![Bbu5pOm.jpg]()
Welkom hier in dit topic, voor weer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. Na het unaniem belachelijk grote succes van de eerste editie stomen wij ongenadig hard door naar een tweede jaargang, alwaar the best of the best van het wielrengebeuren op dit altijd sympathieke forum zich kan onderscheiden van de goegemeente van het gepeupel, van de dagjesmensen.
De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen op een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert. Maar een goed team is op zich toch ook wel handig. Ik zou de managers dan ook willen adviseren om uren, zoniet dagen, te investeren in het samenstellen van het ultieme team, dat elke week iedereen helemaal de moeder kan fietsen!
Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van eigenlijk elke andere wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale. Dit wordt nog eens versterkt door het invoeren van transfers voor het komende seizoen, maar hierover verderop meer.
De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?
NIEUW ten opzichte van vorig seizoen:
• Transfers
• Strafpunten bij een dopinggeval
• Een koers (van .1 en hoger) die toegevoegd wordt aan de kalender wordt toegevoegd aan de speelronde waar deze in valt
• Een koers die verplaatst wordt naar een andere datum wordt toegevoegd aan de speelronde waar deze dan in valt en telt niet mee voor speelronde waar deze oorspronkelijk onder viel
• Ook op renners uit continentale teams mag geboden worden
• Ook nationale kampioenschappen tellen mee
• Bij gelijke stand in de totale tussenstand is het doelsaldo niet meer de doorslaggevende factor, maar het aantal zelf gescoorde punten in alle rondes
De eindstand van vorig jaar:
Hoe werkt het spel?• Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen. Anders dan vorig jaar zijn er ook transferperiodes gedurende het seizoen, waarbij renners verkocht kunnen worden en vervangers aangetrokken kunnen worden.
• De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen (niet meer, niet minder) om verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vorig jaar:
SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht.
• De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen.
• Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot.
• Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee, voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender.
• Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan.
• Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het benodigde aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.
Kalender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speelschema:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puntentelling: ![Nkm2Jzh.jpg]()
De teams:
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vragen en opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom
quote:
Hoe kom ik op 129 punten uit als Lutsenko het eindklassement met 150 punten heeft gewonnen in Oman? Navarro ook plek 7 = 50
Tegen Benoot. Doei.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Je hebt gewoon verloren. De downfall begint hier.
Put these foolish ambitions to rest.
quote:
Laat je niet gek maken
Volgens mij kan ik inpakken in ronde 8, Viviane start..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
Faraday01
Inducing
quote:
Vooruit dan maar weer.
Lutsenko werd op de een of andere manier niet opgepikt door de sheet, misschien weet de slimme sheet al dat hij tegen de lamp gelopen is.
Een overwinning binnen.

Maar dat zal voorlopig het laatste hoogtepunt zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:
Op zondag 18 februari 2018 20:27 schreef wimderon het volgende:[..]
Vooruit dan maar weer.
Lutsenko werd op de een of andere manier niet opgepikt door de sheet, misschien weet de slimme sheet al dat hij tegen de lamp gelopen is.
[
afbeelding ]
quote:
Ik heb geen reden om boos te zijn.
quote:
Wat is nou de uitslag van de topper?
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Aan het einde van de rit sta je gewoon waar je hoort te staan en dat zal in jouw geval ergens onderin zijn. Ik weet in ieder geval dat

