abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 februari 2018 @ 02:17:20 #51
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177312886
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:24 schreef Gooddeal het volgende:
Ik heb persoonlijk heel veel aan de posten van Alwaysbenice. Zo'n fijne , vriendelijke uitstraling.
Maar ik vind dit gesprek met jou ook fijn.
Mensen hebben vaak heel erg de neiging te denken dat spiritualiteit een soort veilig toevluchtsoord is waar allemaal mensen zijn die eindelijk eens niet oordelen. Die eindelijk allemaal lief zijn. Troetelen, liefde, warmte, waar je eindelijk 'lekker jezelf kan zijn'. Maar dat is maar ten dele waar. Het klopt enigszins, maar het is een illusie gedachte. Eigenlijk een beetje een wegvlucht. En zo zijn er veel mensen die vluchten in spiritualiteit. Maar dan kun je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen, want ook daar zijn het allemaal gewoon maar mensen.

Ik heb trouwens niet zo veel met dat zoetsappige spirigedoe. Kan al gauw een zweem van gemaaktheid en nepheid geven vind ik. Het moet wel oprecht zijn. Laatst las ik ook weer zoiets. Iemand kreeg een beetje kritiek: 'nou vind ik niet leuk dat je dat zo zegt, ook niet erg spiritueel...'. Vooral dat 'niet erg spiritueel'. Wat een subtiel rotmaniertje om een ander te manipuleren zeg... dan hopen ze een gevoelige snaar te raken door te zeggen dat je 'niet in de spirituele pas loopt'. Dat soort onechtheid vind ik juist erg anti-spiritueel.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177314128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 02:17 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Mensen hebben vaak heel erg de neiging te denken dat spiritualiteit een soort veilig toevluchtsoord is waar allemaal mensen zijn die eindelijk eens niet oordelen. Die eindelijk allemaal lief zijn. Troetelen, liefde, warmte, waar je eindelijk 'lekker jezelf kan zijn'. Maar dat is maar ten dele waar. Het klopt enigszins, maar het is een illusie gedachte. Eigenlijk een beetje een wegvlucht. En zo zijn er veel mensen die vluchten in spiritualiteit. Maar dan kun je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen, want ook daar zijn het allemaal gewoon maar mensen.

Ik heb trouwens niet zo veel met dat zoetsappige spirigedoe. Kan al gauw een zweem van gemaaktheid en nepheid geven vind ik. Het moet wel oprecht zijn. Laatst las ik ook weer zoiets. Iemand kreeg een beetje kritiek: 'nou vind ik niet leuk dat je dat zo zegt, ook niet erg spiritueel...'. Vooral dat 'niet erg spiritueel'. Wat een subtiel rotmaniertje om een ander te manipuleren zeg... dan hopen ze een gevoelige snaar te raken door te zeggen dat je 'niet in de spirituele pas loopt'. Dat soort onechtheid vind ik juist erg anti-spiritueel.
Ik ben het met je eens.
Maar ik lees hier best veel topics door, en reageer niet veel. En het is wel zo dat dan bepaalde users, of posten , je opvallen. En als je daar iets aan hebt is dat gewoon fijn.
Nepgedoe lees ik overheen.
pi_177314418
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:21 schreef Gooddeal het volgende:

[..]

Ik weet daar zo 1 2 3 geen antwoord op. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet geloven, van dat hele Jezus verhaal.
Ik ben katholiek opgevoed. Ik doe er niets mee.
Ik geloof ook niet zo in een religie. Het aanbidden van een persoon.
Misschien schop ik nu tegen heilige huisjes. Sorry daarvoor dan.
Ik geloof eigenlijk meer in een oerbron, waar wij allemaal uit vandaan komen. En eigenlijk dezelfde intentie hebben. Leren, onze lessen doorgeven, en uiteindelijk thuiskomen.
Ik geloof niet in de standaard bijbel. Ik geloof wel dat mensen uit die tijd slim en verlicht konden zijn enz :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177314432
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 23:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Je moet niet alles geloven wat je leest.
Zeker niet vanuit zo'n gecensureerd en samengesteld boek als de Bijbel.
Ik geloof wel dat hij bestond en sommige verhalen deels waar konden zijn. Dat hij een goed persoon was enzo.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:41:58 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177314474
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:37 schreef firefly3 het volgende:
Dat hij een goed persoon was enzo.
Daar kan ik het wel mee eens zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:44:12 #56
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_177314497
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 08:48 schreef firefly3 het volgende:
Dit zijn vragen die alleen echte leermeesters kunnen beantwoorden. Ik wil graag de tip van de sluier alvast voor jullie openen:
Gestopt met lezen. _O-

