abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 april 2019 @ 11:28:56 #226
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_186171407
Om relevant toe te voegen aan de discussie, hier een copypaste van mijn reaktie op de frontpage:
quote:
Op donderdag 11 april 2019 @ 22:34 schreef ansitermiet het volgende:


[..]

en dat is waarschijnlijk de truc: met behulp van civiele investeerders bouwen de energiemaatschappijen al die zonnevelden en windmolenparken, die vervolgens van hen zijn zodat ze alsnog het monopolie hebben over de stroomlevering.
De gewone burger die het in eigen hand wil houden op z'n eigen dak kan vervolgens de tering krijgen inderdaad.

En zolang bijv. Eneco het alleenrecht schijnt te hebben op de verkoop van de Tesla thuis-accu gaat het m ook niet echt worden op de vrije markt...

De overheid krijgt ineens gigantisch veel haast met het klimaatplan, maar vergaloppeert zichzelf op de praktisch uitwerking.
Ten eerste moet er eerst fors geinvesteerd worden in de landelijke backbone, en ten tweede moeten mensen toch echt wel geld hebben voor al dit soort leuke dingen.

Ik zou graag van het gas af willen, maar woon in een stokoud huis waarin het eigenlijk niet meer loont om te isoleren, dan is nieuwbouw misschien wel goedkoper, maar dat mag niet want beschermde binnenstad.
Daarnaast heb ik sowieso het geld niet.

Dus wat moet ik dan, als welwillende burger die best z'n huis zou willen isoleren en de daken vol wil gooien?
Subsidie van de gemeente samen met de buren? Ja, van dat kleine bedragje kan ik nog net de inkt van de factuur voor het hele project betalen.
We kunnen als Nederland prima overstappen van gas op een mengsel op basis van ammoniak- en/of hydrazine gas, wat zeer schone verbranding en elektrolyse oplevert. Daarnaast is een schoon chemisch mengsel natuurkundig beter voor energiebehoud, bij stroomlevering over de kabel is er veel energieverlies. Dus een schoon chemisch mengsel is netto beter voor het milieu, klimaat en economisch de portomonnaie van iedereen. Dan kan je hetzelfde gasleidingnetwerk blijven gebruiken (alleen heb je nieuwe branderpitjes of injectoren nodig, maar dat heb je toch sowieso al nodig na een klein tijdje ter vervanging).

Maar ja dan kan er niet genoeg verdiend worden natuurlijk, het is financieel veel gunstiger voor energiebedrijven om mensen afhankelijk te maken van de windmolenparken met 'slimme boilers' en 'slimme meters', inclusief het energieverlies. Jij betaalt toch wel. Dus alle alternatieven doodnegeren zodat je de monopolie-oplossing erdoorheen gedrukt krijgt!

Zodra je dit soort zaken als overheid overlevert aan de markt, trek je als overheid en maatschappij altijd aan het laatste eind en wordt je de slaaf van het globalistisch netwerk van bedrijven en/of landbedrijven, zoals de VS waar zelfs de centrale bank een private onderneming is.
  dinsdag 23 april 2019 @ 09:08:55 #227
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186375825
Robotaxi incoming...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_186377973
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:08 schreef nils7 het volgende:
Robotaxi incoming...
Dat gaat nog wel even duren, zeker op grotere schaal. De autoindustrie wordt in bescherming genomen en een defacto monopolie zal niet getolereerd worden. Nederland en Noorwegen bijv. zullen vermoedelijk een uitzondering hierop zijn omdat zij geen grote autoindustrie de hand boven het hoofd hoeven houden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 23 april 2019 @ 12:11:54 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186378142
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat gaat nog wel even duren, zeker op grotere schaal. De autoindustrie wordt in bescherming genomen en een defacto monopolie zal niet getolereerd worden. Nederland en Noorwegen bijv. zullen vermoedelijk een uitzondering hierop zijn omdat zij geen grote autoindustrie de hand boven het hoofd hoeven houden.
Mwah, Google is een van de grootste spelers, en Apple waarschijnlijk ook (zouden ook aan een zelfrijdende auto werken). Dan spreek je al over 2 gigantische bedrijven die goed zijn in lobbyen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_186378435
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mwah, Google is een van de grootste spelers, en Apple waarschijnlijk ook (zouden ook aan een zelfrijdende auto werken). Dan spreek je al over 2 gigantische bedrijven die goed zijn in lobbyen.
Google en Apple zijn nog niet op het niveau van Tesla en hebben ook geen behoefte aan een voorsprong van Tesla. Google en Apple hebben geen eigen autofabrieken en grote autofabrikanten lijken in hun strategie deze edge niet uit handen te willen geven. Zij zetten in op eigen zelfrijdende technologie, gebruiken NVidia technologie of combinaties hiervan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 23 april 2019 @ 13:05:20 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186378891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 12:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Google en Apple zijn nog niet op het niveau van Tesla en hebben ook geen behoefte aan een voorsprong van Tesla. Google en Apple hebben geen eigen autofabrieken en grote autofabrikanten lijken in hun strategie deze edge niet uit handen te willen geven. Zij zetten in op eigen zelfrijdende technologie, gebruiken NVidia technologie of combinaties hiervan.
maar, wat bedoel je dan met wat je hierboven zei? Als tesla ermee bezig is, en alle grote andere merken (volkswagen, BMW, japanse en koreaanse merken) hoezo zou het dan nog lang duren? Lijkt mij eerder dat het razendsnel gaat omdat de eerste een groot deel van de markt kan veroveren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_186379269
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

