abonnement Unibet Coolblue
pi_177341362
https://wnl.tv/2018/02/20(...)-alleen-gaan-pinnen/

Uit WNL:
Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen, adviseert de inwoners van zijn stad om ’s avonds niet meer alleen te gaan pinnen in de ‘stille’ delen van de stad. “Doe dat niet in je eentje in het donker, maar liever overdag. Of ga naar een pinautomaat waar meer mensen rondlopen”, vertelt de burgervader aan De Gelderlander.

Niet alleen mensen die geld willen pinnen worden gewaarschuwd, ook het personeel van winkels, restaurants en snackbars die in de avonduren open zijn worden verzocht extra alert te zijn.


Glijden we, na definitief een narcostaat te zijn geworden ook af richting het niveau waarop de autoriteiten eerst delen van een stad en daarna de gehele stad maar opgeheven aan straatcriminelen? Worden steden en straks delen van het land wetteloze oorden waar burgers slachtoffers worden van roversbendes die zich boven de wet wanen, zoals in grote delen van Frankrijk?

Dit zijn zorgelijke ontwikkelingen waar straks vast weer een kamerdebatje, aangevraagd door PVV of FvD aan gewijd zal worden om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag.

Waar is het Nederland gebleven waar men relatief onbezorgd door het leven kon gaan?

Stelling: Als de autoriteiten een bepaald gebied opgeven, moeten de burgers moreel gezien alle mogelijke middelen kunnen gebruiken om lijf en goed te beschermen. Het geweldsmonopolie van de overheid moet dan komen te vervallen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:36:43 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177341391
Even de rest van het artikel, zodat de context duidelijk is:

quote:
De aanleiding van de opmerkelijke oproep is een overdaad aan overvallen en berovingen in vooral de omgeving van de Hatertseweg. Sinds december zijn er al 16, soms gewelddadige, overvallen gepleegd in de Gelderse stad.

Opvallend veel Chinese restaurants zijn het doelwit, net als pizzakoeriers en dus mensen die ’s avonds nog geld willen opnemen bij een pinautomaat.

Extra politie

Afgelopen zaterdag en zondag waren er wederom nieuwe overvallen. Voor zover bekend is er tot nu toe slechts één dader aangehouden, maar het aantal berovingen en overvallen neemt niet af.

Agenten gaan de komende tijd extra surveilleren in de omgeving, vertelt een woordvoerder van de politie aan De Gelderlander. Daarnaast worden er extra rechercheurs ingezet om de recente incidenten te onderzoeken.

‘Niet erger dan in andere delen van het land’

Landelijk daalt het aantal misdrijven, maar dat lijkt dus niet te gelden voor Nijmegen. Desondanks denkt burgemeester Bruls niet dat de situatie in zijn stad erger is dan elders in het land. “We hebben elke winter een piek, in andere steden zal het niet anders zijn dan hier.”

Toch neemt hij de situatie erg serieus, vooral omdat de buit van de meeste van deze overvallen en berovingen vaak “verwaarloosbaar klein is”, terwijl de impact op de slachtoffers groot is. “Dat maakt dit dubbel ernstig”, aldus de burgemeester.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177341401
Jan en piet gewoon harder aanpakken
Ik zwaai naar dieren.
pi_177341429
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:36 schreef Copycat het volgende:
Even de rest van het artikel, zodat de context duidelijk is:

[..]

Volgens mij mag je niet hele artikelen kopiëren?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_177341458
Want ' avonds buiten lopen, dan vraag je erom om beroofd of verkracht te worden.....vroegah hing het touwtje uit de brievenbus en dat het niet meer kan....is allemaal onze schuld, de burgemeester heeft ons nog zo gewaaschuwd!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:40:14 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177341466
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:38 schreef Oostwoud het volgende:

Volgens mij mag je niet hele artikelen kopiëren?
Oh? Maar dan nog is het niet heel handig om de reden van deze waarschuwing achterwege te laten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177341490
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh? Maar dan nog is het niet heel handig om de reden van deze waarschuwing achterwege te laten.
Eenmaal klikken is natuurlijk heel veel moeite.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:42:59 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177341527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:41 schreef Oostwoud het volgende:

Eenmaal klikken is natuurlijk heel veel moeite.
Het gaat erom dat je zaken expres achterwege laat om je misleidende titel te versterken. Beetje jammer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177341553
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je zaken expres achterwege laat om je misleidende titel te versterken. Beetje jammer.
Nee hoor, zoals aangegeven verkeer ik in de veronderstelling dat het niet toegestaan is om gehele artikelen te kopiëren.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:45:56 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_177341603
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:34 schreef Oostwoud het volgende:
Waar is het Nederland gebleven waar men relatief onbezorgd door het leven kon gaan?
Gewoon.... 'Hier'. :D
Volgens mij ben je nog lang niet oud genoeg voor een 'vroeger was alles beter'...
quote:
Stelling: Als de autoriteiten een bepaald gebied opgeven, moeten de burgers moreel gezien alle mogelijke middelen kunnen gebruiken om lijf en goed te beschermen. Het geweldsmonopolie van de overheid moet dan komen te vervallen.
Definieer: Opgeven
Wat bedoel je met 'moreel gezien'
Wat bedoel je met 'alle mogelijke middelen'

