abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:15:20 #26
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177352559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:14 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Je weet niet wat er gebeurd was al hij niet geschoten had , dat is ook gissen.
Klopt, maar het feit is en blijft dat hij gericht heeft geschoten waarbij iemand is overleden.
pi_177352714
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:15 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Klopt, maar het feit is en blijft dat hij gericht heeft geschoten waarbij iemand is overleden.
Klopt, maar hij heeft eerst enkele waarschuwingsschoten gelost.

Triest dat er een dode is gevallen, maar misschien is het noodweer.

Ben benieuwd hoe dit uitpakt
pi_177352763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:09 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Enkel een straf voor wapenbezit is mogelijk.

De doodslag kan noodweer zijn.
Doodslag? Hij heeft gericht geschoten, dat lijkt mij moord.

Maar goed, ik heb nou niet direct het idee dat de samenleving iets mist aan dit figuur.
pi_177352829
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doodslag? Hij heeft gericht geschoten, dat lijkt mij moord.

Maar goed, ik heb nou niet direct het idee dat de samenleving iets mist aan dit figuur.
Voor moord moet er voorbedachte rade aanwezig zijn en dat lijkt mij niet het geval hier.
Lijkt meer uit paniek en hij heeft zelfs nog waarschuwingsschoten gelost.
Lijkt me logisch dat hij zich beroept op noodweer.
pi_177352855
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:29 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Voor moord moet er voorbedachte rade aanwezig zijn en dat lijkt mij niet het geval hier.
Lijkt meer uit paniek en hij heeft zelfs nog waarschuwingsschoten gelost.
Lijkt me logisch dat hij zich beroept op noodweer.
Een pistool bewust richten op iemand en daarna de trekker overhalen is nmm vooorbedachte rade.

"Toon zag geen andere oplossing dan gericht te schieten. Dat had ik zelf wellicht ook gedaan.”
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:37:06 #31
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_177352954
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doodslag? Hij heeft gericht geschoten, dat lijkt mij moord.

Maar goed, ik heb nou niet direct het idee dat de samenleving iets mist aan dit figuur.
Inderdaad de samenleving mist niets aan dit figuur...ben alleen benieuwd hoe dit gaat uitpakken...

Lijkt me sterk dat je iemand neer schiet en alleen voor wapen bezit komt te zitten...en de rest wordt afgedaan als noodweer.
pi_177352956
wat snap je niet aan noodweer?
There are only 151 Pokémon.
pi_177353010
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een pistool bewust richten op iemand en daarna de trekker overhalen is nmm vooorbedachte rade.

"Toon zag geen andere oplossing dan gericht te schieten. Dat had ik zelf wellicht ook gedaan.”
We zullen zien hoe de rechter dit beoordeelt, imho is dit doodslag.

Er lijkt geen vooropgezet plan te zijn om het slachtoffer om het leven te brengen.
pi_177355172
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een pistool bewust richten op iemand en daarna de trekker overhalen is nmm vooorbedachte rade.

"Toon zag geen andere oplossing dan gericht te schieten. Dat had ik zelf wellicht ook gedaan.”
Dit is geen voorbedachte rade, het is niet zo dat hij die avond van plan was eens iemand neer te knallen, dit is gebeurd in een opwelling, een paniekreactie. Bovendien moet je met nog wat andere dingen rekening houden....de hoeveelheid alcohol en/of drugs die meneer die avond geconsumeerd had. Leer mij dat soort feesten en het publiek dat er op af komt kennen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177356087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
Je bent een tokkie wanneer je overmand door emotie iemand te lijf wilt gaan die een dierbare van je vermoord heeft, ja?
Nee, dan ben je geen tokkie. Als je daadwerkelijk een verdachte te lijf gaat wel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177358598
Het is geen noodweer maar noodweerexces. Wanneer je een persoonlijke dreiging op ietwat overdreven wijze de kop indrukt dan heeft de rechter daar wel begrip voor, maar minder dan wanneer er sprake is van noodweer.
  donderdag 22 februari 2018 @ 00:05:46 #37
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_177358647
Ah, de tokkiefamilie van de dode toont weer eens hun ware aard. Missen we niks aan volgens mij, die Yassine.

[ Bericht 4% gewijzigd door Joran-Joran op 22-02-2018 05:50:04 ]
pi_177361085
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:37 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Inderdaad de samenleving mist niets aan dit figuur...ben alleen benieuwd hoe dit gaat uitpakken...

Lijkt me sterk dat je iemand neer schiet en alleen voor wapen bezit komt te zitten...en de rest wordt afgedaan als noodweer.
Dat kan prima. Die juweliersvrouw die twee overvallers doodschoot is niet veroordeeld. Haar man is veroordeeld tot 100 uur werkstraf wegens verboden wapenbezit.
pi_177361459
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:10 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat kan prima. Die juweliersvrouw die twee overvallers doodschoot is niet veroordeeld. Haar man is veroordeeld tot 100 uur werkstraf wegens verboden wapenbezit.
Saillant detail is dat de overvallers ook bewapend waren.
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:35:31 #40
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177361612
Lekker stereotype weer allemaal.
Ben benieuwd of de rechters zich laten intimideren door dit gedrag. Ik vrees van wel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177361838
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:33 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je bent een tokkie wanneer je overmand door emotie iemand te lijf wilt gaan die een dierbare van je vermoord heeft, ja?
De emotie is het probleem niet, de totale afwezigheid van zelfbeheersing wel.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een pistool bewust richten op iemand en daarna de trekker overhalen is nmm vooorbedachte rade.
Jouw mening heeft daar niets mee te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177367162
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:10 schreef grimselman het volgende:

[..]

Dat kan prima. Die juweliersvrouw die twee overvallers doodschoot is niet veroordeeld. Haar man is veroordeeld tot 100 uur werkstraf wegens verboden wapenbezit.
De juweliersvrouw is zelfs niet vervolgd, alleen gehoord door de rechters van het hof na een artikel 12 procedure

https://www.volkskrant.nl(...)t-vervolgd~a4118875/
pi_177367598
Maar goed, een rechtszitting is op agressieve wijze verstoord, een verdachte die terecht staat belaagd, en er is gepoogd het dienstwapen van een agent af te pakken, en er zijn geen aanhoudingen verricht? Lekker bezig weer Nederland. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')