abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177320078
quote:
Timmermans: Rutte moet hogere EU-uitgaven gaan uitleggen

De begroting voor de EU moet omhoog, minder geld voor Europa kan niet. Natuurlijk moet er bezuinigd worden, maar de Europese Unie levert ook veel op. De EU gaat meer doen en wil de begroting anders inrichten, en dat moet Nederland goed uitleggen.

Dat is de kern van de boodschap van Frans Timmermans, als vicevoorzitter de tweede man bij de Europese Commissie. "Het is de verantwoordelijkheid van premier Rutte en de politieke leiders in Nederland om duidelijk te maken wat we eraan hebben."

Gevoeligheden
Timmermans kiest zijn woorden zorgvuldig. Hij kent de gevoeligheden in Nederland, hij kent het standpunt van het Nederlandse kabinet, dat niet méér wil gaan betalen aan de EU. "Je moet niet beginnen met de vraag wat het kost. Je moet kijken naar wat je wil dat de EU doet. En dan pas kijk je naar: wat mag het kosten."

Bij die kosten vallen vooral de hoge landbouwsubsidies en de steun aan zwakkere regio's op. Die beslaan meer dan de helft van de Europese begroting. Dat moet echt anders, zegt Timmermans. Hij put hoop uit de aanpak van de Franse president Macron, die wil bezuinigen op de landbouwuitgaven. "Hij zegt dat we de landbouw moeten hervormen en dat is voor het eerst. Dat hebben ze in Frankrijk nog nooit gezegd."

Volgens Timmermans moet Nederland daarbij aanhaken. "We moeten geld uitgeven waar de Europese meerwaarde het grootst is. Dus aan het vernieuwen van onze economie, betere grensbewaking, meer veiligheid, een duurzaam migratiebeleid."

"Maar je moet ook thuis eens even voor jezelf uitrekenen, wat is nou meer effectief? Hoe bereik ik het meeste resultaat? Wat is het goedkoopst? Om het alleen proberen te doen? Of het samen te doen? Het klimaatbeleid alleen heeft geen enkele zin. De economie herstructureren in een interne markt, dat gaat alleen maar succesvol worden als iedereen dat doet. Dat moet je ook Europees doen."

"Grenzen bewaken, alleen Nederland? Nee, ook dat zullen we Europees moeten doen. Aan onze veiligheid werken kunnen we ook niet alleen, dus je moet kijken waar Europese meerwaarde zit. En daar kan je best in investeren, als het maar verstandig gebeurt."

Frans Timmermans
De discussie over het geld is actueel nu de Britten de EU gaan verlaten. In de rekensommen die nu rondgaan kan Nederland zomaar één of twee miljard extra moeten betalen, bovenop de zeven miljard die we nu al betalen. "We staan aan het begin van de onderhandelingen dus die bedragen moeten we nog maar zien", zegt Timmermans. "Maar je moet ook kijken wat we ervoor terugkrijgen. Je geeft het geld namelijk niet aan Europa, je geeft het geld aan grensbewaking. Aan veiligheid, aan een verstandig migratiebeleid. Je geeft het niet aan zoiets onbestemds als Europa."

Volgens Timmermans valt het met de kosten wel mee. "Ik weet zeker dat Nederlanders ook bereid zijn om ietsjes meer bij te dragen aan de Europese Unie. Dan gaan we van een half kopje koffie naar misschien driekwart kopje koffie per dag. Dat valt nog wel op te brengen lijkt me."

Timmermans stelt dat bij het opstellen van de nieuwe begroting ook naar de spelregels gekeken moet worden. "Je moet zeker zijn dat het geld verstandig wordt uitgegeven. Dat vind ik heel normaal. Dus kunnen we regels opstellen waarbij we zeggen: de rechtstaat en het beschermen en handhaven van die rechtstaat is mede onderdeel van het beoordelen of je geld krijgt uit de EU-fondsen."
Rutte en iets uitleggen :') die kruipt voor Brussel, beloofd de bevolking weer een sigaar uit eigen doos en lacht dan de bevolking recht in het gezicht uit als hij die doos verder plundert.