Verder goede topique, leermeester Ego.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_177317353
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 02:17 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Mensen hebben vaak heel erg de neiging te denken dat spiritualiteit een soort veilig toevluchtsoord is waar allemaal mensen zijn die eindelijk eens niet oordelen. Die eindelijk allemaal lief zijn. Troetelen, liefde, warmte, waar je eindelijk 'lekker jezelf kan zijn'. Maar dat is maar ten dele waar. Het klopt enigszins, maar het is een illusie gedachte. Eigenlijk een beetje een wegvlucht. En zo zijn er veel mensen die vluchten in spiritualiteit. Maar dan kun je nog wel eens van een koude kermis thuiskomen, want ook daar zijn het allemaal gewoon maar mensen.

Ik heb trouwens niet zo veel met dat zoetsappige spirigedoe. Kan al gauw een zweem van gemaaktheid en nepheid geven vind ik. Het moet wel oprecht zijn. Laatst las ik ook weer zoiets. Iemand kreeg een beetje kritiek: 'nou vind ik niet leuk dat je dat zo zegt, ook niet erg spiritueel...'. Vooral dat 'niet erg spiritueel'. Wat een subtiel rotmaniertje om een ander te manipuleren zeg... dan hopen ze een gevoelige snaar te raken door te zeggen dat je 'niet in de spirituele pas loopt'. Dat soort onechtheid vind ik juist erg anti-spiritueel.
Het is wegvluchten op een geiten wollen sokken manier. Zeg maar de voorloper van het Instagram waar mensen zich ook anders voordoen dan dat ze werkelijk zijn. :)

Echte spiritualiteit is het totale pakket. Vaak leren we het meeste van de moeilijke uitdagingen van het leven en vertellen onze littekens op onze ziel de mate van het vergevorderde.
pi_177317671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is wegvluchten op een geiten wollen sokken manier. Zeg maar de voorloper van het Instagram waar mensen zich ook anders voordoen dan dat ze werkelijk zijn. :)

Echte spiritualiteit is het totale pakket. Vaak leren we het meeste van de moeilijke uitdagingen van het leven en vertellen onze littekens op onze ziel de mate van het vergevorderde.
Inderdaad, echte verlichting is een lijdensweg. Tarotkaarten doen echt het werk niet voor je. Best jammer dat mensen denken met een kaarsje hier en een kaarsje daar verlicht worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 12:48:15 #59
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177319328
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:37 schreef firefly3 het volgende:
Ik geloof wel dat hij bestond en sommige verhalen deels waar konden zijn. Dat hij een goed persoon was enzo.
Weinig zo nietszeggend als 'een goed persoon zijn'. 90% van de mensheid is in de kern goed als je het mij vraagt. Misschien zelfs wel 95%, of heel misschien zelfs wel 99%. Al betwijfel ik die allerlaatste wel serieus.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:01:47 #60
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177319723
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:43 schreef firefly3 het volgende:
Inderdaad, echte verlichting is een lijdensweg. Tarotkaarten doen echt het werk niet voor je. Best jammer dat mensen denken met een kaarsje hier en een kaarsje daar verlicht worden.
Weet je ook waarom het zo'n lijdensweg is?

Wie kan het verlangen om 'iemand' te zijn van zich afschudden?
Er is een diepgewortelde doodsangst in ons allen om 'niet te zijn', of 'niemand' te zijn. De angst zit tot in de cellen. In the end everyone is terrified to die. En wat is verlichting? Het einde van 'jou'. De spirituele dood van je valse ik, die met alle macht in de zadel wil blijven zitten. Daarom is verlichting zo moeizaam en voor vele moeilijk te bereiken. De gedachteconstructie 'ik' geeft zich niet zomaar gewonnen.
Overigens is verlichting zeer dichtbij je. Je ziet het niet omdat het té simpel is. 'dat kan het toch niet zijn. Het moet beter zijn, indrukwekkender, spiritueler'. Maar het is doodeenvoudig, en eigenlijk zitten er alleen maar ideeën, overtuigingen en gedachten voor die in jouw systeem worden geloofd en gekoesterd.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177325583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:01 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Weet je ook waarom het zo'n lijdensweg is?