en ik rondjes om je gaan rijden in de Giro.
quote:
Dat weet ik ook niet, maar winst is winst.
quote:
Op zondag 18 februari 2018 20:32 schreef Koffieplanter het volgende:[..]
Aan het einde van de rit sta je gewoon waar je hoort te staan en dat zal in jouw geval ergens onderin zijn. Ik weet in ieder geval dat [
afbeelding ] en ik rondjes om je gaan rijden in de Giro.
Ik heb er geen geheim van gemaakt dat ik pijn ga lijden als de World Tour begint.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
De downfall begint hier.
quote:
Dat zou kunnen, want Maxi-mus heeft de onvermijdelijke Luke Rowe.
maxi-mus
are you not entertained?
quote:
Op zondag 18 februari 2018 20:43 schreef maxi-mus het volgende:[..]
Indekken omdat ik een gehandicapte luuk roow aan de start heb terwijl niemand van de equipe in de omloop start. #genot.
Wie start er dan wel in al je koersen?
quote:
Er zijn slechtere lotingen denkbaar tegen jouw Valverde
quote:
Fuuu...... dan verliest Stijn er dus 2 op een rij of Luts moet gek doen.
quote:
quote:
Abu Dhabi:
Gasparotto,
Ardeche:
Gautier
Omloop het Volk:
Bettiol, Lutsenko, De Buyst,
Ik ga een aflaat kopen bij onze lieve heer.
quote:
Drie op rij, want in speelronde 10 kom jij al met je Parijs tegen Nice-showtje.
maxi-mus
are you not entertained?
quote:
quote:
Brandle staat ook nog op de startlijst in Abu Dhabi. Maar Mezgec en Zabel mogen lekker knechten en Luuk gaat sowieso geen punten pakken.
quote:
Oh shit nu maak ik zelf ook een telfout. Wachten duurt lang voordat we richting zon gaan koersen.
Mani89
We try not to sexualize them.
Abu Dabi Tour: -
Classic de l'Ardèche: Finetto, Cataneo, Gavazzi, Vendrame, Narvaez
Omloop 't Volk: Colbrelli, Benoot, Justin Jules
Tegen:
Alsof dat mij ene reet interesseert. Als ik deze ronde verlies trek ik mijn hele team terug en kunnen jullie allemaal de vinkentering krijgen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Wanneer gaat Sagan weer fietsen?
quote:
Op zondag 18 februari 2018 22:11 schreef Mani89 het volgende:Abu Dabi Tour: -
Classic de l'Ardèche:
Finetto, Cataneo, Gavazzi, Vendrame, Narvaez
Omloop 't Volk:
Colbrelli, Benoot, Justin Jules
Tegen:
Alsof dat mij ene reet interesseert. Als ik deze ronde verlies trek ik mijn hele team terug en kunnen jullie allemaal de vinkentering krijgen.
Toch maar even quoten, met de tegenstand die bestaat uit Formolo, Dannie van Poppul, Demaré, Swiftybswift (en Hofstetter, Barbin, Breschel, Peyskens en Zwartman).
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Sagan heeft vrij genomen om bij zijn kind te kunnen zijn, had je moeten weten. Strade Bianche pas weer.
hhh38
Duistere driften en afgoderij
Abu Dabi Tour:
Minali & AlaphilippeClassic de l'Ardèche:
GidichOmloop 't Volk:
Felline, Capiot, Van Lerberghe & Würtz SchmidtWaarom nu net deze ronde tegen Gaviria en Trentin
quote:
Gefeliciteerd. Wat gaat er nu door je heen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:
Ik wist dat hij de Omloop oversloeg, maar serieus voor z'n kind?
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Ik zou me zorgen gaan maken, straks zit je met een tweede Betancur opgescheept.
quote:
Ik vind het behoorlijk knap dat ik met zo'n batterij mooie jongens pas in de 7e ronde aan winnen ben toegekomen. Als ik kijk naar het speelschema van komende week vrees ik dat m'n blijdschap van korte duur zal zijn.
Mani89
quote:
Een tweede Herklotz.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Heeft Herklotz een kind?
Mani89
quote:
Het is zelf nog een kind. Daarom vindt Columbiafan hem zo leuk.
LekkerWeertje
Als de zon schijnt
Aboe Dabbie: Kristoff, Bookwalter
Omloop: Niemand
Classic de l'Ardèche: Ook niemand.
En ik moet tegen oa Naesen en De Vreese in de Omloop. Duimen dat Kristoff genoeg punten bij elkaar sprint in de woestijn...
quote:
Dit wordt zonder Sagan ongetwijfeld een spannende strijd.
Ik wens je veel succes
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
Lowlands Paradise-Dominion p/b Aleimon Thimble vs.
PaniaguaAbu Dhabi TourDomenico Pozzovivo, Patrick Bevin, Lachlan Morton & Benoit Cosnefroy
vs. Rohan Dennis & Niccolo Bonifazio
Omloop het NieuwsbladLukas Postlberger, Pim Ligthart & Grega Bole
vs. Sep Vanmarcke, Soren Kragh Andersen, Alex Kirsch, Ivan Garcia Cortina, Alexis Gougeard & Floris Gerts
Classic de l'ArdecheLilian Calmejane
vs. Elie Gesbert
---
Dat wordt weer een lastig verhaal.
franklop
Fran knock
franklop – Colombiafan
Abu Dhabi Tour 2.UWT
Majka, Bilbao, Moreno vs Ackermann, Kittel, Sutterlin
Omloop Het Nieuwsblad Elite 1.UWT
Boasson Hagen, Dillier, Le Bon, Vanspeybrouck, Van Gestel vs Politt
Faun Environnement - Classic de l'Ardèche Rhône Crussol 1.1
Lietaer, Reichenbach vs Schachmann, Cavagna
Dit kan een interessante ontmoeting worden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Wuwwa - Frozen-Assasin
Abu Dhabi
Mohoric, Buchmann, Kluge vs Valverde, Renshaw, Morkov
Omloop het Nieuwsblad
Van Avermaet, Keukeleire, Stybar, Drücker, Sinkeldam vs Duijn
Classic de l'Ardèche Rhône Crussol
- vs Van der Lijke, Molard
Het Klassiekersensemble op volle sterkte in Vlaanderen. Dit kan bijna niet meer fout.
quote:
Jij hebt enorm veel goden voor in de Omloop.
Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
