abonnement Unibet Coolblue
pi_177358432
De PvdA en grote verkiezingsnederlagen zijn geen vreemden van elkaar. Na de TK-verkiezingen van 2002 ging de PvdA verder met de helft van het aantal zetels dat ze onder Paars II hadden. Toen Balkenende I al na dagen viel en er als gevolg daaarvan nieuwe verkiezingen werden uitgeschreven wist de partij onder leiding van Bos echter weer terug te krabbelen naar 42 zetels.

Zoals jullie weten gingen ze na de TK-verkiezingen van 2017 terug van 38 zetels naar 9. Is Asscher in staat om Bos' prestatie te evenaren of gaat daar meer tijd in zitten? Wat uiteraard ook nog een optie is is dat dit de nieuwe positie is van waaruit de PvdA politiek moet bedrijven.

Hebben de TK-verkiezingen het startschot gegeven aan D66 om definitief door te breken en een échte bestuurderspartij te worden?
pi_177358477
Je hebt laatste tijd politiek niet echt gevolgd? D66 een echte bestuurderspartij haha
pi_177358617
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 23:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je hebt laatste tijd politiek niet echt gevolgd? D66 een echte bestuurderspartij haha
Zou je wat specifieker willen zijn? Hier kan ik niet zoveel mee.
pi_177358665
Asscher kan de vinketering krijgen als hij het verprutst en dan zetten ze een nieuwe pop aan hun top. Geheel in de lijn der traditie natuurlijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177358830
D66 zal in de voetsporen van de PvdA treden en bij de volgende verkiezingen dus ook doodbloeden.

Pechthold en Ollongren zijn nou niet echt populair bij veel mensen.

Asscher heeft trouwens de uitstraling van een pannenkoek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177358866
De PvdA zal zich m.i. meer in de richting van nieuwe wegen moeten bewegen (heel algemeen gezegd). Anders zie ik niet waarom zij bestaansrecht zouden hebben t.o.v. de andere 2 grote partijen op links.
pi_177359053
Profileren als DE partij voor hardwerkende Nederlanders. Maar ook voor de kleine ondernemer, ambtenaar, onderwijzer en zorgmedewerker.

Uitleggen waarom je soms Europa nodig hebt om zaken te regelen op gebied criminaliteit, belastingontduiking door grote bedrijven en economische groei.

Sociaal zijn maar er niet zo mee te koop lopen.

Jong volwassen aanspreken met goede ideeen op gebied van huisvesting, onderwijs en financiële lange termijnplanning.
.
pi_177359465
Ik ben sociaal democraat in hart en nieren, maar toch stem ik niet altijd op de PvdA. Soms op de SP of Groen Links, zelfs een keer op D'66.
Qua gedachtegoed blijf ik wel het dichtst bij de PvdA.... maar ik zie zelf ook dat de PvdA telkens dezelfde fouten blijft maken.

Zo wil de PvdA altijd iets doen voor minderjarige asielzoekers die uitzetting staat te wachten.
Ja, meestal vind ik dat ook terecht, als ze ook al goed geïntegreerd zijn... maar als je in een kabinet zit die ook nog wat gedoogsteun nodig heeft, kan de PvdA dit beter overlaten aan Groen Links.
Dan kan de PvdA zich beter richten op wat de lagere inkomens echt nodig hebben.

Verder zouden ze meer vernieuwend moeten zijn qua ideeën.

En natuurlijk wat kritischer naar Europa, zonder zich hier vanaf te wenden. Af en toe een ramkoers varen om belangrijke punten te maken, dat moet soms gebeuren.
Ik bedoel maar; 2 miljard extra naar Europa is absurd. Net zoals al die zetels van G.B. her te verdelen. Haal die zitjes er maar uit.
En die eeuwige weekje Straatsburg per maand, moet ook afgelopen zijn.
En laat elk land binnen de EU hun eigen kosten ophoesten van de vertalers in het EU parlement.
Gewoon Engels als voertaal, wie meer tolken nodig heeft, moet het zelf maar betalen.
pi_177360283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 02:23 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik ben sociaal democraat in hart en nieren, maar toch stem ik niet altijd op de PvdA. Soms op de SP of Groen Links, zelfs een keer op D'66.
Qua gedachtegoed blijf ik wel het dichtst bij de PvdA.... maar ik zie zelf ook dat de PvdA telkens dezelfde fouten blijft maken.

Zo wil de PvdA altijd iets doen voor minderjarige asielzoekers die uitzetting staat te wachten.
Ja, meestal vind ik dat ook terecht, als ze ook al goed geïntegreerd zijn... maar als je in een kabinet zit die ook nog wat gedoogsteun nodig heeft, kan de PvdA dit beter overlaten aan Groen Links.
Dan kan de PvdA zich beter richten op wat de lagere inkomens echt nodig hebben.

Verder zouden ze meer vernieuwend moeten zijn qua ideeën.