Schot voor de boeg: Het 'opgeven' van een gebied door de overheid is onmogelijk. (Paramilitaire) Burgerwacht is dan behalve onwenselijk ook onnodig. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_177342075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:34 schreef Oostwoud het volgende:
https://wnl.tv/2018/02/20(...)-alleen-gaan-pinnen/

Stelling: Als de autoriteiten een bepaald gebied opgeven, moeten de burgers moreel gezien alle mogelijke middelen kunnen gebruiken om lijf en goed te beschermen. Het geweldsmonopolie van de overheid moet dan komen te vervallen.
:')

Ok dan, Batman.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:04:17 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177342086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Nee hoor, zoals aangegeven verkeer ik in de veronderstelling dat het niet toegestaan is om gehele artikelen te kopiëren.
Leuk geprobeerd... :')
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:05:09 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177342107
Desondanks denkt burgemeester Bruls niet dat de situatie in zijn stad erger is dan elders in het land. “We hebben elke winter een piek, in andere steden zal het niet anders zijn dan hier.”
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:06:00 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177342131
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:41 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Eenmaal klikken is natuurlijk heel veel moeite.
Tweemaal is te veel he?


https://wnl.tv/2018/02/20(...)-alleen-gaan-pinnen/
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:06:53 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177342162
Welke delen van de stad worden oogegeven dan? Volgens mij zegt deze vriend dat je als je verstandig bent 's nachts gevaarkijke plekken te mijden of waakzaam te zijn.

Gezond verstand wat men al tientallen jaren weet en als advies doorgeeft. Het enige wat tragisch is, is dat men dat gezonde verstand blijkbaar zodanig kwijt is dat een burgervader het nu mee moet geven ipv mams en paps
Laffe huichelaar
pi_177342440
Het marginaliseren van de geschetste situatie is net zo debiel als het moedwillig (willen) aanzetten.

De burgemeester waarschuwt maar verzacht de feiten ook weer meteen.

quote:
Landelijk daalt het aantal misdrijven, maar dat lijkt dus niet te gelden voor Nijmegen. Desondanks denkt burgemeester Bruls niet dat de situatie in zijn stad erger is dan elders in het land. “We hebben elke winter een piek, in andere steden zal het niet anders zijn dan hier.”

Toch neemt hij de situatie erg serieus, vooral omdat de buit van de meeste van deze overvallen en berovingen vaak “verwaarloosbaar klein is”, terwijl de impact op de slachtoffers groot is. “Dat maakt dit dubbel ernstig”, aldus de burgemeester.
Onnodig verwarrend, mijns inziens.
pi_177342630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:17 schreef DrMabuse het volgende:
Het marginaliseren van de geschetste situatie is net zo debiel als het moedwillig (willen) aanzetten.

De burgemeester waarschuwt maar verzacht de feiten ook weer meteen.

[..]

Onnodig verwarrend, mijns inziens.
Wat moet de burgervader dan doen? Verklaren dat het nooit meer goed komt en de noodtoestand uitroepen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177343115
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat moet de burgervader dan doen? Verklaren dat het nooit meer goed komt en de noodtoestand uitroepen?
Die kant gaan we vanzelf op, zoals in Spanje bijv. of Portugal, met verkapte militairen op de markt die de boel in de gaten houden.

Importeer je achterlijkheid / "Afrika"? Dan is dit dus het resultaat.
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:39:48 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177343177
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die kant gaan we vanzelf op, zoals in Spanje bijv. of Portugal, met verkapte militairen op de markt die de boel in de gaten houden.

Importeer je achterlijkheid / "Afrika"? Dan is dit dus het resultaat.
Ja joh... want die paar procent maakt het leven totaal onmogelijk en ontwricht het land... :'( :'( :'(
Verder zie ik niet in wat dat hiermee te maken heeft..
pi_177343190
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja joh... want die paar procent maakt het leven totaal onmogelijk en ontwricht het land... :'( :'( :'(
Dat is de insteek van dit topic ja.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177343269
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die kant gaan we vanzelf op, zoals in Spanje bijv. of Portugal, met verkapte militairen op de markt die de boel in de gaten houden.

Importeer je achterlijkheid / "Afrika"? Dan is dit dus het resultaat.
Oke man.

Ik heb mij nog geen seconde van mijn leven bedreigd gevoeld in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177343496
Er schijnt een parallelle samenleving te zijn ontstaan waar criminelen het in hele wijken voor het zeggen hebben.
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:55:19 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177343572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:52 schreef Loekie1 het volgende:
Er schijnt een parallelle samenleving te zijn ontstaan waar criminelen het in hele wijken voor het zeggen hebben.
Oh... waar dan? Volgens mij liggen die wijken in je hoofd.. Zoals met de meeste stellingen en topics die je post..
pi_177343622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke man.

Ik heb mij nog geen seconde van mijn leven bedreigd gevoeld in Nederland.
Mannen vallen ook vaak niet binnen het spectrum van makkelijke slachtoffers en alles is relatief.

