abonnement Unibet Coolblue
pi_177294400
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Klopt, dat deze die IS strijders ook, die hadden ook valse paspoorten, dus IS heeft wel degelijk de mogelijkheid. IS heeft ook al vaker gebruik gemaakt van die mogelijkheid, maar ik zie graag een bron komen waarin staat dat mensensmokkelaars Syrische vluchtelingen voorzien van een vals paspoort zodat ze naar Europa kunnen. Moet toch ergens iets over te vinden zijn als jij zeker weet dat mensensmokkelaars die valse paspoorten drukken? Volgens mij maken ze zich in Libië meer zorgen over dat ze zoveel mogelijk mensen op een bootje krijgen en als tip wordt verzocht het paspoort overboord te gooien.
https://motherboard.vice.(...)facebook-reisbureaus

https://www.volkskrant.nl(...)ps-vervalst~a438988/

https://www.bd.nl/brabant(...)sensmokkel~aeb56a82/

https://www.trouw.nl/home(...)p-schiphol~a7ce4df7/

https://www.ad.nl/den-haa(...)t-nep-id-s~abdaab77/

https://nos.nl/artikel/20(...)nsmokkelaars-op.html

Maar jou lijkt het weer onwaarschijnlijk dat smokkelaars ook valse paspoorten regelen, want tja, waarom zouden smokkelaars dat nou doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177294919
quote:
Het verhaal in die bron gaat over Europese paspoorten, daarbij staat één leuke zin:

"Jullie zijn al Syriërs toch? Anders had ik jullie nu een paspoort aangeboden,"

Apart, zelfs mensensmokkelaars geven echte Syriërs geen vals paspoort.

quote:
Zucht, lees je eigen bronnen voordat je mij probeert te overrompelen met een hoop links die inhoudelijk niets met de discussie van doen hebben:

"Het nieuwste model van het Nederlandse paspoort is ondanks alle voorzorgsmaatregelen gemakkelijk te vervalsen."

quote:
Ah eindelijk iets over een Syrische smokkelaar (nou ja, hij is vrijgesproken dus technisch gezien is hij gewoon iemand die zijn familie wou helpen), die valse paspoorten in huis had, in Nederland.

Wat voor een paspoorten waren het? Waren dat Europese, Nederlandse of Syrische paspoorten?
Waren het de blanco paspoorten die ook door IS gebruikt werden, want dat is een zeer belangrijk detail? Ik betwijfel het namelijk? En een smokkelaar die in NL woont komt overeen met het verhaal dat "Syrische vluchtelingen" door IS en andere Jihad geallieerde groeperingen massaal lege paspoorten heeft gestolen om te misbruiken als vals paspoort.

quote:
6 Chinezen aangehouden die 5 Chinezen wilden smokkelen naar Suriname. totaal niet relevant in deze discussie, deze Chinezen zijn geen vluchtelingen en hebben nergens recht op, mensensmokkel of een vals paspoort is de enige optie die ze hebben.

quote:
Ah kijk hier, dit begint er een heel klein beetje op de lijken:

Twee mannen uit Den Haag zijn aangehouden op verdenking van het vervalsen van Nederlandse paspoorten en identiteitskaarten. Het vermoeden bestaat dat mensensmokkelaars die vervalste documenten gebruikten om vluchtelingen illegaal Europa binnen te krijgen.

Sinds wanneer zijn vluchtelingen illegaal? Of is het illegaal voor vluchtelingen om Europa te betreden? Zodra ze niet afkomstig zijn uit een land waar oorlog is natuurlijk, dan zijn valse paspoorten nodig. Ook al zijn dit niet de door IS ontvreemde paspoorten waar de Syrische vluchtelingen mee naar Europa komen. Maar dat bevestigd meer mijn punt, echte vluchtelingen hebben geen paspoort nodig.

quote:
Wederom één die wat meer toepasselijk is, eigenlijk je beste voorbeeld in je linkdump, maar toch dit:

De Duitse politie heeft met een grootscheepse operatie een bende mensensmokkelaars opgerold. Dat gebeurde bij invallen in onder meer in Essen, Gelsenkirchen en Hildesheim.

De bende is volgens Duitse media opgezet door een Libanese familie die vooral Syriërs en Libiërs voor veel geld illegaal naar Duitsland bracht.

De smokkelaars zorgden onder meer voor valse paspoorten en diploma's, en een vliegticket.


