FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Welk (merk/type) bedrijfsbusje kopen?
Atmozmaandag 19 februari 2018 @ 11:15
Voor mijn nieuwe bedrijfje ben ik opzoek naar een (2e hands) bedrijfsbus.

De merken/types die ik voorbij zie komen zijn onder andere:

- VW Transporter
- Mercedes Vito
- Opel Vivaro
- Renault Traffic

Ik zoek dus een busje in dit soort "maat". Zonder dubbele cabine, want ik wil grote platen hout kunnen vervoeren.

Het liefst wil ik een zwarte bus, maar ik snap dat de keuze dan al (heel) wat kleiner wordt... (maargoed, in eerste instantie toch maar proberen!)

Maar waar het vooral om gaat: welk merk is nu aan te raden? Ik hoor over Mercedes bijvoorbeeld verhalen dat het énorme roestbakken zijn. En bij een garage hier in de buurt raden ze Opel en Renault weer sterk af. Tja, zo zal over alle merken wel iets te vinden/zeggen zijn...

Hoe denken jullie daarover?

Thanks voor de input alvast _O_
dimmakmaandag 19 februari 2018 @ 11:50
De Vivaro en Traffic zijn heel ruim. Maar staan wat vaker bij de garage (meestal met kleine dingetjes). De Transporter en en Vito zijn fijne wagen en toch wat compacter. Persoonlijk van al deze bussen zou ik voor een Transporter gaan.

En dan praat ik als ervaringsdeskundige. Heb voor de rest niet heel veel verstand van motoren en dergelijke.
Atmozmaandag 19 februari 2018 @ 12:35
Thanks voor je reactie ^O^

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?

Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet :P

Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
eXplorer1maandag 19 februari 2018 @ 13:57
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor je reactie ^O^

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?

Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet :P

Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
Dan ga je maar even wat verder rijden voor je nieuwe bus, het is een beste investering voor een heel wat aantal jaren, dan is 100 of meer km rijden voor je aankoop peanuts, dunkt mij.

Wat advies betreft, ik "hoor" 9 vd 10 keer dat Mercedes inderdaad kansloze carrosserieën hebben maar dat de motoren meer dan goed zijn.

Transporters hoor ik werkelijk niemand over klagen.

Rest van het lijstje kan ik helaas niks over vertellen.
Sounddragonmaandag 19 februari 2018 @ 14:25
Van het lijstje blijft wmb alleen de keuze MB/VW over.. Probleem is vaak dat er met busjes niet heel zuinig wordt omgesprongen, dus een roestplekkie laten ze vaak lekker doorroesten, en dan is het hek van de dam..

Ik zou voor waardevast gaan, en de VW pakken, ook al ben ik MB fan.

Ook naar een sprinter gekeken trouwens? Een Vito is voor mijn idee nét iets kleiner als een T5/6. cabinetechnisch ook..
Zolderkamermaandag 19 februari 2018 @ 14:31
Toyota hiace/Mitsubishi/Mazda

Hogere waardevastheid krijg je niet (export/wereldmarkt ook na 20 jaar).. betere techniek ook niet..

Comfort is kut, model zit er niet in.. maar daar is het een busje voor..

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 19-02-2018 14:36:42 ]
blomkemaandag 19 februari 2018 @ 14:47
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:31 schreef Zolderkamer het volgende:
Toyota hiace/Mitsubishi/Mazda

Welke Mitsubishi/Mazda ? Ik dacht overigens dat die MB's in licentie in een Franse Renault fabriek werden gebouwd
Zolderkamermaandag 19 februari 2018 @ 14:48
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Welke Mitsubishi/Mazda ? Ik dacht overigens dat die MB's in licentie in een Franse Renault fabriek werden gebouwd
Type maakt niet zo heel veel uit.. meubelbakken zijn minder gewild.. de rest is goede handel..
(let maar eens op prijzen al dan niet icm bouwjaar)
blomkemaandag 19 februari 2018 @ 14:48
quote:
5s.gif [b]Op maandag 19 februari 2018 11:15

Het liefst wil ik een zwarte bus, maar ik snap dat de keuze dan al (heel) wat kleiner wordt... (maargoed, in eerste instantie toch maar proberen!)

Waarom zwart? Overigens goed dat je de Peugeot er niet bij hebt staan.
blomkemaandag 19 februari 2018 @ 14:49
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:48 schreef Zolderkamer het volgende:
Type maakt niet zo heel veel uit..
De Mazda 323 zal ie toch niet prefereren
Zolderkamermaandag 19 februari 2018 @ 14:51
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:49 schreef blomke het volgende:

[..]

De Mazda 323 zal ie toch niet prefereren
Is dat een busje dan?
blomkemaandag 19 februari 2018 @ 14:52
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:51 schreef Zolderkamer het volgende:
Is dat een busje dan?
Nee vandaar mijn vraag naar het type.
Zolderkamermaandag 19 februari 2018 @ 14:52
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Nee vandaar mijn vraag naar het type.
|:(

Daar heb ik al antwoord op gegeven he?
blomkemaandag 19 februari 2018 @ 14:56
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:52 schreef Zolderkamer het volgende:

|:(

Daar heb ik al antwoord op gegeven he?
Ik zal 't wel over het hoofd hebben gezien.
Zolderkamermaandag 19 februari 2018 @ 14:57
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik zal 't wel over het hoofd hebben gezien.
#8 En dan niet over fietsen beginnen..
paddestoelensoepmaandag 19 februari 2018 @ 15:07
Je moet niet blind op merk staren. Al te vaak worden dit soort busjes afgeragd. De staat van een concreet exemplaar is belangrijker dan de algemene borrelpraat. Hoogstens zijn er bepaalde motoren (en versnellingsbakken) die je moet vermijden.
blomkemaandag 19 februari 2018 @ 15:14
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 15:07 schreef paddestoelensoep het volgende:
Hoogstens zijn er bepaalde motoren (en versnellingsbakken) die je moet vermijden.
En garage's ook
LoveAtFirstDrivemaandag 19 februari 2018 @ 15:43
wat is je budget? Of over welke bouwjaren hebben we het?
Als het wat oudere zijn zou ik een VW T5 met 5-cilinder en handbak nemen. Vito’s uit dat tijdperk kunnen inderdaad roesten. Maar de motoren zijn wel goed. Als je een facelift neemt en goed checkt of er geen roest of rare reparaties zijn kun je wel een tijd voort. Op het werk zijn er meerdere MB’s (Sprinter dan) over de 500.000km gereden.
De huidige generatie Renaults schijnen goed te zijn. Hoor er goede verhalen over qua betrouwbaarheid. En op het werk hebben we nog een Citroën Jumpy, nieuwste type die in 16 maanden 300.000km op de teller had. Volgens mij ook aardig betrouwbaar.
Atmozmaandag 19 februari 2018 @ 16:38
Wow, thanks voor de vele reacties _O_

Ik ben inderdaad het budget vergeten erbij te vermelden.
Dat is ergens tussen de 10 en 15k. Pas als het daar écht niet mee te fixen valt wil ik daar overheen gaan. Ik hoop een busje te vinden vanaf 2014 ofzo. En dan met < 100.000 KM's erop.

Dat wordt voor een VW Transporter al vrij lastig denk ik zo O-)

quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:48 schreef blomke het volgende:

Waarom zwart?
Omdat ik dat mooi vind en omdat dat beter bij het bedrijfslogo (wat erop komt) past :)
Zolderkamermaandag 19 februari 2018 @ 16:53
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:38 schreef Atmoz het volgende:
tussen de 10 en 15k
Met een Ford Transit Custom ben je trouwens wel helemaal bij..
(zijn van binnen de mooiste busjes tot nu toe, en rijden subliem)
en zijn er een heleboel in zwart, een japanner in het zwart is een zoektocht..
pvdplanetmaandag 19 februari 2018 @ 17:08
Oude Hiace is robuust maar verwacht geen luxe. En probeer er eentje te vinden voordat een Afrikaan ermee aan de haal gaat.
derLudolfmaandag 19 februari 2018 @ 20:10
Waarom geen bus van 15 jaar of ouder? Kun je d'r voor een poep en een scheet privé mee rijden omdat je bijtelling over de dagwaarde betaald
Fermaandag 19 februari 2018 @ 20:19
Die oudere Traffics/Vivaro’s waren best slap. Kapotte versnellingsbak/motor komt iets vaker voor en ze zijn ook vrij soepel en zacht, als er dan wat lomper mee omgegaan wordt, gaat het sneller stuk.

Vito is wel degelijk, alhoewel ik persoonlijk die voetparkeerrem icm een handbak wel kut vind, je moet de bak eerst in vrij zetten, voordat de parkeerrem erop kan. Roestgevoeligheid valt enorm mee, als de carosserie netjes is. Maar als ze bijvoorbeeld van binnuit butsen hebben gemaakt, door omvallende/schuivende lading, zie je wel snel roest op die plekken.

Je vergeet trouwens de Ford Transit en Jumpy/Expert/Proace in je lijstje.
Miniemmaandag 19 februari 2018 @ 20:51
Toyota ProAce?
Meike26maandag 19 februari 2018 @ 21:04
Zover ik het topic van Atmoz gevolgd heb, gaat het om een bedrijf in thuisbioscopen bouwen bij de klanten.

Sorry, maar een 15 jaar oude bestelbus vind ik dan niet geloofwaardig voor een bedrijf die zo'n niche leverd.
Zelf rijd ik met een Renault Traffic van het werk. Een Euro 6 apparaat dus met AdBlue tankje erbij. Ik vind het niets en ik zou echt adviseren voor een iets oudere bestelbus zonder AdBlue(euro6) te gaan.

Zelf zou ik inderdaad als eerst zoeken op de Transit Connect, mooie moderne uitstraling en fijne comfortabele auto's om te rijden. Daarna de Jumpy en de Transporter.

