abonnement Unibet Coolblue
pi_177315176
Behalve dan dat de zus, die haar liefje ook nog niet zo lang schijnt te kennen, hem wel mee mag nemen.

Hoe lang zijn die twee bij elkaar dan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_177315191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:26 schreef Isabeau het volgende:
Gut, hij is nog maar pas je vriend. Als je nou zou samenwonen en hij is niet welkom, dan is dat wel vreemd. Ik vind dit niet zo vreemd, eerlijk gezegd. Ik zou ook niet willen dat iedereen maar scharrels mee zou nemen waarbij ik jaren later naar de foto's kijk en denk: wie was die persoon ook alweer?

Ben het eigenlijk helemaal met bovenstaande van Allures eens.
het punt is ook dat er dus gewoon blijkbaar discussie over mogelijk is. En dat sommige mensen de nichtjes snappen en sommige TS
Maar ipv dat TS het gewoon zo ziet (als een verschil in opvatting) gaat ie het lopen opblazen door niet te gaan en er van alles aan te koppelen en de tante weer op te zadelen met gedoe en misschien zelfs wel drama achteraf (als tante bij nichtjes verhaal gaat halen etc)

Bijt gewoon ff door en ga een uurtje daar thee drinken, voor je tante. Want om haar gaat het feest toch?
pi_177315206
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Behalve dan dat de zus, die haar liefje ook nog niet zo lang schijnt te kennen, hem wel mee mag nemen.

Hoe lang zijn die twee bij elkaar dan?
dat is zo nergens gezegd dat ze elkaar kort kennen
Alleen dat TS zijn partner als het zelfde ziet als de partner van zijn zus
pi_177315212
Het is gebleken dat TS niet het type is van wat rondscharrelen (lees eens zijn posts door) dus TS ziet zijn vriend als zijn partner en sommigen hier blijven het stug scharrel noemen. Voor serieuze types is een vriend mee naar huis nemen om aan je familie voor te stellen, een serieuze zaak. Dan zijn ze officieel samen.
pi_177315224
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:37 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
Hallo Allemaal,

Sinds enkele maanden heb ik eindelijk weer een nieuwe vriend en heb ik hem voorgesteld aan mijn familie. Hij is nu op 1 verjaardag geweest en binnenkort hebben we weer een nieuwe verjaardag. In deze uitnodiging stond dat ik mijn “partner” mocht meenemen.

Ik dacht zelf dat hij mijn partner was, maar denkt mijn familie anders over. Hij is namelijk niet welkom bij de 60e verjaardag van me tante. Ze willen zich graag aan de “gastenlijst” houden, en daarom is hij niet welkom.

Ik weet zelf niet echt wat ik nu moet doen. Ik vind het zelf een slap excuus om iemand te weigeren op een verjaardag. Ik heb zelf zo iets van ik ga niet, want hij is ook niet welkom, echter denken mijn ouders daar anders over.

Graag advies wat jullie zouden doen.
Vraag het je tante zelf. grote kans dat die geen probleem ziet. geregeld.(ik neem aan dat dit jullie gezin is die het antwoord geeft dat het niet kan)

[ Bericht 3% gewijzigd door rival op 20-02-2018 09:36:48 ]
pi_177315232
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:39 schreef Kiwitjuh95 het volgende:

[..]

Ik snap het wel dat het hun feest is en dus een gastenlijst maken wie je er wel en niet bij wil hebben.

Maar je dan wel een lijn trekken en niet bij de een wel toestaan en bij de ander niet. En ook niet in de uitnodiging zetten dat je, je partner mag meenemen en daarna terug “krabbelen”.

Ik zie MIJN vriend als ME partner. Dus in dat geval neem ik aan dat hij mee mag. Maar dan moet je naar mijn mening eerlijk zijn en als je A zegt ook B zeggen.

Als ze er bij hadden gezet “partners zijn niet welkom” dan was het gevoel dat hij niet welkom is er ook nooit geweest.
Ik vraag me dan af of het een algemene tekst was of een persoonlijke. En dat is niet eens zo eenvoudig tegenwoordig. Een gedrukte kaart is natuurlijk algemeen, dat lijkt mij logisch. Een mail met meerdere ontvangers is ook algemeen, ook dat lijkt me logisch. Een mail met één ontvanger kan persoonlijk zijn maar ook een kwestie van copy/paste en dan de naam aanpassen.. dat is dus en grijs gebied.