Wederom geen woord over het type paspoort, daar schort je complete linkdump het aan. Wat voor een paspoorten? Hebben deze Syrische vluchtelingen gebruik gemaakt van de massaal door IS gestolen blanco paspoorten? Zo ja, hoe zijn die blanco paspoorten in Duitsland terecht gekomen? of worden hier op andere manieren blanco paspoorten gedrukt?

quote:
Maar jou lijkt het weer onwaarschijnlijk dat smokkelaars ook valse paspoorten regelen, want tja, waarom zouden smokkelaars dat nou doen.
Allemaal leuk en aardig, ieder normaal denkend mens weet dat smokkellaars valse paspoorten gebruiken om mensen te kunnen smokkelen, dus ik snap je punt niet? Blijkbaar snap jij mijn punt niet, er zijn een aantal kernpunten die jij totaal negeert en waardoor dit niet te vergelijken is met een smokkelbende in bijvoorbeeld Den haag:

- het gaat om echte vluchtelingen, met echt of zonder paspoort hebben Syriers gewoon toegang tot Europa mits ze natuurlijk vluchten voor oorlog.
- het zijn specifieke blanco paspoorten met een bepaald serienummer, ontvreemd door IS of andere jihadistische groeperingen.

Nergens in je voorbeelden hebben ze het over blanco paspoorten ontvreemd door IS met een specifiek serienummer. Het zijn juist die 2 factoren hierboven genoemd wat het verschil maakt met andere verhalen omtrent valse paspoorten. Ook spreken ze bijna nergens over echte vluchtelingen, Libiërs zijn geen echte vluchtelingen, Chinezen zijn geen echte vluchtelingen, die hebben een vals paspoort nodig.

Dus nogmaals, waarom hebben echte vluchtelingen, die toegang hebben tot Europa met legaal of zonder paspoort een vals paspoort nodig om te vluchten? Toevallig een paspoort ontvreemd door IS. Een IS wat dus, in jouw beleveniswereld, blanco paspoorten heeft verkocht aan mensen smokkelaars, ondanks dat ze zelf mensen smokkelen (radicalen) en indien ik mij goed herinner waren juist veel mensen op de vlucht voor IS en IS heeft daarom maar besloten ze daarin te faciliteren door blanco paspoorten ter beschikking te stellen?
pi_177295002
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Verhaal
:') . Meer kan ik er echt niet van maken jongen. Zoek het verder maar weer uit met je verraderslijsten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177295419
quote:
10s.gif Op maandag 19 februari 2018 11:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Meer kan ik er echt niet van maken jongen. Zoek het verder maar weer uit met je verraderslijsten.
Ik doe moeite om al je bronnen door te nemen en daar netjes antwoord op te geven en dan wordt je weer afgescheept met zo'n opmerking, duidelijk van iemand die gefrustreerd is dat zijn verhaaltje niet stand houd. Het is nog te veel gevraagd om antwoord te geven op een simpele vraag blijkbaar, maar goed wat had ik anders verwacht.
pi_177295425
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik doe moeite om al je bronnen door te nemen en daar netjes antwoord op te geven en dan wordt je weer afgescheept met zo'n opmerking, duidelijk van iemand die gefrustreerd is dat zijn verhaaltje niet stand houd. Het is nog te veel gevraagd om antwoord te geven op een simpele vraag blijkbaar, maar goed wat had ik anders verwacht.
Ik herhaal: :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177296480
Lol jarvis, wat wil je nou bereiken met die onnodig kritische houding?
"Pools are perfect for holding water"
pi_177296886
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik herhaal: :') .
Tja fatsoen normen zijn ver te zoeken zodra iemand er een andere mening op nahoud. -_- deed het je al voor eerder in dit topic. Ik snap eigenlijk niet waarom we zo'n volk niet collectief negeren, jullie lezen wat jullie willen lezen, jullie leveren geen bronnen aan zodra jullie dat onnodig vinden, en jullie mening is wet.

En blijf maar herhalen, slimmer zou zijn als je je gezicht gewoon niet meer liet zien in dit topic.
pi_177297362
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Tja fatsoen normen zijn ver te zoeken zodra iemand er een andere mening op nahoud. -_- deed het je al voor eerder in dit topic. Ik snap eigenlijk niet waarom we zo'n volk niet collectief negeren, jullie lezen wat jullie willen lezen, jullie leveren geen bronnen aan zodra jullie dat onnodig vinden, en jullie mening is wet.