En omdat Atmoz uit Limburg komt, zou ik eigenlijk ook in Duitsland zoeken, auto's rijden daar over het algemeen langere (snelweg) afstanden en zie ik de Duitse automobilist als de betere t.o.v. de gehaaste Nederlander.
Fermaandag 19 februari 2018 @ 22:30
In DE regelmatig ingehaald door een Crafter/Master/Ducato op 140-150, dan draaien ze bijna max toeren, zie ik hier weinig nadoen. 115 met een kuub zand erachter dan weer wel.
Zolderkamerdinsdag 20 februari 2018 @ 02:40
Pa rijd overigens een Jumper van 2008 zonder enige problemen.. (keertje nieuwe draagarmrubbertjes en een keertje een stuurkogeltje ofzo.. maar dat is gewoon slijtage)
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:04 schreef Meike26 het volgende:
in Duitsland zoeken, auto's rijden daar over het algemeen langere (snelweg) afstanden en zie ik de Duitse automobilist als de betere t.o.v. de gehaaste Nederlander.
Dat kun je wel zo zien.. maar er zijn ook een heleboel bergen in Duitsland.. dus dat streept elkaar mooi weg...

Er is wel een veel grotere keuze.. dus je kan heel gericht zoeken..
dimmakdinsdag 20 februari 2018 @ 08:05
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:35 schreef Atmoz het volgende:
Thanks voor je reactie ^O^

Zou het ook nog zo kunnen zijn dat de "vroegere" types van bepaalde merken deze kuren hadden? Dus dat een model van pakweg na 2014 al bijvoorbeeld (veel) beter is?

Het "probleem" met die Transporter namelijk is dat ze niet zo vaak in zwart worden aangeboden. Zeker hier in de buurt (Zuid Limburg) niet :P

Dus ik wil eigenlijk een lijstje met merken/types maken waaruit ik straks de keuze heb zodat de kans van slagen groter wordt. Stel ik neem en busje van na 2014, en met weinig (< 100.000) KM's, zouden dan niet meer merken in aanmerking komen?
Bij mijn huidige bedrijf bestaat het hele wagenpark uit Renaults. Dit om de ruimte en omdat de lease kosten goedkoper zijn dan een Mercedes Sprinter. Als het nou niet in de kosten zou zitten, waren we allang overgestapt naar Mercedes. Maar de garage is onze beste vriend met die Renaults. Geen grote problemen hoor, maar vaak van die kleine dingetjes.

Bij eerdere werkgevers hadden ze Vito's en mijn vader rijdt voor zijn bedrijf in een Transporter. Van dit alles zou ik zeker kiezen voor een Transporter. :)
Bzzzztdinsdag 20 februari 2018 @ 08:10
Ik rij voor mijn werk een transporter ong 50k km per jaar. En ik haal met aanhanger een verbruik van 1 op 10.

Verder nooit echt problemen erbij afgezien van normaal onderhoud.
Atmozdinsdag 20 februari 2018 @ 19:41
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
Zolderkamerdinsdag 20 februari 2018 @ 20:19
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
Bekijk ook gewoon wat willekeurige andere modellen.. gewoon om even een indruk te krijgen, dus niet naar kleur of km's kijken maar gewoon even proefzitten..
Zit veel verschil in bussen onderling.. (en een transporter is best klein eerlijk gezegd)
Ferdinsdag 20 februari 2018 @ 20:30
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak.
Zolderkamerdinsdag 20 februari 2018 @ 20:54
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:30 schreef Fer het volgende:
Als zo’n kleine bus voldoende is, waarom een grotere nemen? Kwa comfort en verbruik wordt het niet beter. Tegenwoordig zal het beter zijn, maar een Ducato of Sprinter vond ik altijd maar een stuiterende, windgevoelige rammelbak.
De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..
Verder:

Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag..
Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras..
(al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik)

Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..)

Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie..
jsAPUWm.jpg

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 20-02-2018 21:09:46 ]
Ferwoensdag 21 februari 2018 @ 21:30
Ik zit die busjes een te bekijken, maar het formaat van zo’n klein busje als een Expert of Transporter is nog enkele centimeters groter dan een “bestelauto” als de Doblo cargo of Berlingo. Breedte is tussen de wielkasten gelijk en hoogte verschilt maar 15cm ofzo, echt weinig.

Aan de andere kant dingen als een Crafter/Ducato/Master L4H2
Meike26woensdag 21 februari 2018 @ 22:36
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De zit van een transporter vind ik niets.. alsof je met je muil op de voorruit zit..
Verder:

Tot je beide gaat beladen.. de wielbasis van een jumper/boxer/ducato is heerlijk qua weggedrag..
Een beladen transporter slingert als een malle vanwege het gewicht achter de achteras..
(al hebben ze de achteras wel wat naar achter gebracht bij de laatste modellen dacht ik)

Maar idd.. je moet wel een maatje nemen die bij je past.. (al zou ik toch echt een transit kopen.. als was het alleen maar voor de uitstraling, maar dat ding is op alle fronten beter dan een transporter..)

Dit zijn bijvoorbeeld echt goede bussen.. maar slingeren ook als een gek als je die vol laad, door de plek van de achteras.. Helemaal met een dubbele cabine.. ligt dus net aan de configuratie..
[ afbeelding ]
Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding 8-)

Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn.
Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul ! ^O^
Zolderkamerwoensdag 21 februari 2018 @ 22:44
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:36 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik heb met verschillende grote bussen gereden, maar de Iveco Daily is by far de prettigste bus om te rijden, ook bij zware belading. Mooie ritten gemaakt met dat ding 8-)

Transit Connect is mijnziens ook de beste keus ! Voor een Transporter of Vito betaal je ook meer voor de naam en (onterechte) reputatie degelijk te zijn.
Fiat Ducato/Citroen Jumper zou mooi tussen maatje zijn tussen Transit Connect en Iveco Daily-achtig spul ! ^O^
Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)
Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading
Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper)
Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft..

