abonnement Unibet Coolblue
pi_177275956
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:30 schreef Bilge het volgende:
Diyanet heeft een persbericht doen uitgaan, waarin zij o.a. stelt:

"Opvallend genoeg werd het bewuste nieuwsbericht rond 12:30 gepubliceerd, terwijl de vrijdagpreken pas ná 13:00 werden voorgedragen in moskeeën. De inhoud van de voorgedragen vrijdagpreek kon dus pas ná 13:00 worden vastgesteld."

De Telegraaf (wat netzoals GeenStijl onderdeel is van de TMG) hitst de dominante witte massa weer eens op jegens minderheden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog stond deze krant aan de zijde van de moffen. Tussen 1945 en 1949 legde de Commissie voor de perszuivering een verschijningsverbod op. Waarom en onder welke voorwaarden werd dat verbod opgeheven?
Waarom alleen witte? Misschien zitten er ook wel zwarten tussen.
pi_177276143
Discriminatie is bon ton in Turkije alleen liggen de scheidingslijnen wat anders als bij ons.
pi_177277592
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:34 schreef HendrikV het volgende:
Discriminatie is bon ton in Turkije alleen liggen de scheidingslijnen wat anders als bij ons.
True.
  zondag 18 februari 2018 @ 15:00:15 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177278143
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 18:40 schreef Bilge het volgende:

[..]

De islam verbiedt onderscheid naar afkomst/ huidskleur. Hoe kan een imam notabene dan Turken tegen Koerden ophitsten? Zelfs Islamitische kinderen weten dat dit niet hoort. Als een imam dit waagt, en het bestuur van de moskee de klachten hierover niet serieus neemt, zal de betreffende moskee geen 1 bezoeker overhouden.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik de indruk krijg dat dit een broodje aap-verhaal is.
Zeggen dat de ene meer moslim is dan de ander is al genoeg in deze idiote ideologie om een heel volkstam uit te willen moorden.
En over de 'kuffar' maar te zwijgen. Op basis van afkomst/huidskleur misschien niet, wel op basis van gedachten.

Wat is erger?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 18 februari 2018 @ 15:03:08 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177278218
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:30 schreef Bilge het volgende:
Diyanet heeft een persbericht doen uitgaan, waarin zij o.a. stelt:

"Opvallend genoeg werd het bewuste nieuwsbericht rond 12:30 gepubliceerd, terwijl de vrijdagpreken pas ná 13:00 werden voorgedragen in moskeeën. De inhoud van de voorgedragen vrijdagpreek kon dus pas ná 13:00 worden vastgesteld."

De Telegraaf (wat netzoals GeenStijl onderdeel is van de TMG) hitst de dominante witte massa weer eens op jegens minderheden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog stond deze krant aan de zijde van de moffen. Tussen 1945 en 1949 legde de Commissie voor de perszuivering een verschijningsverbod op. Waarom en onder welke voorwaarden werd dat verbod opgeheven?
Ah, daar hebben we het al. 'witte'.

Ze zijn slecht, de grote boze blanken. Echt allemaal. En ze moeten de rest maar accepteren en er naar leren luisteren... Toch?

Alleen al als je het 'witten' noemt, zet je jezelf keihard buitenspel. Een term geïntroduceerd door een stel rasracisten en daar wil jij je dus mee identificeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177278467
Fakenews door de Telegraaf. Hopelijk komt er een rechtzaak.
pi_177279489
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 00:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

Eens, maar die Bitcoin-fetva van laatst... :N :')
Die is langs me heen gegaan. Vwb nieuwe technologie, duurt het meestal ff tot dat ze een goede standpunt hebben ingenomen. Ik denk dat niemand bij diyanet ook maar iets weet over blockchain tech.
Zo ook bv met orgaandonatie fetva, dat was niet zo gek lang terug, dat ze een goede onderbouwde fetva hadden opgesteld.
Ambtenaren heh :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 18 februari 2018 @ 16:28:54 #158
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177280347
Ok.