Zolang je het niet deels bewust opzoekt is er niets aan de hand. Ik had een ex-vriendin die weleens slapende honden wakker probeerde te maken. Slimme meid verder, maar er waren dagen bij dat ik van wat muziek luisteren in een trein ineens met 3 stukken tuig in discussie stond omdat zij weer iets aanwakkerde, en het ging dan ook nog eens om niks. Ze wilde laten zien dat ze zich niet liet intimideren, maar ze werd niet eens geintimideerd.. anyway.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 21-02-2018 13:03:55 ]
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:58:54 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177343664
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mannen vallen ook vaak niet binnen het specttum van makkelijke slachtoffers en alles is relatief.

Zolang je het niet deels bewust opzoekt is er niets aan de hand. Ik had een ex-vriendin die weleens slapende honden wakker probeerde te maken. Slimme meid verder, maar er waren dagen bij dat ik van wat muziek luisteren in een trein ineens met 4 stukken tuig in discussie stond omdat zij weer iets aanwakkerde.
Eehm.. als ik jou op je rug tik, je draait je om en ik verkoop je een klap, dan ga ik toch ook niet zeggen dat de wereld slechter word als je achter me aankomt?
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:59:37 #26
455560 Logic91
Always stay rational
pi_177343683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:34 schreef Oostwoud het volgende:
https://wnl.tv/2018/02/20(...)-alleen-gaan-pinnen/

Uit WNL:
Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen, adviseert de inwoners van zijn stad om ’s avonds niet meer alleen te gaan pinnen in de ‘stille’ delen van de stad. “Doe dat niet in je eentje in het donker, maar liever overdag. Of ga naar een pinautomaat waar meer mensen rondlopen”, vertelt de burgervader aan De Gelderlander.

Niet alleen mensen die geld willen pinnen worden gewaarschuwd, ook het personeel van winkels, restaurants en snackbars die in de avonduren open zijn worden verzocht extra alert te zijn.


Glijden we, na definitief een narcostaat te zijn geworden ook af richting het niveau waarop de autoriteiten eerst delen van een stad en daarna de gehele stad maar opgeheven aan straatcriminelen? Worden steden en straks delen van het land wetteloze oorden waar burgers slachtoffers worden van roversbendes die zich boven de wet wanen, zoals in grote delen van Frankrijk?

Dit zijn zorgelijke ontwikkelingen waar straks vast weer een kamerdebatje, aangevraagd door PVV of FvD aan gewijd zal worden om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag.

Waar is het Nederland gebleven waar men relatief onbezorgd door het leven kon gaan?

Stelling: Als de autoriteiten een bepaald gebied opgeven, moeten de burgers moreel gezien alle mogelijke middelen kunnen gebruiken om lijf en goed te beschermen. Het geweldsmonopolie van de overheid moet dan komen te vervallen.
Wat bedoel je met opgeven? En hoezo zou het geweldsmonopolie moeten komen te vervallen in het geval de burger slechts de impressie heeft dat een bepaalde woonwijk bijvoorbeeld niet meer adequaat wordt beschermd door de overheid?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_177343757
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:58 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Eehm.. als ik jou op je rug tik, je draait je om en ik verkoop je een klap, dan ga ik toch ook niet zeggen dat de wereld slechter word als je achter me aankomt?
Wel als ik je vervolgens met een voorwerp bewerk. Dan wel denk ik.
pi_177343764
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh... waar dan? Volgens mij liggen die wijken in je hoofd.. Zoals met de meeste stellingen en topics die je post..
Ik hoor dat steeds op radio en tv.
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:05:28 #29
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177343786
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mannen vallen ook vaak niet binnen het spectrum van makkelijke slachtoffers en alles is relatief.
tuurlijk wel joh
Er lopen genoeg mensen rond die geen/amper weerstand (kunnen) bieden
pi_177343834
REFUGEES WELCOME !

~ PVDA 1974
U MAD?
pi_177343837
Goede tips van de burgemeester, maar wellicht kan hij toch beter iets meer moeite gaan doen om ook die gedeelten van zijn stad veilig te houden / maken.
pi_177343859
quote:
3s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:07 schreef de_boswachter het volgende:
REFUGEES WELCOME !

~ PVDA 1974
Ohja, het is natuurlijk zo dat roomblanke christelijke Nederlanders totaal niets hebben met criminaliteit.
pi_177343882
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:08 schreef HenkieVdV het volgende:
Ohja, het is natuurlijk zo dat roomblanke christelijke Nederlanders totaal niets hebben met criminaliteit.
Overvallen is over het algemeen iets voor personen met een Arabisch uiterlijk.

~bron: Opsporing Verzocht 2002 - heden
U MAD?
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:12:38 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177343954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:03 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik hoor dat steeds op radio en tv.
Oooh nee dan heb je helemaal gelijk...

Ik zag laatst nog the pirates of the caribbean.. en goede tijden slechte tijden... en childsplay...

