abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 03:29:45 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177247458
Uit de OP:

Om het maar eens te hebben over de politieke correctheid. Waarom zou een politicus wegkijken door niet te benoemen wat (de oorzaak van) de problemen in een land of gebied zijn? Je kijkt weg om geen stemmers te verliezen, dus dan ben je toch populistisch bezig? De mening van het volk moet ook jouw mening zijn en daar handel je dus naar. Daar waar rechtse politiek juist eerlijk zijn en het beestje bij de naam noemen.
Hoe denken jullie hierover? :)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 03:30:38 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177247463
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 03:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Prima. Doe je eerst een screeninkje, wie daar geschikt voor zijn.
Nee...

Ik bedoel: vanwaar dat idee dat ouderen zitten te wachten, sowieso, op bezoek van wildvreemde mensen die een kopje thee komen drinken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177247776
Linkse politiek is onrealistisch en niet pragmatisch. Het gaat niet uit van waarheden en feiten maar van bizar utopisch denken. Je kan het dus niet populistisch noemen want het volk wil dat geleuter niet (welke gek gelooft immers dat als je honderdduizenden Afrikanen hier heen haalt, dat dan de sociale voorzieningen op peil blijven?).

Eigenlijk stelt linkse politiek geen reet voor ware het niet dat de gevolgen meestal verschrikkelijk uitpakken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177247881
Met de linkse politiek is niets mis mee. Er zijn genoeg landen in West en Noord Europa die het uitstekend doen onder of met een linkse politieke aanwezigheid. Ik woon in zo'n land en zie dat grote zo niet enorme verschil met Nederland.

Nee...het is niet de linkse politiek an sich, maar de bekwaamheid van deze linkse politici. Op het gebied van hun intelligentie, hun persoonlijke motivatie om een bekwaam politicus te zijn, hun inzichten in de behoefte van de mensen van dat land en het vermogen om de behoefte van de burger om te zetten in de werkelijkheid van die burger en dus hun land.

Je kunt geen land besturen...wel de bevolking van dat land.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 07:25:57 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177247890
Is dit een deel 2?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 17 februari 2018 @ 09:52:04 #6
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177248904
Populisme is niet gebonden aan links of rechts. De hele politiek is aan het polariseren omdat het genuanceerde verhaal niet meer gehoord wordt door het grootste deel van het volk. Degene met de beste oneliners binnen het heersende sentiment wordt gekozen.
pi_177249293
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:52 schreef BadderHaring het volgende:
Populisme is niet gebonden aan links of rechts. De hele politiek is aan het polariseren omdat het genuanceerde verhaal niet meer gehoord wordt door het grootste deel van het volk. Degene met de beste oneliners binnen het heersende sentiment wordt gekozen.
Ik weet niet of je het weet, maar intelligente en goed opgeleide Hollanders zijn het land aan het verlaten. Nogal massaal en al jarenlang.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:18:05 #8
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177249360
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 10:13 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar intelligente en goed opgeleide Hollanders zijn het land aan het verlaten. Nogal massaal en al jarenlang.

Los van of dat feitelijk zo is, past dat toch prima in het beeld wat ik schets?
pi_177249686
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 05:53 schreef Old_Pal het volgende:
Linkse politiek is onrealistisch en niet pragmatisch. Het gaat niet uit van waarheden en feiten maar van bizar utopisch denken. Je kan het dus niet populistisch noemen want het volk wil dat geleuter niet (welke gek gelooft immers dat als je honderdduizenden Afrikanen hier heen haalt, dat dan de sociale voorzieningen op peil blijven?).

Eigenlijk stelt linkse politiek geen reet voor ware het niet dat de gevolgen meestal verschrikkelijk uitpakken.
Dankzij de linkse politiek kun je dit soort onzin uitkramen.
pi_177250140
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 10:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Los van of dat feitelijk zo is, past dat toch prima in het beeld wat ik schets?
Ja dat is zo https://www.visionair.nl/(...)troom-uit-nederland/

En ikzelf houdt mij bezig met ondernemende NL mensen die in een ander land, in dit geval Noord Europa, weer willen opstarten met hun bedrijf.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177251749
Ik ben wat laat voor de off topic uitkering discussie zie ik, maar ik lees net een lokaal krantje met n overzicht van de gemeentelijke in en uitgaven


40 mil: welzijn en zorg (hier vallen de uitkeringen onder?)

Maar dan:
11 mil: participatie? Wat is dat? Werkgever subsidie?

(Totaal inkomsten is btw 123 mil)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door WodanIsGroot op 17-02-2018 12:19:07 ]
pi_177255352
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 12:12 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik ben wat laat voor de off topic uitkering discussie zie ik, maar ik lees net een lokaal krantje met n overzicht van de gemeentelijke in en uitgaven

[ afbeelding ]
40 mil: welzijn en zorg (hier vallen de uitkeringen onder?)

Maar dan:
11 mil: participatie? Wat is dat? Werkgever subsidie?

