Het is een non interference motor. Als ik het goed begrepen hebquote:Op vrijdag 16 februari 2018 20:32 schreef vannelle het volgende:
Voor je al die moeite doet zou je eerst na moeten gaan of je een interference- of een noninterferencemotor hebt.
In het 1e geval is de kans groot dat er nog veel meer behalve je riem kapot is en is het al snel de moeite niet waard.
Klopt helemaal. Alleen de tekens die erop staan zijn nogal vaag.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Da's zo'n Fire motortje toch? Als ik me niet vergis zit er een nokje/streepje op de cilinderkop en op het blok.
Dan staat ie inderdaad helemaal verkeerd. Is het tandwiel eraf geweest?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:41 schreef pascalb112 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Alleen de tekens die erop staan zijn nogal vaag.
En als ik m op tijd zet met de strepen die ik heb gevonden dan ploft ie uit de uitlaat en hoor ik een blazend geluid uit de carbureteur komen. Alsof ie gewoon volledig van tijd afstaat.
Ik dacht zelf aan een verdraaid tandwiel ofzo.
Ik zelf heb hem niet losgehaald. Is een auto van een kennis van mij die eigenlijk geen geld heeft om hem op te knappen. Ik heb zelf al heel wat distributies gedaan maar die stonden allemaal nog goed op tijd.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan staat ie inderdaad helemaal verkeerd. Is het tandwiel eraf geweest?
Ik ben al jaren uit het vak, ben het dus ook vergeten. Alleen het 1e cilinder op bdp zetten weet ik nog.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:48 schreef pascalb112 het volgende:
[..]
Ik zelf heb hem niet losgehaald. Is een auto van een kennis van mij die eigenlijk geen geld heeft om hem op te knappen. Ik heb zelf al heel wat distributies gedaan maar die stonden allemaal nog goed op tijd.
Daarom hoopte ik dat er hier de kennis was om te kijken of deze goed staat zonder de markeringen. Ik heb er vroeger wel wat over geleerd op school maar aangezien je dit nauwelijks voor hebt ben ik t zo langzamerhand vergeten
Dat heb ik inderdaad al gedaan de tekens zoeken alleen de motor slaat niet aan en ploft in de uitlaat.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 23:34 schreef -niemand- het volgende:
Normaal zet je de 4de cilinder op tuimelen. Zodoende staat de eerste cilinder op compressie.
Maar er moet ergens een merkteken op de nokkenaspoelie staan bij fiat staat die vaak rechts horizontaal met de cil.kop maar pin me er niet op vast.
Eerst tekens zoeken en dan pas gaan monteren. Anders weet je niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |