abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 maart 2018 @ 13:58:47 #41
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178076014
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:35 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Je kan dat reageren op “Hey Siri” gewoon uitzetten. Of niet op de iPhone X?
Dat kan inderdaad. Soms ben ik niet helder genoeg aan dit soort dingen te denken |:(
pi_178076875
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 12:33 schreef Splackavellie02 het volgende:
Siri is echt kut, die opent zichzelf constant tijdens video’s, terwijl datgene wat gezegd wordt niet eens lijkt op “hey Siri”.

Apple maakt mooie producten, maar van AI hebben ze geen kaas gegeten.
Sinds Siri bestaat dit hoogstens 1 keer gehad :').
  zondag 25 maart 2018 @ 16:26:21 #43
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178078788
Dat is fijn voor jou zeg.
pi_178079053
Siri opent zich inderdaad te vaak bij dingen die niet eens op Siri lijken :P
SOONY
  zondag 25 maart 2018 @ 16:46:32 #45
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178079154
Mwah mijne ligt op mijn bureau als ik youtube kijk en daar wordt het nog weleens gezegd en reageert ie niet op. Heel soms reageert ie wel ergens op, maar ach.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178081232
Geen livestream dinsdag trouwens, wel een video achteraf. Blogs volgen dus :Y)
SOONY
pi_178129938
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:11 schreef DKUp het volgende:
Geen livestream dinsdag trouwens, wel een video achteraf. Blogs volgen dus :Y)
Nou het was me wat.. :+
pi_178130099
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:24 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Nou het was me wat.. :+
Ik ben ik tien seconden op de hoogte _O-
Wat een beroerde show.
SOONY
pi_178136969
Waar is die nieuwe iPhone :(
pi_178137377
Net de Apple Watch Series 3 gehaald. Ben benieuwd.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:17:03 #51
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178142852
Apple TV weer terug gestuurd.

Veel te weinig app support. Ik dacht hem leuk als console te kunnen gebruiken, maar er zijn nauwelijks games voor. En er zit niet eens Safari op, of enige productiviteitsapp.

Ik kan beter een iPhone 7 halen en die met de lightning-naar-HDMI kabel aan de tv hangen.
pi_178158444
Wat een kutsite Apple.nl....

Ik wil een iPad bestellen, naam, adres, woonplaats, postcode(tussen de cijfers en letters MOET een spatie :') ) e-mail adres is optioneel.

Doorgaan: verzendadres is het hetzelfde als aankoopadres
Doorgaan: e-mail adres is verplicht... :'( ... ingevuld
Doorgaan: manier van betalen selecteren
Doorgaan: momenteel is iDeal niet mogelijk, selecteer een andere betaal optie creditcard of cadeaubon.

Credit card wil ik niet, ga morgen op vakantie en heb maar een limiet van 1000 euro op die kaart, cadeaubon heb ik niet.

Uurtje later bovenstaande nog maar een keer doorlopen en zo slim geweest een account aan te maken voor het geval dat de betaling weer niet mogelijk is en dat ik nog alles een keer mag invullen.

Er is al een account gekoppeld aan mijn adres dus ik kan geen account aanmaken :'(

Dan maar eens chatten met die amateurs...... Mijn privé Apple id en wachtwoord ingevuld

Inloggen lukt niet.....

Stik in dat ding Apple. _O-
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:22:27 #53
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_178179200
Iedereen is het erover eens dat iOS een gesloten systeem is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Android. Echter, MacOSX is een heel ander verhaal. Macbook is wat dat betreft niet te vergelijken met een iPhone/iPad.

Heeft er iemand een onderbouwing/artikel hierover?
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:51:00 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178180267
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:22 schreef Saninl het volgende:
Iedereen is het erover eens dat iOS een gesloten systeem is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Android. Echter, MacOSX is een heel ander verhaal. Macbook is wat dat betreft niet te vergelijken met een iPhone/iPad.

Heeft er iemand een onderbouwing/artikel hierover?
Android is ook gesloten
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 april 2018 @ 11:10:01 #55
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_178252515
Wie gebruikt er hier Firevault op zijn iMac? Het lijkt mij positief dat de inhoud van je harde schijf wordt gecodeerd, maar ik vind het wat minder dat je elke keer als je hem opstart je wachtwoord moet invoeren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 2 april 2018 @ 11:16:31 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178252612
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:22 schreef Saninl het volgende:
Iedereen is het erover eens dat iOS een gesloten systeem is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Android. Echter, MacOSX is een heel ander verhaal. Macbook is wat dat betreft niet te vergelijken met een iPhone/iPad.

Heeft er iemand een onderbouwing/artikel hierover?
Waar ben je naar op zoek?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 april 2018 @ 11:35:56 #57
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178253027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:22 schreef Saninl het volgende:
Iedereen is het erover eens dat iOS een gesloten systeem is als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Android. Echter, MacOSX is een heel ander verhaal. Macbook is wat dat betreft niet te vergelijken met een iPhone/iPad.

Heeft er iemand een onderbouwing/artikel hierover?
Dat argument is uit 2010. Sindsdien is iOS meer open gegaan en is Android meer eenduidiger geworden. Het zijn anno 2018 vooral hersenloze Android-trolls die over het “gesloten” systeem janken. Ik mis nog steeds dingen in iOS die ik in Android wel heb, maar dat is niet vanwege het “gesloten” systeem.
  maandag 2 april 2018 @ 12:57:52 #58
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_178254613
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2018 11:10 schreef Federer-fan het volgende:
Wie gebruikt er hier Firevault op zijn iMac? Het lijkt mij positief dat de inhoud van je harde schijf wordt gecodeerd, maar ik vind het wat minder dat je elke keer als je hem opstart je wachtwoord moet invoeren.
Hoe vaak start je op? Zet je Mac in Sleepmodus.
Ik heb het draaien op mijn MacBook met SSD. Merk er verder niks van.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt, ziet er wel goed uit. Ik heb al een VPN; is dit dan nog deels dubbelop of helemaal niet? En vertraagt hij je computer of valt dat erg mee? Ik heb een iMac uit 2007; weet niet of dat nog uitmaakt.
Denk dat je diverse dingen door elkaar haalt.
VPN is alleen voor je internetverbinding. Zodat websites niet kunnen zien dat je bij Provider "X" zit. Maar nu je afzender nu VPN uitgang "Y" is. Om zo regioblokkades te omzeilen. En om je provider niet te kunnen laten analyseren naar welke sites je gaat.

Kaspersky heeft een VPN Service, maar daar betaal je extra voor.

En een virusscanner beveiligd je Mac tegen kwaadaardige software en andere dingen die je Mac kunnen aantasten.

Ik heb hem draaien op die MacBook uit 2011 en merk geen verschil qua performance. En dat zal ook bij jou Macje meevallen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Junkie op 02-04-2018 13:03:23 ]
  maandag 2 april 2018 @ 13:02:03 #59
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_178254691
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:57 schreef Junkie het volgende:

[..]

Hoe vaak start je op? Zet je Mac in Sleepmodus.
Ik heb het draaien op mijn MacBook met SSD. Merk er verder niks van.
Ik zet hem nu aan het eind van elke dag uit en zet hem de volgende ochtend weer aan. Maar goed, dat zou ik minder vaak kunnen doen, bijvoorbeeld één keer per week.

Het is me alleen niet duidelijk in hoeverre de slaapmodus 's nachts de iMac vertraagt.
quote:
Denk dat je diverse dingen door elkaar haalt.
VPN is alleen voor je internetverbinding. Zodat websites niet kunnen zien dat je bij Provider "X" zit. Maar nu je afzender nu VPN uitgang "Y" is. Om zo regioblokkades te omzeilen. En om je provider niet te kunnen laten analyseren naar welke sites je gaat.

Kaspersky heeft een VPN Service, maar daar betaal je extra voor.

En een virusscanner beveiligd je Mac tegen kwaadaardige software en andere dingen die je Mac kunnen aantasten.

Ik heb hem draaien op die MacBook uit 2011 en merk geen verschil qua performance. En dat zal ook bij jou Macje meevallen.
Klopt, ik haal het inderdaad voor elkaar. Het is me inderdaad niet helemaal duidelijk wat wat is. Maar ik snap je uitleg.

