abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:37:42 #126
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_182486307
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 00:42 schreef kurk_droog het volgende:
Zolang je na 3 jaar in een afgeschreven auto rijdt gaat het nooit wat worden voor de mainstream.
Wat bedoel je hier precies mee?
pi_182486412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat maar ook veel meer fabrieken bouwen die de accu-cellen produceren.
En de bouw van grote gebouwen waar de opslag van energie moet plaatsvinden voor de tijden dat er geen zon en geen wind is, en je toch nog je licht aan wil!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182486417
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 10:27 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Hangt bij velen gewoon van de portemonnee af. Als er straks ergens een doorbraak is op accu-gebied gaan auto's veel verder rijden en veel minder kosten. Kost een powerwall of iets soortgelijks in je huis om de stroom op te slaan plots de helft en zonnepanelen worden ook nog steeds goedkoper. Dan is het voor iedereen ineens goedkoper om elektrisch te rijden en zie je binnen korte tijd een enorme omslag.

Zonnepanelen zijn nu al voor veel mensen het geld meer dan waard.
Ja dream on
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182486947
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:50 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

En de bouw van grote gebouwen waar de opslag van energie moet plaatsvinden voor de tijden dat er geen zon en geen wind is, en je toch nog je licht aan wil!
Er zijn inderdaad niet alleen accucellen nodig om de autos te laten rijden maar tevens om de energie van wind en zon op te slaan willen we het gebruik van fossiele brandstoffen sterk terugdringen.
We can't afford the illusion anymore
pi_182487033
In Nederland stijgt de aanschaf van elektrische autos nog steeds sterk.

quote:
Import gebruikte dieselauto's sterk gedaald
Elektrische autos's verdubbeld
Daar waar het aantal diesels in Nederland gestaag daalt, stijgt het aantal volelektrische auto’s vrijwel omgekeerd evenredig. Op peildatum 30 september 2018 waren dat er 34.251 en dat betekent dat er vorige maand bijna 2.500 elektrische personenauto’s bijkwamen. De groei ten opzichte van begin dit jaar is ruim 62 procent en tegen het einde van 2018 zullen er in Nederland om en nabij de 45.000 elektrische auto’s rondrijden; een ruime verdubbeling in vergelijking met eind 2017, toen er 21.115 geregistreerd stonden.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:40:52 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182487705
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 22:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De model S is ondertussen inderdaad een ouder model en de concurrenten zetten vooral daar de aanval op in omdat Tesla vermoedelijk geen tijd heeft een nieuw model te introduceren nu het vollop bezig is met de levering en productie van de model 3. Tesla heeft straks de handen vol aan de model Y, Roadster en Semi die volgen.
Kwam ook bij mij op, de D auto-industrie komt met alternatieven voor waar tesla gisteren was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182487837
Al die accu's... of dat nou zoveel beter is voor het milieu. Persoonlijk zie ik meer in waterstof eigenlijk. Nu zit je nog met wisselende opbrengsten van groene stroom door weersomstandigheden. D.m.v. waterstof kun je pieken gaan bufferen.
pi_182488781
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:51 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja dream on
Op welk gebied? Dat die goedkopere/betere accu's er komen is een kwestie van tijd.

https://www.pocket-lint.c(...)d-power-over-the-air

Wat betreft de terugverdientijd van zonnepanelen:

https://www.zonnepanelen-(...)lp-terugverdientijd/
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:48:43 #134
45206 Pietverdriet
pi_182490951
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:49 schreef PzKpfw het volgende:
Al die accu's... of dat nou zoveel beter is voor het milieu. Persoonlijk zie ik meer in waterstof eigenlijk. Nu zit je nog met wisselende opbrengsten van groene stroom door weersomstandigheden. D.m.v. waterstof kun je pieken gaan bufferen.
Probleem met waterstof is dat het waanzinnig energie-intensief is het te produceren en nog meer om het te comprimeren en op te slaan
pi_182491516
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 10:49 schreef PzKpfw het volgende:
Een belangrijk probleem voor het gebruik van waterstof is dat de huidige brandstofcellen edelmetalen zoals platina en/of palladium benodigen. Hiervan is niet genoeg beschikbaar in de aardkorst om het economisch rendabel te krijgen bij opschaling. Indien er brandstofcellen beschikbaar zouden komen die zonder dure edelmetalen werken maakt het een kans.
pi_182494317
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 08:37 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee?
dat als je nu een egolf koopt met een range van 200km a 40k dan is die niets meer waard als volkswagen volgend jaar met de id komt die boven een range van 500km komt voor dat geld.
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:06:16 #137
45206 Pietverdriet
pi_182494725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 14:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Een belangrijk probleem voor het gebruik van waterstof is dat de huidige brandstofcellen edelmetalen zoals platina en/of palladium benodigen. Hiervan is niet genoeg beschikbaar in de aardkorst om het economisch rendabel te krijgen bij opschaling. Indien er brandstofcellen beschikbaar zouden komen die zonder dure edelmetalen werken maakt het een kans.
Bij 30 gram per auto (volgens Toyota, paar jaar geleden was het nog 3 keer zoveel) is de jaarproductie van platina wereldwijd goed voor een 6-7 miljoen auto’s
Paladium net zo (als dat 30 gram per auto is)
Kom je dus op een 12-14 miljoen auto’s bij de huidige productie en moet al het paladium en platina dus gebruikt worden voor dit doel.