Dus de telegraaf komt met een geluidsfragment die ze niet openbaren, voordat de vrijdagmiddagpreek is geweest? Van een keten van moskeeen die al tijden geen buitenlandse preken meer doet in de moskee en waarbij de vrijdagmiddagpreek voor elke moskee hetzelfde is en wel openbaar is?

Ik zeg hoax.
Of de telegraaf wil framen, of ze hebben gewoon blind iets aangenomen zonder te controleren. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en zet in op het laatste. Dat ze dom bezig zijn geweest ipv vals zijn.
Want met 1 kleine controle zouden ze geweten hebben dat dat geluidsfragment niet van die preek kon zijn omdat die nog niet voorgedragen was op dat moment.

En zeker met een geluidsfragment hadden ze moeten controleren voordat ze het naar buiten brachten. Zonder beeldmateriaal is het lastiger om te duiden waar het precies vandaan komt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:30:32 #159
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177281715
Het artikel in de OP is Gisteren, 10:39 geplaatst volgens die site, waar is dan de bron die het op vrijdag al heeft geplaatst?

https://www.noordhollands(...)adpreek-moskee-hoorn

"zoals zaterdag in de krant heeft gestaan"

[ Bericht 26% gewijzigd door Woelwater op 18-02-2018 17:35:56 ]
pi_177289173
Wat die vele Nederturken hier zo ontvankelijk maakt voor die ultra-nationalistische propaganda uit Turkije is de combinatie van een laag IQ, identiteitscrisis en wereldvreemdheid. Vooral dat laatste aspect blijft vaak onderbelicht, hoeveel van de wereld heeft een gemiddelde Nederturk nou eigenlijk gezien? Veel jongeren ontdekken de wereld; reisje naar Thailand, tourtje maken in de US, veel stedentrips in Europa, en ga zo maar door. Niet de Nederturk. Die gaat elk jaar alleen maar naar Turkije. Van Nederland hebben ze zelf ook amper wat gezien. Voor Marokkanen geldt hetzelfde.

Als je niets van de wereld ziet, krijg je ook geen perspectief.
pi_177290046
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:43 schreef Homey het volgende:
Wat die vele Nederturken hier zo ontvankelijk maakt voor die ultra-nationalistische propaganda uit Turkije is de combinatie van een laag IQ, identiteitscrisis en wereldvreemdheid.
Je vergeet die schotel aan de balkonrailing.
Radio Espantoso
  maandag 19 februari 2018 @ 05:51:51 #162
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177290637
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 23:43 schreef Homey het volgende:
Wat die vele Nederturken hier zo ontvankelijk maakt voor die ultra-nationalistische propaganda uit Turkije is de combinatie van een laag IQ, identiteitscrisis en wereldvreemdheid. Vooral dat laatste aspect blijft vaak onderbelicht, hoeveel van de wereld heeft een gemiddelde Nederturk nou eigenlijk gezien? Veel jongeren ontdekken de wereld; reisje naar Thailand, tourtje maken in de US, veel stedentrips in Europa, en ga zo maar door. Niet de Nederturk. Die gaat elk jaar alleen maar naar Turkije. Van Nederland hebben ze zelf ook amper wat gezien. Voor Marokkanen geldt hetzelfde.

Als je niets van de wereld ziet, krijg je ook geen perspectief.
Hear hear. En heeft vaak alleen Nederturkse vrienden en trouwt met een andere Nederturk. Geslaagd recept voor integratie :')
  maandag 19 februari 2018 @ 05:51:59 #163
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177290638
.

[ Bericht 94% gewijzigd door Old_Pal op 19-02-2018 14:44:27 ]
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177290836
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:30 schreef Bilge het volgende:
Diyanet heeft een persbericht doen uitgaan, waarin zij o.a. stelt:

"Opvallend genoeg werd het bewuste nieuwsbericht rond 12:30 gepubliceerd, terwijl de vrijdagpreken pas ná 13:00 werden voorgedragen in moskeeën. De inhoud van de voorgedragen vrijdagpreek kon dus pas ná 13:00 worden vastgesteld."