Wie kan het verlangen om 'iemand' te zijn van zich afschudden?
Er is een diepgewortelde doodsangst in ons allen om 'niet te zijn', of 'niemand' te zijn. De angst zit tot in de cellen. In the end everyone is terrified to die. En wat is verlichting? Het einde van 'jou'. De spirituele dood van je valse ik, die met alle macht in de zadel wil blijven zitten. Daarom is verlichting zo moeizaam en voor vele moeilijk te bereiken. De gedachteconstructie 'ik' geeft zich niet zomaar gewonnen.
Overigens is verlichting zeer dichtbij je. Je ziet het niet omdat het té simpel is. 'dat kan het toch niet zijn. Het moet beter zijn, indrukwekkender, spiritueler'. Maar het is doodeenvoudig, en eigenlijk zitten er alleen maar ideeën, overtuigingen en gedachten voor die in jouw systeem worden geloofd en gekoesterd.
Verlichtzijn betekent dat je vol bewust bent. Hoe kan je vol bewust zijn als je niet de juiste hersenprikkelingen hebt gehad van leegte door 7 dagen lang niet te eten en 1 te zijn met de natuur? Met de dagelijkse dingen krijgen je hersenen foute input.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177325637
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:01 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Weet je ook waarom het zo'n lijdensweg is?

Wie kan het verlangen om 'iemand' te zijn van zich afschudden?
Er is een diepgewortelde doodsangst in ons allen om 'niet te zijn', of 'niemand' te zijn. De angst zit tot in de cellen. In the end everyone is terrified to die. En wat is verlichting? Het einde van 'jou'. De spirituele dood van je valse ik, die met alle macht in de zadel wil blijven zitten. Daarom is verlichting zo moeizaam en voor vele moeilijk te bereiken. De gedachteconstructie 'ik' geeft zich niet zomaar gewonnen.
Overigens is verlichting zeer dichtbij je. Je ziet het niet omdat het té simpel is. 'dat kan het toch niet zijn. Het moet beter zijn, indrukwekkender, spiritueler'. Maar het is doodeenvoudig, en eigenlijk zitten er alleen maar ideeën, overtuigingen en gedachten voor die in jouw systeem worden geloofd en gekoesterd.
Well said.
'Er is een diepgewortelde doodsangst in ons allen om 'niet te zijn', of 'niemand' te zijn.'

Of, wanneer men gewend is om zichzelf weg te cijferen, weerstand om HET te zijn, complete zelf liefde.

Men heeft het vaak over doodgaan, en dat klopt ook wel, maar dat je opnieuw geboren wordt in oneindigheid klopt ook.
Ondanks dat het zich ook overal in het simpele bevind, kan het trouwens ook to-taal mindblowing, oneindig diep, en soms ontiegelijk emotioneel zijn.
Jij was je vader. Jij was je moeder. Jij bent al je vrienden. OMG
pi_177327159
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:49 schreef alwaysbenice het volgende:

[..]

Well said.
'Er is een diepgewortelde doodsangst in ons allen om 'niet te zijn', of 'niemand' te zijn.'

Of, wanneer men gewend is om zichzelf weg te cijferen, weerstand om HET te zijn, complete zelf liefde.

Men heeft het vaak over doodgaan, en dat klopt ook wel, maar dat je opnieuw geboren wordt in oneindigheid klopt ook.
Ondanks dat het zich ook overal in het simpele bevind, kan het trouwens ook to-taal mindblowing, oneindig diep, en soms ontiegelijk emotioneel zijn.
Jij was je vader. Jij was je moeder. Jij bent al je vrienden. OMG
We drinken ook water wat een atoom bevat wat misschien nog van hitlers urine vandaan komt. Niet echt bekend bij mensen die nog verduisterd zijn en heeft nog een WOW factor.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_177328288
Even voor de duidelijkheid: dit is echt, en dus geen satire?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:08:29 #65
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177330100
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:14 schreef Biekuh het volgende:
Even voor de duidelijkheid: dit is echt, en dus geen satire?
Vanuit TS uit satire en spot. Van de deelnemers in dit topic echt.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 21:08:51 #66
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177330112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:49 schreef alwaysbenice het volgende:
Well said.
'Er is een diepgewortelde doodsangst in ons allen om 'niet te zijn', of 'niemand' te zijn.'

Of, wanneer men gewend is om zichzelf weg te cijferen, weerstand om HET te zijn, complete zelf liefde.