Deze dus:
FUte63i.jpg
Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk)
Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant.. :Y
Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 21-02-2018 23:02:07 ]
Meike26donderdag 22 februari 2018 @ 05:40
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat komt met name omdat de Iveco afgeleid is van vrachtwagens (zit hem in kleine details)
Maar das ook net de configuratie.. Vooral de plaats van de achteras icm belading
Een Ducato/Jumper is vrijwel dezelfde grootte als een Daily trouwens.. (collega heeft een Daily, pa een Jumper)
Een Connect is gewoon een bestelauto.. dan zou ik voor de Custom gaan, die een hele goede vriend van me heeft..

Deze dus:
[ afbeelding ]
Kost 17 mille nieuw, met achteruitrijcamera, leren stuurwiel, navi, bumpers in kleur, airco, etc.. dus dat kan net met het budget van TS (eentje met net de kop eraf is altijd een betere keuze natuurlijk)
Rijd als een personenauto en dat interieur is briljant.. :Y
Representatief ook voor een thuisbiosbedrijfje
Helemaal eens ^O^
Gutzdonderdag 22 februari 2018 @ 06:03
Ford transit, meeste waar voor je geld en motorisch bijna niet kapot te krijgen.
Ivo1985donderdag 22 februari 2018 @ 07:59
Heeft de Ford Transit niet nog steeds de draaicirkel van een containerschip? Toen ik nog busjes reed zat daar zomaar ruim 2 meter verschil in ten opzichte van de Transporter en Traffic. Als je veel in de stad rijdt, is dat een flink nadeel.

Maar het beste rijcomfort heb je inderdaad in de Iveco Daily. Als je het ding ziet zou je het niet zeggen. Uiterlijk een beetje een gek ding, dashboard plastic fantastic. Maar het rijdt zeer goed. Ook wel omdat de uitvoering die ik reed luchtvering op de achteras had en een luchtgeveerde bestuurdersstoel. Buiten dat de lampjes van de achterlichten vaak kapot waren geen problemen aan ondervonden.
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 08:09
Grappig, ik vond destijds (dat model op de foto hierboven) de Iveco Daily echt een hok. Heb paar ritjes mee moeten doen en kreeg gelukkig snel daarna een MB Sprinter, welke wat mij betreft onovertroffen is qua ruimte en comfort. Destijds nog een handgeschakelde V6 met weinig luxe, nu een V6 met 7-traps automaat en geveerde stoel etc. etc. Geen Iveco voor mij iig 😄
DieselTankdonderdag 22 februari 2018 @ 15:08
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel.
derLudolfdonderdag 22 februari 2018 @ 18:45
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:08 schreef DieselTank het volgende:
Iveco is wel mooi hoor want je kan echt vol gas over de drempels heen jagen met een geveerde stoel.
Dat kan theoretisch met elk busje :7

Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn.

De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt :+
nogeenoudebekendedonderdag 22 februari 2018 @ 18:53
paddestoelensoepdonderdag 22 februari 2018 @ 19:29
quote:
Valt buiten het budget van de TS.
Ferdonderdag 22 februari 2018 @ 19:30
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat kan theoretisch met elk busje :7

Het voorstel van de Transit vind ik opzich wel een goede. Zo'n 2.0tdci is een fijn blok en de wegligging van een Transit schijnt behoorlijk goed te zijn.

De lijnen van zo'n Transit, moet je van houden. Het is niet mijn smaak, maar ja, dat zie je niet als je rijdt :+
Roesten ze niet meer?
Zolderkamerdonderdag 22 februari 2018 @ 20:24
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Roesten ze niet meer?
Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..

De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud..

Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring..
(maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee)
derLudolfdonderdag 22 februari 2018 @ 20:27
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Roesten ze niet meer?
Geen idee, valt wel mee toch met het vorige model ook wel mee??
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 20:47
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Valt nog weinig over te zeggen eigenlijk... zo oud zijn ze nog niet... Maar geloof dat het vorige model ook wel meeviel..

De jumper van pa, en die is er niet bijster zuinig op, dat ding is altijd grauw en vies, vol krassen, staat ook zn hele leven al in weer en wind, heeft nergens iets van een spoortje roest.. en is nu tien jaar oud..

Dat verwonderd me best wel.. als ik alleen al naar duitsers kijk dan roesten ze al, die moet je na ieder ritje afdrogen en onder dak zetten wil je ze roestvrij houden is mijn ervaring..
(maargoed ik heb ook niet bijster veel met duitse auto's in het algemeen, die zijn enkel de eerste drie jaar leuk naar mijn idee)
Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.
Zolderkamerdonderdag 22 februari 2018 @ 20:55
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Valt tegenwoordig wel mee. Maar ze hebben er wel echt problemen mee gehad. De Sprinters bij ons op de zaak (eerste lichting van de facelift, 2014/2015) hebben nog geen roest zover ik kan zien. Eentje is sowieso al over de 450k heen. Ik heb nog een preface, laatste lichting 2014 en die heeft alleen roest op een plekje waar iets tegenaan is gekomen. Fijne collega's die schades rijden.. En die heeft ruim 360k gelopen inmiddels. En vergeet niet, deze bussen rijden door heel Europa en komen dus ook heel wat zout tegen.
_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog steeds een laag pekel op het ding zitten..
Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo..
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 21:02
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
Die jumper uit 2008 heeft ook allemaal beschadigingen waar de lak af is.. Maar echt geen spoor roest.. en die heeft bij 30 graden in de zomer nog een laag pekel op het ding zitten..
Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).
Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet één Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan.
Glijdt_lichtdonderdag 22 februari 2018 @ 21:04
Een Transporter is wel interessant voor het Dievengilde.
Zou bv de originele obd poort loshalen en verplaatsen naar een minder gezochte plek.