De Telegraaf (wat netzoals GeenStijl onderdeel is van de TMG) hitst de dominante witte massa weer eens op jegens minderheden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog stond deze krant aan de zijde van de moffen. Tussen 1945 en 1949 legde de Commissie voor de perszuivering een verschijningsverbod op. Waarom en onder welke voorwaarden werd dat verbod opgeheven?
Zie ik nu iets over het hoofd of zijn ze bij Diyanet echt zo dom?

Dat bericht van de telegraaf is van zaterdag. Dus ruim na vrijdagmiddag 13 uur.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177302079
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 07:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zie ik nu iets over het hoofd of zijn ze bij Diyanet echt zo dom?

Dat bericht van de telegraaf is van zaterdag. Dus ruim na vrijdagmiddag 13 uur.
Is er iemand die hier op kan reageren? Of iemand die kan linken naar het desbetreffende bericht op de site van Diyanet? Die site is grotendeels in het Turks.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177305262
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:14 schreef polderturk het volgende:
Fakenews door de Telegraaf. Hopelijk komt er een rechtzaak.
Maar al zou het waar zijn, wat is er nou precies gezegd dat niet door de beugel kan? :?
pi_177305321
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:09 schreef Logic91 het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk joh. Dit soort teksten hebben helemaal niets te maken met de islam ook al wordt in bovenstaande quote een passage uit de koran geciteerd, namelijk soera 2:154. Maar nee, helemaal niets met religie te maken. :')
Of het nu wel of niet met religie te maken heeft, wat is er nou precies verteld dat voor jou te ver gaat? Ik zie werkelijk niets wat nieuwswaardig zou moeten zijn.
pi_177305398
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:58 schreef up7 het volgende:

[..]

Of het nu wel of niet met religie te maken heeft, wat is er nou precies verteld dat voor jou te ver gaat? Ik zie werkelijk niets wat nieuwswaardig zou moeten zijn.
"Turken naar martelaarschap moeten streven"
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177305692
quote:
10s.gif Op zondag 18 februari 2018 15:56 schreef Slayage het volgende:
Die is langs me heen gegaan. Vwb nieuwe technologie, duurt het meestal ff tot dat ze een goede standpunt hebben ingenomen. Ik denk dat niemand bij diyanet ook maar iets weet over blockchain tech.
Zo ook bv met orgaandonatie fetva, dat was niet zo gek lang terug, dat ze een goede onderbouwde fetva hadden opgesteld.
Ambtenaren heh :p
Over het algemeen klopt dit, maar in het geval van cryptocurrencies sluit ik zeker niet uit dat politieke motieven tot het religieuze decreet hebben geleid. Bitcoin en dergelijke munten vergemakkelijken belastingontwijking, terrorisme en operaties van buitenlandse geheime inlichtingendiensten, terwijl het voor de staat juist moeilijker wordt om zelf geld bij te drukken.
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 07:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zie ik nu iets over het hoofd of zijn ze bij Diyanet echt zo dom?

Dat bericht van de telegraaf is van zaterdag. Dus ruim na vrijdagmiddag 13 uur.
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:30 schreef Woelwater het volgende:
Het artikel in de OP is Gisteren, 10:39 geplaatst volgens die site, waar is dan de bron die het op vrijdag al heeft geplaatst?

https://www.noordhollands(...)adpreek-moskee-hoorn

"zoals zaterdag in de krant heeft gestaan"
De Telegraaf heeft het oorspronkelijke bericht verwijderd, maar Dutchturks heeft een screenshot waarop de titel met datum en tijd is af te lezen. Als je de titel 'Turkije dicteert jihadpreek in Nederland' googlet, zie je ook dat volgens Google de eerste hit 3 dagen geleden (op vrijdag) online stond. Maar als je op de link klikt, geeft het Telegraaf-artikel aan dat het 2 dagen geleden online is gezet. Kennelijk heeft de Telegraaf het oude artikel verwijderd, en zonder enige vermelding van deze verwijdering een dag later een nieuw artikel op dezelfde internetpagina geplaatst.

Ook GeenStijl heeft op 16 februari om 13.00 uur hierover bericht, zie hier.

Het vrijdaggebed begint om 13.00 uur, de vrijdagpreek is ongeveer 5-10 minuten later (na het bidden van de Sunnah). Als we er van uit gaan dat het schrijven van een artikel minstens 10 minuten kost, is het technisch onmogelijk dat de teksten van de Telegraaf en Geenstijl zijn gebaseerd op een opgenomen geluidsfragment.

