abonnement Unibet Coolblue
pi_177316010
Hoe weten we eigenlijk of mensen wel accepteren dat ze organen of bloed van anderen krijgen?
Dit in geval van nood, als de betrokkene niet aanspreekbaar is, en zich op de intensive care bevindt.
Gaan mensen niet liever dood met een "eigen rein lichaam" met eigen organen en "eigen bloed" zonder homeopatische vermenging?
Kennen wij niet allen het lied "Wie Neerlands Bloed door d'aad'ren vloeit, van vreemde smetten vrij".
"Eigen bloed eerst", zodat we zekerheid hebben omtrent het gevrijwaard-zijn van vreemde smetten.
Wellicht een goed idee om in deze "maalstroom van Nee-registraties" ook zekerheid te verkrijgen mbt orgaan- en bloed-acceptatie.
Dus: Ik pleit voor een extra vraag op het beschikkingsformulier donor-wet omtrent de orgaan-acceptatie.



"Ondanks dat ik zelf geen organen wens af te staan, wil ik op mijn beurt wel dat er organen beschikbaar zijn indien ik dit nodig mocht hebben, en ik niet aanspreekbaar ben."


Dat schept duidelijkheid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_177316045
Goed topic.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 10:24:29 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177316072
Je vergeet nog een belangrijk punt.

"Ondanks dat ik al jaren te laks ben om zelfs zoiets simpels als bloed te doneren wens ik toch anderen de maat te nemen mbt donatie."
And so is the past
pi_177316328
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je vergeet nog een belangrijk punt.

"Ondanks dat ik al jaren te laks ben om zelfs zoiets simpels als bloed te doneren wens ik toch anderen de maat te nemen mbt donatie."
Op welke groep doel je?
Wat heeft "anderen de maat nemen" te maken met medische beslissingen?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_177316850
Volgens mij krijg je niet ineens als een spoedgeval een orgaan. Daarvoor moet je op een wachtlijst. En dat is een vrij actieve keuze.

Bloed wel. Als je dat echt niet wil moet je maar ergens een tatoeage laten zetten denk ik.
pi_177318073
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:07 schreef Tja..1986 het volgende:
Volgens mij krijg je niet ineens als een spoedgeval een orgaan. Daarvoor moet je op een wachtlijst. En dat is een vrij actieve keuze.

Bloed wel. Als je dat echt niet wil moet je maar ergens een tatoeage laten zetten denk ik.
Dus je moet kenbaar maken dat je het niet wil. Dat is dus de Pia-Dijkstra-variant. Ja, tenzin.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_177319362
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus je moet kenbaar maken dat je het niet wil. Dat is dus de Pia-Dijkstra-variant. Ja, tenzin.
Ja. Zal lekker zijn omdat er een paar gekkies zijn die liever dood willen dat als mij iets gebeurt de arts eerst tijd kwijt is aan een register raadplegen, met alle mogelijke gevolgen.
pi_177321018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:49 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja. Zal lekker zijn omdat er een paar gekkies zijn die liever dood willen dat als mij iets gebeurt de arts eerst tijd kwijt is aan een register raadplegen, met alle mogelijke gevolgen.
Dat weerhoudt lieden van GeenStijl en andere achterdochtige conspiracy-lieden er niet van opnieuw de overheid als Kafkaiaanse Dracula's te framen.
Uiteindelijk is dit toch een "Ja, tenzij"-beslissing a la D666 met Pia-Dijkstra als opperheks.
Er wordt zomaar over je lichaam beschikt en je bloed wordt draculaiaans homeopatisch verdund.
En wie zegt dat de overheid/ziekenhuis niet extra bloed heeft afgetapt en dat het niet eens door het ongeval komt.
Misschien worden er wel moslims met lage bloedsuikerspiegels mee opgewekt.
Brrrr
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')