Verder geloof ook ik niet dat busjes uit Duitsland beter zijn.
Wordt al gauw vmax mee gereden, of ze staan in de file voor weer een baustelle.
Hyperdudedonderdag 22 februari 2018 @ 21:06
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- Nu al roest.. met die bouwjaren... :X
...
Duitsers... Lijkt wel of die waterverf gebruiken ofzo..
Zijn Alfabussen met een ander merkje.

Szpct0V.jpg
Zolderkamerdonderdag 22 februari 2018 @ 21:13
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat plekje is helemaal door tot het kale staal. Zit er al 2 jaar en gaat niet verder roesten gelukkig. Maar goed is het niet uiteraard. Zeker gezien de meerprijs van de Sprinter. Maar het rijdt wel weer stuk beter vind ik, vooral minder stuiteren (wanneer leeg).
Maar mijn baas had juist veel pech met de Jumpers, dus daarom overgestapt naar Masters en Sprinters. De Jumpers hadden na de eerste kilometers meerdere lampjes branden, dealer heeft het nooit goed kunnen fixen. Om de 15k moest er iets gebeuren met het brandstofsysteem geloof ik. Als je auto's hebt die dat per maand minimaal rijden wordt dat natuurlijk wel irritant. Moest ook een keer de boot naar Helsinki halen met een Jumper 180pk en kwam op de A1 al met pech te staan. Bleek de massakabel weggerot te zijn. De Sprinters blijven verder doorblaffen. Met de vorige V6 en de huidige nooit motorische problemen gehad (vorige had 400k toen 'ie weg ging). Dus ja, elke wagen heeft zo z'n voordelen en nadelen denk ik. Overigens was er niet één Jumper, maar reden er destijds een stuk of 5. Toen de garantie bijna verlopen was zijn ze meteen weg gedaan.
En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat, zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's.. :Y

Hier nooit problemen gehad verder.. maar je moet ze natuurlijk wel gewoon op tijd beurten geven..
En dat is in het geval van dat soort kilometers best vaak... (dan zie je namelijk ook dat een massakabel vervangen moet worden..)
Linksom of rechtsom moet je betalen.. dat kan door onderhoud of een torenhoge nieuwprijs.. net wat je verkiest..
Dat een lege bus stuitert is wel vrij normaal zonder luchtvering.. daar hebben bijna alle bussen last van..

Ik vind sprinters trouwens enorme stuiterhokken.. (juist als ze geladen zijn) en ze rammelen binnen 50.000km..
Ze blijven wel altijd starten en rijden.. maar vraag niet hoe..
(maargoed zoals ik al zei.. met mijn afkeer voor duits lopen ze al een streepje achter voor ie uberhaupt ontworpen is.. O-) )

Oh en als dealers lampjes niet kunnen fixen, dan zou ik daar vooral de oorzaak leggen.. Het is geen raketwetenschap..

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 22-02-2018 21:19:22 ]
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 21:44
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En toch.. ga eens in Duitsland kijken waar alle polen, roemenen en weet ik het wat zelfstandig voor DHL en consorten rijden.. die rijden allemaal in jumpers/ducato's.. :Y

Hier nooit problemen gehad verder.. maar je moet ze natuurlijk wel gewoon op tijd beurten geven..
En dat is in het geval van dat soort kilometers best vaak... (dan zie je namelijk ook dat een massakabel vervangen moet worden..)
Linksom of rechtsom moet je betalen.. dat kan door onderhoud of een torenhoge nieuwprijs.. net wat je verkiest..

Ik vind sprinters trouwens enorme stuiterhokken.. en ze rammelen binnen 50.000km..
Ze blijven wel altijd starten en rijden.. maar vraag niet hoe..
(maargoed zoals ik al zei.. met mijn afkeer voor duits lopen ze al een streepje achter voor ie uberhaupt ontworpen is.. O-) )
Klopt, veel Oostblokkers rijden in dat soort auto's. Maar er rijden er genoeg in Sprinters ook, dus zegt naar mijn mening niet zo heel veel. In Roemenië rijden er ook nog genoeg met paard en wagen bijvoorbeeld ;) Overigens komen ze geregeld even melden hoe graag ze een Sprinter met V6 zouden willen :7

Onderhoud is heel belangrijk en dat gebeurde toen ook gewoon (via dealer). De betreffende Jumper was niet heel oud en bedoel dus meer dat ik het vreemd vind dat het toen al kapot was. Verder nog wat problemen met de versnellingsbak gehad, daarna kwam er gelukkig voor mij een Sprinter 319CDI :@

Maar Jumpers zijn prima auto's. Ik heb er ook echt heel veel kilometers mee gemaakt, door heel Europa. Maar voor mij is de cabine net wat krapper dan die van een Sprinter, zeker als je de grotere stoel hebt. En met lange afstanden en veel rijden zijn dat soort dingen die belangrijk zijn. Dat gekraak vind merk ik totaal niet. Zelfs niet bij de Sprinter die 450k heeft gereden, daar kun je in het interieur niet eens zien dat 'ie zoveel heeft gedraaid. En dat ding wordt misbruikt want heeft geen vaste bestuurder. Ik merkte juist in de Jumpers vanaf nieuw het gekraak, dat viel echt op.