Vermoedelijk dachten de schrijvers van Telegraaf en Geenstijl dat de vrijdagpreek in Turkije, die wel over Jihad gaat, ook in Nederlandse moskeeën wordt voorgelezen. Sinds 2016 schrijven Nederlandse moskeeën echter hun eigen vrijdagpreek.

Overigens kun je de Engelse vertaling van de vrijdagpreek uit Turkije hier nalezen. Het begrip 'Jihad' wordt uitgelegd. De woorden Koerd/ Afrin/ Syrië/ YPG/ PKK komen er niet in voor. Het in het Westen levende beeld van dit begrip (het aanvallen van ongelovigen/ onschuldigen) wordt in deze vrijdagpreek ook expliciet verworpen/ afgekeurd.

Conclusie: doorzichtige propaganda.
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:01 schreef alilami het volgende:

[..]

"Turken naar martelaarschap moeten streven"
Deze zin komt niet voor in de Nederlandse of de Turkse vrijdagpreek. Wees niet zo naief door alles wat de media voorschotelen voor zoete koek aan te nemen.
  maandag 19 februari 2018 @ 20:06:58 #170
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177306685
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:14 schreef Bilge het volgende:
De Telegraaf heeft het oorspronkelijke bericht verwijderd, maar Dutchturks heeft een screenshot waarop de titel met datum en tijd is af te lezen. Als je de titel 'Turkije dicteert jihadpreek in Nederland' googlet, zie je ook dat volgens Google de eerste hit 3 dagen geleden (op vrijdag) online stond. Maar als je op de link klikt, geeft het Telegraaf-artikel aan dat het 2 dagen geleden online is gezet. Kennelijk heeft de Telegraaf het oude artikel verwijderd, en zonder enige vermelding van deze verwijdering een dag later een nieuw artikel op dezelfde internetpagina geplaatst.

Ook GeenStijl heeft op 16 februari om 13.00 uur hierover bericht, zie hier.

U lijkt waarachtig gelijk te hebben, bedankt voor de linkjes :@ ^O^

Kutkrant, die geluidsopname zal ook wel nooit komen :(
pi_177307458
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:01 schreef alilami het volgende:

[..]

"Turken naar martelaarschap moeten streven"
Dat staat er niet. Er wordt aangegeven dat Turkse soldaten alles opofferen om hun geloof, vlag en land te beschermen en de martelaren onder de Turkse soldaten zijn daarbij tekenend. Lijkt mij dat elke soldaat beseft dat hij voor volk en vaderland kan sterven.
quote:
Onze soldaten laten aan de hele wereld zien dat wij zonder twijfel alles opofferen om ons geloof, vlag en land te beschermen. (...) Iedere zoon van ons land die in de kracht van zijn leven de zoete nectar van het martelaarschap drinkt, schreeuwt ons dit toe.
pi_177309954
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:06 schreef Woelwater het volgende:

[..]

U lijkt waarachtig gelijk te hebben, bedankt voor de linkjes :@ ^O^

Kutkrant, die geluidsopname zal ook wel nooit komen :(
Sjieke reactie.
pi_177314173
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:14 schreef Bilge het volgende:

[..]

Over het algemeen klopt dit, maar in het geval van cryptocurrencies sluit ik zeker niet uit dat politieke motieven tot het religieuze decreet hebben geleid. Bitcoin en dergelijke munten vergemakkelijken belastingontwijking, terrorisme en operaties van buitenlandse geheime inlichtingendiensten, terwijl het voor de staat juist moeilijker wordt om zelf geld bij te drukken.

[..]

[..]

De Telegraaf heeft het oorspronkelijke bericht verwijderd, maar Dutchturks heeft een screenshot waarop de titel met datum en tijd is af te lezen. Als je de titel 'Turkije dicteert jihadpreek in Nederland' googlet, zie je ook dat volgens Google de eerste hit 3 dagen geleden (op vrijdag) online stond. Maar als je op de link klikt, geeft het Telegraaf-artikel aan dat het 2 dagen geleden online is gezet. Kennelijk heeft de Telegraaf het oude artikel verwijderd, en zonder enige vermelding van deze verwijdering een dag later een nieuw artikel op dezelfde internetpagina geplaatst.