maar, wat bedoel je dan met wat je hierboven zei? Als tesla ermee bezig is, en alle grote andere merken (volkswagen, BMW, japanse en koreaanse merken) hoezo zou het dan nog lang duren? Lijkt mij eerder dat het razendsnel gaat omdat de eerste een groot deel van de markt kan veroveren.
Landen met een aanzienlijk belang in de autoindustrie zullen niet toleren dat al in 2020/2021 Teslas volledig autonoom mogen rijden al zouden ze dat kunnen. Vertragen totdat de autoindustrie zelf volledig autonome autos kan maken en aanbieden is cruciaal. Dat de US heffingen wil opleggen aan airbus na het 737 Max debacle is ook geen toeval. De US heeft veel te verliezen nu de A320 geen concurrentie meer heeft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 23 april 2019 @ 13:48:17 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186379399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Landen met een aanzienlijk belang in de autoindustrie zullen niet toleren dat al in 2020/2021 Teslas volledig autonoom mogen rijden al zouden ze dat kunnen. Vertragen totdat de autoindustrie zelf volledig autonome autos kan maken en aanbieden is cruciaal. Dat de US heffingen wil opleggen aan airbus na het 737 Max debacle is ook geen toeval. De US heeft veel te verliezen nu de A320 geen concurrentie meer heeft.
Ik weet het nog net zo niet. Tesla zou ook niet eens zo heel veel voorlopen op andere concurrenten. Volgens mij heeft alleen Elon Musk dat gezegd (wij van WC eend). En lijken ze vooral voor te lopen omdat ze veel laten zien. Andere bedrijven zijn even hard bezig met testen.

En als ze al voorlopen gaat dat echt om 2-3 jaar, niet meer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 23 april 2019 @ 15:42:19 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_186380818
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 11:28 schreef ATan het volgende:
Om relevant toe te voegen aan de discussie, hier een copypaste van mijn reaktie op de frontpage:
[..]

We kunnen als Nederland prima overstappen van gas op een mengsel op basis van ammoniak- en/of hydrazine gas, wat zeer schone verbranding en elektrolyse oplevert. Daarnaast is een schoon chemisch mengsel natuurkundig beter voor energiebehoud, bij stroomlevering over de kabel is er veel energieverlies. Dus een schoon chemisch mengsel is netto beter voor het milieu, klimaat en economisch de portomonnaie van iedereen. Dan kan je hetzelfde gasleidingnetwerk blijven gebruiken (alleen heb je nieuwe branderpitjes of injectoren nodig, maar dat heb je toch sowieso al nodig na een klein tijdje ter vervanging).

Maar ja dan kan er niet genoeg verdiend worden natuurlijk, het is financieel veel gunstiger voor energiebedrijven om mensen afhankelijk te maken van de windmolenparken met 'slimme boilers' en 'slimme meters', inclusief het energieverlies. Jij betaalt toch wel. Dus alle alternatieven doodnegeren zodat je de monopolie-oplossing erdoorheen gedrukt krijgt!

