit topic. #184

En heb je het weer in een ander topic over mijn inbreng in BNW. Het zit je wel hoog, is het niet?
Gaat het goed met je?

En ik meen 4000 views...
Dit is post 184.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei zijn reminders prima maar het niveau van zijn reminders geven natuurlijk wel aan dat hij nu niet echt geschikt is voor zijn positie, iemand met de ambitie om president te worden had zichzelf hier allang op moeten trainen en dan zou je ook geen reminders meer nodig hebben van het niveau lagere school.
  maandag 26 februari 2018 @ 16:11:53 #277
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463205
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je stelt dit:

[..]

Dus nu krijgt iedereen die een wapen wil aanschaffen een background check. Dat veronderstelt dat dat eerder niet het geval zou zijn. Dat is echter niet waar; iedereen kreeg al een background check, alleen is met de EO van Obama die check wat verder uitgebreid.

En nu beweer je dat er een groep is die op voorhand het 2nd Amendment wordt ontzegd en er geen sprake meer zou zijn van een background check voor die groep.

Ik ben erg benieuwd naar waar je dat dan op baseert en over welke bepaling je het precies hebt.
Natuurlijk veronderstelt dit dat de groep mensen die eerder onder een generieke maatregel vielen geen background check kregen, omdat zij de 2nd Amendment zijn ontzegt.
In plaats van een collectieve maatregel worden deze mensen individueel beoordeeld bij wapenaanschaf.

Ik zie nog geen argumenten van jou kant. Geen zaak waarom ik volgens jou ernaast zit.

quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 15:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Maar dat het onjuist is wat-ie beweert is makkelijk na te gaan.
Pending...
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 26 februari 2018 @ 16:13:14 #278
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463227
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is post 184.

[..]

Heb ik verkeerd gelezen denk ik, maar je kan ook op mijn berichten klikken en dan kom je er vanzelf.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463320
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:11 schreef dellipder het volgende:

[..]

Natuurlijk veronderstelt dit dat de groep mensen die eerder onder een generieke maatregel vielen geen background check kregen, omdat zij de 2nd Amendment zijn ontzegt.
In plaats van een collectieve maatregel worden deze mensen individueel beoordeeld bij wapenaanschaf.
Hoe bedoel je dat hen die 2nd Amendment wordt ontzegd? En waar baseer je op dat er geen sprake zou zijn van een background check voor die onbekende groep?
  maandag 26 februari 2018 @ 16:22:34 #280
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463414
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat hen die 2nd Amendment wordt ontzegd? En waar baseer je op dat er geen sprake zou zijn van een background check voor die onbekende groep?
Ik heb het voldoende uitgelegd.
Al die vervolgvragen hebben maar een doel en dat is wachten totdat je ergens op kan inhakken.
Ik stel dat de suggestie dat een groep mensen die eerder nog onder een generieke maatregel vielen nu zomaar een wapen kunnen aanschaffen misleidend is, omdat iedereen nog steeds onderworpen is aan een background check bij wapenaanschaf.
Hier blijf ik bij. Jij hebt mij in elk geval niet weten te overtuigen dat het niet misleidend zou zijn.
Op geen enkele manier. Geen millimeter.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463472
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:22 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb het voldoende uitgelegd.
Nee, je beantwoordt vragen niet omdat je geen idee hebt.
  maandag 26 februari 2018 @ 16:25:42 #282
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463485
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je beantwoordt vragen niet omdat je geen idee hebt.
Ik zie hier geen argument.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463524
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:25 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zie hier geen argument.
Ik heb je al een paar keer gevraagd hoe het dan volgens jou zit. Daar weiger je blijkbaar antwoord op te geven. Prima, dat zegt wel genoeg.
pi_177463541
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:06 schreef dellipder het volgende:

[..]

Die link van dit desbetreffende artikel al geplaatst in dit topic. #184

En heb je het weer in een ander topic over mijn inbreng in BNW. Het zit je wel hoog, is het niet?
Gaat het goed met je?