(Totaal inkomsten is btw 123 mil)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Participatie daar vallen alle potjes onder die gericht zijn op de arbeidsmarkt en deelnemen aan de samenleving in bredere zin.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 15:36:35 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177256903
Links is net zo populistisch, ageren tegen de “rijken” is puur populisme.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 15:37:01 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177257065
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 12:12 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik ben wat laat voor de off topic uitkering discussie zie ik, maar ik lees net een lokaal krantje met n overzicht van de gemeentelijke in en uitgaven

[ afbeelding ]

En daar ligt een joint bovenop omdat? :D
pi_177257111
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En daar ligt een joint bovenop omdat? :D
Omdat iemand blowt? Of omdat het februari is en geen volle maan.
pi_177257198
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat iemand blowt? Of omdat het februari is en geen volle maan.
Dat mag allemaal hoor. Ik had 'm ervanaf gehaald, het leidt zo af he.
pi_177257201
quote:
1s.gif Op [url=htetp://forum.fok.nl/topic/2426212/1/25#p177257065]zaterdag 17 februari 2018 15:47[/url] schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En daar ligt een joint bovenop omdat? :D
Iwanius stijl nou.

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 17-02-2018 16:18:56 ]
pi_177257310
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 15:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat mag allemaal hoor. Ik had 'm ervanaf gehaald, het leidt zo af he.
Het was me nog niet eens opgevallen.
pi_177257569
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het was me nog niet eens opgevallen.
Zie jij weleens iets over het hoofd dan?
pi_177257599
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zie jij weleens iets over het hoofd dan?
Neuh, maar voor sommige mensen is een joint blijkbaar erg bijzonder.
pi_177257949
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, maar voor sommige mensen is een joint blijkbaar erg bijzonder.
Voor mij niet hoor. Best ontspannend op zijn tijd.
  zondag 18 februari 2018 @ 10:42:42 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177271782
Nee, linkse politiek is niet populistisch (tenminste, niet op basis van wat er in de OP staat). Het 'wegkijken', oftewel politiek correct spreken, is geen poging om in de smaak te vallen bij zo veel mogelijk mensen door loze praatjes.

Het is een poging om geen van de betrokken partijen te bruuskeren door nodeloos kwetsende dingen te zeggen. Immers, de beste manier om te voorkomen dat iemand met je samen wil werken, is door hem over de zeik te helpen.

Dan kun je af en toe beter op je woorden passen en niet het achterste van je tong laten zien (oftewel, politiek correct zijn) dan roepen wat je vindt, hoeveel gelijk je wel niet mag hebben.
  zondag 18 februari 2018 @ 10:55:56 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177271994
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, linkse politiek is niet populistisch (tenminste, niet op basis van wat er in de OP staat). Het 'wegkijken', oftewel politiek correct spreken, is geen poging om in de smaak te vallen bij zo veel mogelijk mensen door loze praatjes.

Het is een poging om geen van de betrokken partijen te bruuskeren door nodeloos kwetsende dingen te zeggen. Immers, de beste manier om te voorkomen dat iemand met je samen wil werken, is door hem over de zeik te helpen.

Dan kun je af en toe beter op je woorden passen en niet het achterste van je tong laten zien (oftewel, politiek correct zijn) dan roepen wat je vindt, hoeveel gelijk je wel niet mag hebben.
Na, het is vooral een manier om discussie over maatschappelijke problematiek onmogelijk te maken door mensen met een afwijkende mening te verketteren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177272120
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, linkse politiek is niet populistisch (tenminste, niet op basis van wat er in de OP staat). Het 'wegkijken', oftewel politiek correct spreken, is geen poging om in de smaak te vallen bij zo veel mogelijk mensen door loze praatjes.

Het is een poging om geen van de betrokken partijen te bruuskeren door nodeloos kwetsende dingen te zeggen. Immers, de beste manier om te voorkomen dat iemand met je samen wil werken, is door hem over de zeik te helpen.

Dan kun je af en toe beter op je woorden passen en niet het achterste van je tong laten zien (oftewel, politiek correct zijn) dan roepen wat je vindt, hoeveel gelijk je wel niet mag hebben.
Nodeloos kwetsende dingen zeggen, is de fase waarin er al gesproken wordt over een maatschappelijk vraagstuk. Het gaat om het benoemen van de problemen. Je kunt toch niet betogen dat wegkijken een oplossend element in zich heeft?
  zondag 18 februari 2018 @ 11:18:23 #26
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177272327
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Na, het is vooral een manier om discussie over maatschappelijke problematiek onmogelijk te maken door mensen met een afwijkende mening te verketteren.
Het hele 'Politiek correct is voor sukkels, ik zeg lekker wat ik denk' is juist de beste manier om iedere discussie onmogelijk te maken.

Bovendien worden afwijkende meningen niet verketterd.
  zondag 18 februari 2018 @ 11:20:19 #27
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177272360
quote:
7s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:04 schreef Vasion het volgende:

[..]

