abonnement Unibet Coolblue
pi_177308437
Ik heb vroeger, prive-lessen Arabisch gehad. Ik heb zoveel geleerd en heb dat vervolgens weer laten gaan en dan vergeet je het dus ook weer. Ik heb de boeken weer onder mijn bed vandaan gehaald en besloten om dagelijks weer een uur bezig gaan met het schrijven en lezen van Arabisch. Echt weer terug naar de basis, letterlijk kinderboeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn dingen die je vroeger hebt gedaan hebt en wel weer zou willen oppakken?
pi_177308460
drugs, door mijn carriere enigszins laten verwateren
pi_177308523
Paardrijden! En piano spelen :)
pi_177308566
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:15 schreef Slacentrifuge het volgende:
Paardrijden! En piano spelen :)
Leuk! Vooral piano spelen. Piano spelen kan je niet verleren, of toch wel?
pi_177308680
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Leuk! Vooral piano spelen. Piano spelen kan je niet verleren, of toch wel?
De snelheid gaat er wel uit. Maar ik denk ook dat je het sneller weer oppakt dan wanneer je voor het eerst begint.
pi_177308788
Ik zou wel weer eens willen acteren eigenlijk.
pi_177308820
Bierdrinken
Ik zwaai naar dieren.
pi_177308892
Jou
pi_177308906
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:22 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

De snelheid gaat er wel uit. Maar ik denk ook dat je het sneller weer oppakt dan wanneer je voor het eerst begint.
Ja! Doen joh! Piano spelen lijkt me echt vet.
pi_177308912
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik zou wel weer eens willen acteren eigenlijk.
Vertel, vroeger dus wel gedaan?
pi_177308962
Een sporttas vol goudstaven
pi_177309318
Voetbal, programmeren en psychedelica.
-nee-
pi_177309350
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:44 schreef Marsenal het volgende:
Voetbal, programmeren en psychedelica.
Wat weerhoudt je er nu van?
pi_177309422
Vissen! Onderhand 24 jaar geleden
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177309449
Modelvliegtuigjes in elkaar zetten en schilderen.
pi_177309525
Houtsnijden.
pi_177309563
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat weerhoudt je er nu van?
Vooral tijd, als het om voetbal gaat. Dan zie ik mijn gezin een stuk minder en daar ben ik nog niet aan toe denk ik.
Programmeren, drempelvrees. Vooral omdat de wereld van dingen waar ik nog nooit van gehoord heb, enorm aan het worden is. Ik had wel ontzettend aanleg, hobbymatig kon ik hele leuke dingen.
Psychedelica. Tja. Weet ik niet. Misschien word ik oud. Ik ken ook niet direct veel mensen die me daaraan kunnen helpen, vroeger was die poel groter. Ik ben wel echt altijd een LSD-liefhebber geweest. Maar ik maakte er vroeger tijd voor vrij, nu probeer ik het niet eens. En dat is gek, want ik zou fucking graag eens een dagje de lucht in willen gaan.

Leuk topic. Ik kan geen woord arabisch, ik vind ander schrift leren ook heel moeilijk.
-nee-
pi_177309606
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:48 schreef halfway het volgende:
Vissen! Onderhand 24 jaar geleden
Waarom ermee gestopt?
pi_177309617
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:48 schreef LurkJeRot het volgende:
Modelvliegtuigjes in elkaar zetten en schilderen.
Jeetje, heb je zoveel geduld? Knap.
pi_177309640
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:51 schreef Hamzoef het volgende:
Houtsnijden.
Kan je dat? In de oude binnensteden van Marokkaanse steden kom je altijd zoveel ambacht tegen. Ik ben zo jaloers op de mensen die het kunnen.
pi_177309677
Een (schone 🙄) baby
pi_177309690
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:51 schreef Hamzoef het volgende:
Houtsnijden.
dit
pi_177309694
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jeetje, heb je zoveel geduld? Knap.
Nee, niet meer:') En ik zou ook niet weten wat ik met die vliegtuigjes moest erna.
Maar vroeger wel gedaan, toen ik echt nog jong was.
pi_177309731
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Vooral tijd, als het om voetbal gaat. Dan zie ik mijn gezin een stuk minder en daar ben ik nog niet aan toe denk ik.
Programmeren, drempelvrees. Vooral omdat de wereld van dingen waar ik nog nooit van gehoord heb, enorm aan het worden is. Ik had wel ontzettend aanleg, hobbymatig kon ik hele leuke dingen.
Psychedelica. Tja. Weet ik niet. Misschien word ik oud. Ik ken ook niet direct veel mensen die me daaraan kunnen helpen, vroeger was die poel groter. Ik ben wel echt altijd een LSD-liefhebber geweest. Maar ik maakte er vroeger tijd voor vrij, nu probeer ik het niet eens. En dat is gek, want ik zou fucking graag eens een dagje de lucht in willen gaan.