Ook GeenStijl heeft op 16 februari om 13.00 uur hierover bericht, zie hier.

Het vrijdaggebed begint om 13.00 uur, de vrijdagpreek is ongeveer 5-10 minuten later (na het bidden van de Sunnah). Als we er van uit gaan dat het schrijven van een artikel minstens 10 minuten kost, is het technisch onmogelijk dat de teksten van de Telegraaf en Geenstijl zijn gebaseerd op een opgenomen geluidsfragment.

Vermoedelijk dachten de schrijvers van Telegraaf en Geenstijl dat de vrijdagpreek in Turkije, die wel over Jihad gaat, ook in Nederlandse moskeeën wordt voorgelezen. Sinds 2016 schrijven Nederlandse moskeeën echter hun eigen vrijdagpreek.

Overigens kun je de Engelse vertaling van de vrijdagpreek uit Turkije hier nalezen. Het begrip 'Jihad' wordt uitgelegd. De woorden Koerd/ Afrin/ Syrië/ YPG/ PKK komen er niet in voor. Het in het Westen levende beeld van dit begrip (het aanvallen van ongelovigen/ onschuldigen) wordt in deze vrijdagpreek ook expliciet verworpen/ afgekeurd.

Conclusie: doorzichtige propaganda.

[..]

Deze zin komt niet voor in de Nederlandse of de Turkse vrijdagpreek. Wees niet zo naief door alles wat de media voorschotelen voor zoete koek aan te nemen.
Kun je die screenshot van Dutchturks hier posten dan want ik zie geen screenshot met een datum en een tijd.

Als dat artikel er heeft gestaan zou het toch in de google cache terug te vinden moeten zijn? In het artikel van geenstijl staat ook helemaal niet dat de Telegraaf er op vrijdag over zou hebben bericht. Dus waar blijkt nou onomstotelijk uit dat het artikel online stond voor de preek was uitgesproken? Niet uit de voorbeelden die jij aanhaalt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 20 februari 2018 @ 09:09:51 #174
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177314757
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kun je die screenshot van Dutchturks hier posten dan want ik zie geen screenshot met een datum en een tijd.

Als dat artikel er heeft gestaan zou het toch in de google cache terug te vinden moeten zijn? In het artikel van geenstijl staat ook helemaal niet dat de Telegraaf er op vrijdag over zou hebben bericht. Dus waar blijkt nou onomstotelijk uit dat het artikel online stond voor de preek was uitgesproken? Niet uit de voorbeelden die jij aanhaalt.
Op Drimble staat het artikel ook nog onder de oorspronkelijke datum:



https://drimble.nl/dossie(...)-hoornse-moskee.html

Ook kwam ik gister nog op een andere nieuwssite die het ook op de 16e had staan terwijl na aanklikken het bericht op de 17e geplaatst leek te zijn, helaas kan ik die even niet meer vinden.

Toen ik voor mijn vraag in reactie #159 aan het googelen was viel me ook al op dat resultaat van de Televaag van 16 februari was terwijl het bericht zelf een dag later geplaatst leek te zijn, maar dacht "zal wel" en had verder geen aandacht aan geschonken.

Zou nog kunnen zijn dat het over de preek van een week eerder ging maar dan is het maar raar om het pas een volle week later te plaatsten zonder te verwijzen naar afgelopen of vorige week vrijdag.

Apart dat als je bij dit artikel klikt op "lees verder bij de bron"

https://drimble.nl/entert(...)ek-in-nederland.html

Dat je dan bij het Televaag bericht van een zaterdag uit komt, terwijl het bericht zelf van vrijdag is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Woelwater op 20-02-2018 09:38:24 ]
pi_177315259
Maar het kan toch prima dat de preek van tevoren bekend was. Hij wordt door Dyanet geleverd aan die moskeeën, dus dan is het niet zo vreemd dat die gelekt kan zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')