quote:
Faun Environnement - Classic de l'Ardèche Rhône CrussolTouze, Pedersen, Carbel Svendgaard, M.Kreder vs Huffman, Britton, Hardy
Omloop Het Nieuwsblad EliteVan Baarle, Terpstra, Laporte, Cort Nielsen vs Edmondson
Abu Dhabi TourBauhaus, Kelderman, Geoghegan Hart vs Caruso, Brambilla
Allebei veel renners aan de start
franklop
Fran knock
Kittel sprint achteruit en dat levert mij de achterstand op
franklop
Fran knock
quote:
Ackermann op P3 en nog verder achter
quote:
Nog een geluk dat ik Pascal heb, Kittel gaat echt een waardeloos jaar tegemoet.
franklop
Fran knock
quote:
Maar goed, ik heb Majka nog en wat renners in de Omloop,,waarbij een nog niet in vorm zijnde EBH
Poppeltje zorgt voor een broodnodige vroege leiding
quote:
Op maandag 19 februari 2018 22:26 schreef Mani89 het volgende:Blijkbaar gaat mijn Bjorg (leuke jongen) ook nog naar de woestijn. Al staat hij niet op de startlijst. Misschien gaat hij weer elke etappe achter het peloton aan rijden.
Bjorg is vandaag weggewaaid met z'n 23 kilo.
110 LAMBRECHT Bjorg Lotto Soudal 4:07
Mani89
quote:
Ik hoef hem ook niet te zien in massasprints.
quote:
Ook niet in eindklassementen?
Mani89
quote:
Dat heb ik deze ronde niet nodig. En zowel, dan zoeken jullie het maar uit met je hele handel.
Wanneer begint de transferperiode? Of kan ik nu gewoon al optie nemen op Lobato?
quote:
Je hebt ook nog punten tussen 11 en 15, amice.
BauhausGod
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Kut, hij is 12e. Die plekken waren nog niet bekend toen ik keek, maar ik ging ervan uit dat hij rustig aan zou hebben gedaan ofzo.
Nou ja, dat is toch maar 4 puntjes. Als Calmejane top-4 rijdt in de Ardèche zondag is het probleem Bonifazio weer opgelost. Ik maak me meer zorgen om Vanmarcke en Dennis.
Ik ga heel me team tegen dumpprijzen aanbieden tijdens transferperiode
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
http://www.wielerflits.nl(...)nieuwsblad-2018.htmlUit onderstaand fragment blijkt wel welk team ze op Wielerflits supporten:
quote:
Liefhebbers van de Vlaamse voorjaarskoersen kunnen vanaf aanstaande zaterdag hun hart ophalen. Met de Omloop Het Nieuwsblad wordt er begonnen aan een reeks wedstrijden over met kasseien geplaveide hellingen en macadamwegen met bitumineuze voegvullingsmassa. Welke Flandriens treden er op de voorgrond in de eerste wielerkoers in de Lage Landen? WielerFlits blikt vooruit.
Chiappucci
Il Diavolo
quote:
Op vrijdag 23 februari 2018 15:31 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Kut, hij is 12e. Die plekken waren nog niet bekend toen ik keek, maar ik ging ervan uit dat hij rustig aan zou hebben gedaan ofzo.
Nou ja, dat is toch maar 4 puntjes. Als Calmejane top-4 rijdt in de Ardèche zondag is het probleem Bonifazio weer opgelost. Ik maak me meer zorgen om Vanmarcke en Dennis.
Als ik deze ronde niet win kan ik er beter mee kappen. Bijna al mijn kopmannen komen in actie.
quote:
Ik hoop dat Kittel morgen vol gaat in de tijdrit, want mis hier een klassementsman.
Mani89
quote:
Prachtig verhaal. Bjorg (mooie jongen) wordt mijn minderjarige troefkaart zoals Gaudu vorig jaar.
franklop
Fran knock
Nou Majka nu 16e in het klassement. Ik koester nog een beetje hoop. 7e plek kan genoeg zijn
Al zijn er ook nog andere koersen natuurlijk
quote:
Op zaterdag 24 februari 2018 13:59 schreef franklop het volgende:Nou Majka nu 16e in het klassement. Ik koester nog een beetje hoop. 7e plek kan genoeg zijn
Al zijn er ook nog andere koersen natuurlijk
Ik denk dat m'n mannetje Schachmann er vandaag wel voor gezorgd heeft dat het moeilijk wordt voor je.
franklop
Fran knock
quote:
Naja ik heb Lietaer nog op #9
Maar wordt bijzonder lastig.
tdrone
vallende blokjes
Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
hhh38
Er is opeens heel weinig hoop op een overwinning op tdrone.
Album top 100 2024
Gefeliciteerd Maxi-mus.
Ik had even hoop op Lutsenko.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
De downfall is begonnen.
Mani89
quote:
Maak jij je liever druk om Vichot die nu lager in de pikorde staat dan Gaudu.
franklop
Fran knock
quote:
Opdracht wordt iets makkelijker en Van Gestel op 15 in OHN en 20 punten
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Vichot rijdt zijn eerste koers in een maand of zes na een blessure. Je hebt de plank misgeslagen.
quote:
Ik heb kans tegen LekkerWeertje alleen wordt het een helse tocht om punten te sprokkelen tot en met Strade Bianche.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Het wordt ook een helse tocht om punten te sprokkelen na de Strade Bianche.
quote:
Alsof ik jou in ga halen met 7 punten van Sikaar en Gautier. Dan moeten Gasparotto en Navardauskas gaan schroeien op Hafeet.
quote:
In de Tirreno heb ik Uran. Don't worry.
maxi-mus
are you not entertained?
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Uran heeft weer een contract voor de komende drie jaar, het schroeien is gedaan.
quote:
Navardauskas kwam vorig jaar als 137e binnen (lol).
Het wordt wel eens tijd dat Power nog eens een koers rijdt, en vooral dat Silvio z'n seizoen eindelijk aanvangt.
0 punten so far deze ronde
Wellens en Stuyven
Deze is niet gratis.
quote:
Ik speel niet mee deze ronde?