Leuk topic. Ik kan geen woord arabisch, ik vind ander schrift leren ook heel moeilijk.
Oh, misschien het voetballen gewoon opbouwen met eens in de week? Dat is nog wel te doen, lijkt me? En dat programmeren gewoon doen hoor! Het is toch maar een hobby en er hangt weinig van af (voor nu dan), dus vrees is nodig!

Geen moeilijk schrift, maar het is een bepaald methode die je even onder de knie moet krijgen. Iedereen kan het. ;)
pi_177309761
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vertel, vroeger dus wel gedaan?
Als kind, ja. Toneel, musicals, en ook meerdere keren op de radio geweest. Absoluut fantastisch, ik betwijfel wel of ik het nog zou kunnen.
pi_177309794
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als kind, ja. Toneel, musicals, en ook meerdere keren op de radio geweest. Absoluut fantastisch, ik betwijfel wel of ik het nog zou kunnen.
Waarom zou je het niet meer kunnen? Het is toch een talent, dat heb je of heb je niet. Hooguit zal je het gewoon moeten verfijnen lijkt me?
  maandag 19 februari 2018 @ 22:02:40 #27
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_177309817
BMI hebben van 20, ik heb nu een BMI van 24,5 :')
En kom er niet meer toe om de 20 te bereiken.
Vroeger zat ik op voetbal en fietste ik elke dag 20 km.

Ik kon ook keihard rennen, ik was net zo dun als de tasjesdieven van nu.

[ Bericht 15% gewijzigd door PandaDrop op 19-02-2018 22:07:43 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_177309831
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kan je dat? In de oude binnensteden van Marokkaanse steden kom je altijd zoveel ambacht tegen. Ik ben zo jaloers op de mensen die het kunnen.
Ik ben ooit begonnen met een beginnerscursus, en dat was al erg lastig. Maar ik vond het wel heel leuk, geeft echt een kick om zelf iets te maken,

Als ik ooit de tijd vind, en ik zou er goed in zijn, lijkt het met leuk een keer een rehal te maken.
  maandag 19 februari 2018 @ 22:06:12 #29
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_177309900
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kan je dat? In de oude binnensteden van Marokkaanse steden kom je altijd zoveel ambacht tegen. Ik ben zo jaloers op de mensen die het kunnen.
Heb in Agadir traditionele leerlooierijen gezien, kinderen die rondzwemmen in enorme vaten met pis, m’n ogen lopen inderdaad vol als ik terugdenk aan die prachtige ambachtelijke werkwijze.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_177309928
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:06 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Heb in Agadir traditionele leerlooierijen gezien, kinderen die rondzwemmen in enorme vaten met pis, m’n ogen lopen inderdaad vol als ik terugdenk aan die prachtige ambachtelijke werkwijze.
Agadir heeft geen leerlooierij. 8)7 _O-
pi_177310029
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:03 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben ooit begonnen met een beginnerscursus, en dat was al erg lastig. Maar ik vond het wel heel leuk, geeft echt een kick om zelf iets te maken,

