abonnement Unibet Coolblue
pi_177339071
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:47 schreef bluemoon23 het volgende:

Noem er eens een paar ?
Ik denk dat maar weinig de SJW meetlat kunnen overleven.
Wat is de SJW-meetlat?

Ik dacht vooral aan kunstenaars en wetenschappers.
pi_177339255
De partilj 'hartvoorurk' handelt meer in de geest van haar naam als men voor de nieuwe straatnamen opmerkelijke historische Urkers kiest.
Ga praten met oudere Urkers over overleden dorpsbewoners die iets betekend hebben .
Dan krijg je al 10 namen, zeg maar. Historici moeten de archieven in duiken en zoeken naar namen die men vergeten is. Vooral die van meer dan 100 jaar terug. Een dominee, een huisarts, een visser die mensen heeft gered op zee. Vissers die niet meer terugkwamen. Namen van beroemde boten uit het dorp.

Dat is pas een zinnige identiteitspolitiek.
pi_177339297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En weer iemand die historische figuren langs de huidige SJW maatstaf legt :N


Onzin, ook in die tijd was het geweld dat Coen gebruikte behoorlijk ongehoord. Er is al sinds eind 19de eeuw een hoop kritiek van historici.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177339405
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:20 schreef bluemoon23 het volgende:
En met "een totaal homogene gemeenschap en een achterdocht en angst voor alles wat anders en nieuw lijkt"
Daar bedoel je de "zegeningen" van de multiculturele samenleving en de islamisering mee ?
Nee, misschien moet je even lezen wat daar onder staat. Multiculturele samenleving of buitenlanders an sich heeft hier helemaal niets mee te maken. In sommige regio's werden zelfs de TV aangedaan als duivelsgoed, uiteindelijk zijn ze met internet wat mee gegaan maar verwacht niet dat je in veel huishoudens in streng reformatorische kringen een televisie in de woonkamer ziet. Ze zijn zelfs vaak tegen de vaccinatie van hun kinderen.

Sommige strengere middelbare scholen in die regio hebben er problemen als vrouwen met een spijkerbroek aan naar school gaan. Een rok moet het zijn, misschien met legging (maar van één stuk, zonder naad, anders is het een broek :') )Ze gaan vaak nog naar de bakker, supermarkt of kleding winkel van iemand van 'dezelfde kerk'. Want al het andere is de hel en verdoemenis. Veel van deze regio's hebben nog gewoon de verzuiling.

En oh wee als je er maar een beetje anders uitziet, anders gedraagd of iemand anders bent. Denk maar niet dat je veel aanhang vind, of zelfs veel neerbuiging ondervind van je medebewoners. Je zou maar bijvoorbeeld als homo in een gereformeerd nest terecht komen, dan wens ik je veel sterkte.

Je bekijkt je er volledig op hoe fundamentalistisch veel kringen in die regio zijn, en dan met name Urk, Staphorst, Genemuiden etc. Om dan maar terug te gaan op jouw punt, zo fundamentalistisch daar kunnen veel Moslims in Nederland nog wel een puntje aan zuigen. De bijbel wordt daar nog heel erg letterlijk genomen. Naar mijn mening is het een volledig vergeten regio in Nederland. Er wordt heel vaak gezegd dat Nederland een progressief en voortvarend land is, maar in die regio is daar helemaal niets van te merken.
pi_177340001
Mooi man, zelf nog aantal jaren in de Van Nesstraat gewoont, vernoemd naarde vergeten rechterhand van Michiel, namelijk Aert van Nes. Commandant bij Chatham ook _O_

Of misschien was het wel vernoemd naar Jan Jansse van Nes, ik heb eigenlijk geen flauw idee.


Verder vind ik t stom dat identiteitspolitiek waar deze burgermeester zich zo tegen afzet nu wordt tegengegaan met identiteitspolitiek :p
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177340002
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin, ook in die tijd was het geweld dat Coen gebruikte behoorlijk ongehoord. Er is al sinds eind 19de eeuw een hoop kritiek van historici.
SJW's die klagen over de vermeende 'misdaden' van Hitler, Stalin en Mao :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177340136
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

SJW's die klagen over de vermeende 'misdaden' van Hitler, Stalin en Mao :')
Misschien dat ze de in 1956 hernoemde Stalinlaan in Amsterdam weer zo genoemd moet gaan worden, omdat die te gaan veranderen zóóó policor was....

https://historiek.net/stalinlaan-wordt-vrijheidslaan/605/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177340463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:52 schreef RM-rf het volgende:
hetzelfde zag je met de hele sinerklaas discussie...

die bestond al héél lang, in de vroege jaren tachtig werd er al over gesproken (zie bv ook een scene uit het Sesamstraat waar het als thema genomen werd, en Gerda Havertong en Pino erover spraken)...
dat leidde nooit tot geweld of dingen verbieden, maar was vaak onderdeel van een compromisgerichte manier van omgaan met thema's....

