abonnement Unibet Coolblue
pi_177318083
Het wordt vaker gezegd, maar het is gewoon waar.
Laat ik naam mijn eigen situatie kijken.

Mijn sociale leven:
Ik werk 40 uur per week
Ik breng mijn kinderen naar school waar ik babbeltjes maak met andere ouders en onderwijzers

Hierbuiten heb ik nauwelijks sociale contacten. Met vrienden heb ik nauwelijks contact. We spreken 2x per jaar af met een groepje om te eten.

Dat was het.

Zonder mijn werk en de school van mijn kinderen zou ik bijna altijd thuis zitten en in een sociaal isolement belanden.

Veel nieuwkomers, en dan heb ik het vooral over asielzoekers die een status hebben gekregen, krijgen een uitkering en komen nauwelijks aan het werk. Ze worden ook niet echt gestimuleerd om een baan te vinden. Vaak komen ze in een sociaal isolement terecht. Van integratie is er dan nog nauwelijks sprake. Het kost ook nog eens bergen met geld.

De nieuwkomers moet duidelijk gemaakt worden dat ze maar 3 maanden recht hebben op een uitkering op normaal niveau, en dat ze daarna 4 jaar lang met 20% gekort worden. Ze moeten met de uitkering de eindjes net niet aan elkaar kunnen breien waardoor ze zich gedwongen voelen om werk te zoeken.

Als ze werken heb je dubbele winst: ze gaan geld opleveren/minder geld kosten en ze gaan beter integreren. Uiteindelijk worden hun kansen op de arbeidsmarkt beter. De druk op ons sociale stelsel wordt verminderd.

Veel asielzoekers in de VS werken nu in de bouw of ze rijden rond als taxichauffeur. Ik heb het idee dat de overheid daar minder zorgt voor de asielzoekers.
pi_177318779
Eens met de polderturk.
pi_177319013
Het probleem is juist wat voor werk moeten deze mensen doen? Veel van hun zijn niet interessant voor bedrijven en aan de onderkant is er weinig ruimte voor werk.
Overigens ben ik het wel met je eens.
pi_177319071
Hier ben ik het wel mee eens ja. In januari een maand thuis gezeten tussen twee banen in, maar wat is dat ongelofelijk saai zeg... :{ Je gaat echt de sociale contacten missen die je normaal op je werk had.

Maar in de logistiek is werk zat, er zijn al regio's waar de bedrijven weer weg gaan trekken omdat er te weinig personeel beschikbaar is :)
Don't let my username fool you...
pi_177321016
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:37 schreef Chivaz het volgende:
Het probleem is juist wat voor werk moeten deze mensen doen? Veel van hun zijn niet interessant voor bedrijven en aan de onderkant is er weinig ruimte voor werk.
Overigens ben ik het wel met je eens.
Dat is meer een immigratieissue dan een integratieissue. Hoewel het natuurlijk ook een rol speelt bij de integratie.
Ik ook
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')