De wereld gaat inderdaad ten onder...
pi_177343969
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:07 schreef HenkieVdV het volgende:
Goede tips van de burgemeester, maar wellicht kan hij toch beter iets meer moeite gaan doen om ook die gedeelten van zijn stad veilig te houden / maken.
Probleem is natuurlijk dat Bruls niet het aantal agenten kan bepalen. Wat wél binnen zijn bevoegdheid ligt (bijv. Cameratoezicht) heeft hij al gedaan.
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:13:48 #36
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177343971
quote:
3s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Overvallen is over het algemeen iets voor personen met een Arabisch uiterlijk.

~bron: Opsporing Verzocht 2002 - heden
Cijfers van 2002 en heden vergelijken doe je niet aan he?
pi_177343987
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Cijfers van 2002 en heden vergelijken doe je niet aan he?
Doe jij even a.u.b.
Want schijnbaar is het voor jou een simpel sommetje. Managementsamenvatting mag ook.
Bedankt.
U MAD?
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:15:28 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177344007
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:14 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Doe jij even a.u.b.
Want schijnbaar is het voor jou een simpel sommetje. Managementsamenvatting mag ook.
Bedankt.
Waarom.. ik kom niet met dat soort achterlijke stellingen...

Bedankt
pi_177344046
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

tuurlijk wel joh
Er lopen genoeg mensen rond die geen/amper weerstand (kunnen) bieden
Degene waar ik op reageerde viel niet in die groep.

Ik woon momenteel in een deel van de wereld waar relatief gezien veel meer gewelddadige berovingen plaatsvinden. Hier moet je gewoon mobiel zien te blijven. Dus goede loopschoenen dragen, handen vrij en uitkijken voor mensen op lichte motoren die vanachterlangs spullen uit je handen of van je schouder proberen te graaien. Komt ook regelmatig een bedreiging met een mes of pistool voor.

Vrouwen met naaldhakken, jurken (kleding) zonder zakken en handtasjes waarin alles wat je nodig hebt in een pakketje zit (portemonnee & mobiel) behoren dan ook tot de meeste slachtoffers.

Gek genoeg weet men dat en past men zich nooit aan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Beathoven op 21-02-2018 13:23:25 ]
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:21:25 #40
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177344135
Ik vraag me af in hoeverre de centralisatie van de politie hier een rol in speelt. Voor mijn gevoel zijn er veel minder politiebureaus dan vroeger. Overigens heb ik gisteravond om kwart over twaalf nog gepind in Nijmegen. Alleen. Zal het niet nog een keer doen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177344199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre de centralisatie van de politie hier een rol in speelt. Voor mijn gevoel zijn er veel minder politiebureaus dan vroeger. Overigens heb ik gisteravond om kwart over twaalf nog gepind in Nijmegen. Alleen. Zal het niet nog een keer doen.
In Nijmegen zijn er in ieder v geval een aantal verdwenen de laatste jaren.
pi_177344515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre de centralisatie van de politie hier een rol in speelt. Voor mijn gevoel zijn er veel minder politiebureaus dan vroeger. Overigens heb ik gisteravond om kwart over twaalf nog gepind in Nijmegen. Alleen. Zal het niet nog een keer doen.
Burgers hebben vaak hun logica als in waar risicogebieden zijn, maar criminelen zelf passen geen burgerlogica toe.

Hier staan agenten met shotguns op drukke plekken. Het aanwezig zijn van veel politie is best ok voor de illusie van veiligheid maar een beetje stad kun je nooit voor 100% veilig krijgen tegen diefstallen en steekgeweld.
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:44:24 #43
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177344650
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Burgers hebben vaak hun logica als in waar risicogebieden zijn, maar criminelen zelf passen geen burgerlogica toe.

Hier staan agenten met shotguns op drukke plekken. Het aanwezig zijn van veel politie is best ok voor de illusie van veiligheid maar een beetje stad kun je nooit voor 100% veilig krijgen tegen diefstallen en steekgeweld.
Dat lijkt me toch geen kant waar ik op wil met Nijmegen. Agenten met shotguns op de hoek van de straat. Zie sowieso zelden politie, alleen die handhavers die auto's aan het controleren zijn op hun parkeerkaartje.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177344789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:21 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre de centralisatie van de politie hier een rol in speelt. Voor mijn gevoel zijn er veel minder politiebureaus dan vroeger. Overigens heb ik gisteravond om kwart over twaalf nog gepind in Nijmegen. Alleen. Zal het niet nog een keer doen.
Het lijkt me vooral het centrale wanbeleid op Veiligheid en Justitie dat dit heeft veroorzaakt. Wel sneu voor zo'n linkse stad als Nijmegen dat het de zure vruchten plukt van jaren VVD-beleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 21 februari 2018 @ 16:53:31 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177348925
quote:
Stelling: Als de autoriteiten een bepaald gebied opgeven, moeten de burgers moreel gezien alle mogelijke middelen kunnen gebruiken om lijf en goed te beschermen. Het geweldsmonopolie van de overheid moet dan komen te vervallen.
Ik leg 1000x liever mijn leven in de handen van een overheid die niet in staat is om ons op alle momenten te beschermen, dan in de handen van een burgerwacht.
  woensdag 21 februari 2018 @ 16:54:43 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177348942
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Burgers hebben vaak hun logica als in waar risicogebieden zijn, maar criminelen zelf passen geen burgerlogica toe.