Maar Frans begint het zicht op de werkelijkheid compleet te verliezen, wij zijn al de grootste netto betaler, en wat krijgen we daar inmiddels voor terug? Ondertussen is wel bekend geworden dat de pensioenpotten van de graaiers politici in de EU zo goed als leeg zijn, daar moet de bevolking dan ook voor kunnen opdraaien. Gepensioneerde politici moeten natuurlijk op stand kunnen blijven leven, ze hebben het al zwaar genoeg door continue maar te declareren.

En met deze opmerking laat Frans zien dat hij helemaal de weg kwijt is:

quote:
Ik weet zeker dat Nederlanders ook bereid zijn om ietsjes meer bij te dragen aan de Europese Unie. Dan gaan we van een half kopje koffie naar misschien driekwart kopje koffie per dag.
Ongelooflijk hoe blind en doofstom die man is, zijn twitter account explodeert dagelijks van de negatieve reacties van burgers over de EU, en toch blijft hij in zijn bubbel leven en meent dat de Europese bevolking de EU omarmt. D66 en andere pro-EU partijen vertegenwoordigen niet de gehele Nederlandse bevolking.
pi_177320126
Fransje. Lekker denigrerend. :D
wooblabalurg
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:21:50 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177320180
Fransje weet heel goed wat hij doet; gewiekste kerel.

Brussel zorgt vooral goed voor zichzelf.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:22:29 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177320187
Ik drink geen koffie meer :{w
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:22:40 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177320192
Schwanz Timmerfrans heeft het gevoel dat hij Nederland is ontstegen, dat hij nu boven Rutte staat. Zelden iemand meegemaakt die zichzelf zo overschat.

Als pappa Juncker straks weg is, vermoed ik dat ook hij snel van het toneel verdwijnt.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:23:39 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177320205
Frans is een toffe man
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177320209
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Schwanz Timmerfrans heeft het gevoel dat hij Nederland is ontstegen, dat hij nu boven Rutte staat. Zelden iemand meegemaakt die zichzelf zo overschat.

Als pappa Juncker straks weg is, vermoed ik dat ook hij snel van het toneel verdwijnt.
Die man wordt in heel Europa uitgekotst.
pi_177320279
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Schwanz Timmerfrans heeft het gevoel dat hij Nederland is ontstegen, dat hij nu boven Rutte staat. Zelden iemand meegemaakt die zichzelf zo overschat.

Als pappa Juncker straks weg is, vermoed ik dat ook hij snel van het toneel verdwijnt.
Fake it till u make it.
Frans is a very stable genius.
Best genes.
wooblabalurg
pi_177320396
Je moet gewoon betalen!
pi_177320463
Vooral om de verloning van tmmerfransje te kunnen verhogen

"z'n 277.000 euro per jaar, z'n 15 procent buitenlandtoeslag, z'n representatietoeslag, z'n verhuistoeslag, z'n reiskostenvergoeding en z'n installatievergoeding en z'n telefoontje en tabletje en laptopje "

Bron, https://www.geenstijl.nl/5139198/het-is-en-blijft-een-lul/
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:39:15 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177320474
quote:
Macron, die wil bezuinigen op de landbouwuitgaven. "Hij zegt dat we de landbouw moeten hervormen en dat is voor het eerst. Dat hebben ze in Frankrijk nog nooit gezegd."