Wie nu wel of niet een 'partner' is, ligt aan de verzenders en niet aan de ontvangers. Het feit dat ze al een gastenlijst hebben toont aan dat zij zelf al bedacht hebben wie ze uitnodigen en dus wie zij als partner zien en wie niet. Jouw nieuwe liefde zien zij niet as partner, dat is duidelijk.

Dat hoeft niet aan jou te liggen (of je vriend) maar kan ook liggen aan de cultuur op hun werkvloer (op mijn verschillende werkvloeren telde alleen samenwonenden/getrouwden en soms langdurige en bewuste LAT-ters als partner) of ervaringen uit het verleden. Zo ken ik mijn broer nauwelijks anders dan met een nieuwe liefde aan zijn zijde bij de jaarlijkse familiebijeenkomst dus ik zou ook als ik een feest geef daar grenzen in hanteren. Weinig zin om weer veel aandacht te meten geven aan een snoetje dat ik daarna nooit meer zie.

Wat betreft de vriend van je zus... Zijn die al langer een stelletje? Wonen die samen? Zijn die bekender samen in de familie? Bij die organisatoren?

Het gelijk op homofobie gooien vind ik wel een zwaktebod hoor. Best irritant.
pi_177315244
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:31 schreef rival het volgende:

[..]

Vraag het je tante. grote kans dat die geen probleem ziet. geregeld.
Het is een verrassingsfeest, dus zij mag er niets van weten nog.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:33:03 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177315260
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:22 schreef Allures het volgende:

[..]

ik had dat ook met mijn bruiloft en heb de keus bij de mensen zelf gelaten. Duur grapje maar dat was voor mij het punt niet. Nooit van gebaald ook. Waar ik toch wel van baalde is dat je daar staat en dan tegen iemand aan kijkt die je niet of nauwelijks kent terwijl je je gelofte aflegt :') of dat er mensen op de foto's staan die ik nooit meer ga zien en waarvan ik toen de naam ook al nauwelijks wist

Dat je man vraagt bij het feliciteren 'wie was dat ook al weer?' 'Ja ik dacht de nieuwe vriend van S maar misschien haal ik hem nu door elkaar met de nieuwe vriend van T' :')

Volgende keer ga ik daarin toch lekker voor mezelf en dan staat er maar ergens een type als TS te stampvoeten met zijn 'partner' van een paar weken
^O^
Doet me denken aan de feestjes van een deel van mijn familie. Die waren nogal "typisch" op feestjes, erg uitbundig. Dat kan, omdat je "onder elkaar" bent, in een vertrouwde sfeer. Mensen die nieuw zijn binnen de familie kunnen dat gedrag veroordelen en/of zich eraan ergeren, of, en dat is erger: de familie voelt zich geremd en niet senang bij de aanwezigheid van vreemde ogen. En heeft dus geen feestvreugde.

De huwelijksplechtigheid zelf is in principe openbaar (dus daar zou je niets tegen mogen hebben), feest daarvoor of erna niet. En het gaat bij TS niet om een openbare gelegenheid.
pi_177315300
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af of het een algemene tekst was of een persoonlijke. En dat is niet eens zo eenvoudig tegenwoordig. Een gedrukte kaart is natuurlijk algemeen, dat lijkt mij logisch. Een mail met meerdere ontvangers is ook algemeen, ook dat lijkt me logisch. Een mail met één ontvanger kan persoonlijk zijn maar ook een kwestie van copy/paste en dan de naam aanpassen.. dat is dus en grijs gebied.

Wie nu wel of niet een 'partner' is, ligt aan de verzenders en niet aan de ontvangers. Het feit dat ze al een gastenlijst hebben toont aan dat zij zelf al bedacht hebben wie ze uitnodigen en dus wie zij als partner zien en wie niet. Jouw nieuwe liefde zien zij niet as partner, dat is duidelijk.