En ik doe de volgende ronde twee wedstrijden?
Album top 100 2024
quote:
Zo stond het wel in de sheet ja
Mani89
quote:
Als ik deze niet win ...
hhh38
Echt he, net nu die Duitsertjes beginnen met schroeien ga ik ze tegenkomen.
quote:
Ik denk dat jij het pakt, heb 149 punten denk ik. Die verloren sprint op millimeters van Kittel zou me eens de overwinning gekost kunnen hebben.
Formolo met een dubbele zesde plaats. Dit wordt een mooi seizoen voor die jongen.
Meh, 3 op 24. Ik heb er echt niet al te veel verstand van geloof ik, dit soort cijfers liegen niet.
franklop
Fran knock
quote:
Op zondag 25 februari 2018 13:35 schreef Columbiafan het volgende:[..]
Ik denk dat jij het pakt, heb 149 punten denk ik. Die verloren sprint op millimeters van Kittel zou me eens de overwinning gekost kunnen hebben.

ik; 20 met Van Gestel, 8 met Lietaer en 144 = 172 punten
jij; 60 met Schachmann, 2 + 5 + 34+24+24 = 149 punten inderdaad
Als je de etappe had gewonnen had je het dus ook niet gered.
quote:
Op zondag 25 februari 2018 13:42 schreef franklop het volgende:[..]
ik; 20 met Van Gestel, 8 met Lietaer en 144 = 172 punten
jij; 60 met Schachmann, 2 + 5 + 34+24+24 = 149 punten inderdaad
Als je de etappe had gewonnen had je het dus ook niet gered.
Ik was Van Gestel helemaal vergeten.

Nouja, mooie overwinning van je.
franklop
Fran knock
quote:
Haha dank. Die had ik niet meer verwacht na gisteren
quote:
Nouja, met zo'n renner als Majka in een WT rittenkoers kun je natuurlijk snel heel erg veel punten pakken. Heel onverwacht is dit dan ook weer niet, ik ben op zich te afhankelijk van het consistent top 3 rijden van m'n sprinters. De tijdrijders vallen dit seizoen voorlopig vies tegen.
franklop
Fran knock
quote:
Op zondag 25 februari 2018 13:46 schreef Columbiafan het volgende:[..]
Nouja, met zo'n renner als Majka in een WT rittenkoers kun je natuurlijk snel heel erg veel punten pakken. Heel onverwacht is dit dan ook weer niet, ik ben op zich te afhankelijk van het consistent top 3 rijden van m'n sprinters. De tijdrijders vallen dit seizoen voorlopig vies tegen.
Jasha had je gisteren nog wel wat punten kunnen opleveren ja. Ook daardoor mis je het net.
quote:
Jasha valt me vies tegen, ik dacht dat ie in de roes van de verliefdheid wel zou gaan schroeien.
franklop
Fran knock
Ik rij tegen Calmejane die nu aan het schroeien is in Frankrijk.Rip ronde 9
Ik heb niet veel geluk met Oss. Maar hij lijkt wel in vorm te zijn.
Album top 100 2024
80 miljoen voor Valverde was uiteindelijk toch gewoon een koopje, die gast blijft gewoon elke maand schroeien.
Demare 2e, feest
Die jongen was echt een koopje
10e plek voor Dupont.
Op naar de zege tegen LekkerWeertje en daarna rillend in een hoekje tegen Showtimer.
quote:
Dat lijkt inmiddels wederzijds, Zakarin vandaag slechter dan Ciccone en Yates slechter dan Gasparotto. Dat kan natuurlijk niet.
Mani89
quote:
Op zondag 25 februari 2018 19:32 schreef hhh38 het volgende:[..]
Ik moet het hebben van Capiot in Le Samyn en Wurtz Schmidt in Strade Bianche, schrijf die 3 punten maar vast bij

