abonnement Unibet Coolblue
pi_177327291
Ze moeten die fast e-bikes eens van het fietspad verbannen voordat er ongelukken gebeuren.
Met een scooter die 30 mag moet je op de openbare weg, maar met een fiets die 60 gaat hoor je op het fietspad :')
U MAD?
pi_177328621
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:26 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dan zorg je maar dat je dat incalculeert met je afspraak naar afspraak.
Als je van afspraak naar afspraak moet, kun je ook met jezelf afspreken dat je 30 rijdt in 30 km-gebieden en kun je daar je tijd op aanpassen. Als je dat niet kunt moet je maar eens naar een cursus Timemanagement.

Want ik vind 30 hard genoeg in wijken.

Een leven is belangrijker dan die afspraak naar afspraak van jou makker.
Wat jij hard genoeg vindt zal mij werkelijk aan mijn reet roesten. Ik heb gewoon veel dagen dat ik van hot naar her moet. Dat kan ik niet even over twee dagen uitsmeren.

30 km/u met de auto is gewoon te zot voor woorden in verreweg de meeste situaties. Ik negeer dat. Met de kans dat het mij een keer een boete kost. Traag rijden kost mij echter een veelvoud.

En mijn auto stopt voor mij indien nodig, dus dat veiligheidsargument gaat helemaal niet op.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:30:02 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177328707
Slechte excusen. Veiligheid staat altijd voorop.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177328784
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat jij hard genoeg vindt zal mij werkelijk aan mijn reet roesten. Ik heb gewoon veel dagen dat ik van hot naar her moet. Dat kan ik niet even over twee dagen uitsmeren.

30 km/u met de auto is gewoon te zot voor woorden in verreweg de meeste situaties. Ik negeer dat. Met de kans dat het mij een keer een boete kost. Traag rijden kost mij echter een veelvoud.

En mijn auto stopt voor mij indien nodig, dus dat veiligheidsargument gaat helemaal niet op.
Rijd jij in een KITT?

Ik begrijp nu die afspraak naar afspraak en hot naar her ook iets beter.
pi_177328835
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:30 schreef daNpy het volgende:
Slechte excusen. Veiligheid staat altijd voorop.
Veiligheid is helemaal niet in geding. Ja, ter hoogte van een school als die toevallig net uit is. Maar verder? Kom op, met die 30 km/u zones is gestrooid alsof het niets is.

Toen auto’s nog veel onveiliger waren was 50 de norm. Niemand die mij ooit heeft uit kunnen leggen waarom nu dan ineens dat onveilig is geworden.

En zeker in Amsterdam. Wat fietsers daar uitvreten, dat is pas levensgevaarlijk. Maar met de auto mag je daar ook blij zijn als je 15 km/u haalt. Dus wat daar meer 30 km/u zones uit gaan halen?
pi_177328871
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Rijd jij in een KITT?

Ik begrijp nu die afspraak naar afspraak en hot naar her ook iets beter.
Tesla. En ja, die komt ook als je hem roept. Wel net iets minder spectaculair dan in de serie. Maar de auto is dan ook mooier en veel sneller dan die afzichtelijke pontiac.
pi_177329019
Centra moeten gewoon autovrij gemaakt worden iedereen maar op de fiets. :D
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:42:05 #58
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177329115
Ik vind dat voor alle fietsers, van jong tot oud, zo'n oranje vlaggetje verplicht moet worden.

pi_177329348
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:42 schreef the-eye het volgende:
Ik vind dat voor alle fietsers, van jong tot oud, zo'n oranje vlaggetje verplicht moet worden.

[ afbeelding ]
Vlaggetje zit veels te hoog voor de meeste Ferraririjders.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 20:49:14 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177329386
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vlaggetje zit veels te hoog voor de meeste Ferraririjders.
Die moeten dan verplicht een periscoop
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 21:45:53 #61
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177331617
Laten we beginnen met de semi immuniteit die fietsers genieten als zijnde zwakke verkeersdeelnemer af te schaffen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177331745
Men zou fietsen moeten weren uit steden, zodat de auto's ruim baan hebben.
pi_177333766
Fietsers :')
Deze oproep :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:59:49 #64
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_177334240
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Laten we beginnen met de semi immuniteit die fietsers genieten als zijnde zwakke verkeersdeelnemer af te schaffen.
gewoon vogelvrij verklaren , kijken wat er dan gebeurd ...
Fietser met een Mobile telefoon in zijn of haar handen , is een beller en geen verkeersdeelnemer .. is bij aanrijding het zelfde als je tegen een paaltje rijd , omdat het geen verkeersdeelnemer is >:) , kijken of dat soort mensen dan wel eens gaan leren dat fietsen en bellen niet samen gaan ,, zo ie zo al een mobile vasthouden in het verkeer of bellen :-(

Even een paar min zonder kan toch wel kom op
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_177335465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:48 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Men zou fietsen moeten weren uit steden, zodat de auto's ruim baan hebben.
Ga eens buurten in een 3e wereldland als voetganger.
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:21:04 #66
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177352673
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:05 schreef Sigaartje het volgende:
Uit een onderzoek onder ruim 22.000 ANWB-leden blijkt dat 27 procent van de achterban zich onveilig voelt op de fiets.
Je onveilig voelen is wat anders dan in een onveilige situatie verkeren.

30 km-zones zorgen vaak voor een vals gevoel van veiligheid bij fietsers, terwijl ze bij geen enkele snelheid veilig zijn voor een tonnen wegende auto. Het gevoel van onveiligheid zorgt er juist voor dat fietsers waakzamer worden en daardoor minder snel afgeleid worden door allerlei randzaken. Ik durf te stellen dat een 50 km-weg nauwelijks onveiliger is voor fietsers, zo niet veiliger als de weg overzichtelijker is dan een smalle kronkelige 30 km-weg.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177352815
quote:
4s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je onveilig voelen is wat anders dan in een onveilige situatie verkeren.

30 km-zones zorgen vaak voor een vals gevoel van veiligheid bij fietsers, terwijl ze bij geen enkele snelheid veilig zijn voor een tonnen wegende auto. Het gevoel van onveiligheid zorgt er juist voor dat fietsers waakzamer worden en daardoor minder snel afgeleid worden door allerlei randzaken. Ik durf te stellen dat een 50 km-weg nauwelijks onveiliger is voor fietsers, zo niet veiliger als de weg overzichtelijker is dan een smalle kronkelige 30 km-weg.
In Nederland zou dat met de Nederlandse verkeersopleidingen en regels wel een experimentje waard zijn. In het buitenland speel je paperboy met het ontwijken van openslaande deuren (niemand kijkt naar fietsers) en inhalers die ook niet zoveel om fietsers geven.
pi_177353852
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:48 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Men zou fietsen moeten weren uit steden, zodat de auto's ruim baan hebben.
Ruim baan? Als iedere fietser dan in de auto stapt staat alles direct vast. Automobilisten zouden blij moeten zijn met veel fietsers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')