Dat hoeft niet aan jou te liggen (of je vriend) maar kan ook liggen aan de cultuur op hun werkvloer (op mijn verschillende werkvloeren telde alleen samenwonenden/getrouwden en soms langdurige en bewuste LAT-ters als partner) of ervaringen uit het verleden. Zo ken ik mijn broer nauwelijks anders dan met een nieuwe liefde aan zijn zijde bij de jaarlijkse familiebijeenkomst dus ik zou ook als ik een feest geef daar grenzen in hanteren. Weinig zin om weer veel aandacht te meten geven aan een snoetje dat ik daarna nooit meer zie.

Wat betreft de vriend van je zus... Zijn die al langer een stelletje? Wonen die samen? Zijn die bekender samen in de familie? Bij die organisatoren?

Het gelijk op homofobie gooien vind ik wel een zwaktebod hoor. Best irritant.
goede toevoeging over de uitnodiging
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:39:47 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177315377
Als je zo krampachtig wil zijn op wie wel en niet mogen komen heb je ook de verantwoordelijkheid dat daar geen onduidelijkheden en pijnlijke situaties over ontstaan.
***
pi_177315387
Ik kan mij niet voorstellen zo een moeilijke familie te hebben dat er niet gewoon eentje extra mee kan. O+
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:40:26 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177315391
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:04 schreef Monkeymind het volgende:

[..]

Dus mijn relatie van 10 jaar zou niet mogen komen, alleen omdat wij er niet voor kiezen om samen te wonen?
Nee, het is meer gevoelsmatig. Meer van dat als ik aan Monkeymind denk, dat ik dan gelijk aan je partner denk. Dat heeft tijd nodig. Hier gaat het om een prille relatie, hoe serieus het allemaal is weet je niet. Dan kan "samenwonen" een indicatie zijn.

Trouwens, wat heeft zo'n "partner" te zoeken bij een familiefeest waarbij vrijwel niemand hem nog zal kennen en hij ook bijna niemand zal kennen, hooguit van naam of gezicht? Hij zou dan alleen voor de vorm meegaan. Niemand heeft baat bij zijn aanwezigheid, behalve TS die zijn punt heeft gemaakt en zijn accessoire meeneemt.
pi_177315401
Ik denk dat TS zich niet moet aanstellen, geen drama/rel moet maken en gewoon moet gaan zonder zijn vriend.

Zeker als het een algemene uitnodiging was moet hij het niet persoonlijk zien. Pas als het persoonlijk is zou ik niet gaan. Dan is er bijvoorbeeld tegen je gezegd; die vriend van je die mag niet komen hoor.. die vinden wij zó irritant. Of; Wij zien een homostel niet als stel, dus je vriend moet maar thuis blijven.
pi_177315406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:32 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is een verrassingsfeest, dus zij mag er niets van weten nog.
ah. helaas.
pi_177315424
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:30 schreef Hexx. het volgende:
Het is gebleken dat TS niet het type is van wat rondscharrelen (lees eens zijn posts door) dus TS ziet zijn vriend als zijn partner en sommigen hier blijven het stug scharrel noemen. Voor serieuze types is een vriend mee naar huis nemen om aan je familie voor te stellen, een serieuze zaak. Dan zijn ze officieel samen.
Niet noodzakelijk, als je thuiswoont stel je ze vaak veel sneller voor bijvoorbeeld. Of de een wacht hier een half jaar mee en de andere doet het al met een halve week omdat het zo goed voelt. Dit verschilt erg per person.
pi_177315447
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:31 schreef rival het volgende:

[..]

Vraag het je tante zelf. grote kans dat die geen probleem ziet. geregeld.(ik neem aan dat dit jullie gezin is die het antwoord geeft dat het niet kan)
Het is een surprise party voor de tante, dus het aan haar vragen klinkt niet als een goed idee :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_177315498
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:40 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dat TS zich niet moet aanstellen, geen drama/rel moet maken en gewoon moet gaan zonder zijn vriend.