Mocht je me een keer zien rijden, mag je altijd even een rondje om de kerk hoor. Misschien dat zo een Duitser je niet tegenvalt, V6 en 7-traps automaatje zijn echt niet verkeerd ;) Ik rijd met een zilveren L4 met een elandje op de rechter achterdeur, verder geen reclame er op. Zit nog wel een lelijke deuk achter het rechter achterwiel.. Rijd je zelf 100.000en kilometers schadevrij, is er altijd wel iemand die het kan verneuken bij het verplaatsen van je bus |:(

IMG_4757.jpg
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 21:47
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]
Oh en als dealers lampjes niet kunnen fixen, dan zou ik daar vooral de oorzaak leggen.. Het is geen raketwetenschap..
Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee ;) Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 21:49
En ook maar even OT dan :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:41 schreef Atmoz het volgende:
Thanks again allemaal!!

Ik ga morgen kijken naar een VW Transporter ^O^
Welk type, motor, blabla? Laat je even weten hoe het ging? Ben benieuwd!
Zolderkamerdonderdag 22 februari 2018 @ 22:07
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nee dat is het zeker niet, toch hadden ze er moeite mee ;) Destijds waren dat nieuwe motoren volgens mij (3.0 HDi 157pk), model was toen net uit. Zo uit het hoofd was het het brandstofinspuitlampje wat vaak brandde en de andere weet ik niet meer. Het werd ook wel opgelost, maar na een maandje was het weer terug. Mijn baas was erg blij met de garantie in ieder geval..
Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...

Dit is een 2.2 130pk L1H1 trouwens.. das wel een beproefd motortje iig...

De transporter van hetzelfde bouwjaar had maar liefst 85 pk... Die kon alleen maar bergaf rijden..
Dat is echt veel te weinig voor een lege bus met wind mee.. Laat staan met een geladen bus en tegenwind.. Geen idee wat ze bij VW gedacht hebben.. :X
Die daarvoor was nog erger met 67pk.. :')

Pas de laatste twee types (verschillende tdi's) hadden een motor die toereikend is in mijn ogen.. maar die waren dusdanig prijzig dat je dan hele andere leuke bussen kan kopen..
Je hebt toch minimaal wel een pk of 110 nodig.. en das alleen voor licht spul..

Maargoed ik kan me er beter over stil houden.. das voor iedereen beter.. 8-)
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 22:16
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:07 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Mja.. dat in combinatie met een rotte massakabel over het hoofd zien, zegt wel een hele hoop vind ik...

Dit is een 2.2 130pk L1H1 trouwens.. das wel een beproefd motortje iig...

De transporter van hetzelfde bouwjaar had maar liefst 85 pk... Die kon alleen maar bergaf rijden..
Dat is echt veel te weinig voor een lege bus met wind mee.. Laat staan met een geladen bus en tegenwind.. Geen idee wat ze bij VW gedacht hebben.. :X
Die daarvoor was nog erger met 67pk.. :')

Pas de laatste twee types (verschillende tdi's) hadden een motor die toereikend is in mijn ogen.. maar die waren dusdanig prijzig dat je dan hele andere leuke bussen kan kopen..
Je hebt toch minimaal wel een pk of 110 nodig.. en das alleen voor licht spul..

Maargoed ik kan me er beter over stil houden.. das voor iedereen beter.. 8-)
Hmm dat vind ik juist niet. Ik weet niet meer wat het interval was destijds (30k?) en stel dat 'ie op de 25k zat. Zoiets gebeurt toch een keer? Dat is toch niet iets wat kilometers duurt? Zover ik weet is het wel een goede dealer. Inmiddels komen ook de Berlingo's en Jumpy's er vandaan. Geloof dat die het goed doen. Zoals eerder gezegd heeft de Jumpy in 16 maanden de 300k aangetikt, vind ik toch wel een prestatie hoor!

