FOK!forum / Klussen, Wonen en Huishouden / Intergas Prestige A CW6 probleem
Vivago73dinsdag 20 februari 2018 @ 10:27
Beste allemaal,
Ik hoop dat ik via dit forum het volgende probleem dmv jullie ervaring en kennis kan oplossen.

Sinds 2 maanden hebben we een intergas prestige cw6 hangen en had het lichte vermoeden dat de boiler niet goed functioneerde. Nu treden de volgende problemen op:

Wanneer de parameter 1 op afstelling 4 staat (Prestige) gaat de ketel via programma 6 het tapwater opwarmen echter zit hier geen rem op, het water wordt tot het kookpunt opgewarmd, de drukmeter gaat schokken en de ketel springt op servicecode 11 of blokkeert (code 1).

Wanneer ik parameter 1 op afstelling 3 zet (Kompakt solo HR) werkt de CV ketel prima echter zonder warm tapwater natuurlijk.

Als ik nu de warme kraan open zet en de ketel vervolgens weer terugzet via parameter 1 op afstelling 4 springt de ketel aan en verwarmt het water volgens programma 6 op een normale manier, dit gaat puur via de ketel (denk ik) en de boiler komt hier niet bij kijken. Als ik nu de warmwaterkraan dicht draai verwarmt de ketel vervolgens door tot weer het kookpunt en krijgen we weer code 11.

Voor zover mijn logische beredenering gaat heb ik dus het vermoeden dat het probleem in of bij de boiler ligt maar corrigeer me alsjeblieft als ik er naast zit. Ik weet dus niet wat en waar exact het probleem ligt.

Ik zou erg blij zijn met jullie commentaar en advies.

Met vriendelijke groet
Victor
blomkedinsdag 20 februari 2018 @ 11:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:27 schreef Vivago73 het volgende:

Voor zover mijn logische beredenering gaat heb ik dus het vermoeden dat het probleem in of bij de boiler ligt maar corrigeer me alsjeblieft als ik er naast zit. Ik weet dus niet wat en waar exact het probleem ligt.

Mijn intuïtie zegt een probleem met een defect weerstandsmeter of losse aansluiting daarvan. Mijn advies zou zijn aanspraak te maken op de garantie.
Vonkenboerdinsdag 20 februari 2018 @ 12:07
Sinds de ketel pas geplaatst is. Wat zegt het bedrijf die de ketel geplaatst is hier over ?

Zou aanspraak maken op de garantie :)
Vivago73dinsdag 20 februari 2018 @ 12:51
Ahhh.......juist, dat is het nou juist. Ik heb de ketel zelf geplaatst. Ik heb redelijk wat verstand van loodgieten dus die ketel aansluiten lukt wel. Alleen mist mij de kennis over de ketel zelf. Aanspraak maken op garantie is in dit geval moeilijk. Zelfs iemand laten komen is moeilijk......zeggen allemaal dat ze eerst een nul meting moeten doen alvorens iets aan de ketel te repareren, wat ook wel logisch is natuurlijk. Het vreemde is dat de ketel het de eerste 1.5 maand prima heeft gedaan (buiten het vermoeden om dat de boiler niet meewerkte)
Vivago73dinsdag 20 februari 2018 @ 12:52
overigens bedankt voor jullie reactie......
Vonkenboerdinsdag 20 februari 2018 @ 14:31
Heb je al eens contact opgenomen met Intergas Nederland? :)
speedfightragedinsdag 20 februari 2018 @ 14:52
Ook even wat anders. Hoe is de ketel aangesloten? Is ook het rookgasafvoer vernieuwd en is alles goed gebeugeld?

Code 11 is trouwens een sensor: https://knelring.nl/stori(...)ntergas-prestige-hr/

Zal trouwens niet de eerste intergas zijn die 2 maanden na plaatsing stopt. Onlangs hier nog gehad. Ding was nog maar een paar maanden oud. Ventilator al stuk..
Liever een dikke winterjas dan een intergas ;)
Spanky78dinsdag 20 februari 2018 @ 14:55
Degene waar je hem hebt gekocht zou garantie moeten geven. Gewoon even bellen dus.

Als je verkeerd hebt aangesloten uiteraard eigen schuld en eigen kosten. Dat is dan ook het risico dat je bewust neemt.

Zit het in het apparaat zal de verkoper hem toch netjes moeten repareren. Garantie op degelijk spul is sowieso minstens twee jaar, en logischerwijs zelfs iets van 5, afhankelijk van de onderdelen.
Gieliovddinsdag 20 februari 2018 @ 15:12
Code 11, sensor S1 niet goed.