En blijf maar herhalen, slimmer zou zijn als je je gezicht gewoon niet meer liet zien in dit topic.
Fatsoensnormen is één woord.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177301584
Hoog tijd om een hek rond de Belgische grens te trekken,
pi_177301699
30 teveel
  maandag 19 februari 2018 @ 16:10:27 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177302098
Vind dat Jarvis een punt heeft.
Waarom geld uitgeven aan een vals paspoort als dat paspoort niet nodig is?

Kan natuurlijk dat oa mensensmokkelaars mensen het idee geven dat ze dat nodig hebben. Daarin misbruik maken van onwetendheid om meer geld af te troggelen.

Toch lijkt het me verstandig om vluchtelingen met een vals paspoort met argusogen te bekijken. Zeker bij dit type paspoort, omdat er die banden met isis en co zijn. Het minstens via via bij hun vandaan komt. En het moeilijk is om te duiden of iemand een isis gast of fanboy was of niet.

Streng zijn en zeggen vals paspoort betekend geen asiel zou niet slecht zijn. Het is niet noodzakelijk namelijk.
Daarin streng zijn maakt dat smokkelaars minder misbruik kunnen maken van onwetendheid en verlaagt het risico op isis gasten en fanboys in je land.

Ik snap dat niet iedereen een paspoort thuis had liggen en daar niet meer aan kon komen toen de stront de ventilator raakte. Maar voordat duidelijk is waar iemand vandaan komt, wie iemand is, zou er geen asiel verleent moeten worden.
En bij vals spel (valse papieren e.d.) zou de asielaanvraag afgewezen moeten worden. Wil je asiel, wees dan eerlijk, ga met de billen bloot.
Dat geeft een boodschap af en legt zo min mogelijk macht in handen van mensen die misbruik willen maken van andermans ellende.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177302814
Oud nieuws, een journalist had een paar jaar geleden ook een Syrisch paspoort van Rutte laten maken, die mogen ze van mij ook terugsturen...
Racist
pi_177309665
Het zijn dus waarschijnlijk ook helemaal geen Syriers maar kansloze gelukzoekers die zich voordoen als vluchteling.
pi_177311469
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Bron

Hoe kan het tonen van een vals of gestolen paspoort geen gevolg hebben voor de verblijfsvergunning? We hebben het hier over 30 man (van zover we weten) die gebruik hebben gemaakt van een vals paspoort, ook zij weten dat een paspoort alleen afgegeven kan worden door de daartoe bestemde instanties, en niet hun broer.

Ik hoop dat ze in elk geval hebben genoteerd wie allemaal betrokken is bij het gokken met onschuldige mensenlevens door dit volk toe te laten in dit land, zo kunnen de verantwoordelijken vervolgd worden voor nalatigheid en het in gevaar brengen van onschuldige mensen zou één van die "vluchtelingen" zichzelf opblazen de komende jaren.
Het kan dat men daar door de oorlog en de vage positie van de regio niet (meer) aan een paspoort kon komen en onder IS regime kunnen er best nep paspoorten zijn verstrekt aan burgers. En als burger heb je liever 'iets' dan niets. Ook al zijn die namaakpaspoorten vodden.

Onder IS regime geleefd hebben is zoiets als onder Nazi regime geleefd hebben zonder zelf een nazi te zijn. Ze verblijven nu ook in Nederland zonder Nederlanders te zijn om de kokerkijkers even wat context te geven.
pi_177311586
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vind dat Jarvis een punt heeft.
Waarom geld uitgeven aan een vals paspoort als dat paspoort niet nodig is?

Kan natuurlijk dat oa mensensmokkelaars mensen het idee geven dat ze dat nodig hebben. Daarin misbruik maken van onwetendheid om meer geld af te troggelen.
Ja, ik zou ook zeggen dat je meer kans maakt met een paspoort, nep of niet, dan zonder.
pi_177311601
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 10:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Heb je ook een bron voor die bewering dat mensensmokkelaars verantwoordelijk zijn voor het regelen van deze paspoorten? Want in het oorspronkelijke artikel staat er niets over vermeld.