Zodra je dit soort zaken als overheid overlevert aan de markt, trek je als overheid en maatschappij altijd aan het laatste eind en wordt je de slaaf van het globalistisch netwerk van bhttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydrazineedrijven en/of landbedrijven, zoals de VS waar zelfs de centrale bank een private onderneming is.
Hydrazine in je huis... ben je wel helemaal goed?


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydrazine

Hydrazine is highly toxic and dangerously unstable unless handled in solution as e.g., hydrazine hydrate (NH
2NH
2 · xH
2O).
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_186381260
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:42 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hydrazine in je huis... ben je wel helemaal goed?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hydrazine

Hydrazine is highly toxic and dangerously unstable unless handled in solution as e.g., hydrazine hydrate (NH
2NH
2 · xH
2O).
Beschikbaarheid van grotere hoeveelheden hydrazine zijn i.v.m. terrorisme een nogo lijkt me. Hydrazinenitraat dat eenvoudig te maken is met ammoniumnitraat en hydrazine en is een buitengewoon krachtig explosief. Het is zelfs veel krachtiger dan bijv semtex/C4. Scherfwerking is tussen de 160% en 180% van die van TNT.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 23-04-2019 16:17:00 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 24 april 2019 @ 14:13:37 #236
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_186397316
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 16:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Beschikbaarheid van grotere hoeveelheden hydrazine zijn i.v.m. terrorisme een nogo lijkt me. Hydrazinenitraat dat eenvoudig te maken is met ammoniumnitraat en hydrazine en is een buitengewoon krachtig explosief. Het is zelfs veel krachtiger dan bijv semtex/C4. Scherfwerking is tussen de 160% en 180% van die van TNT.
Benzine is ook aardig explosief. Een thermobarische bom, de grootst denkbare niet-nucleaire bom, gebruikt benzine. Gaan we dan ook benzine verbieden voortaan?
Al het goede kan voor kwade doeleinden gebruikt worden.

Een hydrazinenitraatterrorrist zal vooral zichzelf opblazen want het is nogal instabiel, dus daar maak ik me geen zorgen over.

Hydrazine is puur vrij explosief, je kan een kwart hydrazine mengen met een helft methanol en een kwart water om het stabiel op te slaan. Dit werd notabene in de 2e wereldoorlog al op grote schaal gedaan.
pi_186737931
quote:
Aantal elektrische auto's op de weg sinds vorig jaar verdubbeld

Het aantal volledig elektrisch aangedreven auto's in Nederland is afgelopen jaar verdubbeld. Op 1 januari 2019 ging het om bijna 45.000 voertuigen, tweemaal zoveel als een jaar eerder.

Dat schrijft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gebaseerd op cijfers van wegverkeersdienst RDW.

Hiermee tonen volledig elektrische auto's een forse groeispurt. Begin 2014 waren er nog 4600 van deze auto's en vijf jaar later is dit dus bijna vertienvoudigd.
Ondanks de gestage toename is nog maar een klein deel van het wagenpark in Nederland volledig elektrisch.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_186738566
Ik kwam een leuke publicatie tegen over brandstofceltechnologie. Er is nu een oplossing om de levensduur van brandstofcellen te verbeteren en ze efficiënter te laten werken. Door de verbeterde levensduur hoeven ze nu minder overgedimensioneerd te worden (scheelt in de kosten en gewicht).
Het idee is dat je niet één brandstofcel gebruikt maar meerdere kleine die je naar behoefte uit- en aanschakelt. Je hoeft ze dan niet op deellast te gebruiken, wat minder efficiënt is. Ook heb je dan geen variabele belasting, wat slecht is voor de levensduur.
Bijvoorbeeld 3 brandstofcellen van 10, 20 en 40 kW. De brandstofcellen kunnen dan 10, 20, 30 (10+20), 40, 50 (10+40), 60 (20+40) of 70 (10+20+40) kW vermogen leveren. De variatie kun je bufferen in het accupakket (je hebt dan wel een aanzienlijk accupakket nodig, zoals in de plug-in hybride FCEV van Audi).
Die 70 kW is in dat voorbeeld het maximale vermogen met piek efficiency. Je kunt nog meer vermogen er uit halen (bijvoorbeeld op de autobahn), maar dan gaat je verbruik wel omhoog en bekort je de levensduur van de brandstofcel.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 10:09:18 #239
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186739624
In de eerste 24 uur heeft Volkswagen toch 10.000 orders ontvangen voor hun ID3.
Goed nieuws!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 10 mei 2019 @ 10:35:37 #240
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_186740031
Ja de leasemaatschappijen zullen er wel bovenop gesprongen zijn.