Als ik deze had verloren was ik wel uit een raam gesprongen.
hhh38
maxi-mus
are you not entertained?
Mooie overwinning tegen Baggerbaas, toch een goeie jongen.
Mag hopen dat de Fox of Belarus gaat schroeien in Samy, anders is dit verloren.
quote:
Belachelijke man die Balberde
Nog steeds laatste, walgelijk slecht.
franklop
Fran knock
quote:
Al zat er nu een beetje pech bij
franklop
Fran knock
quote:
De stand loopt tot #31 met 32 teams?
quote:
Nja, ik heb m'n jongens misschien ook een beetje overschat. Had gedacht dat Kittel meteen voor winst ging meebikkelen. Daarnaast waren Silvio H. en Robert P. wel heel gewaagde gokken. Ackermann en Schachmann presteren daarentegen wel boven verwachting. McNulty kwam een paar honderd meters te kort voor een enorme stunt, dat kon dus even goed fantastisch uitgepakt hebben. Cavagna gaat er hopelijk wel nog doorkomen, De La Cruz heeft al een rit gewonnen. Politt en Jasha S. vallen voorlopig vies tegen en die gaan waarschijnlijk toch de gehoopte progressie niet maken. M'n mannetje KUDUS doet het natuurlijk fantastisch. Tjah, en dan heb je nog Sam en Lenny. Sam presteerde oké maar zeker niet geweldig en schijnt nu ook knieproblemen te hebben. Lennard begint eigenlijk altijd slecht aan z'n seizoen maar Algarve was wel heel erg matig... Tony Martin, die ik echt niet mag, was een erg opportunistische keuze. Daar lijk ik ook terecht voor afgestraft te worden.
franklop
Fran knock
Speelronde 10
3-10 maart 2018 Le Tour de Langkawi 2.HC
Is met 2 weken opgeschoven;
2018-03-18 - 2018-03-25
Wordt ie dan ook in andere speelronde geplaatst??
quote:
Op maandag 26 februari 2018 19:23 schreef franklop het volgende:Speelronde 10
3-10 maart 2018 Le Tour de Langkawi 2.HC
Is met 2 weken opgeschoven;
2018-03-18 - 2018-03-25
Wordt ie dan ook in andere speelronde geplaatst??
Ja, in principe wel.
quote:
quote:
Op zondag 18 februari 2018 22:11 schreef Mani89 het volgende:Abu Dabi Tour: -
Classic de l'Ardèche:
Finetto, Cataneo, Gavazzi, Vendrame, Narvaez
Omloop 't Volk:
Colbrelli, Benoot, Justin Jules
Tegen:
quote:
Neem aan dat Mani's renners beschikbaar zijn tijdens transferperiode?
Ik geniet nu nog meer van mijn overwinning.
TerpstraGenot
Had ik toch Kirsch moeten pakken.
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Dit roep je al weken met je gehandicaptenploeg.
Backaert scoort ook nog wat puntjes. Geen idee hoe hard ik ze nodig heb.
quote:
Oh ik dacht dat niemand hem had.
GvK scoort zijn eerste punten.

En Petit met een mooie plaats. Moet hopelijk genoeg zijn voor een overwinning tegen Chiapucci (die vandaag wel met Kirsch scoort).
Album top 100 2024
tdrone
vallende blokjes
Hofstetter sprintte niet voor plaats 13.
Wat een lul.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
Ronde 9 moet wel binnen zijn als er niets extreem geks gebeurt, dus heb ik alvast gekeken naar ronde 10:
Lowlands Paradise-Dominion p/b Aleimon Thimble vs. De Roze OlifantjesParijs-NiceJakob Fuglsang, Lilian Calmejane & Heinrich Haussler
vs. Ryan Gibbons
GP IndustriaGrega Bole
vs. Adam Yates, August Jensen & Davide Ballerini
Dwars door West-VlaanderenPim Ligthart
vs. Bryan Coquard, Xandro Meurisse & Lawrence Naesen
Wordt weer een interessante strijd
franklop
Fran knock
quote:
Op vrijdag 2 maart 2018 09:50 schreef DecoAoreste het volgende:Ronde 9 moet wel binnen zijn als er niets extreem geks gebeurt, dus heb ik alvast gekeken naar ronde 10:
Lowlands Paradise-Dominion p/b Aleimon Thimble vs. De Roze OlifantjesParijs-NiceJakob Fuglsang, Lilian Calmejane & Heinrich Haussler
vs. Ryan Gibbons
GP IndustriaGrega Bole

Rogla gaat schroeien hoor in Italië morgen
quote:
Op vrijdag 2 maart 2018 09:50 schreef DecoAoreste het volgende:Ronde 9 moet wel binnen zijn als er niets extreem geks gebeurt, dus heb ik alvast gekeken naar ronde 10:
vs. Ryan Gibbons
GP IndustriaGrega Bole