Zeker als het een algemene uitnodiging was moet hij het niet persoonlijk zien. Pas als het persoonlijk is zou ik niet gaan. Dan is er bijvoorbeeld tegen je gezegd; die vriend van je die mag niet komen hoor.. die vinden wij zó irritant. Of; Wij zien een homostel niet als stel, dus je vriend moet maar thuis blijven.
Hoe verklaar je dan dat de vriend van zijn zus wel mag komen terwijl ze ook nog niet zo lang samen zijn?
pi_177315500
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:30 schreef Allures het volgende:

[..]

dat is zo nergens gezegd dat ze elkaar kort kennen
Alleen dat TS zijn partner als het zelfde ziet als de partner van zijn zus
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 07:13 schreef Kiwitjuh95 het volgende:
Het gaat mij er niet om of mijn vriend wel of niet uitgesloten is. Maar meer om het feit dat ze hem eerst wel uitnodigen want je mag “partners meenemen” en daarna zeggen hij mag niet mee ivm de gastenlijst. Dat vind ik gewoon lullig. En me tante kent hem ook, het is geen scharrel want anders zou ik hem niet eens voorstellen aan me familie.

Daarnaast vind het gewoon oneerlijk dat ze niet een lijn trekken met geen aanhang. Als me zus wel der vriend mag meenemen, en die zijn ook nog niet zolang bij elkaar. 😅
Toch wel. Ik ben dus benieuwd hoe kort niet zo lang is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_177315501
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af of het een algemene tekst was of een persoonlijke. En dat is niet eens zo eenvoudig tegenwoordig. Een gedrukte kaart is natuurlijk algemeen, dat lijkt mij logisch. Een mail met meerdere ontvangers is ook algemeen, ook dat lijkt me logisch. Een mail met één ontvanger kan persoonlijk zijn maar ook een kwestie van copy/paste en dan de naam aanpassen.. dat is dus en grijs gebied.

Wie nu wel of niet een 'partner' is, ligt aan de verzenders en niet aan de ontvangers. Het feit dat ze al een gastenlijst hebben toont aan dat zij zelf al bedacht hebben wie ze uitnodigen en dus wie zij als partner zien en wie niet. Jouw nieuwe liefde zien zij niet as partner, dat is duidelijk.

Dat hoeft niet aan jou te liggen (of je vriend) maar kan ook liggen aan de cultuur op hun werkvloer (op mijn verschillende werkvloeren telde alleen samenwonenden/getrouwden en soms langdurige en bewuste LAT-ters als partner) of ervaringen uit het verleden. Zo ken ik mijn broer nauwelijks anders dan met een nieuwe liefde aan zijn zijde bij de jaarlijkse familiebijeenkomst dus ik zou ook als ik een feest geef daar grenzen in hanteren. Weinig zin om weer veel aandacht te meten geven aan een snoetje dat ik daarna nooit meer zie.

Wat betreft de vriend van je zus... Zijn die al langer een stelletje? Wonen die samen? Zijn die bekender samen in de familie? Bij die organisatoren?

Het gelijk op homofobie gooien vind ik wel een zwaktebod hoor. Best irritant.
Bij ons hebben ze volgensmij die grens getrokken bij alle officiele documenten: Geregistreerde partnerschappen, samenlevingscontracten en huwelijk. 5 jaar samenwonen maar nooit iets officieels getekend volgensmij niet. Wat erg vervelend kan zijn als dan de vader van je partner overlijd en je komt je vrije dag vragen...

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]


[..]

Toch wel. Ik ben dus benieuwd hoe kort niet zo lang is.
TS, over hoeveel tijd hebben we het hier? Hoe lang geleden is b.v. jouw vriend voorgesteld en die van haar?

Was bijvoorbeeld jouw vriend er ook al bij met kerst? En die van haar de kerst ervoor? :P
pi_177315543
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:42 schreef verbijstering het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, als je thuiswoont stel je ze vaak veel sneller voor bijvoorbeeld. Of de een wacht hier een half jaar mee en de andere doet het al met een halve week omdat het zo goed voelt. Dit verschilt erg per person.
En als we TS lezen weten we dat het voor hem wel serieus is.
pi_177315574
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
Als je zo krampachtig wil zijn op wie wel en niet mogen komen heb je ook de verantwoordelijkheid dat daar geen onduidelijkheden en pijnlijke situaties over ontstaan.
De vraag is wie er krampachtig is. Waarschijnlijk hebben die nichtjes totaal niet nagedacht over het feit dat de term 'partner' voor meer interpretaties vatbaar is.