En ik meen 4000 views...
Nee hoog zit het me niet maar het is wel handig om anderen ook even te wijzen op hoe je post en dat ondanks de stortvloed aan tekst er niks correct inhoudelijks te vinden is in die reacties.

En 4000 views zegt natuurlijk helemaal niks er zijn maar verdomt weinig anderen die reageren en toen je nog mocht posten in POL was het al wel heel duidelijk dat je nogal veel tekst nodig hebt om helemaal niks te zeggen waarschijnlijk in de hoop dat niemand er doorheen prikt, nu is dat in POL nogal snel mislukt
pi_177463552
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:25 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zie hier geen argument.
Nee maar wel een correcte constatering :')
pi_177463642
Ah vandaar dit artikel.... https://speld.nl/2018/02/(...)t-bewapende-leraren/

quote:
Cijfers flink omhoog sinds proef met bewapende leraren
24 februari 2018 door Laura van der Haar en Aïda Peimaei

“Nairobi is de hoofdstad van…?” Meester Fred kijkt zijn muisstille klas in Colorado rond. “Namibië meneer!” KABOEM! Dat was Diego van 14, die zijn topo niet geleerd had en direct een nekschot kreeg. “Kenia!” brult meester Fred richting het levenloze lichaam van zijn pupil terwijl hij zijn Glock weer achter zijn broekband steekt. “En laat dit een voorbeeld zijn hè jongens?” gaat hij op zalvende toon verder. “Ke-ni-a.”“Tuurlijk,” licht meester Fred de uitzonderlijk gestegen studieresultaten van zijn scholieren toe sinds de proef met het bewapenen van schoolmedewerkers van start is gegaan. “Het komt nu misschien iets vaker voor dat er eentje het einde van het jaar niet haalt, maar het moet gezegd: geen enkele scholier heeft meer onder de acht gescoord sinds ons docentencorps op schietweekend is geweest.”“Een heuglijk bij-effect in de slipstream van een veiliger schoolomgeving,” vindt de directeur van de school. “Iedereen is op tijd, er wordt niet meer gespiekt.” Ook de ouders zijn overwegend positief over de proef. “Onze Jordy heeft nog nooit zo ijverig aan zijn huiswerk gezeten! Ik kan het alle scholen aanraden,” aldus de moeder van Jordy. De moeder van Diego was eventjes niet beschikbaar voor commentaar.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  maandag 26 februari 2018 @ 16:39:34 #287
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463744
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee hoog zit het me niet maar het is wel handig om anderen ook even te wijzen op hoe je post en dat ondanks de stortvloed aan tekst er niks correct inhoudelijks te vinden is in die reacties.

En 4000 views zegt natuurlijk helemaal niks er zijn maar verdomt weinig anderen die reageren en toen je nog mocht posten in POL was het al wel heel duidelijk dat je nogal veel tekst nodig hebt om helemaal niks te zeggen waarschijnlijk in de hoop dat niemand er doorheen prikt, nu is dat in POL nogal snel mislukt
Ik vind dit nogal kleinerend en hooghartig tegenover andere gebruikers, maar je bent er waarschijnlijk diep van overtuigd jij degene bent die ervoor moet zorgen dat anderen op een bepaalde manier en niet zelfstandig tot een oordeel kunnen komen.