Lucht in de installatie. Ontlucht ketel en cv-installatie.
• Controleer de bevestiging van klem ntc om de warmwaterbuis.
• Controleer bedrading op breuk.
• Vervang S1.

Blijkbaar is het de aanvoersensor, die meet dus de temperatuur van de aanvoerleiding. Als die stuk is wordt misschien gemeten dat het water in de boiler nog te koud is, dus doorwarmen...

Ik zou beginnen te kijken of die sensor goed op de leiding zit, op de klemmenstrook aangesloten zit... en dan misschien eens vervangen, kost een tientje ofzo. Maar uiteraard is garantie ook een dingetje.
Vivago73donderdag 22 februari 2018 @ 09:23
Dank voor jullie reactie en advies. Ik heb de connectie van de S1 sensor gecheckt en die is oke, dus volgende stap is deze te vervangen voor een nieuwe. Ik ga hem bestellen en hou jullie op de hoogte.
klipperdonderdag 22 februari 2018 @ 21:07
Of je huurt een bijklusser in, zat jongens die wat bij willen verdienen.
Ferdonderdag 22 februari 2018 @ 22:05
boiler opwarmen is 7

Draait de pomp van de boiler wel?

[ Bericht 52% gewijzigd door Fer op 22-02-2018 22:25:04 ]
Juup©donderdag 22 februari 2018 @ 22:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:51 schreef Vivago73 het volgende:
[... Ik heb redelijk wat verstand van loodgieten...]
Wat giet jij zoal?
Ferdonderdag 22 februari 2018 @ 22:39
Gezien het feit dat cv verwarmen en water tappen goed werkt en deze beide ook gebruik maken van de aanvoersensor S1, zou je moeten concluderen dan S1 goed functioneert.

Het lijkt er eerder op dat er geen water door de wisselaar stroomt als deze de boiler moet opwarmen.

1. Stromingsschakelaar S5 meet tapwatergebruik, terwijl dit zo is en blijft verwarmen
2. Tapwaterpomp pompt geen water uit de boiler door de wisselaar, wisselaar wordt te heet.
3. Boilersensor S4 meet niet goed en blijft denken dat de boiler koud is en laat de cv door verwarmen

Denk trouwens 1, aangezien de ketel op code 6 (tapwatervraag) blijft staan, ipv naar 7 (boiler) te springen.

Intergas :')
markje1zaterdag 24 februari 2018 @ 11:33
In welke regio woon je? Wel handig om te weten mocht je er zelf niet uitkomen, mogelijk weet een fokker wel een bedrijf in de buurt wat wel wilt langskomen.

Heb je ook een vuilafscheider voor de ketel geplaatst?


En heb je voor de rest nog parameters gewijzigd?
klipperzaterdag 24 februari 2018 @ 13:06
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:39 schreef Fer het volgende:
Gezien het feit dat cv verwarmen en water tappen goed werkt en deze beide ook gebruik maken van de aanvoersensor S1, zou je moeten concluderen dan S1 goed functioneert.

Het lijkt er eerder op dat er geen water door de wisselaar stroomt als deze de boiler moet opwarmen.

1. Stromingsschakelaar S5 meet tapwatergebruik, terwijl dit zo is en blijft verwarmen
2. Tapwaterpomp pompt geen water uit de boiler door de wisselaar, wisselaar wordt te heet.
3. Boilersensor S4 meet niet goed en blijft denken dat de boiler koud is en laat de cv door verwarmen

Denk trouwens 1, aangezien de ketel op code 6 (tapwatervraag) blijft staan, ipv naar 7 (boiler) te springen.

Intergas :')
Als je naar de huidige populaire serie generaties cv ketels kijkt voor particulieren doet intergas het niet slecht, waarschijnlijk betrouwbaarder dan nefit of remeha momenteel wat storingen betreft.

Enig advies, direct automatische ontluchter boven op het toestel plaatsen, hiervoor alleen even de handontluchter demonteren.
#ANONIEMzaterdag 24 februari 2018 @ 15:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:06 schreef klipper het volgende:

[..]

Als je naar de huidige populaire serie generaties cv ketels kijkt voor particulieren doet intergas het niet slecht, waarschijnlijk betrouwbaarder dan nefit of remeha momenteel wat storingen betreft.