Ik heb trouwens Hands Off. Daar zit kennelijk ook een virusscanner in. Heb dat programma - dat me ooit werd aangeraden op FOK! meen ik - destijds gekocht omdat het me wel aansprak, maar ik heb nooit begrepen hoe het nou werkt, omdat je zo veel dingen handmatig moet accorderen. Heb liever dat het programma voor mij nadenkt dan andersom. Dus nu vraag ik me af of Kapersky overbodig is als ik al Hands Off heb of dat ook dat verschillend is. Mijn indruk is dat Hands Off alleen voor een deel een virusscanner is.

[ Bericht 47% gewijzigd door Federer-fan op 02-04-2018 13:08:14 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 2 april 2018 @ 14:08:49 #60
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_178256073
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 13:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik zet hem nu aan het eind van elke dag uit en zet hem de volgende ochtend weer aan. Maar goed, dat zou ik minder vaak kunnen doen, bijvoorbeeld één keer per week.

Het is me alleen niet duidelijk in hoeverre de slaapmodus 's nachts de iMac vertraagt.

[..]

Klopt, ik haal het inderdaad voor elkaar. Het is me inderdaad niet helemaal duidelijk wat wat is. Maar ik snap je uitleg.

Ik heb trouwens Hands Off. Daar zit kennelijk ook een virusscanner in. Heb dat programma - dat me ooit werd aangeraden op FOK! meen ik - destijds gekocht omdat het me wel aansprak, maar ik heb nooit begrepen hoe het nou werkt, omdat je zo veel dingen handmatig moet accorderen. Heb liever dat het programma voor mij nadenkt dan andersom. Dus nu vraag ik me af of Kapersky overbodig is als ik al Hands Off heb of dat ook dat verschillend is. Mijn indruk is dat Hands Off alleen voor een deel een virusscanner is.
Zover ik even gekeken heb is Hands Off een file monitor en firewall. Ik zie niet zo of het ook een virusscanner is.

Een file-monitor houd bij welke programma's welke bestanden aanraakt/laad/gebruikt.
Dus als je Bijv. Photoshop opstart moet het programma Photoshop allemaal programma-bestanden laden. En dan ook het Photoshop (.PSD) openen waar je mee bezig was.
Met HandsOff kan je dat ( en nog meer) in de gaten houden en instellen. Zodat Photoshop niet stiekem op de achtergrond ook je 'natuurfoto's' aan het indexeren is zonder dat jij er iets van afwist. ;)
Een ander voorbeeld: Tijdens het browsen op Internet wil je Internetbrowser (Safari/Firefox/Chrome) opeens toegang tot je Word bestanden in je documenten-map. Omdat een website op de site iets kwaadaardigs heeft ingeladen en zo je Mac gehackt heeft.
Dit kan je allemaal bijhouden via zo'n programma, en daar krijg je meldingen van en bescherming tegen bieden.
(Of je kan ook vaak in dit soort Apps controleren of je Partner je documenten heeft geopend die je in die eene map hebt verstopt.)

Een Firewall is een pakket die al je netwerkverkeer monitort en kan blokkeren. Als je bijvoorbeeld iTunes opstart dan gaat iTunes ook kijken of er andere Mac's en AppleTV's in het netwerk zijn om daar zijn Library mee te delen.
Of je netwerk printer meld zich aan zodra je de Mac opstart. Maar ook OSX zelf maakt even verbinding met een TimeServer om te controleren of zijn klok nog wel correct staat.

Maar een 'gewone gebruiker' heeft helemaal geen verstand van hoeveel normale/gewone bestanden een programma wel niet gebruikt. En welke internet-services wel of niet geblokkeerd moet worden.

Een Virusscanner zoals Kaspersky, maar ook F-Secure (die je vaak krijgt bij je internet abonnement: Ziggo, XS4ALL) en andere anti-virus sofware bekijken welke bestanden je opent (file monitoring) en welke er in het geheugen geladen worden. En doen daar een analyse van of deze bestanden/programma's kwaardaardig zijn. En blokkeren dan die kwaadaardige software voordat ze hun kwaadaardige werk (payload) kunnen uitvoeren.

En bij sommige antivirus-versies zit er ook een firewall in. Deze is wel vaak wel wat minder uitgebreid in te stelen als een losstaand firewall pakket zoals jou HandsOff of Little Snitch.

Ik gebruik Kaspersky (Mac) omdat ik deze iets meer dan een jaar geleden had gewonnen en ik paar weken gelden een verlenging heb gedaan. En heb F-Secure en Kaspersky er hoog zitten qua vertrouwen.
Ik gebruik geen extra VPN service. Ik heb mijn internet modem (Fritzbox) ingesteld dat ik daar mee kan verbinden met mijn Mobiel en MacBook. Hiermee ben ik beveiligd als ik bij een internetcafe ben en ik zo via mijn eigen thuis internetverbinding thuis kan internetten. Hierdoor kan mijn eigen internetprovider dus wel zien waar ik naar toe verbind.
Een externe VPN service heeft dan ook de beveiliging daarvoor. De internetprovider ziet dan niet waarnaartoe je verbind. Maar de VPN-service kan dit wel zien. Maar deze zeggen vaak dat ze deze logs niet langer dan 24u bewaren.

MacOSX is al van oudsher goed beveiligd. Onder de motorkap van MacOSX zit de UNIX basis. Deze 'motor' heeft altijd veiligheid erg hoog gehad. Daarom moet je ook regelmatig je wachtwoord invoeren als je iets installeert of een andere wijziging doet. Ook kunnen normale programma's niet zomaar iets aanpassen aan systeembestanden.
Windows had dit minder (Sinds Vista/Win7 wel erg verbeterd!) en hierdoor waren er altijd veel virussen en andere kwaadaardige software voor gemaakt. En omdat het marktaandeel van Windows natuurlijk veel groter was toenertijd.
Mac is tegenwoordig populairder geworden maar door een goede basis opbouw van het systeem is het nog veilig. Hierdoor gebruiken veel mensen hun systeem ook zonder virusscanner en enkel met de ingebouwde firewall.
Daarnaast bied MacOS genoeg opties om de beveiliging nog te verbeteren. Een daarvan is door alle bestanden te versleutelen met FileVault.

Voor een gewone gebruiker kan het geen kwaad om een virusscanner te gebruiken. (Kaspersky heeft sinds kort ook een gratis versie.) Deze virusscanner scannen alle bestanden en als ze wat vinden geven ze daar melding van. Verder kan je vaak met de gratis versies nietzoveel installen of bijhouden.

(Heb deze tekst even heel snel getypt, spelfouten en kromme zinnen kunnen er nog inzitten... En wou je enkel even snel een introductie geven wat het allemaal is.)
  maandag 2 april 2018 @ 14:43:51 #61
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_178256805
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 14:08 schreef Junkie het volgende:

[..]

[...]
Dank je wel voor je uitgebreide en duidelijke uitleg. ^O^ Een paar dingen vroeg ik me nog af.
- Wat maakt dat je een virusscanner hebt hoewel je aangeeft dat Macs nog veilig zijn onder meer door de UNIX-basis en door bijvoorbeeld Firevault?
- Klopt het dat Kapersky niet geruisloos is en, zo ja, is dat hinderlijk en is dat continu? Dat las ik hier.
- Welke van de drie heb jij en wat maakt dat je die hebt gekozen? Ik twijfel over welke ik moet nemen, ook omdat ze bijna even duur zijn voor een jaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Federer-fan op 02-04-2018 19:09:22 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 2 april 2018 @ 20:35:01 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_178264167
Heb net FireVault aangezet. Maar wat duurt het lang voordat die bestanden gecodeerd zijn. Er staat dat het nog negen uur duurt. Kan ik hem vannacht in de sluimerstand zetten of begint hij dan morgenochtend opnieuw? Of is er een andere manier waarop ik het kan pauzeren?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_178267321
quote:
'Apple stopt met Intel en gaat eigen chips gebruiken'
VANDAAG, 21:57ECONOMIE, TECH

Apple staat op het punt de samenwerking met chipgigant Intel te beëindigen, meldt het persbureau Bloomberg. Het bedrijf zou vanaf 2020 willen werken met eigen chips in zijn computers.

