abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:44:43 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177333724
Beste huizenkopers en niet kopers op FOK!,

Hoewel er best veel zullen zijn die het niet ruiterlijk willen toegeven; de meesten van ons zullen zich stiekem vast gelukkig prijzen. Maar daarentegen zullen velen dat ook oprecht durven erkennen, want de economische feiten spreken thans voor zich met dank aan Rutte II en III. 14.gif In onze prachtige stad en omgeving, waaronder het rustieke dorp Bloemendaal, is men er in elk geval heilig O-) van overtuigd dat veel zaken anno 2018 en later alleen nog maar beter zullen gaan.

Binnen het rijke Haerlemsche leven :9~ :Y) B:)B :9 van mijn partner :* en ikzelf *), familieleden :s), trouwe vrienden :s), goede zakenrelaties :Y) en andere bekenden, geschiedt vrijwel alles zorgeloos en fijn. :) Sedert lange tijd bewonen ons soort mensen uit de betere kringen duurzame koop- of vrije sector woningen. *)

Enfin, familie in Haarlem, Aerdenhout en Bloemendaal, vrienden en zakenpartners uit Wassenaar of Den Haag, en zij die privé toch net wat verder van ons af staan, weten prima hoe het er thans aan toe gaat op de huizenmarkt. *) Echter, een mogelijk stijgende hypotheekrente kan nogal negatief worden geïnterpreteerd door welwillende kopers met bepaalde 'gelimiteerde' inkomens.

Dit temeer omdat de lage hypotheekrente tot nog toe menigeen heeft getriggerd om de stap naar de makelaar te wagen. *) Research door maar liefst drie organisaties, en een gedegen rapport van de Amsterdam School of Real Estate over de mogelijke gevolgen van het afbouwen van de hypotheekrente, leert de lezer dat de huizenbranche nergens onder zal hoeven te gaan lijden wanneer het zover komt. ;)

Hoewel het menigeen achter de oren zou kunnen doen krabben :|W vanwege twijfel over een lening, staat het de ECB vrij de hypotheekrente probleemloos op te gaan voeren. *) Op 'n spreekwoordelijke speld in een hooiberg na, denk daarbij aan 'hoge uitzonderingen' :{ ;( op schaal van het grote aantal gelukkige kopers met redelijk wat geld in the pocket, *) hoeven verreweg de meesten weinig tot niets te vrezen op de lange termijn. Risicogroepen zijn reeds gewaarschuwd door De Nederlandsche Bank.

Immers staat een geschatte inkomenstoename van maar liefst 3,1 procent min of meer garant ter compensatie voor een gevreesde stijging van de hypotheekrente zoals het onderzoek uitwijst :s) :s) :s), maar in de wandelgangen van het Haerlemsche ging het zelfs over een hoger percentage voor de komende jaren. *) In de meeste Randstedelijke agglomeraties hoorde men hierover niemand klagen. ;)

Dat de Nederlandse Vereniging van Makelaars landelijk gezien weer goed kan slapen :z, en geheel naar goeddunken van ons *) menig makelaar 's morgens fluitend zijn kantoor zal blijven openen c_/, is best 'n heuglijk gegeven waar men elders best iets op zal kunnen drinken.

Goed, allen 'n fijne late avond!!

Scjvb

====

Woningmarkt kan stijging hypotheekrente aan

quote:
Updated Vandaag, 11:56

De Nederlandse woningmarkt kan een stijging van de hypotheekrente in de komende jaren goed opvangen. Dat staat in een rapport van de Amsterdam School of Real Estate, een gezamenlijk initiatief van de vastgoedbrancheorganisaties, rijksoverheid en Universiteit van Amsterdam.

Ⓒ Peter Schoonen

De lage hypotheekrente wordt als een van de grote aanjagers van de woningmarkt in de laatste jaren beschouwd. De onderzoekers wilden daarom weten wat er met de huizenverkopen gebeurt als de Europese Centrale Bank (ECB) de rente weer zou gaan opvoeren.

Een hogere hypotheekrente betekent immers dat huizenkopers minder kunnen lenen. Maar volgens het rapport zullen de inkomens van huishoudens de komende jaren waarschijnlijk ook omhooggaan. De onderzoekers beroepen zich daarbij op het regeerakkoord, waarin wordt uitgegaan van een jaarlijkse inkomenstoename van 3,1% in de periode van 2018 tot 2021. ,,Wat betreft de maximale hypotheeksom weegt dit voldoende op tegen het negatieve effect van een eventueel stijgende hypotheekrente.''

Woonlasten

Er zijn ook huishoudens die door een rentestijging wel degelijk in de problemen kunnen komen, omdat ze daardoor op den duur hun woonlasten niet meer kunnen betalen. Onder meer De Nederlandsche Bank (DNB) heeft hier al herhaaldelijk voor gewaarschuwd. De onderzoekers van dit rapport denken evenwel dat dit risico relatief maar voor een klein aantal huishoudens geldt.

De Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) reageert opgelucht. ,,Een alleszins geruststellend rapport'', aldus NVM-voorzitter Ger Jaarsma. ,,De angst dat de koopwoningmarkt op slot zou gaan, mocht de rente gaan stijgen, blijkt op basis van dit rapport ongegrond.''

© https://www.telegraaf.nl/(...)g-hypotheekrente-aan
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177334007
WC eend keurt aanstaande prijsverhoging van WC eend goed. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:54:13 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177334087
Dit lijkt mij echt zo'n rapport waar we de komende jaren nog vaak genoeg om kunnen grimlachen.