En natuurlijk wat kritischer naar Europa, zonder zich hier vanaf te wenden. Af en toe een ramkoers varen om belangrijke punten te maken, dat moet soms gebeuren.
Ik bedoel maar; 2 miljard extra naar Europa is absurd. Net zoals al die zetels van G.B. her te verdelen. Haal die zitjes er maar uit.
En die eeuwige weekje Straatsburg per maand, moet ook afgelopen zijn.
En laat elk land binnen de EU hun eigen kosten ophoesten van de vertalers in het EU parlement.
Gewoon Engels als voertaal, wie meer tolken nodig heeft, moet het zelf maar betalen.
Punten m.b.t. de EU zijn niet haalbaar voor een politieke partij. Daarnaast zijn je punten een beetje belachelijk om eerlijk te zijn.
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:43:56 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177362914
Ik denk dat de toekomst is dat de meeste partijen ergens tussen de 10 en 20 zetels blijven schommelen. Dat zal voor de PvdA niet anders zijn.

Maar ik denk dat het op termijn niet slecht zou zijn als ze zouden fuseren met Groenlinks. Inmiddels zijn die wel aan elkaar gewaagd en zoveel verschil zit er toch niet tussen.
pi_177380943
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:43 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik denk dat het op termijn niet slecht zou zijn als ze zouden fuseren met Groenlinks. Inmiddels zijn die wel aan elkaar gewaagd en zoveel verschil zit er toch niet tussen.
GL was toch niet zo snel te paaien of vergis ik mij daarin?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 03:53:29 #12
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_177382805
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:48 schreef loni55 het volgende:

[..]

Punten m.b.t. de EU zijn niet haalbaar voor een politieke partij. Daarnaast zijn je punten een beetje belachelijk om eerlijk te zijn.
Natuurlijk joh, daarom kom je ook niet met inhoudelijke reacties anders dan onhaalbaar en een beetje belachelijk. Nergens een inhoudelijke reactie, nergens opbouwende kritiek... Welnee onhaalbaar en belachelijk. Je schrijft slechts een regel, opdat je niet hoeft na te denken!

Waarom zou ik jou serieus moeten nemen? Omdat je een niets zeggende oneliner schrijft?
Kom met inhoudelijk commentaar, of schrijf gewoon helemaal niets terug naar mensen die wel inzichten hebben. Jij in elk geval niet gezien jouw idiote oneliner.

Maar je krijgt een herkansing, maar ga er dan wel even voor zitten.
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 13:18:03 #13
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_177391169
Opheffen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 18:06:07 #14
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177397235
Niets is voor eeuwig. De PvdA heeft zeker bestaansrecht gehad maar dat was vorige eeuw. De maatschappij is sinds die tijd veranderd. Nieuwe groepen mensen hebben stemrecht gekregen, zijn beter opgeleid en missen de behoefte aan bevoogding en verheffing.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_177397690
De belangstelling voor de Nederlandse politiek in de brede zin van het woord is in Nederland aan het teruglopen. En volkomen terecht.

2012- 54,8% interesse

2016- 49,4% interesse

Rekenkundig staat 2018 nog op plm 47% interesse

Eens houdt het vanzelf op. Maar dat is allemaal de schuld van de Nederlandse burger. Niet van de politiek en de politici, die niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 23-02-2018 18:49:27 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177398390
Op de Correspondent las ik eens een artikel dat wel redelijk in lijn is met dit topic:
waarom ik me sociaal democraat voel, maar nooit PvdA stem.

https://decorrespondent.n(...)65107002569-7a288df1
pi_177482443
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:18 schreef Plompzakker het volgende:
Opheffen
zal nooit gebeuren, niet in Nederland iig.
pi_177483351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 14:40 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

zal nooit gebeuren, niet in Nederland iig.
Goed dan niet, optiefen dan?
pi_177484210
PvdA moet de ideologische veren weet opplakken en types als Kok en Bos eruit pleuren.
pi_177484299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:13 schreef DeParo het volgende:
PvdA moet de ideologische veren weet opplakken en types als Kok en Bos eruit pleuren.
Als Kok niet geweest was, was Bos misschien heel niet zo slecht geweest.

Hoe kwam men er ooit op een vakbondsman het tegenovergestelde te laten doen?

Zou die ooit iets hebben afgesproken met den Uyl?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2018 16:19:20 ]
pi_177484502
En dan niet voor het afspreken maar heeft die het werkvolk toen misschien genaaid?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2018 16:30:08 ]
pi_177484657
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:37 schreef cempexo het volgende:
De belangstelling voor de Nederlandse politiek in de brede zin van het woord is in Nederland aan het teruglopen. En volkomen terecht.

2012- 54,8% interesse

2016- 49,4% interesse

Rekenkundig staat 2018 nog op plm 47% interesse

Eens houdt het vanzelf op. Maar dat is allemaal de schuld van de Nederlandse burger. Niet van de politiek en de politici, die niet.
Daarom hadden we bij de laatste landelijke verkiezingen de hoogste opkomst in jaren. Da's logisch.
pi_177484672
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Daarom hadden we bij de laatste landelijke verkiezingen de hoogste opkomst in jaren. Da's logisch.
WE door wie bent U gemachtigd?
pi_177484690
Probeer maar iemand anders voor het karretje te spannen hoor, doe maar men of iets!
pi_177484716
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 16:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

WE door wie bent U gemachtigd?
:?

We als in Nederland?

:?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')