Verder wel prima motoren hoor, geloof dat ze wel aardige kilometerstanden hebben gehaald. Die 3.0 was toen wel een nieuwe toch? Alleen met wat meer drama dan de Sprinters en LT's die we daarvoor hadden ;)

Jaaaaa maar daar moet ik toch wat van zeggen :9 Een Jumper is een grote bestelbus en dus niet direct te vergelijken met de Transporter. De Transporter is weer de vergelijken met de Jumpy. Jumper met de Crafter/LT. Die LT (oude bak, maar oerdegelijk) had als topvariant de 156pk. Die hebben we ook nog gehad en was echt een fijn ding. De Crafter is volgens mij met +160pk geweest. Op de zaak hebben we een keer een volgehangen demo gehad (110pk) maar die had m'n baas weer snel ingeleverd, ding zoop als een malle en kwam niet vooruit :D

Maar goed, we dwalen af! Zwaai je even als je me ziet rijden? :P
Zolderkamerdonderdag 22 februari 2018 @ 22:21
Nee maar ook voor dat maatje was de motor veel te licht.. Maargoed hier komen we toch geen stap verder mee..
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar goed, we dwalen af! Zwaai je even als je me ziet rijden? :P
Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken... ~O> O+ :*
LoveAtFirstDrivedonderdag 22 februari 2018 @ 22:24
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:21 schreef Zolderkamer het volgende:
Nee maar ook voor dat maatje was de motor veel te licht.. Maargoed hier komen we toch geen stap verder mee..

[..]

Ik rij hem er vol op de zijkant in.. dan kunnen we beide iets nieuws uitzoeken... ~O> O+ :*
Oooh ja, dat is zeker zo. Net als de basis Sprinter, die had destijds 90pk ofzo, zelfs in de langste versie of met dubbellucht :'(

Haha mooi, maar dan nog wel gauw de huidige V6 Sprinter, die nieuwe moet ik nog even aan wennen ;)

Maar OT inderdaad, benieuwd of het de Transporter gaat worden of niet!
Ferdonderdag 22 februari 2018 @ 22:52
Nog steeds smaller dan 2,00m die Sprinter.
Sjoegerddonderdag 22 februari 2018 @ 23:46
We hebben op het werk meerdere Boxers gehad voor onze bezorgdienst. Nooit bijzondere problemen gehad maar onze chauffeur is ook zeer netjes met warmrijden etc. De huidige (2.2 L2H2) staat na 2 jaar op 160.000 km. Vind het zelf ook een prettige bus met de geveerde stoel en stahoogte achterin.
Bzzzztvrijdag 23 februari 2018 @ 05:37
Waarom geen iveco bus? Dan de 210 pk
Atmozvrijdag 23 februari 2018 @ 06:46
Hehe :D Veel reacties weer :P
Ik ga straks nog ergens kijken en hoop dan een beslissing te hebben gemaakt. De VW Transporter zag er goed uit, maar was misschien toch iets klein...

Vanmiddag naar een Ford Transit Custom kijken. 2.2 Liter en ziet er op de foto's zeer netjes uit! Ik ben dus benieuwd 8-)
derLudolfvrijdag 23 februari 2018 @ 07:13
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 06:46 schreef Atmoz het volgende:
Hehe :D Veel reacties weer :P
Ik ga straks nog ergens kijken en hoop dan een beslissing te hebben gemaakt. De VW Transporter zag er goed uit, maar was misschien toch iets klein...

Vanmiddag naar een Ford Transit Custom kijken. 2.2 Liter en ziet er op de foto's zeer netjes uit! Ik ben dus benieuwd 8-)
Hmm, 2.2. Welk jaar?

https://www.nkc.nl/nieuws(...)dci-motor/?fromsso=1
Atmozvrijdag 23 februari 2018 @ 07:17
quote:
2013 ^O^
Zolderkamervrijdag 23 februari 2018 @ 09:26
quote:
Een custom... dus niets aan de hand.. die dingen waren er toen nog niet.. ;)

De transporters zijn wat dat betreft ook veel beruchter met motorproblemen..
(de AXD bijvoorbeeld, die zijn allemaal aan gort of gereviseerd bij lage km standen)

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 09:31:41 ]
Atmozvrijdag 23 februari 2018 @ 19:03
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen _O_

Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015 8-)

De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!!

Even snel wat foto's gemaakt nog:

Ford_Transit_Custom_1.jpg

Ford_Transit_Custom_2.jpg

Ford_Transit_Custom_3.jpg

Ford_Transit_Custom_4.jpg

Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven *O*

Thanks ^O^
Zolderkamervrijdag 23 februari 2018 @ 19:25
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:03 schreef Atmoz het volgende:
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen _O_

Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015 8-)

De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!!

Even snel wat foto's gemaakt nog:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven *O*

Thanks ^O^
_O_ ^O^

Gefeliciteerd met je blitse kar! Hai glimt as n ekkel!
(zoals wij hier zeggen "hij glimt als een eikel" en nee.. niet die van een boom)
En ja dat het licht blijft branden als je uitstapt en dat soort shizzle hoort allemaal... >:O

Protip: als je een dichte wand hebt moet je iets van ventilatie in de laadruimte brengen.. bij die vriend hing ie vol condens.. (door het warmteverschil met de cabine) Dus zo'n waaimolentje in het dak is geen verkeerde gedachte met al die tv's