Oei, dit is een interessante. Jij wel enigszins in voordeel met Fuglsang en Cale Jane, maar Yates heeft afgelopen 2 jaar gewonnen in Italië.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op vrijdag 2 maart 2018 10:10 schreef Steven184 het volgende:[..]
Oei, dit is een interessante. Jij wel enigszins in voordeel met Fuglsang en Cale Jane, maar Yates heeft afgelopen 2 jaar gewonnen in Italië.
Ja hij wordt spannend. Als Yates weer wint heb je daar meteen 140 punten binnen, maar Fuglsang rijdt tot nu toe een uitstekend voorseizoen dus ik verwacht wel een goede prestatie in Parijs-Nice. Top-3 is goed voor 160+ punten, wat genoeg is om winst in de GP Industria te compenseren; als Fuglsang zelf of Calmejane nog een etappewinst erbij pakt is top-7 voldoende. Maar dan hebben we ook Dwars door West-Vlaanderen nog, lastig om in te schatten of Coquard of Ligthart daar hoger gaat eindigen.
quote:
Top-3 is nodig om me voorbij te gaan als ik goed heb gerekend. Aannemend dat Kruijswijk niet de top-15 haalt.
franklop
Fran knock
quote:
Op vrijdag 2 maart 2018 10:52 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Ja hij wordt spannend. Als Yates weer wint heb je daar meteen 140 punten binnen, maar Fuglsang rijdt tot nu toe een uitstekend voorseizoen dus ik verwacht wel een goede prestatie in Parijs-Nice. Top-3 is goed voor 160+ punten, wat genoeg is om winst in de GP Industria te compenseren; als Fuglsang zelf of Calmejane nog een etappewinst erbij pakt is top-7 voldoende. Maar dan hebben we ook Dwars door West-Vlaanderen nog, lastig om in te schatten of Coquard of Ligthart daar hoger gaat eindigen.
[..]
Top-3 is nodig om me voorbij te gaan als ik goed heb gerekend. Aannemend dat Kruijswijk niet de top-15 haalt.
Ik heb Dillier , EBH en Moreno daar ook nog. Maar verwacht geen wonderen hoor
franklop
Fran knock
Speelronde 10 franklop - Felagund
Le Tour de Langkawi 2.HC
Paris-Nice 2.UWT
Sergio Henao, Fraile, Boom vs Groenewegen, Lammertink, Machado, Teunissen
Gp Industria & Artigianato 1.HC
Majka, Lietaer vs McCarthy
Dwars door West-Vlaanderen / Johan Museeuw Classics 1.1
Le Bon vs -
Interessante ronde. Hopen dat Henao gewoon het klassement gaat schroeien
quote:
Op vrijdag 2 maart 2018 15:30 schreef franklop het volgende:Speelronde 10 franklop - FelagundLe Tour de Langkawi 2.HC Paris-Nice 2.UWT
Sergio Henao, Fraile, Boom vs Groenewegen, Lammertink, Machado, Teunissen
Gp Industria & Artigianato 1.HC
Majka, Lietaer vs McCarthy
Dwars door West-Vlaanderen / Johan Museeuw Classics 1.1
Le Bon vs -
Interessante ronde. Hopen dat Henao gewoon het klassement gaat schroeien
Interessant wel, maar jij lijkt mij wel favoriet. Of Henao moet idd tegenvallen.
Album top 100 2024
Mooi dat Wellens morgen thuisblijft in een IJSKOUDE Strade Bianche.
Daardoor heb ik mijn overwinning vast opgeschreven.
Krijg ik ook punten voor de zilveren PLAk van JW Van Schip op het WK baanwielrennen? #dtv #hallomedaillespiegel
quote:
Je komt inderdaad erg goed weg.
quote:
wellens had de concurrentie gedeklasseerd
Knip
quote:
Gewonnen had je toch al
franklop
Fran knock
quote:
Op vrijdag 2 maart 2018 20:14 schreef Slobeend het volgende:Krijg ik ook punten voor de zilveren PLAk van JW Van Schip op het WK baanwielrennen? #dtv #hallomedaillespiegel
Van mij mag je met twee zilveren medailles best een bonus punt krijgen
Jeetje, heywoodu heeft nog maar 130 tegentreffers.
quote:
Op vrijdag 2 maart 2018 14:05 schreef Frozen-assassin het volgende:Speelronde 9
De Zonnegoden - AMGEN Tour of Frass Men's Race empowered with SRAM
KBK 0-0
Drome Classic 20 - 0
Le Samyn 0-0
Strade Bianche
Riabushenko - Valverde, Duijn, Clarke, Preidler
Ik heb goede hoop
Ronde 10 wordt een spannende
Onder andere Tejay VS Bauke in Parijs Nice
Voor het eerst meer dan 50% score

de komende ronde wordt wel een spannende. Laten we hopen dat Herrada niet gaat schroeien
Belonna - AMGEN Tour of Frass Men's Race empowered with SRAM
Paris-Nice
Van Baarle, Carapaz, Laporte, Bauhaus, Cort Nielsen, Mollema vs Van Garderen, LL Sanchez, Morkov, Molard
Gp Industria & Artigianato
vs Duijn, Preidler
Dwars door Vlaanderen
Carbel Svendgaard vs
quote:
Ik begin 'em te knijpen
Na Parijs-Nice maar eens een strafkamp organiseren. Of een brief sturen, aangezien ik ongeveer de enige Astana renner heb die niet alle kapot schroeit.
Aguero
oooooooo
quote:
De overwinning in speelronde 10 kan mij al bijna niet meer ontgaan.
Overigens ook een mooie tweede plek voor de meeste begeerde renner van deze editie van de FPCL.
Citius, Altius, Fortius.
hhh38
quote:
Op zondag 4 maart 2018 15:46 schreef Aguero het volgende:[..]
De overwinning in speelronde 10 kan mij al bijna niet meer ontgaan.
Overigens ook een mooie tweede plek voor de meeste begeerde renner van deze editie van de FPCL.
Toen ik 'm misliep had ik nog de hoop dat ie niets zou presteren dit jaar
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op zondag 4 maart 2018 15:43 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Je staat wel 80-0 voor op me, Ballerini 3e in de GP Industria. Maar ik heb hoop dat ik dat nog goed ga maken in Parijs-Nice.
Kon toch weleens lastig worden, Fuglsang vond het nodig erbij te gaan liggen. Ook als hij niet gewond is is iig zijn klassement naar de klote, want de 3km-regel telt niet ivm heuvelop.
LaporteGod
Faraday01
Inducing
Mani89
quote:
Hij wordt 7de.