Nodeloos kwetsende dingen zeggen, is de fase waarin er al gesproken wordt over een maatschappelijk vraagstuk. Het gaat om het benoemen van de problemen. Je kunt toch niet betogen dat wegkijken een oplossend element in zich heeft?
Nodeloos is nodeloos hé. Het is geen wegkijken als je je standpunten zo formuleert dat je mensen er niet nodeloos mee bruuskeert.
pi_177274250
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, linkse politiek is niet populistisch (tenminste, niet op basis van wat er in de OP staat). Het 'wegkijken', oftewel politiek correct spreken, is geen poging om in de smaak te vallen bij zo veel mogelijk mensen door loze praatjes.

Het is een poging om geen van de betrokken partijen te bruuskeren door nodeloos kwetsende dingen te zeggen. Immers, de beste manier om te voorkomen dat iemand met je samen wil werken, is door hem over de zeik te helpen.

Dan kun je af en toe beter op je woorden passen en niet het achterste van je tong laten zien (oftewel, politiek correct zijn) dan roepen wat je vindt, hoeveel gelijk je wel niet mag hebben.
Dus ze zijn populistisch.
  zondag 18 februari 2018 @ 13:27:16 #29
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177275851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 09:52 schreef BadderHaring het volgende:
Populisme is niet gebonden aan links of rechts. De hele politiek is aan het polariseren omdat het genuanceerde verhaal niet meer gehoord wordt door het grootste deel van het volk. Degene met de beste oneliners binnen het heersende sentiment wordt gekozen.
Als je je boodschap in 3 x 1,5 minuut moet verkopen op de nationale TV de week voor de verkiezingen dan ontkom je niet aan populistische uitspraken. Tijd voor verdieping is er niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_177276580
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 13:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als je je boodschap in 3 x 1,5 minuut moet verkopen op de nationale TV de week voor de verkiezingen dan ontkom je niet aan populistische uitspraken. Tijd voor verdieping is er niet.
Misschien moeten ze daar ook eens wat aan doen. Het commersialisme is veel te ver gegaan daar.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:01:38 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177281024
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus ze zijn populistisch.
Nee, want ze proberen niet te appelleren aan goedkope sentimenten.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:11:21 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177281247
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, want ze proberen niet te appelleren aan goedkope sentimenten.
Sure, roepen dat de rijken moeten betalen, de rijken rijker worden en de armen armer en nog meer van dat soort onzin is niet populistisch of goedkoop sentiment.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:13:03 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177281281
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, roepen dat de rijken moeten betalen, de rijken rijker worden en de armen armer en nog meer van dat soort onzin is niet populistisch of goedkoop sentiment.
Dat is wat anders dan politiek correct zijn.
pi_177281298
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, roepen dat de rijken moeten betalen, de rijken rijker worden en de armen armer en nog meer van dat soort onzin is niet populistisch of goedkoop sentiment.
wat klopt daar niet aan dan?
pi_177282594
Populisme is niet willen focussen op een oplossing maar alleen op het probleem. Problemen benoemen is heel leuk en aardig, alleen je hebt er niks aan als je niet ook een werkbare en realistische oplossing brengt.

Het schort nogal aan werkbare en realistische oplossingen bij populisten. Die roepen maar wat zonder de consequenties er van in te zien.

Vandaar ook dat een partij als de PVV niet serieus wordt genomen binnen de TK. Niemand wil samenwerken met onredelijke en ongenuanceerde mensen om tot oplossingen te komen.
  zondag 18 februari 2018 @ 18:53:37 #36
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177283541
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Nee, linkse politiek is niet populistisch (tenminste, niet op basis van wat er in de OP staat). Het 'wegkijken', oftewel politiek correct spreken, is geen poging om in de smaak te vallen bij zo veel mogelijk mensen door loze praatjes.

Het is een poging om geen van de betrokken partijen te bruuskeren door nodeloos kwetsende dingen te zeggen. Immers, de beste manier om te voorkomen dat iemand met je samen wil werken, is door hem over de zeik te helpen.

Dan kun je af en toe beter op je woorden passen en niet het achterste van je tong laten zien (oftewel, politiek correct zijn) dan roepen wat je vindt, hoeveel gelijk je wel niet mag hebben.
En dus maar gewoon lulkoek verkopen aan je kiezers:"laat die Afrikaantjes maar komen en geef ze huizen, uitkeringen, gezondheidszorg, etc. We kunnen dat makkelijk betalen"

Laf, laf, laf ......
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 19 februari 2018 @ 05:18:52 #37
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177290486
De gehele linkse oppositie is net zo xenofoob als de PVV. Ze zijn fel tegen buitenlandse bedrijven die lagere belastingen willen. De leider van Links, Klaver, wil de werkende, blanke mens uitkleden om waanzinnige, linkse hobbies te bekostigen.

Want volgens Links zijn feiten niet belangrijk. Maak er maar een leuk verhaaltje van met wat groen en links geleuter ....
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')