Men heeft het vaak over doodgaan, en dat klopt ook wel, maar dat je opnieuw geboren wordt in oneindigheid klopt ook.
Ondanks dat het zich ook overal in het simpele bevind, kan het trouwens ook to-taal mindblowing, oneindig diep, en soms ontiegelijk emotioneel zijn.
Jij was je vader. Jij was je moeder. Jij bent al je vrienden. OMG
Pardon? Die laatste zin??
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:04:12 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177332297
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:08 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Pardon? Die laatste zin??
Lijkt een beetje op http://www.galactanet.com/oneoff/theegg_nl.html
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177335444
Ik kan alleen maar vanuit mezelf spreken natuurlijk, en ik merk dat hier toch heel serieus gereageerd wordt, en daarom durf ik ook wat openhartiger te zijn.
Ik ben heel erg lang heel ongelukkig geweest, door omstandigheden uit mijn verleden, verdrietige ervaringen. Ben ook altijd aangetrokken geweest door spirituele en paranormale dingen.
Ik ontmoette iemand waar ik urenlange, avondlange gesprekken mee had. Juist over deze dingen.
Deze persoon zei dat hij mij een spiegel voor hield. Dat al mijn verdriet, en mijn ongelukkig zijn alleen aan mezelf te wijten was. Ik liet dat toe, volgens hem.
We leven in het hier en nu, verleden is voorbij, toekomst moet nog komen, als je zo denkt kan niets je nog raken.
Dat ik heel veel van hem hield was volgens hem mijn eigen liefde die ik op hem projecteerde.
Ik ben door dit soort dingen erg in de war geraakt.
Ik kan dit allemaal niet bevatten. En ik ben ( nog steeds) van mening dat je verleden je vormt tot de mens die je nu bent. Ik mocht niet terugkijken van hem, en dat voelde voor mij niet goed.
Ik heb veel geleerd van het verleden, en nu ik dat verwerkt heb kan ik verder, vergeten kan ik alleen niet.
Ik heb veel troost in het zeker weten dat er dierbare overledenen over mij waken, dat ik niet alleen ben.
Misschien klinkt het voor anderen raar. Maar ik heb dat contact verbroken, en ben gelukkig nu op mijn manier, en met mijn eigen geloof en overtuigingen.
pi_177335468
Dit is natuurlijk maar heel beknopt weergegeven wat er is gebeurd, maar het verhaal werd te lang.
Er is enorm op mij ingepraat, en ik kon het niet bevatten.
Ik ben er in ieder geval voor mezelf wel uit gekomen, en ben blij met hoe ik nu in het leven sta.
  woensdag 21 februari 2018 @ 00:45:13 #70
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177335691
quote:
Leuk verhaaltje. :)

Zo kun je het wel bekijken. Alle mensen delen het ene bewustzijn met alle andere levende wezens. één bewustzijn, één Zijn, in ontelbare vormen.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177335717
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 00:13 schreef Gooddeal het volgende:
Ik kan alleen maar vanuit mezelf spreken natuurlijk, en ik merk dat hier toch heel serieus gereageerd wordt, en daarom durf ik ook wat openhartiger te zijn.
Ik ben heel erg lang heel ongelukkig geweest, door omstandigheden uit mijn verleden, verdrietige ervaringen. Ben ook altijd aangetrokken geweest door spirituele en paranormale dingen.
Ik ontmoette iemand waar ik urenlange, avondlange gesprekken mee had. Juist over deze dingen.
Deze persoon zei dat hij mij een spiegel voor hield. Dat al mijn verdriet, en mijn ongelukkig zijn alleen aan mezelf te wijten was. Ik liet dat toe, volgens hem.
We leven in het hier en nu, verleden is voorbij, toekomst moet nog komen, als je zo denkt kan niets je nog raken.
Dat ik heel veel van hem hield was volgens hem mijn eigen liefde die ik op hem projecteerde.
Ik ben door dit soort dingen erg in de war geraakt.
Ik kan dit allemaal niet bevatten. En ik ben ( nog steeds) van mening dat je verleden je vormt tot de mens die je nu bent. Ik mocht niet terugkijken van hem, en dat voelde voor mij niet goed.
Ik heb veel geleerd van het verleden, en nu ik dat verwerkt heb kan ik verder, vergeten kan ik alleen niet.
Ik heb veel troost in het zeker weten dat er dierbare overledenen over mij waken, dat ik niet alleen ben.
Misschien klinkt het voor anderen raar. Maar ik heb dat contact verbroken, en ben gelukkig nu op mijn manier, en met mijn eigen geloof en overtuigingen.
Het is allemaal ook paradoxaal, en het valt ook niet echt goed te begrijpen, je zult merken dat dingen die tegen over elkaar staan vaak beiden juist zijn.
Maar goed, dit maakt dus juist niet echt uit, theoretische kennis.

Een belangrijk deel van de weg naar vrijheid is het 'niet weten', in het mysterie leven, want er valt existentieel echt niks te weten, want 'weten' met de mind gaat altijd over gedachtes.
Wat je bent weet niks, is niks, daar ligt vrijheid en diepgang.