Ben benieuwd wat de echte prijs gaat worden. De kleine lettertjes bij de prijs maken me wat wantrouwig....
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:31:22 #241
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_186758520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 09:04 schreef Benger het volgende:
Ik kwam een leuke publicatie tegen over brandstofceltechnologie. Er is nu een oplossing om de levensduur van brandstofcellen te verbeteren en ze efficiënter te laten werken. Door de verbeterde levensduur hoeven ze nu minder overgedimensioneerd te worden (scheelt in de kosten en gewicht).
Het idee is dat je niet één brandstofcel gebruikt maar meerdere kleine die je naar behoefte uit- en aanschakelt. Je hoeft ze dan niet op deellast te gebruiken, wat minder efficiënt is. Ook heb je dan geen variabele belasting, wat slecht is voor de levensduur.
Bijvoorbeeld 3 brandstofcellen van 10, 20 en 40 kW. De brandstofcellen kunnen dan 10, 20, 30 (10+20), 40, 50 (10+40), 60 (20+40) of 70 (10+20+40) kW vermogen leveren. De variatie kun je bufferen in het accupakket (je hebt dan wel een aanzienlijk accupakket nodig, zoals in de plug-in hybride FCEV van Audi).
Die 70 kW is in dat voorbeeld het maximale vermogen met piek efficiency. Je kunt nog meer vermogen er uit halen (bijvoorbeeld op de autobahn), maar dan gaat je verbruik wel omhoog en bekort je de levensduur van de brandstofcel.
linkje?
pi_186758793
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:31 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

linkje?
Nederlands artikel op Waterstofmagazine
Artikel op website universiteit van Waterloo

[ Bericht 16% gewijzigd door Benger op 11-05-2019 09:10:54 ]
pi_186759081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:09 schreef nils7 het volgende:
In de eerste 24 uur heeft Volkswagen toch 10.000 orders ontvangen voor hun ID3.
Goed nieuws!
Het zijn geen orders en het is ook geen zekerheid. Als ik volgend jaar een id3 bestel maak ik net zoveel kans. Laat ze eerst maar met alle informatie komen, ook het interieur graag. Duurt allemaal veel te lang imo
pi_187701236
quote:
Tesla Model 3 best verkochte auto in juni, autoverkopen dalen

De Tesla Model 3 is de best verkochte auto in Nederland. Afgelopen maand werden er 2487 verkocht, oftewel 6 procent van alle verkochte auto's.

Dat blijkt uit cijfers van de Bovag en Rai Vereniging over de maand juni. In vergelijking met vorig jaar werden er minder auto's verkocht. In juni 2018 werden er bijvoorbeeld 46.746 nieuwe auto's verkocht, afgelopen juni waren dat 41.671 auto's.

Lage bijtelling
De goede prestatie van de Tesla Model 3 heeft vooral te maken met de prijs, weet Floris Liebrand van de Rai Vereniging. Tot 50.000 euro betaal je 4 procent bijtelling, alles daarboven kost 22 procent.

Populaire leasewagen
De standaarduitvoering van de Model 3 kost 47.800 euro en valt dus exact binnen die 50.000 euro. "De auto is vooral populair bij zakelijke leaserijders. Je hebt dan een mooie, relatief luxe auto voor een relatief laag bedrag per maand", zegt Liebrand.