Als ik ooit de tijd vind, en ik zou er goed in zijn, lijkt het met leuk een keer een rehal te maken.
Lijkt me ook heel lastig, maar wel tof als je het kunt. Zat in deze hotels paar keer en kijk mijn ogen dan altijd uit. Vooral met de wetenschap dat dit gewoon gemaakt is door mensen. Benijd de mensen die dit kunnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177310045
De draad
pi_177310052
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom zou je het niet meer kunnen? Het is toch een talent, dat heb je of heb je niet. Hooguit zal je het gewoon moeten verfijnen lijkt me?
Tweeledig, eigenlijk. Ten eerste stond ik er toen heel onbevangen in, ik dacht niet aan alles wat eventueel fout zou kunnen gaan of dat er honderden mensen zaten te kijken. Tegenwoordig maak ik me veel meer druk om van alles en nog wat, dan kun je uiteraard niet volledig opgaan in je optreden. Ten tweede krijg je als kind natuurlijk om andere redenen een rol (schattigheid oid) dan als volwassene.
pi_177310959
Soms mis ik het voetballen wel, maar dan kom je in zo'n team wat elke week dik verliest en het niet serieus neemt :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177311099
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb vroeger, prive-lessen Arabisch gehad. Ik heb zoveel geleerd en heb dat vervolgens weer laten gaan en dan vergeet je het dus ook weer. Ik heb de boeken weer onder mijn bed vandaan gehaald en besloten om dagelijks weer een uur bezig gaan met het schrijven en lezen van Arabisch. Echt weer terug naar de basis, letterlijk kinderboeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat zijn dingen die je vroeger hebt gedaan hebt en wel weer zou willen oppakken?
Wel leuk dat je het arabisch oppakt
Wat ook helpt is muziek. Pik je sneller taal op
Op schrift zou ik pas later doen

Heel lang geleden heb ik een beetje hebreeuws meegekregen maar is door prive omstandigheden (auto ongeluk) nooit van gekomen om die taal te beheersen. Het nederlands is al slecht
Nu kan ik door geheugenstoornis weinig onthouden laat staan nieuwe woorden

Maarja ik zou wel graag hebreeuws kunnen stiekem. En daarna arabisch. Maar gaat niet gebeuren hoe graag ik zou willen

Behatslacha :)
  maandag 19 februari 2018 @ 22:58:15 #36
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_177311115
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Agadir heeft geen leerlooierij. 8)7 _O-
Haha :D Oh....

Naja daar was het hotel. Was 10 ofzo, dus weet niet heel goed meer waar we allemaal geweest zijn. Marrakech dan?

Zie het nog voor me, tientallen van die enorme ronde bakken, kinderen die kopje onder gingen in de pis. Vond het zo sneu...ze hadden er nog lol in ook.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_177311236
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:52 schreef Aiciu het volgende:
Soms mis ik het voetballen wel, maar dan kom je in zo'n team wat elke week dik verliest en het niet serieus neemt :')
Hahaha, vervelend idd.
pi_177311244
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tweeledig, eigenlijk. Ten eerste stond ik er toen heel onbevangen in, ik dacht niet aan alles wat eventueel fout zou kunnen gaan of dat er honderden mensen zaten te kijken. Tegenwoordig maak ik me veel meer druk om van alles en nog wat, dan kun je uiteraard niet volledig opgaan in je optreden. Ten tweede krijg je als kind natuurlijk om andere redenen een rol (schattigheid oid) dan als volwassene.
Hmmm, een zekere angst die je ervan weerhoudt dus?
pi_177311332
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:57 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Wel leuk dat je het arabisch oppakt
Wat ook helpt is muziek. Pik je sneller taal op
Op schrift zou ik pas later doen

Heel lang geleden heb ik een beetje hebreeuws meegekregen maar is door prive omstandigheden (auto ongeluk) nooit van gekomen om die taal te beheersen. Het nederlands is al slecht
Nu kan ik door geheugenstoornis weinig onthouden laat staan nieuwe woorden

Maarja ik zou wel graag hebreeuws kunnen stiekem. En daarna arabisch. Maar gaat niet gebeuren hoe graag ik zou willen

Behatslacha :)
Ja, muziek helpt als het gaat om het spreken inderdaad. Het spreken doe ik gelukkig wel heel goed, nu nog het lezen en schrijven: alleen heb je daar toch echt de boeken voor nodig.

Hebreeuws vind ik een hele mooie taal. Kan je het nog een beetje of helemaal niet meer? Wat naar van je stoornis zeg, maar kan je dan echt helemaal niet meer onthouden of kost het bij jou gewoon wat meer tijd en moeite? In dat geval zou ik zeggen: waar een wil is, is een weg.

Todah. O+
pi_177325757
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:58 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Haha :D Oh....

Naja daar was het hotel. Was 10 ofzo, dus weet niet heel goed meer waar we allemaal geweest zijn. Marrakech dan?