Rentestijging icm.steeds verdere beperking HRA is een redelijk giftige combo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177335571
Hahahahahahaha
Een jaarlijkse gemiddelde inkomensgroei van 3,1%

:D :D

Bij wie dan? En hoe dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177335817
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:54 schreef Hyperdude het volgende:
Dit lijkt mij echt zo'n rapport waar we de komende jaren nog vaak genoeg om kunnen grimlachen.

Rentestijging icm.steeds verdere beperking HRA is een redelijk giftige combo.
Vergeet de afschaf van de wet Hillen niet ..
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 01:23:02 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177335859
De woningmarkt in Nederland gaat geheid nog een keer ploffen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177336056
Inkomensgroei..tuurlijk.. Daarbij vergeten ze even voor het gemak dat alle andere woon en werklasten, naast hyptheek rentes, ook stijgen?
There are only 151 Pokémon.
pi_177336227
Vrij besteedbaar inkomen van de middenklasse stijgt al 15 jaar flink nu tevreden topic starter?
pi_177337246
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:54 schreef Hyperdude het volgende:
Dit lijkt mij echt zo'n rapport waar we de komende jaren nog vaak genoeg om kunnen grimlachen.

Rentestijging icm.steeds verdere beperking HRA is een redelijk giftige combo.
Wat is giftig? De huidige prijzen in de randstad en de prijsstijgingen ver boven inflatie zijn in mijn ogen juist giftig. Door de huidige combo is de lti hard aan het stijgen.
pi_177337863
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 00:30 schreef Red_85 het volgende:
Hahahahahahaha
Een jaarlijkse gemiddelde inkomensgroei van 3,1%

:D :D

Bij wie dan? En hoe dan?
Het top segment.

Artikel: mede mogelijke gemaakt door neo-liberale VVD kak uit 't Gooi, you're welcome.
pi_177338420
Wat men vergeet is dat door de lage rente veel mensen de afgelopen jaren goed rondkwamen, salaris is weinig gestegen waardoor dat ook niet zo opvalt, als de komende jaren de rente stijgt en de inkomens op dit niveau blijven zal dat desastreus voor de economie zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_177340536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 03:20 schreef HendrikV het volgende:
Vrij besteedbaar inkomen van de middenklasse stijgt al 15 jaar flink nu tevreden topic starter?
Nee niet dus.

sinds 1977 geen verhoging van het besteedbaar inkomen in NL.

Bron ,

https://www.vvponline.nl/(...)taat-stil-sinds-1977
pi_177344334
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Nee niet dus.

sinds 1977 geen verhoging van het besteedbaar inkomen in NL.

Bron ,

https://www.vvponline.nl/(...)taat-stil-sinds-1977

In je eigen bron staat 18%, wat een stijging is. Overigens zijn dit soort berichten al lang en breed gedebunked. We hebben allemaal veel meer, veel beter, veel vaker.

Daarvoor hoef je alleen maar rond te kijken.
pi_177344353
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 00:30 schreef Red_85 het volgende:
Hahahahahahaha
Een jaarlijkse gemiddelde inkomensgroei van 3,1%

:D :D

Bij wie dan? En hoe dan?
Gemiddeld. Bij de Nederlander.
pi_177344358
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 00:30 schreef Red_85 het volgende:
Hahahahahahaha
Een jaarlijkse gemiddelde inkomensgroei van 3,1%

:D :D

Bij wie dan? En hoe dan?
Ik wou net zeggen :D Belastingdruk is onder Rutte gestegen naar BOVEN 40% :D
pi_177344360
Ik mis smileys in de OP
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:07:34 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177351155
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 07:38 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Wat is giftig? De huidige prijzen in de randstad en de prijsstijgingen ver boven inflatie zijn in mijn ogen juist giftig. Door de huidige combo is de lti hard aan het stijgen.

Zit je al in de trein, of sta je nog op het station? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177351651
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zit je al in de trein, of sta je nog op het station? :P
Ik zit al in de trein. En heb rekening gehouden met rentestijgingen na afloop van de rentevaste periode (nog 7 jaar te gaan). Verdubbeling rente = ca 20% netto lastenstijging, ik verwacht dat mijn inkomen sneller stijgt dan dat. Juist wanneer rentes en inflatie omhoog gaan.

Hoge productprijzen en flinke prijsstijgingen worden in geen enkele sector als goed voor de consument ervaren. Gek genoeg gaat dat voor woningen niet op. Een prijsontwikkeling rond of net onder het niveau van inflatie zou veel prettiger zijn.

De woningmarkt is ziek. Hoge prijzen zijn alleen goed voor gemeenten die grond willen verkopen, projectontwikkelaars en de financiële sector. En natuurlijk de generaties die . Lagere prijzen zijn beter voor de reëele economie.
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:37:56 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177351713
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:35 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ik zit al in de trein. En heb rekening gehouden met rentestijgingen na afloop van de rentevaste periode (nog 7 jaar te gaan). Verdubbeling rente = ca 20% netto lastenstijging, ik verwacht dat mijn inkomen sneller stijgt dan dat. Juist wanneer rentes en inflatie omhoog gaan.

Hoge productprijzen en flinke prijsstijgingen worden in geen enkele sector als goed voor de consument ervaren. Gek genoeg gaat dat voor woningen niet op. Een prijsontwikkeling rond of net onder het niveau van inflatie zou veel prettiger zijn.

De woningmarkt is ziek. Hoge prijzen zijn alleen goed voor gemeenten die grond willen verkopen, projectontwikkelaars en de financiële sector. En natuurlijk de generaties die . Lagere prijzen zijn beter voor de reëele economie.
Stabiele prijzen lijken mij het best.
Huidige niveau gaat nergens over.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')