De Model 3 is sinds maart te koop in Nederland. Sinds die tijd is hij 6.063 keer over de toonbank gegaan. Gemeten over het afgelopen half jaar zijn alleen de Volkswagen Polo (6.607 keer) en de Ford Focus (6.443) populairder.
Ben benieuwd of juni de enige maand zal zijn dat de model 3 de best verkochte wagen is, of dat nog enkele maanden zal volhouden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188340174

Veel lithiumbatterijen bevatten nogal wat Kobalt maar bijv. Tesla is erin geslaagd dat drastisch terug te dringen met de introductie van hun 2170 accucell. Of andere fabrikanten er even succesvol in zullen zijn valt te betwijfelen maar de markt lijkt er op vooruit te lopen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 8 augustus 2019 @ 13:17:27 #246
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188345428
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 00:18 schreef Digi2 het volgende:
[ afbeelding ]
Veel lithiumbatterijen bevatten nogal wat Kobalt maar bijv. Tesla is erin geslaagd dat drastisch terug te dringen met de introductie van hun 2170 accucell. Of andere fabrikanten er even succesvol in zullen zijn valt te betwijfelen maar de markt lijkt er op vooruit te lopen.
https://electrek.co/2019/(...)ls-beat-solid-state/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_188348775
quote:
Interessant artikel, maar ze hebben maar "80% capacity remaining after 90 charge–discharge cycles". Daar zijn ze al trots op. Dat zullen er nog 10x zo veel moeten worden en dan niet alleen in het lab, maar ook in een voertuig. We zullen zien of dit ooit wat wordt.
pi_188373356
quote:
'Elektrische auto kost binnenkort minder dan gewone auto'

Een elektrische auto kost op dit moment een flinke duit meer dan een auto met een verbrandingsmotor. Maar dat zal niet veel langer zo zijn. Het kantelpunt is nabij volgens Volkswagen.

Als u op dit moment geïnteresseerd bent om […] over te stappen naar stroom als drijvende kracht voor uw auto, dan moet u daar flink voor in de buidel tasten. […] Maar als we Volkswagen mogen geloven duurt dit niet lang meer.
[…]
"We geloven er heilig in dat het kantelpunt erg dichtbij is. En dat kantelpunt zal op prijsgelijkheid zijn." De VW-topman denkt dat dit grotendeels te danken is aan de $50 miljard die de autofabrikant in de ontwikkeling van elektrische auto's heeft gestoken. Daardoor zullen de EV's snel op grotere schaal geproduceerd kunnen worden. En dat zal de prijs omlaag drijven. De VW Group, bestaande uit 12 merken waaronder Audi, Bentley en Porsche, wil voor 2028 70 volledig elektrische auto's op de markt hebben. Hiervan zouden er tegen die tijd 22 miljoen op de weg moeten rijden.
Volkswagen heeft de trend al gedeeltelijk ingezet met de aankomende Volkswagen ID.3. Deze heeft prijzen onder de ¤40.000,-. Uiteindelijk komt er nog een basismodel met minder bereik bij. Deze gaat rond de ¤30.000,- kosten. Dat is vergelijkbaar aan de prijs van een gemiddelde Volkswagen Golf. Fischer denkt dan ook niet dat mensen echt overgehaald moeten worden om een BEV (Battery Electric Vehicle) te kopen.
"Ik denk niet dat we mensen hoeven te overtuigen. Er is al een fundamentele interesse en iedereen weet waar we naartoe gaan. En als je gaat rekenen, dan zijn de onderhoudskosten voor het bezitten van een volledig elektrisch voertuig ongeveer de helft," aldus Fischer.

Maar er zijn nog wat hordes die genomen moeten worden voordat de elektrische auto echt geaccepteerd wordt. Volkswagen heeft onderzoek onder potentiële kopers gedaan. Daaruit kwam bijvoorbeeld naar voren dat mensen het nog steeds niet vertrouwen om met een elektrische auto door water te rijden. Elektriciteit en water zijn namelijk geen vrienden van elkaar. Daarnaast is 'range-anxiety' niet meer aan de orde. Mensen maken zich nu eerder zorgen over het laden en waar dat allemaal wel en niet kan, oftewel 'charge-anxiety'.
https://www.autovisie.nl/(...)nder-dan-gewone-auto