De beslissing is nog niet definitief, maar het aandeel Intel kreeg vandaag op de Amerikaanse beurs al een flinke tik. De chipmaker haalt ongeveer 5 procent van zijn omzet uit de samenwerking met Apple.

In iPhones, iPads en Apple Watch zitten al eigen chips, maar in de Mac-computers zitten nog chips van Intel. Het gebruik van verschillende technologie is een obstakel bij het streven naar het beter laten samenwerken van alle eigen apparaten.

Batterijduur

De computers draaien nu op MacOS, een ander besturingssysteem dan iOS van de smartphones en tablets. Er wordt gewerkt aan een systeem om iPhone-apps ook op de Mac te laten functioneren. Dat gaat makkelijker met chips die meer op elkaar lijken.

Ook wil Apple zelf kunnen bepalen wanneer het nieuwe chips introduceert. Verder hebben eigen chips mogelijk voordelen voor de batterijduur.
https://nos.nl/artikel/22(...)chips-gebruiken.html

benieuwd of het gaat verhinderen dat je een ander besturingssysteem naast MacOS kan draaien, dat was juist wat mij zo aantrok om een Mac aan te schaffen, met de overstap van IBM-chips naar Intel-chips in 2006: 1 computer die alle software dat je al had kan draaien
pi_178284305
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:43 schreef ColtZ40 het volgende:
Wat een kutsite Apple.nl....

Ik wil een iPad bestellen, naam, adres, woonplaats, postcode(tussen de cijfers en letters MOET een spatie :') ) e-mail adres is optioneel.

Doorgaan: verzendadres is het hetzelfde als aankoopadres
Doorgaan: e-mail adres is verplicht... :'( ... ingevuld
Doorgaan: manier van betalen selecteren
Doorgaan: momenteel is iDeal niet mogelijk, selecteer een andere betaal optie creditcard of cadeaubon.

Credit card wil ik niet, ga morgen op vakantie en heb maar een limiet van 1000 euro op die kaart, cadeaubon heb ik niet.

Uurtje later bovenstaande nog maar een keer doorlopen en zo slim geweest een account aan te maken voor het geval dat de betaling weer niet mogelijk is en dat ik nog alles een keer mag invullen.

Er is al een account gekoppeld aan mijn adres dus ik kan geen account aanmaken :'(

Dan maar eens chatten met die amateurs...... Mijn privé Apple id en wachtwoord ingevuld

Inloggen lukt niet.....

Stik in dat ding Apple. _O-
Goh, bestel na al die jaren nog steeds bij Apple.nl maar nooit die ervaring die jij hierboven neerpent meegemaakt.

Anders ga je toch gewoon naar de Mediamarkt of zo een Apple reseller?
pi_178285578
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:22 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Goh, bestel na al die jaren nog steeds bij Apple.nl maar nooit die ervaring die jij hierboven neerpent meegemaakt.

Anders ga je toch gewoon naar de Mediamarkt of zo een Apple reseller?
Heb ik gedaan, centralpoint.
Wat een verademing, postcode en huisnummer ingevoerd. (Zakelijk)
Via kvk vermoed ik alle gegevens direct ingevuld. Doorklikken naar iDeal en binnen 15 seconden heel het bestel gebeuren doorlopen. Zaterdag met spoed koerier bezorgt. ^O^
  woensdag 4 april 2018 @ 21:09:39 #66
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_178310867
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar ben je naar op zoek?
Ik zoek een artikel voor een redelijke Apple unknown, waarin ten eerste wordt uitgelegd dat MacOSX en iOS niet hetzelfde zijn (opgebouwd). En daarnaast dat iOS als redelijk gesloten kan worden gezien, maar MacOSX dat dus niet is, aangezien het anders is opgebouwd...

Krijg het niet gevonden :)
  woensdag 4 april 2018 @ 22:51:04 #67
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178313757
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:09 schreef Saninl het volgende:

[..]