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 19:38:21 ]
Fervrijdag 23 februari 2018 @ 20:39
Ik vroeg me al af waarom ze vaak een molentje hadden.
Zolderkamervrijdag 23 februari 2018 @ 20:43
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:39 schreef Fer het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ze vaak een molentje hadden.
Heeft een zeer goede scheidingswand.. (en daardoor lekker stil)
Denk dat je met dit weer weinig last hebt.. maar in de zomer met airco aan juist meer..
LoveAtFirstDrivevrijdag 23 februari 2018 @ 20:58
Snel geregeld! Net ding hoor, veel fijne km’s gewenst!
derLudolfvrijdag 23 februari 2018 @ 21:29
Keurig
Meike26vrijdag 23 februari 2018 @ 21:44
Mooi ding Atmoz en volgens mij beste keus die je had kunnen maken, nu nog wat beveiliging (padlocks?) op je bus zetten.. ;) :7
Zolderkamervrijdag 23 februari 2018 @ 22:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:44 schreef Meike26 het volgende:
Mooi ding Atmoz en volgens mij beste keus die je had kunnen maken, nu nog wat beveiliging (padlocks?) op je bus zetten.. ;) :7
Padlocks zijn gewoon hangsloten he?
Gatelock of Carbolt is meer des Atmoz... Maar beveiligingzaken moet je vooral niet op een forum gaan plaatsen.. :N

[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 23-02-2018 22:16:27 ]
Hendroitzondag 25 februari 2018 @ 00:03
Goed dat je voor de ford bent gegaan en niet voor de vivaro. De vivaro’s zijn erg storingsgevoelig:
Houd er wel rekening mee dat je hem niet te veel met korte stukjes moet rijden, vind de egr klep en roetfilter niet zo fijn:
Als ik zelf een bus moest uitzoeken zou ik voor een mercedes gaan. Motorisch bijna onverwoestbaar en roest valt ook reuze mee
Zolderkamerzondag 25 februari 2018 @ 01:11
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:03 schreef Hendroit het volgende:
en roest valt ook reuze mee
h7C1nVC.jpg
wtPNZ56.jpg
Lis7VFa.jpg
Nog eentje:
j7SGuuC.jpg
NMdQP2c.png

2007 met 154.000km: (ex woningbouw De Huismeesters geloof ik)
3ETB24k.jpg

Bovenste zijn amper tien jaar oud.. (maar dat krokante zat er voor de jaarwisseling ook al)
Weet je wat die troep nieuw kost?
Ik weet zeker dat het huidige model over tien jaar precies hetzelfde vertoond.. (durf er wel een wedje op te leggen)

En vrijwel niets hiervan is rot door schade... (want dat is helemaal een drama)
Zijn ook geen extremen.. Kan wel tien topics vullen..

Ik vind het erg treurig.. als je bedenkt dat er hele stapels auto's van TACHTIG jaar oud in prima staat zijn..
(voor de oorlog bouwde men nog goed spul, lekker dik plaatwerk waar je overheen kon lopen, met of zonder lak maakt weinig verschil, het plaat alleen al had een goede kwaliteit)

Mercedes heeft zo'n goede naam dat mensen klakkeloos kopen zolang het maar een ster heeft..
Ze kunnen het zich bij MB prima veroorloven blijkbaar...

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 25-02-2018 01:16:55 ]
Meike26zondag 25 februari 2018 @ 09:04
Volkswagen transporters hebben get ook trouwens. En voornamelijk de witte busjes.

Je kan dus beter voor een andere kleur gaan, zoals Atmoz nu een zwarte bus heeft.. Zie je de eventuele roest ook minder snel :P
Zolderkamerzondag 25 februari 2018 @ 09:37
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 09:04 schreef Meike26 het volgende:
Volkswagen transporters hebben get ook trouwens. En voornamelijk de witte busjes.

Je kan dus beter voor een andere kleur gaan, zoals Atmoz nu een zwarte bus heeft.. Zie je de eventuele roest ook minder snel :P
Klopt.. maar dan werd het zo'n lange post..

Prima afleidingskleurtje trouwens:

bnS2FiV.jpg
daNpyzondag 25 februari 2018 @ 10:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:03 schreef Atmoz het volgende:
Nogmaals thanks voor de vele reacties, tips en opmerkingen mensen _O_

Ik ben sinds zojuist de trotse en blije eigenaar van een mooie Ford Transit Custom uit 2015 8-)

De terugreis vanuit Eindhoven naar het zuidelijke zuiden ging súper. Wat een ontzettend fijne bus!!

Even snel wat foto's gemaakt nog:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik weet zeker dat ik hier veel plezier mee/aan ga beleven *O*

Thanks ^O^
Mijn schoonpa heeft er ook zo een en dat is idd een hele fijne bus. Zijn grootste nadeel is ook weer een voordeel: hij is te laag. Je kan er niet in staan en voor het échte werk (veel in/uit laden van grote zware spullen) is een laadruimte van ~180cm hoog (Renault Master, Sprinter) toch wel fijn.
Maar voor prive is hij meer dan prima; omdat hij minder hoog dus ook minder brandstofverbruik en hij past nog wel in een parkeer garage.
Daarnaast rijdt hij echt goed, daar hebben ze bij Ford wel enigszins verstand van. Bovendien is die van mijn schoonpa goed uitgerust, t/m een achteruitrij camera zit erop :)

Veel plezier ermee, dat gaat allicht lukken!!
densmeezondag 25 februari 2018 @ 10:10
Nette bus, ik ben benieuwd wat je aan inrichting erin maakt
derLudolfzondag 25 februari 2018 @ 11:14
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 10:10 schreef densmee het volgende:
Nette bus, ik ben benieuwd wat je aan inrichting erin maakt
Sortimo systeem natuurlijk, de L boxxen heeft hij al.