En ik stel voor dat als je het zo hoog zit je gewoon op dat rode kruisje rechts bovenin je scherm kunt klikken.
Dit is overigens het laatste dat ik over zeg.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463775
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:22 schreef dellipder het volgende:

Al die vervolgvragen hebben maar een doel en dat is wachten totdat je ergens op kan inhakken.
Ik stel dat de suggestie dat een groep mensen die eerder nog onder een generieke maatregel vielen nu zomaar een wapen kunnen aanschaffen misleidend is, omdat iedereen nog steeds onderworpen is aan een background check bij wapenaanschaf.
Voorheen, door de EO van Obama, had de FBI meer inzage in medische gegevens. Dat betekende ook meer afwijzingen op basis van die medische gegevens. Nu is het makkelijker om een wapen te kopen voor mensen die een psychische aandoening hebben of hadden, omdat de criteria en controle bij een check zijn versoepeld.
  maandag 26 februari 2018 @ 16:41:59 #289
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463785
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee maar wel een correcte constatering :')
Geenszins. Ik heb mijn mening verkondigd en bij herhaling toegelicht.
Als iemand daar tegenover stelt dat deze mening onjuist is, ligt de zaak bij diegene om dit uit te leggen.
Dat is niet gebeurd. Geen argumenten.

Dit is overigens ook het laatste dat ik hierover zeg.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463825
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Geenszins. Ik heb mijn mening verkondigd en bij herhaling toegelicht.
Als iemand daar tegenover stelt dat deze mening onjuist is, ligt de zaak bij diegene om dit uit te leggen.
Ik vroeg ook niet naar je mening maar naar de feiten waarop je je zou baseren, omdat je het hebt over ontzegging van het 2nd Amendment en het ontbreken van een background check die nu wel weer plaatsvindt. Maar blijkbaar zijn die feiten er niet.
  maandag 26 februari 2018 @ 16:45:48 #291
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177463852
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vroeg ook niet naar je mening maar naar de feiten waarop je je zou baseren, omdat je het hebt over ontzegging van het 2nd Amendment en het ontbreken van een background check die nu wel weer plaatsvindt. Maar blijkbaar zijn die feiten er niet.
Je reageerde op mijn mening. En het artikel is hier gepost. De maatregel die was ingesteld is teruggedraaid. Hoeveel meer feiten heb jij nodig?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177463901
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:45 schreef dellipder het volgende:

[..]

Je reageerde op mijn mening. En het artikel is hier gepost. De maatregel die was ingesteld is teruggedraaid. Hoeveel meer feiten heb jij nodig?
Je doet een aantal claims waarvan ik benieuwd was naar de onderbouwing. Je stelde bijvoorbeeld dat er eerst geen sprake zou zijn van een background check voor een bepaalde groep. De vraag was dan ook; waar baseer je dat op?

En, om de vraag wat concreter te maken; stel dat iemand van de groep waar je naar refereert vorig jaar een wapen wilde kopen. Hoe ging dat precies in z'n werk?
  maandag 26 februari 2018 @ 16:57:13 #293
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177464051
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je doet een aantal claims waarvan ik benieuwd was naar de onderbouwing. Je stelde bijvoorbeeld dat er eerst geen sprake zou zijn van een background check voor een bepaalde groep. De vraag was dan ook; waar baseer je dat op?

En, om de vraag wat concreter te maken; stel dat iemand van de groep waar je naar refereert vorig jaar een wapen wilde kopen. Hoe ging dat precies in z'n werk?
Ik reageerde op een bericht waarvan ik vond dat er een suggestie werd gewekt dat een groep mensen die eerder onder Obama geen wapen konden kopen nu dit vanwege het terugdraaien van de maatregel dat nu wel kunnen misleidend is, omdat nog steeds de background check scherprechter is.
Het zou zomaar kunnen dat een groot gedeelte daarvan nog steeds geen wapen kan aanschaffen vanwege de background check (als ze überhaupt het voornemen hebben een wapen aan te schaffen).
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177464304
Als bijwerking heb je als leraar dan ook minder last van etters.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 26 februari 2018 @ 17:13:01 #295
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177464342
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
Als bijwerking heb je als leraar dan ook minder last van etters.
quote:
Cijfers flink omhoog sinds proef met bewapende leraren
24 februari 2018 door Laura van der Haar en Aïda Peimaei

“Nairobi is de hoofdstad van…?” Meester Fred kijkt zijn muisstille klas in Colorado rond. “Nambië meneer!” KABOEM! Dat was Diego van 14, die zijn topo niet geleerd had en direct een nekschot kreeg. “Kenia!” brult meester Fred richting het levenloze lichaam van zijn pupil terwijl hij zijn Glock weer achter zijn broekband steekt. “En laat dit een voorbeeld zijn hè jongens?” gaat hij op zalvende toon verder. “Ke-ni-a.”