Enig advies, direct automatische ontluchter boven op het toestel plaatsen, hiervoor alleen even de handontluchter demonteren.
Yep en zou er iets stuk zijn/gaan de onderdelen kosten geen drol.
Juup©zaterdag 24 februari 2018 @ 15:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 13:06 schreef klipper het volgende:

[..]

Enig advies, direct automatische ontluchter boven op het toestel plaatsen, hiervoor alleen even de handontluchter demonteren.
Maar eerst het toestel drukloos maken c.v. zijdig.
#ANONIEMzaterdag 24 februari 2018 @ 17:08
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:28 schreef Juup© het volgende:

[..]

Maar eerst het toestel drukloos maken c.v. zijdig.
Goed dat je het melden doet, wist wel dat ik altijd iets fout deed wist alleen nog niet wat, bij deze weet ik het.

Zou ik eerst moeten gaan zitten voor te schijten, vertel het mij even.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2018 17:09:20 ]
Juup©zaterdag 24 februari 2018 @ 17:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Goed dat je het melden doet, wist wel dat ik altijd iets fout deed wist alleen nog niet wat, bij deze weet ik het.

Zou ik eerst moeten gaan zitten voor te schijten, vertel het mij even.
Mooi zo, weer iemand geholpen.
#ANONIEMzaterdag 24 februari 2018 @ 17:11
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mooi zo, weer iemand geholpen.
Help even met dat schijten dat weet ik nog niet.
Juup©zaterdag 24 februari 2018 @ 17:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Help even met dat schijten dat weet ik nog niet.
Jij kunt wel bijdehand doen, maar ik heb mensen zat meegemaakt die de uitleg zo letterlijk namen dat ik tijdens een storingsdienst gebeld werd of ik een lekkage (veroorzaakt door zulke dingen) kon komen verhelpen.
Niet iedereen is dusdanig technisch onderlegd dat hij of zij er bij nadenkt om de c.v. installatie drukloos te maken.

Maar suc6 met het helpen van mensen ^O^
#ANONIEMzaterdag 24 februari 2018 @ 17:24
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Jij kunt wel bijdehand doen, maar ik heb mensen zat meegemaakt die de uitleg zo letterlijk namen dat ik gebeld werd of ik de lekkage kon komen verhelpen.
Niet iedereen is dusdanig technisch onderlegd dat hij of zij er bij nadenkt om de c.v. installatie drukloos te maken.

Maar suc6 met het helpen van mensen ^O^
Die kunnen beter hun handjes ervan houden is het niet?
Jij hebt echter gelijk in deze, ik ook een beetje, het is een gastoestel he vergeet dat niet.
Vonkenboerzaterdag 24 februari 2018 @ 18:55
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 17:23 schreef Juup© het volgende:

[..]

Jij kunt wel bijdehand doen, maar ik heb mensen zat meegemaakt die de uitleg zo letterlijk namen dat ik tijdens een storingsdienst gebeld werd of ik een lekkage (veroorzaakt door zulke dingen) kon komen verhelpen.
Niet iedereen is dusdanig technisch onderlegd dat hij of zij er bij nadenkt om de c.v. installatie drukloos te maken.

Maar suc6 met het helpen van mensen ^O^
Pcies, en daarom kun je het beste gewoon deze waarschuwing meegeven :)
klipperzaterdag 24 februari 2018 @ 19:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pcies, en daarom kun je het beste gewoon deze waarschuwing meegeven :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pcies, en daarom kun je het beste gewoon deze waarschuwing meegeven :)
Als ze vragen hoe ze het moeten doen geef ik altijd het volgende advies mee:
1-Draai de handontluchter los.
2-Als je klaar bent met vloeken en dweilen.......
-oh moet ik eerst aftappen?
Alleen als u stap 2 wilt overslaan.
#ANONIEMzondag 25 februari 2018 @ 11:57
Zo een prestige heeft wat voor driewegklep?

Geen dus zie ik in de handleiding, eco voor warmwater? lus of 4.5 verwijderd?

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2018 12:23:08 ]
#ANONIEMmaandag 26 februari 2018 @ 17:38
Mij hoort graag van u of dit of de stromingsschakelaar wat evt blijft hangen?

Ben er niet meer zo in thuis hoor, maar verneem graag iets.
Juup©maandag 26 februari 2018 @ 17:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:33 schreef klipper het volgende:

[..]

Als ze vragen hoe ze het moeten doen geef ik altijd het volgende advies mee:
1-Draai de handontluchter los.
2-Als je klaar bent met vloeken en dweilen.......
-oh moet ik eerst aftappen?
Alleen als u stap 2 wilt overslaan.
Proest _O-