Hier staan agenten met shotguns op drukke plekken. Het aanwezig zijn van veel politie is best ok voor de illusie van veiligheid maar een beetje stad kun je nooit voor 100% veilig krijgen tegen diefstallen en steekgeweld.
Ik heb in Antwerpen gewoond ten tijde van de aanslagen. Ik moet zeggen dat de zwaarbewapende militairen op de Meir en op het station mij niet bepaald een gevoel van veiligheid gaven...
  woensdag 21 februari 2018 @ 16:56:50 #47
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177348982
Dus OP is ook voorstander van Shariapatrouilles die de orde op straat bewaren, zoals in Engeland het geval zou zijn? Of vindt de eigenrichting dan plaats tegen een verkeerde groep? :@
  woensdag 21 februari 2018 @ 16:57:16 #48
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177348987
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb in Antwerpen gewoond ten tijde van de aanslagen. Ik moet zeggen dat de zwaarbewapende militairen op de Meir en op het station mij niet bepaald een gevoel van veiligheid gaven...
Nee maar als het misgaat, ben je toch blij dat ze er staan. Je bent je er door hun aanwezigheid gewoon bewuster van dat je in een risicogebied bent en dan voel je je logischerwijs minder op je gemak.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:02:07 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177349092
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee maar als het misgaat, ben je toch blij dat ze er staan. Je bent je er door hun aanwezigheid gewoon bewuster van dat je in een risicogebied bent en dan voel je je logischerwijs minder op je gemak.
Het was niet echt een risicogebied, en als een idioot met een truck het publiek in rijdt, helpen twee knullen met geweertjes ook niet.
pi_177349286
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177349492
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me vooral het centrale wanbeleid op Veiligheid en Justitie dat dit heeft veroorzaakt. Wel sneu voor zo'n linkse stad als Nijmegen dat het de zure vruchten plukt van jaren VVD-beleid.
Oorzaak is toch de import van 'gelukzoekers' en illegalen, als het verder afglijdt ben ik voorstander van het dragen van een handwapen zodat ik zelf een nette belastingbetaler mijzelf kan verdedigen tegen dat tuig.
Wetten moeten daarop worden aangepast.
Verder moet de EU werk maken om de EU buitengrenzen dicht te timmeren, nu is het dweilen met de kraan open.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:27:03 #52
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177349559
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:22 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Oorzaak is toch de import van 'gelukzoekers' en illegalen, als het verder afglijdt ben ik voorstander van het dragen van een handwapen zodat ik zelf een nette belastingbetaler mijzelf kan verdedigen tegen dat tuig.
Wetten moeten daarop worden aangepast.
Verder moet de EU werk maken om de EU buitengrenzen dicht te timmeren, nu is het dweilen met de kraan open.
En mag de rest van de bevolking ook een wapen om zich te verdedigen tegen 'burgerwachters' zoals jij? Laten we maar geen Amerikaanse toestanden hier invoeren omdat jij bang bent van buitenlanders.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:34:05 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177349667
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:22 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Oorzaak is toch de import van 'gelukzoekers' en illegalen, als het verder afglijdt ben ik voorstander van het dragen van een handwapen zodat ik zelf een nette belastingbetaler mijzelf kan verdedigen tegen dat tuig.
Wetten moeten daarop worden aangepast.
Verder moet de EU werk maken om de EU buitengrenzen dicht te timmeren, nu is het dweilen met de kraan open.
Zoals een andere user hier laatst schreef, moeten we eens de Kluivert-regel toepassen: denk je dat Patrick Kluivert hiermee om zou kunnen gaan? Zo nee, dan is het een heel slechte maatregel. Zo ja, denk je dan dat Rapper Sjors ermee om zou kunnen gaan?
pi_177349766
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:27 schreef Briqq het volgende:

[..]

En mag de rest van de bevolking ook een wapen om zich te verdedigen tegen 'burgerwachters' zoals jij? Laten we maar geen Amerikaanse toestanden hier invoeren omdat jij bang bent van buitenlanders.
Ik spreek voor mijzelf, ik heb mijn dienstplicht vervult, ik ben geen burgerwacht, het is geen angst maar realiteit, kijk jij weleens opsporing verzocht: Zet die roze bril even af of moet eerst je dochter of zoon slachtoffer worden ...
Als de overheid dat tuig niet aanpakt moet ik het recht hebben om mij te verdedigen
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:41:49 #55
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_177349788
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:37 schreef Geerd het volgende:
Jan en piet gewoon harder aanpakken
Niet Emmeken en Moenen?
Non possumus non loqui
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:42:33 #56
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177349798
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:40 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Ik spreek voor mijzelf, ik heb mijn dienstplicht vervult, ik ben geen burgerwacht, het is geen angst maar realiteit, kijk jij weleens opsporing verzocht: Zet die roze bril even af of moet eerst je dochter of zoon slachtoffer worden ...
Als de overheid dat tuig niet aanpakt moet ik het recht hebben om mij te verdedigen
Right, iedereen die niet jouw angst deelt heeft een roze bril op of beseft de 'realiteit' niet. Dat jij ergens bang van bent maakt het geen realiteit. Zet eens die tv uit en kom buiten, praat eens met de 'gelukszoekers'.