Zeker wanneer je een algemene tekst maakt... hoe doe je dat dan? Zeker in familieverband?

Beste familieleden,

Op *** om *** willen wij een supriseparty geven ter ere van de 60ste verjaardag van ***.
Natuurlijk zijn jij en je ??????? welkom.

Blablablabla.


Wat vul je dan in bij de vraagtekens wanneer je alleen vaste, langdurige, langdurig bekende, relaties wilt uitnodigen? Moet je er dan echt een handleiding bij gaan stoppen over wat jij als 'partner' ziet? Ik kan me voorstellen dat je dat doet op een groot personeelsfeest, maar toch niet in een kleine besloten familiekring?

Zoals iemand ander al zei: Als het je allemaal geen ruk uitmaakt dan heb je het over een introducé en niet over een partner.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:48:42 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177315577
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:42 schreef verbijstering het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, als je thuiswoont stel je ze vaak veel sneller voor bijvoorbeeld. Of de een wacht hier een half jaar mee en de andere doet het al met een halve week omdat het zo goed voelt. Dit verschilt erg per person.
Ja, of je stelt je nieuwe vriend voor onder enige druk van feestjes. Zoals vlak voor kerst, dat ie met het kerstdiner mee kan doen. Terwijl als je hem na de kerst leert kennen, je misschien veel langer daarmee wacht.

Overigens "scharrel", hoe noem je het anders als "partner" en "relatie" als iets veel vasters worden gezien, en "date" als iets veel onzekerders?
Die woorden lijken juist de verwarring te zijn. TS denkt een partner te hebben, de rest van de wereld ziet hooguit een prille relatie, die zich nog moet bewijzen als echte relatie.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:50:47 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177315612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De vraag is wie er krampachtig is. Waarschijnlijk hebben die nichtjes totaal niet nagedacht over het feit dat de term 'partner' voor meer interpretaties vatbaar is.

Zeker wanneer je een algemene tekst maakt... hoe doe je dat dan? Zeker in familieverband?

Beste familieleden,

Op *** om *** willen wij een supriseparty geven ter ere van de 60ste verjaardag van ***.
Natuurlijk zijn jij en je ??????? welkom.

Blablablabla.


Wat vul je dan in bij de vraagtekens wanneer je alleen vaste, langdurige, langdurig bekende, relaties wilt uitnodigen? Moet je er dan echt een handleiding bij gaan stoppen over wat jij als 'partner' ziet? Ik kan me voorstellen dat je dat doet op een groot personeelsfeest, maar toch niet in een kleine besloten familiekring?

Zoals iemand ander al zei: Als het je allemaal geen ruk uitmaakt dan heb je het over een introducé en niet over een partner.
Ik zie dat toch echt anders. Als je van te voren echt zo serieus hebt nagedacht over wie er wel of niet mogen komen, dan zorg je ook dat je daadwerkelijk alleen die mensen uitnodigt die je wil uitnodigen. Dan stuur je dus een mailtje aan 'Beste X en Y, ' aan de mensen die je samen wil uitnodigen en 'Beste X' aan iemand die je alleen uit wil nodigen. Kleine moeite lijkt me voor een persoonlijk feestje als dit.
***
pi_177315614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:44 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat de vriend van zijn zus wel mag komen terwijl ze ook nog niet zo lang samen zijn?
Wat is 'niet zo lang'? Misschien een jaar? Wie weet woont die zelfs samen, of zijn al bezig met samenwoonplannen wat uitgebreid in de familie besproken is.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:52:07 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177315628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:44 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat de vriend van zijn zus wel mag komen terwijl ze ook nog niet zo lang samen zijn?
Misschien wonen ze wel samen? Zijn ze bezig met zwanger worden? Staan ze samen dichter bij de nichtjes die de uitnodigingen deden, gaan daar vaak samen op bezoek? Was de partner van zusje al bekend bij een deel van de familie via een andere weg (de buurjongen van oma of zo)?
Kan werkelijk vanalles zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')