Ik zoek een artikel voor een redelijke Apple unknown, waarin ten eerste wordt uitgelegd dat MacOSX en iOS niet hetzelfde zijn (opgebouwd). En daarnaast dat iOS als redelijk gesloten kan worden gezien, maar MacOSX dat dus niet is, aangezien het anders is opgebouwd...

Krijg het niet gevonden :)
Volgens mij zijn ze juist wel hetzelfde opgebouwd, sowieso darwin in de basis bij beide. Grootste verschillen zitten in de UI. Touch versus toetsenbord en muis.

Misschien heb je hier iets aan https://www.quora.com/Wha(...)etween-macOS-and-iOS .

En de link naar darwin wikipedia (staat ook in de andere link) https://en.wikipedia.org/wiki/Darwin_(operating_system)
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 5 april 2018 @ 15:56:12 #68
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_178325184
quote:
99s.gif Op woensdag 4 april 2018 22:51 schreef DaMook het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze juist wel hetzelfde opgebouwd, sowieso darwin in de basis bij beide. Grootste verschillen zitten in de UI. Touch versus toetsenbord en muis.

Misschien heb je hier iets aan https://www.quora.com/Wha(...)etween-macOS-and-iOS .

En de link naar darwin wikipedia (staat ook in de andere link) https://en.wikipedia.org/wiki/Darwin_(operating_system)
Thnx :) Het eerste bericht was wel ongeveer wat ik hoopte te vinden ^O^
  donderdag 5 april 2018 @ 19:01:36 #69
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178328761
Net de iPad 2018 gehaald als vervanger voor mijn iPad mini. Ziet er goed uit, formaat wel weer wennen, laatste "normale" iPad die ik had was de allereerste.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 5 april 2018 @ 22:40:47 #70
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178334951
quote:
99s.gif Op donderdag 5 april 2018 19:01 schreef DaMook het volgende:
Net de iPad 2018 gehaald als vervanger voor mijn iPad mini. Ziet er goed uit, formaat wel weer wennen, laatste "normale" iPad die ik had was de allereerste.
Deze is wel al flink kleiner dan die iPad toch? Wel groter dan de mini die je gewend bent, maar dat zal snek genoeg wennen. De vele pluspunten van de nieuwe iPad zullen daar vast voor compenseren ^O^
  vrijdag 6 april 2018 @ 10:31:59 #71
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178341929
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Deze is wel al flink kleiner dan die iPad toch? Wel groter dan de mini die je gewend bent, maar dat zal snek genoeg wennen. De vele pluspunten van de nieuwe iPad zullen daar vast voor compenseren ^O^
Klopt, had ik nog niet eens door :P .



The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 6 april 2018 @ 11:35:29 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178343116
Heb zelf de iPad Pro 9.7 (volgens mij niet eens meer te koop in Apple store, terwijl hij vrij nieuw is), maar dat formaat vind ik geweldig. Beste tablet die ik ooit heb gehad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 6 april 2018 @ 12:08:42 #73
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178343695
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Heb zelf de iPad Pro 9.7 (volgens mij niet eens meer te koop in Apple store, terwijl hij vrij nieuw is), maar dat formaat vind ik geweldig. Beste tablet die ik ooit heb gehad.
Deze is ook 9,7 inch. Tot nu toe bevalt hij goed, de software upgrades zijn wel wennen. (Dock/multiscreen).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178381689
Ik heb Office for Mac en nu wil ik als ik in Word ben een document versturen via Hotmail. Het lukt niet, ook niet als ik mijn mailadres aanpas. En als ik google vind ik niets waar je kunt zien hoe je Word koppelt aan een ander account dan je standaardmailprogramma.
pi_178416263
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:38 schreef bridgefan het volgende:
Ik heb Office for Mac en nu wil ik als ik in Word ben een document versturen via Hotmail. Het lukt niet, ook niet als ik mijn mailadres aanpas. En als ik google vind ik niets waar je kunt zien hoe je Word koppelt aan een ander account dan je standaardmailprogramma.
Bedoel je met hotmail naar de website van hotmail? Ik denk dat Office dat niet aankan. Lukt met Windows denk ik ook niet. Hij zal altijd een programma kiezen.

