abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 februari 2018 @ 22:05:08 #1
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_177287551
Verbaasde me dat hier nog geen topic over is. Heb me vanavond uitstekend vermaakt met Buying the Band, een docu over hoe een vastgoedmeneer de band van Herman Brood opnieuw groot wil maken met zichzelf op drums, er een enorme bak geld tegenaan gooit, good ol' Koos van Dijk inhuurt en probeert om met Nina Hagen samen te werken.



Zonde om te veel te spoilen, maar reken er maar op dat het hier en daar wat wringt.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Spellchecker zondag 18 februari 2018 @ 22:06:58 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177287729
Afgelopen week gekeken. Leuke docu idd, Nina Hagen ook goed in veeld gekomen :).

Maar wat denkt die zakenman wel niet, die past kwa persoonlijkheid totaal niet in de band. En denkt even een band te kunnen runnen net als een bedrijf. Zo werkt het dus niet.
pi_177289885
Dank je voor de tip -klinkt als een goeie docu!
  maandag 19 februari 2018 @ 02:18:43 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_177289899
tvp, lijkt me tof
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 08:33:09 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177291474
Geweldige docu _O_

Ik heb me meerdere malen afgevraagd of dit gescript is door de heren van jiskefet :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 08:34:14 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177291483
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Verbaasde me dat hier nog geen topic over is.
geen topic maar heb het wel lopen spammen

MUZ / Muziekdocumentaires #2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 08:35:57 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177291505
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zonde om te veel te spoilen, maar reken er maar op dat het hier en daar wat wringt.
WAT DE FUCK.... WAT DE FUCK! waggel waggel waggel WAT DE FUK.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 februari 2018 @ 12:14:23 #9
475912 Farmerprick
Just a common farmerprick.
pi_177295610
Geinig detail: de band speelt nog steeds.

Nu is alleen Dirk Vermeij eruit, die is samen met de bassist de band 'Raw Medicine' begonnen.

En wonder boven wonder is David Hollestelle wel terug.

De band heet nu: Dany Lademacher's Wild Romance.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 12:32:22 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177296037
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 12:14 schreef Farmerprick het volgende:
Geinig detail: de band speelt nog steeds.

Nu is alleen Dirk Vermeij eruit, die is samen met de bassist de band 'Raw Medicine' begonnen.

En wonder boven wonder is David Hollestelle wel terug.

De band heet nu: Dany Lademacher's Wild Romance.
Nu alleen nog de drummer van herman brood :P ;)

Hehe dat die Jan projecten voor elkaar kan krijgen is wel duidelijk uit de docu. Maar of je zo een bandje moet willen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 februari 2018 @ 13:46:59 #11
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_177298616
Ik vind het erg lastig om te bepalen wie nou mijn sympathie krijgt... Die Jan heeft een enorm bord voor z'n kop, Koos is aanstekelijk enthousiast maar hoereert zich eigenlijk ook, die meeste andere bandleden zijn ook een stel opportunisten (maar ja, wie heeft er geen hekel aan z'n baas?) en Nina Hagen is natuurlijk helemaal van het padje af.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 15:47:56 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177301509
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind het erg lastig om te bepalen wie nou mijn sympathie krijgt... Die Jan heeft een enorm bord voor z'n kop, Koos is aanstekelijk enthousiast maar hoereert zich eigenlijk ook, die meeste andere bandleden zijn ook een stel opportunisten (maar ja, wie heeft er geen hekel aan z'n baas?) en Nina Hagen is natuurlijk helemaal van het padje af.
Goede samenvatting wel :D

Ik vind die opmerkingen als "ja dan moet hij een bandje beginnen" zo spijker op de kop. Maarja die Jan heeft zoiets, ik wil gewoon gelijk met de top werken en die niet van onderaf bereiken.

Waarschijnlijk had een beginnend bandje het ook niet lang met hem uitgehouden...


Trouwens wat er wel uitspringt in mijn optiek is de gymnastiek scene met Koos _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 20 februari 2018 @ 23:34:41 #13
6941 APK
Factual, I think.
pi_177334940
Ik zag de maker deze week bij DWDD en dacht dat hij zei dat de docu ook op tv uitgezonden gaat worden. Hij wist het niet zeker maar dacht aankomende zaterdag.
Kan het echter niet vinden in de online tv-gids.
Iemand die meer weet?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_177524922
Nergens meer te vinden. Heeft iemand hem toevallig van YouTube/UG gedownload die hem ergens op Mega/WeTransfer kan dumpen? :)
pi_177525290
Rickey Gervais heeft een mockumentry gemaakt die best wat weg heeft van dit verhaal.