En een editje: niemand ontkent dat er problemen zijn met straatcriminaliteit, maar dit soort angst is niet nodig.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:44:03 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177349818
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:40 schreef JannekeC5 het volgende:

Ik spreek voor mijzelf, ik heb mijn dienstplicht vervult, ik ben geen burgerwacht, het is geen angst maar realiteit, kijk jij weleens opsporing verzocht: Zet die roze bril even af of moet eerst je dochter of zoon slachtoffer worden ...
Als de overheid dat tuig niet aanpakt moet ik het recht hebben om mij te verdedigen
Boe!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 17:46:59 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177349868
eigenlijk doet hij het tegenovergestelde van de wijk opgeven ... meer politie inzetten

er is namelijk schijnbaar een bende actief en tot die is opgerold moet je ff op je tellen letten, lijkt mij niets mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:54:14 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177349967
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:40 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Ik spreek voor mijzelf, ik heb mijn dienstplicht vervult, ik ben geen burgerwacht, het is geen angst maar realiteit, kijk jij weleens opsporing verzocht: Zet die roze bril even af of moet eerst je dochter of zoon slachtoffer worden ...
Als de overheid dat tuig niet aanpakt moet ik het recht hebben om mij te verdedigen
Over roze brillen en kinderen die slachtoffer worden gesproken: wat denk jij dat er gebeurt als amateurs zonder training en controle met vuurwapens op vermeende criminelen gaan schieten?
pi_177350006
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:42 schreef Briqq het volgende:

[..]

Right, iedereen die niet jouw angst deelt heeft een roze bril op of beseft de 'realiteit' niet. Dat jij ergens bang van bent maakt het geen realiteit. Zet eens die tv uit en kom buiten, praat eens met de 'gelukszoekers'.

En een editje: niemand ontkent dat er problemen zijn met straatcriminaliteit, maar dit soort angst is niet nodig.
Helaas weten we pas over een paar jaar wie in deze 'gelijk' heeft, ik hoop dat ik het niet ben want dan is er in de grote stad niet meer veilig te leven voor autochtonen en patrouilleerd er sharia 'politie' door een aantal wijken ...
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:56:48 #61
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177350014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Over roze brillen en kinderen die slachtoffer worden gesproken: wat denk jij dat er gebeurt als amateurs zonder training en controle met vuurwapens op vermeende criminelen gaan schieten?
Over een naiëf wereldbeeld gesproken hè?
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:57:43 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177350029
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef JannekeC5 het volgende:

Helaas weten we pas over een paar jaar wie in deze 'gelijk' heeft, ik hoop dat ik het niet ben want dan is er in de grote stad niet meer veilig te leven voor autochtonen en patrouilleerd er sharia 'politie' door een aantal wijken ...
Boe!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:58:50 #63
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177350048
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Helaas weten we pas over een paar jaar wie in deze 'gelijk' heeft, ik hoop dat ik het niet ben want dan is er in de grote stad niet meer veilig te leven voor autochtonen en patrouilleerd er sharia 'politie' door een aantal wijken ...
Ah, hier komt de aap uit de mouw: 'autochtonen', want ze hebben het echt op je voorzien vanwege je etniciteit hè? We weten al jaren dat dit soort incidenten stelselmatig overdreven worden door volksmenners en dat iedere poging tot tegenspraak wordt afgedaan als 'linksknuffelen' of 'pro-moslim'. Maar goed, leef lekker verder in angst. Ik ben erg tevreden hier in de randstad.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:58:58 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177350049
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Helaas weten we pas over een paar jaar wie in deze 'gelijk' heeft, ik hoop dat ik het niet ben want dan is er in de grote stad niet meer veilig te leven voor autochtonen en patrouilleerd er sharia 'politie' door een aantal wijken ...
Het feit dat niemand met zekerheid de toekomst kan voorspellen, betekent niet dat je buitenissige angstfantasieën kunt presenteren als waren ze oprechte mogelijkheden.
pi_177350370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:58 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ah, hier komt de aap uit de mouw: 'autochtonen', want ze hebben het echt op je voorzien vanwege je etniciteit hè? We weten al jaren dat dit soort incidenten stelselmatig overdreven worden door volksmenners en dat iedere poging tot tegenspraak wordt afgedaan als 'linksknuffelen' of 'pro-moslim'. Maar goed, leef lekker verder in angst. Ik ben erg tevreden hier in de randstad.
Je hebt het steeds over 'angst', helaas ik heb geen angst voor dat tuig, angst is een slechte raadgever, bezorgd is een beter woord.
Mag ik jou vragen in welke industrie jij werkzaam bent en op wie jij vorig jaar gestemd hebt.
pi_177350397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb in Antwerpen gewoond ten tijde van de aanslagen. Ik moet zeggen dat de zwaarbewapende militairen op de Meir en op het station mij niet bepaald een gevoel van veiligheid gaven...
Ik heb slechts een paar maanden in Antwerpen gezeten, dat was ergens in 2013. Toen was t er nog wel veilig, maar het was idd belachelijk wat men daar vertoonde en lost idd weinig op.