Tel daarbij op dat waterstof veel meer energie kost dan om op batterijen te rijden kan je slechts concluderen dat het brandstofcel auto’s geen goede toekomst blikt
pi_182494817
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij 30 gram per auto (volgens Toyota, paar jaar geleden was het nog 3 keer zoveel) is de jaarproductie van platina wereldwijd goed voor een 6-7 miljoen auto’s
Paladium net zo (als dat 30 gram per auto is)
Kom je dus op een 12-14 miljoen auto’s bij de huidige productie en moet al het paladium en platina dus gebruikt worden voor dit doel.

Tel daarbij op dat waterstof veel meer energie kost dan om op batterijen te rijden kan je slechts concluderen dat het brandstofcel auto’s geen goede toekomst blikt
Je kan waterstof toch ook gebruiken in een verbrandingsmotor, brandstofcel en elektrische motor is toch niet de enige optie?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:27:38 #139
45206 Pietverdriet
pi_182495131
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 18:10 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Je kan waterstof toch ook gebruiken in een verbrandingsmotor, brandstofcel en elektrische motor is toch niet de enige optie?
Ja, dat kan, maar dan is het nog veel energieverspillender dan in een brandstofcel. Even afgezien van technische problemen als brandstoftank in de auto
Waterstof makes en opslaan kost heel erg veel energie, een beetje maak je weer goed door een efficiëntie van brandstofcellen en electromotor, maar gebruik je het in een Ottomotor wordt de totale energiebalns nog slechter
pi_182506629
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Op welk gebied? Dat die goedkopere/betere accu's er komen is een kwestie van tijd.

https://www.pocket-lint.c(...)d-power-over-the-air

Wat betreft de terugverdientijd van zonnepanelen:

https://www.zonnepanelen-(...)lp-terugverdientijd/
Allemaal leuk en aardig voor mensen die in een twee-onder een kap of zelfstandig woning wonen, de meerderheid van de mensen in de stad woont in een flat, we hebben een parkeerplaats voor 24 auto's, echter er zijn 42 flats....het is dus nu al vechten voor een plekje, als dit straks electrische oplaadplaatsen worden....zal het oorlog worden, er zijn nu al twee oplaadplaatsen waren soms auto's het hele weekend blijven staan, en zo zal hetsteeds gaan, wantzo zijn mensen nu eenmaal wat kan hun het schelen dat een ander ook zijn auto wil opladen?!
Wat de zonnepanelen betreft, dat hebben we onderzocht, maar met zonnepanelen opmhet dak mogen we die stroom alleen gebruiken om de portieklichten te laten branden, dus niet onze eigen boilers of tv's

Dus toen dachten we laat maar...

De regering heeft de bek vol van goede plannen maar die gaan dus nooit over gewone mensen.....
(Nietzsche)
  zondag 14 oktober 2018 @ 09:09:29 #141
45206 Pietverdriet
pi_182506648
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:06 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig voor mensen die in een twee-onder een kap of zelfstandig woning wonen, de meerderheid van de mensen in de stad woont in een flat, we hebben een parkeerplaats voor 24 auto's, echter er zijn 42 flats....het is dus nu al vechten voor een plekje, als dit straks electrische oplaadplaatsen worden....zal het oorlog worden, er zijn nu al twee oplaadplaatsen waren soms auto's het hele weekend blijven staan, en zo zal hetsteeds gaan, wantzo zijn mensen nu eenmaal wat kan hun het schelen dat een ander ook zijn auto wil opladen?!
Wat de zonnepanelen betreft, dat hebben we onderzocht, maar met zonnepanelen opmhet dak mogen we die stroom alleen gebruiken om de portieklichten te laten branden, dus niet onze eigen boilers of tv's

De regering heeft de bek vol van goede plannen maar die gaan dus nooit over gewone mensen.....
Natuurlijk niet, beleid wordt door ambtenaren gemaakt, voor ambtenaren. Je bent er om de staat en de priesters ervan (de ambtenaren) te dienen. Dat was in oude Egypte al zo (doe wat wij zeggen anders komen er rampen) en dat is nu nog steeds zo
pi_182507192
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:06 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

De regering is kut ja. Maar als jij straks een accu op kunt laden in 5/10 minuten hoef je dus niet per se meer thuis aan de laadpaal te staan, dan gaat dat net zo snel als je nu benzine tankt. Dat jullie geen zonnepanelen op het dak hebben zegt niet dat er niet heel veel plaatsen zijn waar die wel geplaatst worden. Niet eens allemaal per se op daken.