Grote klasse.
quote:
Op zondag 4 maart 2018 16:54 schreef DecoAoreste het volgende:[..]
Kon toch weleens lastig worden, Fuglsang vond het nodig erbij te gaan liggen. Ook als hij niet gewond is is iig zijn klassement naar de klote, want de 3km-regel telt niet ivm heuvelop.
Ligthart pakt nog wat puntjes voor je in DDWV.
Yates zwaar tegenvallend, maar mooi dat Ballerini laat zien waarom hij in mijn team zit. Blijft zo spannende ronde, alhoewel ik slechts morgen nog wat kansen heb op punten (alhoewel Gibbons er volgens mij ook bij lag vandaag).
GvK 6e in de Johan Museeuw classic, en Teunissen vandaag 5e in Parijs-Nice.
Album top 100 2024
quote:
Mwah, jij hebt gescoord met Duijn
Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
quote:
Indekken genot
Je hebt veel meer punten gepakt met Laporte. En dan heb je Bokkema nog voor klassement terwijl ik het moet doen met hopelijk schroeiende Lulu
quote:
Op zondag 4 maart 2018 20:06 schreef Frozen-assassin het volgende:[..]
Indekken genot
Je hebt veel meer punten gepakt met Laporte. En dan heb je Bokkema nog voor klassement terwijl ik het moet doen met hopelijk schroeiende Lulu
Volgens mij staat het precies gelijk met Duijn vs Laporte
Ik kan niet ontkennen dat jij moet hopen op Lulu, maar die is wel goed bezig dit seizoen
Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
quote:
Op zondag 4 maart 2018 20:08 schreef Max23 het volgende:[..]
Volgens mij staat het precies gelijk met Duijn vs Laporte
Ik kan niet ontkennen dat jij moet hopen op Lulu, maar die is wel goed bezig dit seizoen
Ik sta wat voor zie ik. Zat te kijken naar 2.UWT klassement.
quote:
24 -24 volgens mij
3e plaats van Laporte vs 11e plaats van Duyn in een 1HC koers
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op zondag 4 maart 2018 18:22 schreef Steven184 het volgende:[..]
Ligthart pakt nog wat puntjes voor je in DDWV.
Yates zwaar tegenvallend, maar mooi dat Ballerini laat zien waarom hij in mijn team zit. Blijft zo spannende ronde, alhoewel ik slechts morgen nog wat kansen heb op punten (alhoewel Gibbons er volgens mij ook bij lag vandaag).
Ah ja. 80-4 dus. Calmejane moet nu echt wel gaan verrassen, of Fuglsang moet zich herpakken en nog voor etappewinsten gaan oid.
Na 2 tweede plaatsen zorgt Arno demaar dan toch voor de tweede ritwinst dit jaar.
Jezus Herrada ten val gebracht door een paar lullenbijters en flink wat tijd verloren.
quote:
Vies lucky dat Wellens op een banddikte vierde ipv eerste wordt.
Groenewegen en Teunissen.
Album top 100 2024
quote:
Ik heb eigenlijk wel nauwelijks mannetjes van niveau in Parijs-Nice, dus daar valt voor jou wel nog wat te halen lijkt me. Sam en DLC hebben al wat tijd verloren gisteren.
franklop
Fran knock
quote:
ja RIP deze ronde alweer.
Had Teunissen gewoon moeten behouden
quote:
Als Henao gaat schroeien dan ben ik alsnog de sjaak vrees ik.
Album top 100 2024
Ik moet zwaar teren op de winst van Mohoric in 1.HC koersje, want verder heb ik op Druckertje na weinig sprokkelaars in Parijs Nice.
DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
quote:
Op maandag 5 maart 2018 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:Haussler eindigt vandaag 14e en pakt daarmee zijn eerste puntjes van dit jaar, 3 stuks. Niet veel maar toch een klein meevallertje

Gibbons had er vandaag geen zin in blijkbaar.
GotenSSJ
eilander 4-life
quote:
Op maandag 5 maart 2018 21:05 schreef Columbiafan het volgende:[..]
Ik heb eigenlijk wel nauwelijks mannetjes van niveau in Parijs-Nice, dus daar valt voor jou wel nog wat te halen lijkt me. Sam en DLC hebben al wat tijd verloren gisteren.
Tenzij Vuillermoz en Slagter ineens gaan schroeien berg op lijkt me dat een vrij kansloze zaak eerlijk gezegd. Aangezien ik vooral goed zou moeten scoren in klassementen, etappes gaan mij niet echt helpen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
quote:
Ik zei toch dat dit spannend ging worden. Schroeiende Lulu
maxi-mus
are you not entertained?
Speelronde 11
De gladiatoren -Lenny en de lollerende laagvliegers
- Tirreno-Adriatico :Jens de Busschere, Alexanre Geniez, Andrey Amador, Mezgec, Bob Jungels, Richeze, Brandle en Zabel vs Lennard Kamna, Kittel, Tony Martin en Sutterlin.
- Ronde van Drenthe: Adam Blythe
- Tour de Taiwan: -
- Danilith Nokere Koerse: Adam Blythe vs Ackermann en Cavagna,
Als ik even snel kijk wordt dit hem ongeveer. Hoop Duitsertjes tegen me.
[ Bericht 1% gewijzigd door maxi-mus op 09-03-2018 10:53:26 ]
quote:
Op woensdag 7 maart 2018 11:54 schreef maxi-mus het volgende:Speelronde 11
De gladiatoren -Lenny en de lollerende laagvliegers
- Tirreno-Adriatico :Jens de Busschere, Alexanre Geniez, Andrey Amador, Mezgec, Bob Jungels, Richeze, Brandle en Zabel vs Lennard Kamna, Kittel, Tony Martin en Sutterlin.
- Ronde van Drenthe: -
- Tour de Taiwan: -
- Danilith Nokere Koerse: Adam Blythe vs Ackermann en Cavagna,
Als ik even snel kijk wordt dit hem ongeveer. Hoop Duitsertjes tegen me.