Zie het nog voor me, tientallen van die enorme ronde bakken, kinderen die kopje onder gingen in de pis. Vond het zo sneu...ze hadden er nog lol in ook.
Alleen Fes heeft dat. Een kleine leerlooierij heeft de stad Taroudant, soort van slap aftreksel. Het is fascinerend om dat soort ambacht te zien, maar smerig ruikt het inderdaad wel.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 23:31:09 #41
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_177334872
Flatland bmx. Maar dat probeer ik al 5 jaar weer op te pakken. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_177335595
Ik probeer momenteel mijn nicotine en alcoholverslaving weer op te pakken, was bijna vergeten hoe verschrikkelijk lekker die sigaret eigenijk is.
pi_177336104
Mijn jeugd :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_177463416
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, muziek helpt als het gaat om het spreken inderdaad. Het spreken doe ik gelukkig wel heel goed, nu nog het lezen en schrijven: alleen heb je daar toch echt de boeken voor nodig.

Hebreeuws vind ik een hele mooie taal. Kan je het nog een beetje of helemaal niet meer? Wat naar van je stoornis zeg, maar kan je dan echt helemaal niet meer onthouden of kost het bij jou gewoon wat meer tijd en moeite? In dat geval zou ik zeggen: waar een wil is, is een weg.

Todah. O+
Oh je kan prima spreken en verstaan :D

Kun je lezen en schrijven niet leren van je ouders??

Nee kan niet hebreeuws. Ik versta woorden maar dat is zo basis

Helaas is er blijvend schade aan mijn hersenen. Ik heb na mijn ongeluk ook gewoond tussen mensen met down syndroom. Nu woon ik thuis bij mijn ouders (ik ben ouder dam 30 jaar)

Nieuwe dingen leren kost zoveel moeite. Een nieuwe vreemde taal helemaal. Kan een wil zijn maar niet altijd een weg ;)

Leven met nah is moeilijk maar ik mag blij zijn dat ik nog leef. Dat is het belangrijkste
  maandag 26 februari 2018 @ 16:24:55 #45
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177463466
Pak zo maar eens de bong op. :7.
And so is the past
pi_177463515
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:22 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Oh je kan prima spreken en verstaan :D

Kun je lezen en schrijven niet leren van je ouders??

Nee kan niet hebreeuws. Ik versta woorden maar dat is zo basis

Helaas is er blijvend schade aan mijn hersenen. Ik heb na mijn ongeluk ook gewoond tussen mensen met down syndroom. Nu woon ik thuis bij mijn ouders (ik ben ouder dam 30 jaar)

Nieuwe dingen leren kost zoveel moeite. Een nieuwe vreemde taal helemaal. Kan een wil zijn maar niet altijd een weg ;)

Leven met nah is moeilijk maar ik mag blij zijn dat ik nog leef. Dat is het belangrijkste
Nee, hebben mijn ouders geen geduld voor. Ik heb in Marokko destijds privé lessen gehad en dat heeft echt geholpen. Ik kan het dus lezen en schrijven, maar nog niet echt vloeiend. Zit beetje op groep 5 niveau.

Jammer, maar het is niet anders. En inderdaad, he leeft gelukkig nog en dat is al een zegeningen. Belemmert de schade je erg in je dagelijks leven? Of valt er mee te 'leven.'
pi_177463523
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 02:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Mijn jeugd :)
Welke periode precies? En waarom?
pi_177464806
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, hebben mijn ouders geen geduld voor. Ik heb in Marokko destijds privé lessen gehad en dat heeft echt geholpen. Ik kan het dus lezen en schrijven, maar nog niet echt vloeiend. Zit beetje op groep 5 niveau.
Maar ben je wel tweetalig opgegroeid?

quote:
Jammer, maar het is niet anders. En inderdaad, he leeft gelukkig nog en dat is al een zegeningen. Belemmert de schade je erg in je dagelijks leven? Of valt er mee te 'leven.'
Belemmert wel erg ja helaas (vroeger nog meer)

Ik heb slaapproblemen. Angsten. Epilepsie. Taalproblemen. Eetproblemen. Geheugenproblemen enzo.

Maar komt goed. Succes (behatslacha) met leren.
pi_177466082
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom ermee gestopt?
Kinderen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177480123
Sporten
  dinsdag 27 februari 2018 @ 12:28:29 #51
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_177480141
Verhalen uit mijn grote duim zuigen _O-
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 maart 2018 @ 10:56:30 #52
476149 Raybar180
Vroeger postbode, nu moneyman
pi_177545793
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:28 schreef matspontius het volgende:
Verhalen uit mijn grote duim zuigen _O-
Niemand lacht.
We gaan 180 linkerbaan, triple zo hard als toegestaan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')