Vind 't zuur dat jullie zo tegengewerkt worden en dat is typisch de ambtenarij ja. Maar dat doet niks af aan de vooruitgang die wel degelijk geboekt gaat worden.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:00:04 #143
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182507274
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 09:53 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

De regering is kut ja. Maar als jij straks een accu op kunt laden in 5/10 minuten hoef je dus niet per se meer thuis aan de laadpaal te staan, dan gaat dat net zo snel als je nu benzine tankt. Dat jullie geen zonnepanelen op het dak hebben zegt niet dat er niet heel veel plaatsen zijn waar die wel geplaatst worden. Niet eens allemaal per se op daken.

Vind 't zuur dat jullie zo tegengewerkt worden en dat is typisch de ambtenarij ja. Maar dat doet niks af aan de vooruitgang die wel degelijk geboekt gaat worden.
De tijd dat je een accu binnen 20 minuten kan opladen (en er 400km op kan rijden) ligt nog ver voor ons.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_182507308
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

De tijd dat je een accu binnen 20 minuten kan opladen (en er 400km op kan rijden) ligt nog ver voor ons.
Gaan we zien. Technologische ontwikkeling gaat hard en er wordt van meerdere kanten grof geld tegenaan gegooid.
  zondag 14 oktober 2018 @ 10:35:01 #145
45206 Pietverdriet
pi_182507739
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:03 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Gaan we zien. Technologische ontwikkeling gaat hard en er wordt van meerdere kanten grof geld tegenaan gegooid.
Even afgezien van de accu en laadtechnologie, paar honderd Autos die 5 Minuten 100KWh wegtrekken, per Stuk. Wat denk je dat dit met het electriciteitsnet doet?
pi_182507771
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Even afgezien van de accu en laadtechnologie, paar honderd Autos die 5 Minuten 100KWh wegtrekken, per Stuk. Wat denk je dat dit met het electriciteitsnet doet?
Zoals het er nu ligt zal dat voor overbelasting zorgen. Ik zie daar dan ook andere oplossingen voor komen. Zoals bijv. lokale opslag, gelegen aan een veld van zonnepanelen om eens iets te noemen.
pi_182508222
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit!
(Nietzsche)
pi_182508470
quote:
Tesla reaches milestone of 100,000 Model 3 vehicles

Model 3 production now consistent ~ 5000/week

As we reported yesterday, Tesla started the quarter strong with the production of over 11,500 vehicles, including >7,400 Model 3s in the first 11 days. That’s over 1000 vehicles/day.

Unlike previous quarters, the automaker was able to maintain its average production rate from the last quarter early in the fourth quarter.

It enabled the automaker to produce the 100,000th Model 3 today.

In overall production when accounting for the release candidates and engineering vehicles, Tesla actually achieved the milestone earlier this week, but according to a source familiar with Tesla’s production, regular production reached the milestone today.

It’s an important milestone for Tesla, which is transitioning from a relatively niche automaker to a mass-market auto manufacturer with the Model 3.

$35,000 Model 3
The transition will be complete when Tesla launches the base version of the Model 3 at $35,000, which is expected by the end of the year.

The market is now looking at Tesla’s production rate to be as high as possible once the vehicle is available since it is expected to significantly expand the demand for the electric vehicle.

Unlike many automakers, Tesla now is well positioned to capture that demand with the biggest battery factory in the world and the sales force with knowledge of the EV industry.
Er gingen stemmen op dat Tesla niet in staat zou zijn langdurig circa 5000 model 3 wagens per week te produceren na de presentatie van de laatste kwartaalcijfers. Nu blijken ze er zelfs ruimschoots aan te kunnen voldoen. De belangrijkste factor voor het maken van grote aantallen elektrische autos is de beschikbaarheid van accucellen en daar heeft Tesla een goede uitgangspositie i.t.t. de overige autoindustrie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-10-2018 12:01:23 ]
  zondag 14 oktober 2018 @ 11:29:00 #149
45206 Pietverdriet
pi_182508493
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 10:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zoals het er nu ligt zal dat voor overbelasting zorgen. Ik zie daar dan ook andere oplossingen voor komen. Zoals bijv. lokale opslag, gelegen aan een veld van zonnepanelen om eens iets te noemen.
En hoe ga je voor duizenden auto’s zoveel stroom opslaan?
  zondag 14 oktober 2018 @ 11:46:48 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182508713
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 11:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Er gingen stemmen op dat Tesla niet in staat zou zijn langdurig circa 5000 model 3 wagens pm te produceren na de presentatie van de laatste kwartaalcijfers. Nu blijken ze er zelfs ruimschoots aan te kunnen voldoen. De belangrijkste factor voor het maken van grote aantallen elektrische autos is de beschikbaarheid van accucellen en daar heeft Tesla een goede uitgangspositie i.t.t. de overige autoindustrie.
Dat is erg goed nieuws. Niet eens zozeer voor elektrische auto's ansich, maar vooral voor Tesla. Ik was ook bang dat ze dit nooit zouden halen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')