In het programma Mail lukt het prima om een ander e-mailadres dan je standaard ingestelde account te gebruiken. Dat doe ik regelmatig. Maar dan via het programma dus, niet via een site. En in Mail moet je natuurlijk wel de accounts geconfigureerd hebben.
pi_178416399
Nu ik weer aan een studie ben begonnen, heb ik weer behoefte aan een groter scherm dan mijn 13" MBP. Ik heb nog een iMac staan die ik in 2008 gekocht heb. Die gebruik ik vrijwel nooit meer, is erg traag geworden en ik merk dat zodra ik hem aanzet ik liever mijn kleinere retina scherm van MBP heb.

Ik twijfel nu wat handiger is, een beeldscherm voor mijn laptop aanschaffen of een nieuwe iMac 21" met retina. Het losse scherm hoeft niet perse zo loepzuiver als retina te zijn, maar wel een beetje redelijk om naar te kijken. Aan hoeveel euro moet ik dan ongeveer denken?
  maandag 9 april 2018 @ 22:24:53 #77
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_178416852
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:05 schreef NedKelly het volgende:
Nu ik weer aan een studie ben begonnen, heb ik weer behoefte aan een groter scherm dan mijn 13" MBP. Ik heb nog een iMac staan die ik in 2008 gekocht heb. Die gebruik ik vrijwel nooit meer, is erg traag geworden en ik merk dat zodra ik hem aanzet ik liever mijn kleinere retina scherm van MBP heb.

Ik twijfel nu wat handiger is, een beeldscherm voor mijn laptop aanschaffen of een nieuwe iMac 21" met retina. Het losse scherm hoeft niet perse zo loepzuiver als retina te zijn, maar wel een beetje redelijk om naar te kijken. Aan hoeveel euro moet ik dan ongeveer denken?
Ikzelf heb nu een 2012 MBP met een 27" thunderbolt scherm. Mocht ik deze vervangen zou ik zelf gaan voor een nieuwe MBP en een curved scherm van (waarschijnlijk) samsung. Liefst wel een met webcam en speakers ingebouwd. Maar moet zeggen dat ik wel meer schermen aantrekkelijk vind.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_178618621
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:05 schreef NedKelly het volgende:



Nu ik weer aan een studie ben begonnen, heb ik weer behoefte aan een groter scherm dan mijn 13" MBP. Ik heb nog een iMac staan die ik in 2008 gekocht heb. Die gebruik ik vrijwel nooit meer, is erg traag geworden en ik merk dat zodra ik hem aanzet ik liever mijn kleinere retina scherm van MBP heb.

Ik twijfel nu wat handiger is, een beeldscherm voor mijn laptop aanschaffen of een nieuwe iMac 21" met retina. Het losse scherm hoeft niet perse zo loepzuiver als retina te zijn, maar wel een beetje redelijk om naar te kijken. Aan hoeveel euro moet ik dan ongeveer denken?
Misschien dat je eens die 2008 iMac eens helemaal kan opschonen met progje CleanMyMac en wie weet is hij dan minder traag dan wat je tot nu toe ervaart. Het verwijderen van onnodige software op je oude iMac helpt ook heel erg waarna je met de diskdoctor eventjes de boel kan laten nalopen en dan zien hoe de oude imac ervoor staat.

Scheelt je geld en wie weet ook een hele nieuwe investering.
  donderdag 19 april 2018 @ 17:58:23 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178624838
quote:
2s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Misschien dat je eens die 2008 iMac eens helemaal kan opschonen met progje CleanMyMac en wie weet is hij dan minder traag dan wat je tot nu toe ervaart. Het verwijderen van onnodige software op je oude iMac helpt ook heel erg waarna je met de diskdoctor eventjes de boel kan laten nalopen en dan zien hoe de oude imac ervoor staat.

Scheelt je geld en wie weet ook een hele nieuwe investering.
Een ssd erin zetten, wat meer geheugen, doet wonderen. Zo lam is die cpu ook weer niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178627483
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een ssd erin zetten, wat meer geheugen, doet wonderen. Zo lam is die cpu ook weer niet
Dit inderdaad, valt nog prima te werken op zo’n iMac met wat upgrades. En die upgrades zijn op oudere modellen ook vaak makkelijker uit te voeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')