Hier is het permanent, met ook bij iedere supermarkt of kleine buurtsuper particuliere beveiligers die bonnetjescontroles uitvoeren. Controle overal, maar het werkt niet. Vergeet je bonnetje bij de kassa en je bent verdacht.

Bewaking of politie, ze maken onbedoeld een statement dat ze er staan omdat het onveilig is en mensen niet vertrouwen en als je met zwaar geschut komt als actie lokt dat op zijn beurt weer reacties uit. In dit geval verplaatst het geweld zich gewoon van de commerciele wijken naar de woonwijken.

De politie is zelf ook zo laks en corrupt als de pest. Ze hebben mij al eens bijna op een zebrapad aangereden op een motor toen ze zonder sirene of zwaailichten gewoon door rood knalden.

Als je diefstal of een bedreiging ziet en het meldt vragen ze eerst naar de naam van het slachtoffer, anders rijden ze er geen meter voor. Daarbij knijpt men tegen betaling weleens een oogje dicht. Zelfs in Amsterdam in de "goede oude tijd" liet de politie zich omkopen met geschenken dus het gegeven dat meer zichtbaarheid iets veiliger maakt is zo krom als wat.

Ik heb liever dat ze wat rondtoeren en men daadwerkelijk komt als je ze belt. Dan mogen de poppetjes best uit het straatbeeld verdwijnen, want nee.. iemand zal waarschijnlijk niet snel iets doen in het zicht van een agent maar het meerendeel van de tijd staat zo'n agent maar gewoon de stoeptegels te bekijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 21-02-2018 18:55:09 ]
pi_177356660
Kom zelf uit Nijmegen, redelijk dichtbij het centrum en pin op allerlei tijden, nooit problemen.
Probleem ligt vooral in de wijk Hatert zover ik begrepen heb, dat is dan ook al jaren een probleemwijk
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:50:15 #68
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177356904
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:26 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Je hebt het steeds over 'angst', helaas ik heb geen angst voor dat tuig, angst is een slechte raadgever, bezorgd is een beter woord.
Mag ik jou vragen in welke industrie jij werkzaam bent en op wie jij vorig jaar gestemd hebt.
Je hebt een overmatige focus op bepaalde groepen, illustreert doemscenario's en doet alsof je niet veilig op straat kan. Alsof 'de autochtoon' niet zonder pistool op zak kan en we een burgerwacht nodig hebben omdat je eens een keer iets in Opsporing Verzocht hebt gezien. 'Helaas' mag ik dan niet spreken van een angst? In ieder geval is het wel tunnelvisie op een bepaald probleem in jouw ogen. Het feit dat je de focus legt op autochtonen geeft al een bepaalde tendens aan je bericht, of een bepaalde focus voor jouw 'niet-angst'.

Vragen staat je altijd vrij. :s)
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:52:00 #69
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_177356943


[ Bericht 100% gewijzigd door Briqq op 21-02-2018 22:52:18 (dubbelpost) ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 08:47:00 #70
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177361823
Gelukkig komt Nijmegen Rechtsaf in actie.

quote:
NIJMEGEN - Nijmegen Rechtsaf, naar eigen zeggen een vriendengroep van zo'n 25 man, houdt sinds woensdagavond op donkere uren de wacht bij pinautomaten in en rond het centrum van Nijmegen.

Aanleiding voor de burgerwacht, die zichzelf de 'PIN defensie' noemt, is volgens initiatiefnemer Michael van de Bergh het hoge aantal berovingen en overvallen in de Waalstad in de afgelopen maanden, én het feit dat de burgemeester heeft geadviseerd om niet meer alleen te pinnen op stille plekken in avond en nacht.

Van de Bergh: ,,Dat is het verkeerde signaal in onze ogen. Burgers moeten zich veilig kunnen voelen. Het is belachelijk dat Bruls het probleem niet aanpakt. Daarom staan wij de komende tijd paraat om te doen wat de overheid zou moeten doen.’’
https://www.gelderlander.(...)berovingen~a8689295/
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177362248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]


Importeer je achterlijkheid / "Afrika"? Dan is dit dus het resultaat.
En we zijn weer rond. :')
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:12:03 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177362401
Nijmegen Rechtsaf :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177362529
Nijmegen is een GL gemeente dus niet geheel verassend dat ze Zweden achterna gaan.
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:17:51 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_177362541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Nijmegen is een GL gemeente dus niet geheel verassend dat ze Zweden achterna gaan.
Wensdenken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_177363014
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:37 schreef Geerd het volgende:
Jan en piet gewoon harder aanpakken
Vlak ook Diederik en Kees-Karel niet uit. Dat zijn echte rakkers.
pi_177363025
Dit topic is een prachtig voorbeeld van hoe mensen hun eigen gedachten projecteren op een ander. Echt alleen maar invullingen, toespelingen en op de man spelen.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd... :')
Ik ga over mijn eigen woorden. Als jij graag wil denken dat ik wel wist dat hele artikelen geplaatst mogen worden dan staat dat je vrij. Ik heb de regels nagelezen en weet nu dat het enkel voor Volkskrant en TROUW geldt.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gewoon.... 'Hier'. :D
Volgens mij ben je nog lang niet oud genoeg voor een 'vroeger was alles beter'...