Volgens Timmermans moet Nederland daarbij aanhaken. "We moeten geld uitgeven waar de Europese meerwaarde het grootst is. Dus aan het vernieuwen van onze economie, betere grensbewaking, meer veiligheid, een duurzaam migratiebeleid."
Jaaa de landbouw moet hervormen
- Inderdaad. We moeten meer geld uitgeven aan het vernieuwen van de economie, betere grensbewaking, veiligheid en een duurzaam migratiebeleid
??
pi_177320488
Ja, ik heb het ook gezien. Ik ben het totaal niet met hem eens.
De rijken profiteren, wij hebben geen meerwaarde.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177320506
Dan willen ze best ook wel werken voor wat minder geld toch? Zoveel doen ze niet. Halen ze het geld daarvandaan.
pi_177320508
Als ik die man meermalen zie, denk ik vaak, wat mankeert die man?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:41:19 #15
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177320517
Ik vind dat van dat halve kopje koffie ook een giller. Is dat niet een tactiek die betaalde nieuwsmedia ook gebruiken, om te doen alsof de abonnementskosten wel meevallen? Zoals die gasten van De Correspondent? 'Voor een kopje koffie krijgt u een week de krant'.

Europa als crowdfundproject. Maar ons migratiebeleid is heus verstandig, je krijgt echt waar voor je geld hoor!!!
pi_177320655
Kan in de rij van zoet na zuur en twee plakjes kaas.
Alsof wij een beetje dom gepeupel zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177320673
Bedoelt hij niet een half kopje in plaats van driekwart?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:49:38 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177320675
Logisch. Een relatief welvarend land en nettobetaler vertrekt dadelijk en Brussel krijgt er wat shithole countries op de Balkan voor terug. Dat kost wat.
pi_177320766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Vooral om de verloning van tmmerfransje te kunnen verhogen

"z'n 277.000 euro per jaar, z'n 15 procent buitenlandtoeslag, z'n representatietoeslag, z'n verhuistoeslag, z'n reiskostenvergoeding en z'n installatievergoeding en z'n telefoontje en tabletje en laptopje "

Bron, https://www.geenstijl.nl/5139198/het-is-en-blijft-een-lul/
Schaamteloos eigenlijk als je erover nadenkt. Hoeveel mensen moeten de eindjes aan elkaar knopen, en dat volk plundert de rekening van de werkende landen en verrijkt zichzelf.
pi_177320787
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:40 schreef Sigaartje het volgende:
Ja, ik heb het ook gezien. Ik ben het totaal niet met hem eens.
De rijken profiteren, wij hebben geen meerwaarde.
De hele politiek in een notendop, alles wat gedaan wordt, elke beslissing, elke keuze alles wordt gemaakt met het oog op de economie en de rijke elite.
pi_177320838
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De hele politiek in een notendop, alles wat gedaan wordt, elke beslissing, elke keuze alles wordt gemaakt met het oog op de economie en de rijke elite.
Ik heb het gevoel dat er ontzettend veel geluld wordt.
Die Timmermans had ik eerst hoog in het vaandel, maar na gisteren met zijn halve kopje koffie, dacht ik, man, je praat enkel voor jezelf, want wij moeten dat halve kopje koffie drinken (of was het driekwart, ik weet het niet meer), maar jij drinkt wel een hele. Lul...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:58:48 #22
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_177320852
Het is altijd heel makkelijk lullen als je salaris door de gemeenschap gratis wordt opgehoest ipv. afgerekend worden op prestaties en beslissingen zoals in het bedrijfsleven.

Zulke asbakken gaan zorgeloos door het leven en hun bedje is tot het einde gespreid.

Waardeloze uitvreters....
pi_177320859
UK is nu weg en wij kunnen opdraaien voor dat gat. Ik zou zeggen, naast, een hele goedemiddag allemaal, wegwezen uit dat hele EU-verhaal.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177320956
Op onze kosten koffie drinken bij de Starbucks, helemaal zo goedkoop is dat niet.
pi_177320993
Hou bij die berekening er wel rekening mee dat koffie voor een Europarlementarier niet hetzelfde is als de automaatkoffie die kantoorslaven drinken.
De koffie in Brussel is een stuk duurder door de scheut Ierse whiskey die er standaard ingaat.
Voor Juncker is het trouwens Ierse whiskey met een scheut koffie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')