Kan best spannend worden, al heb je met Jungels wel iemand die enorm veel punten kan pakken. Heb geen enkele klassementsrijder aan de start.
maxi-mus
are you not entertained?
quote:
Op woensdag 7 maart 2018 13:44 schreef Columbiafan het volgende:[..]
Kan best spannend worden, al heb je met Jungels wel iemand die enorm veel punten kan pakken. Heb geen enkele klassementsrijder aan de start.
Ik denk ook dat het een beetje van Bob af gaat hangen. Spannend potje in ieder geval.
quote:
Zeker, al ben ik elke ronde al ingegaan met het gevoel dat winst zeker realistisch is. Desondanks sta ik roemloos laatste.
Sprokkelen met Cort en Laporte
Zo Yates kan ik ook uit me team flikkeren tijdens vakantieperiode.
Ik ga er weinig overhouden zo ;
De laatste koers die Kennaugh betwiste was de Cadel Evans Great Ocean Road Race op 28 januari. Hij eindigde uiteindelijk als 22e in Australische eendagswedstrijd. Zijn werkgever laat vandaag in een persbericht weten dat de Brit door ‘persoonlijke gezondheidsredenen’ zijn fiets sindsdien een tijdlang aan de kant moest zetten. De WorldTour-formatie wil verder niet ingaan op de situatie.
Verdomme
quote:
Speelronde 35
21 juni 2018 National Road Championships - Belgium - time trial NK
22 juni 2018 National Road Championships - Spain - time trial NK
27 juni 2018 National Road Championships - Netherlands - time trial NK
27 juni 2018 National Road Championships - Norway - time trial NK
27 juni 2018 National Road Championships - Switzerland - time trial NK
28 juni 2018 National Road Championships - France - time trial NK
28 juni 2018 National Road Championships - Germany - time trial NK
28 juni 2018 National Road Championships - United Kingdom - time trial NK
Als ik die ronde niet win doe ik echt nooit meer aan een spelletje mee.
quote:
Die zou ik van eender wie moeten winnen. 1,2,3,4,5 op het DK tijdrijden lijkt al zeer realistisch met Tony, Jasha, Nils, Max en Lenny. Daarnaast nog Rémi, Sam en DLC
maxi-mus
are you not entertained?
quote:
Op vrijdag 9 maart 2018 15:25 schreef Columbiafan het volgende:[..]
Die zou ik van eender wie moeten winnen. 1,2,3,4,5 op het DK tijdrijden lijkt al zeer realistisch met Tony, Jasha, Nils, Max en Lenny. Daarnaast nog Rémi, Sam en DLC
Je hebt inderdaad een vrij aardig tijdrit ploegje.
quote:
De Vino-methode werkt
franklop
Fran knock
Uitvallen van Poels kan voor mij wel goed uitvallen!
En de dagzege van de Roog ook
quote:
Op vrijdag 9 maart 2018 13:53 schreef Slobeend het volgende:De laatste koers die Kennaugh betwiste was de Cadel Evans Great Ocean Road Race op 28 januari. Hij eindigde uiteindelijk als 22e in Australische eendagswedstrijd. Zijn werkgever laat vandaag in een persbericht weten dat de Brit door ‘persoonlijke gezondheidsredenen’ zijn fiets sindsdien een tijdlang aan de kant moest zetten. De WorldTour-formatie wil verder niet ingaan op de situatie.
Verdomme

Heb je nog mazzel met een silent ban, dat zijn geen minpunten.
quote:
Gelukkig heb ik weinig erkende hardrijders, maar tegen dat team ben ik echt totaal kansloos dan

Flopshow
quote:
Ja, je hebt nu een goede kans om deze ronde te winnen.
Album top 100 2024
Hee, Breschel heeft zich gisteren zowaar laten zien.
Ik ben verrast.
Mani89
quote:
Haha, dat wordt weer een pijnlijk nipt verlies.
maxi-mus
are you not entertained?
franklop
Fran knock
quote:
96 VS 25 nu als ik goed geteld heb.
Zonder punten in slotrit moet Henao top 9 eindigen en staat nu 8e.
Zo ben je gisteren aan het juichen voor Sjors en kom je er vanochtend achter dat die in het team van je tegenstander zit
quote:
Ik kom zelf op 115 punten (50 van Groenewegen, 46 voor Teunissen, 16 voor GvK en 3 van Petit). Dus als ik niet heb misteld zouden we met een 8e plaats van Henao precies gelijk komen.
Album top 100 2024
quote:
Hij pakt iig wat punten door het eindklassement.
Album top 100 2024
franklop
Fran knock
quote:
Op zondag 11 maart 2018 13:08 schreef Felagund het volgende:[..]
Ik kom zelf op 115 punten (50 van Groenewegen, 46 voor Teunissen, 16 voor GvK en 3 van Petit). Dus als ik niet heb misteld zouden we met een 8e plaats van Henao precies gelijk komen.

Fraile 2e red mijn zege op jou
quote:
Maar Henao wordt slechts 12e toch? Dan win ik hem alsnog volgens mij.
Album top 100 2024