[..]

Definieer: Opgeven
Wat bedoel je met 'moreel gezien'
Wat bedoel je met 'alle mogelijke middelen'

Schot voor de boeg: Het 'opgeven' van een gebied door de overheid is onmogelijk. (Paramilitaire) Burgerwacht is dan behalve onwenselijk ook onnodig. ^O^
Jij weet mijn leeftijd niet. Zelfs in het geval dat je gelijk zou hebben lijk je hier te zeggen: als je er niet bij was, moet je je mond houden. Zullen we dan maar ophouden met geschiedschrijving? Niemand hier was tenslotte bij de aanslag op Gaius Julius Caesar, voer mee op een VOC-schip of heeft WO1 of WO2 meegemaakt.

Wie heeft het over burgerwacht? Dat maak jij ervan. Al zal zoiets best kunnen ontstaan ja in het scenario dat ik schets.

Opgeven betekent als overheid erkennen dat je je burgers niet kunt beschermen. Veiligheid is nergens ter wereld 100%, dat kan ook niet, maar recente berichtgeving dat Nederland een narcostaat is geworden met bijbehorende criminaliteit (die niet daalt, al doen de officiële cijfers anders vermoeden) mag reden tot zorg zijn. Verloedering van het straatbeeld, de instituties en uittreding van de autoriteiten ligt dan op de loer.

Als de overheid je niet meer kan beschermen zou je recht op zelfbescherming kunnen oprekken, ook tot wapenbezit.

Het leuke van dit topic is dat ik een stelling inbreng die mogelijk enkel een theoretische gedachtenexercitie is. Een stelling om discussie op gang te brengen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke man.

Ik heb mij nog geen seconde van mijn leven bedreigd gevoeld in Nederland.
Jij woont dan ook in een als ik mij niet vergis, zoiets heb je hier ooit gepost, een gegoede wijk met alleen maar nette blanke mensen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_177363217
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:47 schreef Dwersdriever het volgende:
Gelukkig komt Nijmegen Rechtsaf in actie.

[..]

https://www.gelderlander.(...)berovingen~a8689295/
Haha, de problemen zijn in Hatert en deze knokploeg gaat flyeren in en rond het centrum? Geweldige 'burgerparticipatie', deze PR-actie om de rechtse wappies fatsoenlijk te laten lijken.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:07:26 #78
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_177363305
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:52 schreef Oostwoud het volgende:
Jij weet mijn leeftijd niet. Zelfs in het geval dat je gelijk zou hebben lijk je hier te zeggen: als je er niet bij was, moet je je mond houden. Zullen we dan maar ophouden met geschiedschrijving? Niemand hier was tenslotte bij de aanslag op Gaius Julius Caesar, voer mee op een VOC-schip of heeft WO1 of WO2 meegemaakt.
Vandaar ook die prefix: "Volgens mij..." ;)
En wat heeft de geschiedschrijving er mee te maken dat een 'vroeger was alles beter'- klaagzang vaak misplaatst is?
quote:
Wie heeft het over burgerwacht? Dat maak jij ervan. Al zal zoiets best kunnen ontstaan ja in het scenario dat ik schets.
Daarom ook die prefix: "Schot voor de boeg..."

quote:
Opgeven betekent als overheid erkennen dat je je burgers niet kunt beschermen.
Dan zijn we klaar met deze gedachteoefening, want dat gaat nooit gebeuren. :)
quote:
Veiligheid is nergens ter wereld 100%, dat kan ook niet, maar recente berichtgeving dat Nederland een narcostaat is geworden met bijbehorende criminaliteit (die niet daalt, al doen de officiële cijfers anders vermoeden) mag reden tot zorg zijn.
Reden tot zorg zeker. Nederland als een "Failed State" afschilderen is alleen een lachwekkende overdrijving. Zeker in verhouding tot 'reden tot zorg'.
quote:
Verloedering van het straatbeeld, de instituties en uittreding van de autoriteiten ligt dan op de loer.
Van verloedering naar wapenbezit zit voor mij ook nog een 'grand canyon' tussen.
quote:
Als de overheid je niet meer kan beschermen zou je recht op zelfbescherming kunnen oprekken, ook tot wapenbezit.
Oprekken, tot waar? Hoe ver reikt de wet? Waar houdt deze op?
Als ik een iemand doodschiet omdat ik dacht dat ik overvallen werd is het ok?
Als ik mijn buurman doodschiet omdat ik dacht dat ik overvallen werd is het ok?

Hoe ga je dat handhaven dan? Op mijn blauwe ogen? :D
Wie gaat dat handhaven dan? Er is immers geen 'overheid' meer.

quote:
Het leuke van dit topic is dat ik een stelling inbreng die mogelijk enkel een theoretische gedachtenexercitie is. Een stelling om discussie op gang te brengen.
Dan moet je niet klagen dat er aannames gedaan worden ;) dat is immers het enige wat je kunt doen in zo'n gedachteoefening.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')