“Tuurlijk,” licht meester Fred de uitzonderlijk gestegen studieresultaten van zijn scholieren toe sinds de proef met het bewapenen van schoolmedewerkers van start is gegaan. “Het komt nu misschien iets vaker voor dat er eentje het einde van het jaar niet haalt, maar het moet gezegd: geen enkele scholier heeft meer onder de acht gescoord sinds ons docentencorps op schietweekend is geweest.”

“Een heuglijk bij-effect in de slipstream van een veiliger schoolomgeving,” vindt de directeur van de school. “Iedereen is op tijd, er wordt niet meer gespiekt.” Ook de ouders zijn overwegend positief over de proef. “Onze Jordy heeft nog nooit zo ijverig aan zijn huiswerk gezeten! Ik kan het alle scholen aanraden,” aldus de moeder van Jordy. De moeder van Diego was eventjes niet beschikbaar voor commentaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177464552
Sowieso kunnen ze in het kader van automatisering de leraar wel vervangen door een gewapende Roomba. De leerlingen krijgen elektronisch les en de Roomba patrouilleert en maak gelijktijdig schoon
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177464590
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:57 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik reageerde op een bericht waarvan ik vond dat er een suggestie werd gewekt dat een groep mensen die eerder onder Obama geen wapen konden kopen nu dit vanwege het terugdraaien van de maatregel dat nu wel kunnen misleidend is, omdat nog steeds de background check scherprechter is.
De EO van Obama omvatte strengere criteria en de FBI de mogelijkheid om gegevens van het medische dossier in te zien. Een check die dus wat accurater was. Een logisch gevolg lijkt me dan ook dat dat resulteerde in meer afwijzingen. En nu Trump dat heeft teruggedraaid is het voor een bepaalde groep mensen weer makkelijker om aan een wapen te komen.
  maandag 26 februari 2018 @ 17:29:50 #298
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177464628
Wettelijke beperkingen op wapenbezit zullen, gezien het enorme arsenaal in dat land, waarschijnlijk een paar decennia nodig hebben om effect te krijgen. Maar dat is op zich natuurlijk geen reden om het dan maar niet te doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 februari 2018 @ 17:31:57 #299
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_177464661
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
Wettelijke beperkingen op wapenbezit zullen, gezien het enorme arsenaal in dat land, waarschijnlijk een paar decennia nodig hebben om effect te krijgen. Maar dat is op zich natuurlijk geen reden om het dan maar niet te doen.
Maar wat precies is het argument voor deze wettelijke beperkingen en precies hoe zien deze er voor jou uit?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_177464728
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Maar wat precies is het argument voor deze wettelijke beperkingen en precies hoe zien deze er voor jou uit?
Dit soort schietpartijen wat meer proberen te voorkomen en het aantal doden wat door vuurwapengeweld valt zien te reduceren, lijkt me.
  maandag 26 februari 2018 @ 17:37:24 #301
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177464763
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2018 17:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Maar wat precies is het argument voor deze wettelijke beperkingen
17 grafstenen in Parkland, Fla. lijken me een redelijk argument.
quote:
en precies hoe zien deze er voor jou uit?
Ik ben geen wapenexpert, maar het beperken van de wapenverkoop tot niet-automatische wapens lijkt me allerminst onredelijk.

En om terug te komen op het plan uit de OP: daar moet je al helemaal niet aan beginnen. Het binnenhalen van wapens in scholen lijkt me een verkeerde stap die alleen maar meer ellende oplevert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')