Waarom is een vals paspoort nodig als je wilt vluchten? Waarom een vals paspoort als je Syriërs bent en vlucht voor de oorlog? De enige voorwaarde waar je aan moet voldoen is het zijn van een Syriërs om in aanmerking te komen voor asiel in Nederland.
Omdat asielzoekers niet voor hun vertrek een brief op de mat krijgen van een ministerie hier waarin vermeld wordt dat ze geen paspoort nodig hebben.
pi_177311667
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, ik zou ook zeggen dat je meer kans maakt met een paspoort, nep of niet, dan zonder.
Je kunt het burgers niet kwalijk nemen. Als ik ergens in een IS zone van Syrie leefde en de hoofdstad kan geen geldige documenten meer verstrekken voor bepaalde gebieden omdat het niet meer op de Syrische radar zit dan wil je toch wat in handen hebben dat op een ID lijkt en aangeeft dat je bestaat.

In veel landen waar het allemaal wel in orde is, is het soms al een lijdensweg naar officiele documenten, laat staan als het in puin ligt.

Zo'n IS dictaat zal eerst ook wel bestaan uit het vernietigen van alles qua documentatie wat Syrisch is en het voorzien van eigen troep

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 19-02-2018 23:31:22 ]
pi_177312300
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat asielzoekers niet voor hun vertrek een brief op de mat krijgen van een ministerie hier waarin vermeld wordt dat ze geen paspoort nodig hebben.
Dit dus inderdaad.

En waarom zouden vluchtelingen met kwade bedoelingen wel een vals paspoort nodig hebben Jarvis? Beetje een stomme terrorist die opvalt door een neppaspoort van zijn IS maatje.
pi_177497602
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 00:09 schreef archito het volgende:

[..]

Dit dus inderdaad.

En waarom zouden vluchtelingen met kwade bedoelingen wel een vals paspoort nodig hebben Jarvis? Beetje een stomme terrorist die opvalt door een neppaspoort van zijn IS maatje.
https://www.telegraaf.nl/(...)olen-blanco-paspoort
pi_177497743
quote:
Een vermeende IS terrorist die zo'n blanco paspoort had die door IS ontvreemd is, vreemd...

Ik blijf erbij, mensen die hun eigen identiteit proberen te verhullen gebruiken een vals paspoort. Een echte vluchteling heeft 2 opties om als vluchteling naar dit land te komen, dat is met paspoort of zonder paspoort. er is geen enkele reden voor een (echte) vluchteling om gebruik te maken van een vals paspoort. Mensen die valse paspoorten gebruiken hebben iets te verbergen en zijn dus of radicalen, of geen echte vluchtelingen maar gelukszoekers.
pi_177498468
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Een vermeende IS terrorist die zo'n blanco paspoort had die door IS ontvreemd is, vreemd...

Ik blijf erbij, mensen die hun eigen identiteit proberen te verhullen gebruiken een vals paspoort. Een echte vluchteling heeft 2 opties om als vluchteling naar dit land te komen, dat is met paspoort of zonder paspoort. er is geen enkele reden voor een (echte) vluchteling om gebruik te maken van een vals paspoort. Mensen die valse paspoorten gebruiken hebben iets te verbergen en zijn dus of radicalen, of geen echte vluchtelingen maar gelukszoekers.
Het punt van Xa1pt blijft gewoon staan.
Er zijn nog heel wat meer vluchtelingen met een blanco paspoort naar Nederland gekomen die niet verdacht zijn. Een blanco paspoort is gewoon niet exclusief iets voor terroristen.
pi_177498822
Geen bewijs gevonden voor het een of ander door de AIVD, wat een lachwekkend verhaal in dat opzicht.

Alsof dat te controleren valt.
pi_177498831
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:16 schreef archito het volgende:

[..]

[..]

Het punt van Xa1pt blijft gewoon staan.
Er zijn nog heel wat meer vluchtelingen met een blanco paspoort naar Nederland gekomen die niet verdacht zijn. Een blanco paspoort is gewoon niet exclusief iets voor terroristen.
Ze hebben dan hier sowieso niets te zoeken, jammer maar helaas.
  woensdag 28 februari 2018 @ 11:13:46 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177499430
Gewoon een huis met zwembad en butler klaarzetten voor deze arme drommels.
pi_177499986
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon een huis met zwembad en butler klaarzetten voor deze arme drommels.
Word je zelf nou nooit een beetje moe van dit soort opmerkingen die 5 jaar terug misschien nog origineel waren maar inmiddels in ieder topic worden herhaald?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')