abonnement Unibet Coolblue
pi_177304476
Hallo allemaal!
Ik heb de mogelijkheid om begin april met al mijn collega's mee te gaan naar Israël. Ik heb mij nooit echt verdiept in dit land omdat het me totaal niet trok, maar na iets meer research lijkt het me toch zeker een hele interessante ervaring. Nu vraag ik mij echter af of het wel veilig is om naar Israël te reizen momenteel? Zijn er mensen die onlangs nog zijn geweest en er misschien wat over willen vertellen? Ervaringen? Ik zou graag mee gaan maar het lijkt me toch ook weer vrij eng, dus ik ben erg aan het twijfelen..
Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties!
  maandag 19 februari 2018 @ 18:19:03 #2
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177304513
Aangezien de meeste mensen Joods zijn zou ik het wel aandurven.

Moslimland is voor mij meteen een no-go.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 18:21:36 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177304545
Volgens mij is het de laatste tijd juist wat rustiger. Zie ook TRV / Israël...
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 18:26:24 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177304621
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:19 schreef denattedweil het volgende:
Aangezien de meeste mensen Joods zijn zou ik het wel aandurven.

Moslimland is voor mij meteen een no-go.
Ik zou eerder naar vele moslimlanden gaan dan naar Israël, maar als je daar een discussie over wil voeren, open je maar een topic. Daar is dit topic niet voor bedoeld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177304662
Ligt er aan waar je heen gaat. Als je bijvoorbeeld alleen naar Tel Aviv gaat, is er weinig aan de hand.
  maandag 19 februari 2018 @ 18:29:42 #6
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177304681
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:26 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik zou eerder naar vele moslimlanden gaan dan naar Israël, maar als je daar een discussie over wil voeren, open je maar een topic. Daar is dit topic niet voor bedoeld.
Prima, lekker doen dan. Ik ben 3 keer in een moslimland geweest en 3 keer wordt ik als een stuk stront behandeld op het vliegveld.

Verder zoek ik geen discussie hierover want mijn keuze is al gemaakt. TS vroeg tenslotte ervaringen.
pi_177304940
zolang je niet in de weg gaat staan van bulldozers of deel gaat uitmaken van een hulpvloot naar Gaza, waarom niet?
pi_177305468
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:28 schreef LurkJeRot het volgende:
Ligt er aan waar je heen gaat. Als je bijvoorbeeld alleen naar Tel Aviv gaat, is er weinig aan de hand.
Dit.
Eilat ook prima.
Jeruzalem kan ook wel maar gewoon een beetje opletten hoe de huidige situatie is.
Haifa kan ook gewoon.

Blijf weg bij Gaza (joh, echt?), de grenzen met Libanon & Syrië (joh, really?) en je zit wss. prima


Wil er zelf ook heen dit jaar

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2018 19:04:46 ]
pi_177305513
Een vlucht naar Israël is gewoon veilig. En je hoeft niet zorgen maken over andere moslimlanden. aangezien je in Israël een speciale apart stempel voor krijgt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177307868
Gewoon een beetje opletten en niet naar de oranje en rode delen gaan.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/israel
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177308030
Niks aan de hand hoor.
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:07:31 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177330065
Waar je vooral mee te maken krijgt zijn extra veiligheidsmaatregelen bij bijvoorbeeld binnenkomst op een luchthaven, treinstations, busstations of bepaalde (toeristische) attracties en bij shopping malls.

Afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt krijg je bij aankomst en vertrek wat ondervragingen en bladert men wat door je paspoort. (Afhankelijk van je reisverleden wordt dat een eenvoudig of wat dieper gesprek).

Israel is niet onveiliger dan Turkije, wel zie je veel (jonge) Israëliërs al dan niet in legerkleding met een machinegeweer rondlopen (maar dan zonder het magazijn erin) omdat men direct oproepbaar moet zijn.
Daarnaast hebben veel mensen een vuurwapen zodat bij incidenten eigenlijk de aanslagpleger vrij snel (dodelijk) kan worden uitgeschakeld.

Ik voel mij daar niet onveilig, al heb ik dat sowieso niet snel. Er zijn plekken in Oost Europa waar ik mij bij nader inzien toch wat mijn bedenkingen heb over de veiligheid. Of erger in Brazilië, dat ik daar niet ben overvallen kan ik nog steeds niet bevatten, natuurlijk dat is ander gevaar maar niet minder gevaarlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')