https://www.vpro.nl/cinem(...)n-Ricky-Gervais.html
pi_177526190
Nina Hagen doet haar naam van Duitse diva alle eer aan. De 62-jarige muzikante heeft de documentaire ‘Buying the band’ van antenne gehaald omdat de film een fragment toont van een minder geslaagde studiosessie van Hagen in Amsterdam. 'Buying the band' is een docu over een nieuwe band die is samengesteld uit leden van Wild Romance, de oude band van wijlen Herman Brood.De regisseur volgde de band een jaar.Omdat niemand de film wilde uitbrengen, bood de VPRO aan hem op muziekplatform 3 voor 12 te plaatsen.Nu heeft die de documentaire offline gehaald na klachten van de Duitse zangeres Nina Hagen.In de film is een met verborgen camera’s gedraaid fragment te zien van een minder geslaagde studiosessie van Hagen in Amsterdam."Nina Hagen heeft kenbaar gemaakt dat ze het niet op prijs stelt dat wij deze scene hadden gebruikt”, stelt de regisseur in de Volkskrant.De film wordt binnen een paar dagen opnieuw op de site geplaatst maar dan zonder het fragment met de Duitse diva.Haar muziek werd steeds excentrieker en ging van punk en rock naar dance muziek in de jaren '80.In die tijd heeft ze ook een relatie met Herman Brood.Zo trouwde met Brood, maar ook met diens ex-gitarist Ferdi Karmelk.Met deze laatste kreeg Hagen een dochter Cosma Shiva Hagen.
pi_177531792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:04 schreef Klepper272 het volgende:
Nina Hagen doet haar naam van Duitse diva alle eer aan. De 62-jarige muzikante heeft de documentaire ‘Buying the band’ van antenne gehaald omdat de film een fragment toont van een minder geslaagde studiosessie van Hagen in Amsterdam. 'Buying the band' is een docu over een nieuwe band die is samengesteld uit leden van Wild Romance, de oude band van wijlen Herman Brood.De regisseur volgde de band een jaar.Omdat niemand de film wilde uitbrengen, bood de VPRO aan hem op muziekplatform 3 voor 12 te plaatsen.Nu heeft die de documentaire offline gehaald na klachten van de Duitse zangeres Nina Hagen.In de film is een met verborgen camera’s gedraaid fragment te zien van een minder geslaagde studiosessie van Hagen in Amsterdam."Nina Hagen heeft kenbaar gemaakt dat ze het niet op prijs stelt dat wij deze scene hadden gebruikt”, stelt de regisseur in de Volkskrant.De film wordt binnen een paar dagen opnieuw op de site geplaatst maar dan zonder het fragment met de Duitse diva.Haar muziek werd steeds excentrieker en ging van punk en rock naar dance muziek in de jaren '80.In die tijd heeft ze ook een relatie met Herman Brood.Zo trouwde met Brood, maar ook met diens ex-gitarist Ferdi Karmelk.Met deze laatste kreeg Hagen een dochter Cosma Shiva Hagen.
Censuur altijd terechte klacht

Niemand die het origineel heeft?
pi_178035288
amandakuyper twitterde op vrijdag 16-03-2018 om 12:49:51 Weet je nog die muziekdoc Buying the Band laatst over hoe een zakenman Herman Broods Wild Romance nieuw leven inblies? Ik ging een avond rocken in een bikerscafé en bezocht de zakenman op zijn kantoor. Rock on, Wild Romance! https://t.co/WJooNzHS6c via @nrc reageer retweet
Leuk artikel over de documentaire in het NRC
  Moderator vrijdag 23 maart 2018 @ 15:05:30 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_178035871
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:04 schreef Klepper272 het volgende:
Nina Hagen doet haar naam van Duitse diva alle eer aan. De 62-jarige muzikante heeft de documentaire ‘Buying the band’ van antenne gehaald omdat de film een fragment toont van een minder geslaagde studiosessie van Hagen in Amsterdam. 'Buying the band' is een docu over een nieuwe band die is samengesteld uit leden van Wild Romance, de oude band van wijlen Herman Brood.De regisseur volgde de band een jaar.Omdat niemand de film wilde uitbrengen, bood de VPRO aan hem op muziekplatform 3 voor 12 te plaatsen.Nu heeft die de documentaire offline gehaald na klachten van de Duitse zangeres Nina Hagen.In de film is een met verborgen camera’s gedraaid fragment te zien van een minder geslaagde studiosessie van Hagen in Amsterdam."Nina Hagen heeft kenbaar gemaakt dat ze het niet op prijs stelt dat wij deze scene hadden gebruikt”, stelt de regisseur in de Volkskrant.De film wordt binnen een paar dagen opnieuw op de site geplaatst maar dan zonder het fragment met de Duitse diva.Haar muziek werd steeds excentrieker en ging van punk en rock naar dance muziek in de jaren '80.In die tijd heeft ze ook een relatie met Herman Brood.Zo trouwde met Brood, maar ook met diens ex-gitarist Ferdi Karmelk.Met deze laatste kreeg Hagen een dochter Cosma Shiva Hagen.
Was wel een scene die eruit sprong :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')