Verder klinkt als iemand die stoer deed met deze kennis, want dit gaat om vrijheid en jezelf zijn, 'niet mogen' past daar niet echt in.
  woensdag 21 februari 2018 @ 00:56:39 #72
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177335753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 00:13 schreef Gooddeal het volgende:
Ik kan alleen maar vanuit mezelf spreken natuurlijk, en ik merk dat hier toch heel serieus gereageerd wordt, en daarom durf ik ook wat openhartiger te zijn.
Ik ben heel erg lang heel ongelukkig geweest, door omstandigheden uit mijn verleden, verdrietige ervaringen. Ben ook altijd aangetrokken geweest door spirituele en paranormale dingen.
Ik ontmoette iemand waar ik urenlange, avondlange gesprekken mee had. Juist over deze dingen.
Deze persoon zei dat hij mij een spiegel voor hield. Dat al mijn verdriet, en mijn ongelukkig zijn alleen aan mezelf te wijten was. Ik liet dat toe, volgens hem.
We leven in het hier en nu, verleden is voorbij, toekomst moet nog komen, als je zo denkt kan niets je nog raken.
Dat ik heel veel van hem hield was volgens hem mijn eigen liefde die ik op hem projecteerde.
Ik ben door dit soort dingen erg in de war geraakt.
Ik kan dit allemaal niet bevatten. En ik ben ( nog steeds) van mening dat je verleden je vormt tot de mens die je nu bent. Ik mocht niet terugkijken van hem, en dat voelde voor mij niet goed.
Ik heb veel geleerd van het verleden, en nu ik dat verwerkt heb kan ik verder, vergeten kan ik alleen niet.
Ik heb veel troost in het zeker weten dat er dierbare overledenen over mij waken, dat ik niet alleen ben.
Misschien klinkt het voor anderen raar. Maar ik heb dat contact verbroken, en ben gelukkig nu op mijn manier, en met mijn eigen geloof en overtuigingen.
je mócht niet terugkijken?
Soms kunnen mensen ook gewoon een beetje doorgeslagen raken door de spirituele boeken die ze lezen, zonder daadwerkelijk zelf echt die inzichten gerealiseerd te hebben. Dan kan het allemaal wel heel interessant klinken, maar het is niet veel anders dan de stof die ze op school hebben geleerd en hebben aangenomen tot waarheid.

Maar heb je hier bepaalde vragen over die je hier zou willen stellen/voorleggen, of...?
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_177338869
Toen die gesprekken begonnen, met die vriend, zat ik midden in een rouwproces.
Mijn broer was een jaar daarvoor plotseling overleden, en daarmee kwamen heel veel herinneringen uit het verleden naar boven. Wij hebben geen fijne jeugd gehad.
Ik zat dus midden in een proces van verwerken en alles wat gebeurd is onder ogen zien.
Dan is het heel raar dat iemand tegen je zegt dat je het verleden moet laten rusten en in het nu moet gaan leven.
Ik heb boeken proberen te lezen, Eckhard Tolle, en zulks.
Ik kon daar helemaal niets mee. Kon het niet bevatten, drong niet tot me door, het verdriet bleef.
Het gekke is, dat het in die tijd helemaal niet tot me doordrong dat alles dat gezegd werd helemaal tegen mijn gevoel in ging. Dat besefte ik later pas. Je bent al blij dat je met iemand kunt praten in zo'n periode.
Maar onbewust werd ik heel erg opstandig hierdoor, en de vriendschap was over.
Ik ben toen een cursus intuïtieve en spirituele ontwikkeling gaan volgen, en later mediumschap.
En daar heb ik zó veel aan gehad, dan moet je juist oude zaken op gaan lossen, en dingen uit het verleden verwerken.
Ik mocht huilen, schreeuwen, alles kon, en niks was raar.
Ik ben geen medium, en wil het niet eens. Maar wat ik er voor mezelf aan gehad heb, dat is zoveel. Wat ik over mezelf geleerd heb.
En nu ben ik een ander mens haast. Ik geniet van dingen die ik eerder niet eens zag. Ik zie kleine details in natuur, om me heen. Interesseer me voor hele andere dingen.Ben veel gelukkiger.
Het is weer een hele lap tekst geworden. :@
Maar het is wel fijn om eens op te schrijven. Dat zet het voor mezelf ook weer even op een rijtje. :)
pi_177339399
ik hoop dat ik geen doodangst heb op mijn sterfbed en dat ik rustig heen kan gaan, dit gaat een blij weerzien worden volgens mij
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:20:08 #75
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_177339792
Emoties zijn gewoon emoties, tijdelijke verschijnselen. Ze komen op en ze gaan weer. Ze worden belangrijker gemaakt dan ze zijn. Erin zwelgen heeft geen zin.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')