Pas enkele jaren terug werd het opeens tot een politiek thema... niet enkel de klagers die e toen ver begonnen, maar vooral de ongekend aggressieve reactie van hun tegenstanders die gingen roepen dat "het niet besproken mocht worden" leidde er snel toe dat de hele discussie volledig escaleerde en juist zware schade aan een leuk kinderfeest gedaan werd.
Dat met die Zwarte Piet discussie loopt uit de hand omdat een zeer kleine agressieve en radicale minderheid haar wil en mening wil opleggen aan de meerderheid.
En daar is de meerderheid het vanzelfsprekend niet mee eens ;)
Als de media en de politiek dan ook nog eens partij kiezen voor die agressieve en radicale minderheid, ja dan kan het uit de hand lopen......
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
SJW's die klagen over de vermeende 'misdaden' van Hitler, Stalin en Mao :')
Bedoel je hiermee dat die geen misdaden hebben gepleegd ?
Want als dat jouw mening is, dan is deze post van jou er eentje om te bewaren en mee om de oren te slaan ;)

[ Bericht 38% gewijzigd door bluemoon23 op 21-02-2018 10:57:12 ]
pi_177340744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:49 schreef bluemoon23 het volgende:

Bedoel je hiermee dat die geen misdaden hebben gepleegd ?
Want als dat jouw mening is, dan is deze post van jou er eentje om te bewaren en mee om de oren te slaan ;)
Nee, het was een sarcastische reactie op users die volhouden dat de misdaden van Coen moeten worden bekeken in het licht van de tijdsgeest. Dat zou onze Slager van Banda vrijpleiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 21-02-2018 11:11:53 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 11:10:09 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177340841
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin, ook in die tijd was het geweld dat Coen gebruikte behoorlijk ongehoord. Er is al sinds eind 19de eeuw een hoop kritiek van historici.
sterker nog zijn optreden deed in zijn eigen tijd ook al wat stof opwaaien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177340877
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog zijn optreden deed in zijn eigen tijd ook al wat stof opwaaien
als je alle mannen, vrouwen en kinderen in een dorp ter grootte van het hedendaagse Urk laat verkrachten, martelen en uitmoorden snap ik dat ook wel, dat was destijds ook niet echt normaal...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 11:13:31 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177340937
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

als je alle mannen, vrouwen en kinderen in een dorp ter grootte van het hedendaagse Urk laat verkrachten, martelen en uitmoorden snap ik dat ook wel, dat was destijds ook niet echt normaal...
het was ook een beetje onhandig want met dooien is het moeilijk handelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177340990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

sterker nog zijn optreden deed in zijn eigen tijd ook al wat stof opwaaien
Wat een SJW'ers destijds.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177341003
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

het was ook een beetje onhandig want met dooien is het moeilijk handelen
gewoon herplanten met nieuwe bewoners... misschien ook wel een idee voor Urk :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 11:16:22 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177341027
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

gewoon herplanten met nieuwe bewoners... misschien ook wel een idee voor Urk :D
of een woordvoerder aanstellen

zwijgen = toestemmen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177341065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, het was een sarcastische reactie op users die volhouden dat de misdaden van Coen moeten worden bekeken in het licht van de tijdsgeest, Dat zou onze Slager van Banda vrijpleiten.
De tijdsgeest meenemen in een historische beschouwing is best nuttig.
Maar in dit postkoloniaaldebat wordt dat misbruikt om te redeneren vanuit de tijdsgeest van de daders .
De tijdsgeest van de slachtoffers wordt verdoezeld en de tijdsgeest van de Bandanezen in 1621 was toch echt zoiets: die smerige moordzuchtige Belanda's
Verder was er ook kritiek in de VOC-top en in Nederland op JP Coen wbt de massamoorden te Banda en ik dacht dat er enige bezwaren waren over platbranden van het stadje Jayacarta , de inwoners verdrijven en Batavia daar bouwen.
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 11:18:59 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177341092
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

gewoon herplanten met nieuwe bewoners... misschien ook wel een idee voor Urk :D
Urk moet je gewoon bombarderen net als Rotterdam, das net zo erg als wat Coen gedaan heeft heb ik mij laten vertellen :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 11:19:45 #293
186611 Haags
pi_177341111
Netjes!
Zonder wrijving geen glans
pi_177341385
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

gewoon herplanten met nieuwe bewoners... misschien ook wel een idee voor Urk :D
Ja lekker joh, en dan allemaal moskeeen bouwen gewijd aan een haat godsdienst met een pedo aan het hoofd.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177341560
Intussen zijn er nog wel straatnamen naar Nelson Mandela
pi_177341564
Straatnamen veranderen en standbeelden verwijderen hoeft van mij niet zo nodig. Ik zou er persoonlijk echter niet voor kiezen om een nieuwe straat te vernoemen naar een figuur als Coen.

Maar goed, dat is aan de gemeente Urk zelf om te bepalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 11:45:32 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177341592
Coen moet je gewoon niet meer doen, daar moet Nederland gewoon nee tegen zeggen, dat was toen geen held en dat is nu nog steeds geen held ... pech voor Urkers die graag op de Coenstraat willen wonen

de rest is prima
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 11:49:24 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177341699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:44 schreef Bottendaal het volgende:
Intussen zijn er nog wel straatnamen naar Nelson Mandela
terecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177341700
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat met die Zwarte Piet discussie loopt uit de hand omdat een zeer kleine agressieve en radicale minderheid haar wil en mening wil opleggen aan de meerderheid.
nee hoor...

er zijn daar twe kleine en heel luide minderheden die beiden voor een groote meerderheid zeer effectief een leuk knderfeest verpesten omdat ze beide hun eigen politiek-ideologische puntjes willen scoren.

Ikzelf stam uit een tijd waar zulke thema's normaal besproken konden worden, zonder dat de scheeuwers en polariseerders de toon van het debat bepaalden...

Dat is nu vooral anders geworden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 11:50:20 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177341724
dat komt doordat journalisten Twitter en Facebook als een goede bron zijn gaan zien

feitelijk gebeurt er ieder jaar geen reet rondom dat hele zwarte piet verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')