Een paar kanttekeningen van mijn kant over prijspariteit
VW probeert auto's te maken met acceptabele prestaties tegen een zo laag mogelijke prijs. Misschien dat ze wel een heel eind komen, maar dan heb je dus een auto die niet heel snel kan laden, met niet heel veel bereik en ook niet heel snel optrekt. Bij Tesla hebben ze een andere strategie: gebruik de voordelen van elektrisch rijden door auto's te maken die ook snel kunnen optrekken (en ook veel energie kunnen regenereren bij het remmen en snel geladen kunnen worden). Ik denk dat er een beperkte markt is voor auto's met een lage laadsnelheid. Tegelijkertijd geldt dat ook voor de duurdere oplossingen van Tesla. Wel zullen beide visies naast elkaar in de markt bestaan.
Daarnaast is belangrijk dat de TCO van een elektrische auto laag is. Vooral doordat er efficiënter met energie wordt omgegaan. Het verhaal over onderhoudskosten hoor ik vaak, maar tegelijkertijd zijn de kosten voor banden vaak wel hoog: zware voertuigen met snelle acceleratie is geen goede combinatie. Niet iedereen heeft in de praktijk lage onderhoudskosten.
Door de lage TCO hoeft een elektrische auto niet per se hetzelfde te kosten in aanschaf als een benzineauto om concurrerend te zijn.
Een onzekerheid is de restwaarde als er meer occasions worden aangeboden. De technologie ontwikkeld zich snel, waardoor occasions snel verouderen. Ook loopt het bereik terug naarmate de accu ouder wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Benger op 10-08-2019 11:33:19 ]
  maandag 12 augustus 2019 @ 08:41:20 #249
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_188402530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 11:27 schreef Benger het volgende:

[..]

https://www.autovisie.nl/(...)nder-dan-gewone-auto

Een paar kanttekeningen van mijn kant over prijspariteit
VW probeert auto's te maken met acceptabele prestaties tegen een zo laag mogelijke prijs. Misschien dat ze wel een heel eind komen, maar dan heb je dus een auto die niet heel snel kan laden, met niet heel veel bereik en ook niet heel snel optrekt. Bij Tesla hebben ze een andere strategie: gebruik de voordelen van elektrisch rijden door auto's te maken die ook snel kunnen optrekken (en ook veel energie kunnen regenereren bij het remmen en snel geladen kunnen worden). Ik denk dat er een beperkte markt is voor auto's met een lage laadsnelheid. Tegelijkertijd geldt dat ook voor de duurdere oplossingen van Tesla. Wel zullen beide visies naast elkaar in de markt bestaan.
Daarnaast is belangrijk dat de TCO van een elektrische auto laag is. Vooral doordat er efficiënter met energie wordt omgegaan. Het verhaal over onderhoudskosten hoor ik vaak, maar tegelijkertijd zijn de kosten voor banden vaak wel hoog: zware voertuigen met snelle acceleratie is geen goede combinatie. Niet iedereen heeft in de praktijk lage onderhoudskosten.
Door de lage TCO hoeft een elektrische auto niet per se hetzelfde te kosten in aanschaf als een benzineauto om concurrerend te zijn.
Een onzekerheid is de restwaarde als er meer occasions worden aangeboden. De technologie ontwikkeld zich snel, waardoor occasions snel verouderen. Ook loopt het bereik terug naarmate de accu ouder wordt.
Het gaat om het gebruik en of het makkelijk is.
Voor een lage prijs maar een shit ervaring zal ook wel verkopen, initieel of voor mensen die gewoon weinig rijden.

Maar waar de consument het om gaat is de range (vanaf 400 km is dat al prima voor 80% van de gebruikers) en het snel laden.
Helaas zijn er maar weinig merken die dat op dit moment snappen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_188875116
quote:
Porsche Taycan
Porsche heeft het publiek flink warm gemaakt voor haar eerste elektrische auto. Nog voor de meeste details bekend waren gemaakt ontving Porsche al zo veel reserveringen voor de auto dat het eerste jaar alle productie slots al vergeven zijn. Wil je nu een Porsche Taycan hebben dan zal je minstens 1,5 jaar moeten wachten voordat hij in productie zal gaan. De Taycan Turbo is leverbaar met vanafprijs van ¤ 157.100. De snellere Porsche Taycan Turbo S is leverbaar vanaf ¤ 191.000.
Het zal nog ff duren voordat we ze op de weg tegenkomen, valt ook buiten het prijssegment van de meeste autorijders.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')