abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 februari 2018 @ 12:32:24 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177228455
Dit is leuker dan dreigbrieven _O- :P Al is het erg vervelend voor de pizzarestaurants.

quote:
Mahlzeit-Mobbing übers Internet? Anwalt bekommt bis zu 30 Pizzen am Tag – ungewollt

Dortmund Ist es Mobbing, Stalking oder ein Computerproblem? Der Dortmunder Rechtsanwalt Guido Grolle bekommt seit zweieinhalb Wochen zuhauf Essen ins Büro geliefert, das er nicht bestellt hat. Jetzt ermittelt die Polizei.




Eigentlich mag Guido Grolle Pizza, aber nur dann, wenn der Rechtsanwalt sie selbst bestellt hat. Doch vor seiner Kanzlei in der Bremer Straße laufen sich in den letzten zweieinhalb Wochen mittags und abends zuweilen gleich mehrere Pizzaboten über den Weg, die die Teigfladen bei Grolle abliefern wollen.

Rund 100 Bestellungen waren es bereits, die jemand in Grolles Namen bei verschiedenen Lieferdiensten im Internet aufgegeben hat. Wer das gewesen sein könnte und aus welchem Grund – er weiß es nicht. Die Polizei ermittelt.

Erste Mails schon unter der Dusche
Schon morgens unter der Dusche bekam Grolle E-Mails mit der Ankündigung, dass ihm mittags Pizza ins Büro geliefert werde. „Das nervt total“, sagt er, „man kommt kaum zum Arbeiten.“ Viele Pizzerien rufen auch vorher an, und fragen, ob er wirklich etwas bestellt hat.

Guido Grolle kann sich nicht erklären, wer oder was dahintersteckt. Er glaubt nicht an verärgerte Mandanten oder Prozessgegner. An einem Tag wurden ihm zwischen 9.20 Uhr und 9.47 Uhr 15 Vorbestellungen angekündigt. „Das kann eigentlich kein Mensch so schnell bestellen,“ sagt er.

Deshalb, so eine Vermutung, könnte es sich auch um einen Roboter oder ein Computerproblem bei Betreibern der Plattformen handeln. Seinen eigenen Computer habe er checken lassen, sagt Grolle. Da sei alles in Ordnung.

Strafanzeige erstattet
Der Jurist lässt zudem seine E-Mails jetzt durch einen Filter laufen, hat sein Arbeitshandy stillgelegt, um sich auf seinen Job konzentrieren zu können, Anzeige bei der Polizei erstattet und die Bestellnummern für die Ermittlungen an sie weitergegeben.

Möglicherweise ist auch einfach nur die Adresse seiner Kanzlei im Gerichtsviertel das Ziel; denn in dem Gebäude sind auch Gerichtsvollzieher ansässig, die schon zuvor von solchen Bestellungen heimgesucht wurden. „Aber ob das mit meiner Sache zu tun hat, ist Spekulation“, sagt Grolle.

Leidtragende sind die Pizzerien
Die Polizei ermittelt wegen Stalkings. Wegen Betrugs geht nicht, weil sich ein möglicher Täter ja nicht materiell bereichert. Und Grolle ist kein direkter finanzieller Schaden entstanden. Er muss die Pizzen ja nicht annehmen. Die Leidtragenden sind die Pizzerien im Umkreis der Kanzlei, die die Ware liefern.

Über den Fortgang der Ermittlungen hält sich die Polizei aus taktischen Gründen bedeckt. Möglicherweise kommt sie über die IP-Adresse (Computeradresse) des Bestellers weiter.

Derweil ist der Speiseplan abwechslungsreicher geworden; denn inzwischen wurde auch Currywurst, griechische Küche und Sushi unter Guido Grolles Namen bestellt und geliefert.

https://www.ruhrnachricht(...)gewollt-1256170.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177228495
Ah leuk wonen we nu in Duitsland?

Anders gewoon even Nederlands nieuws plaatsen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 februari 2018 @ 12:34:25 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177228512
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ah leuk wonen we nu in Duitsland?

Anders gewoon even Nederlands nieuws plaatsen.
Alstu:

quote:
Duitse politie zoekt hardnekkige stalker die slachtoffer terroriseert met pizza’s



Wat aanvankelijk op een onschuldige grap leek, liep al snel helemaal uit de hand. Guido Grolle, een advocaat uit Dortmund, kreeg op twee weken tijd al meer dan honderd pizza’s op zijn kantoor geleverd. De talloze mails, telefoontjes, sms’en en bezoekjes van leveranciers maken de Duitser al sinds januari helemaal gek.

Voor Grolle is het tot nog toe een groot mysterie waarom leveranciers sinds januari al meer dan honderd pizza’s op zijn kantoor leverden. De man besliste naar de politie te stappen toen het “grapje” maar bleef duren.

“Het is zo vervelend. Ik kan onmogelijk werken. De eerste sms’jes van pizzaleveranciers krijg ik al terwijl ik ’s ochtends onder de douche sta”, aldus Grolle. Het blijft overigens niet alleen bij pizza’s, want voortaan staat er ook sushi en curryworst op het menu.

De Duitser, die als advocaat werkt, heeft geen idee wie er achter de feiten zit. Vermoedelijk gaat het om een ontevreden klant van Grolle. De Duitse politie probeert momenteel te achterhalen wie de dader is. Als er bewijs is dat het om stalking gaat, dan riskeert de dader een celstraf van drie jaar. Het is immers strafbaar om iemands persoonlijke gegevens te misbruiken. De politie sluit alleszins een geval van fraude of afpersing uit, omdat Grolle op geen enkel moment zelf betaalde voor de ongewilde pizza’s.

De pizzaleveranciers zijn het net zoals Grolle grondig beu, want zij ontvangen geen geld. De mysterieuze dader duidt tijdens zijn bestelproces immers aan dat er wordt betaald bij levering, wat niet het geval is.

https://www.hln.be/bizar/(...)met-pizza-s~a6e915ef
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177228556
It's just a prank, bro!
pi_177228602
Ha ha ha hi hi hi grappig hoor.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:37:46 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177228603
Je hebt een terrorist en een pizza. Twee woorden die elk een eigen betekenis hebben. Als je dan wil spreken van iemand die mensen terroriseert met pizza's, dan spreek je van een pizzaterrorist. Dus als je de TT even wil aanpassen.

Dankje.
UI Made bij VanilleKwark.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 februari 2018 @ 12:41:40 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177228713
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:37 schreef RingBewoner het volgende:
Je hebt een terrorist en een pizza. Twee woorden die elk een eigen betekenis hebben. Als je dan wil spreken van iemand die mensen terroriseert met pizza's, dan spreek je van een pizzaterrorist. Dus als je de TT even wil aanpassen.

Dankje.
Pizza terrorist
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:42:06 #8
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177228727
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:41 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Pizza terrorist
Neen, in je OP heb je het ook over pizzarestaurants. Je kan het wel.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:47:58 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177228874
Weer zo'n infantiele actie van je. Kom je nieuws uit Duitsland tegen in je Belgische krantje en dan ga je de Duitse bron opzoeken om die vervolgens in een Nederlands forum te droppen. Bedankt he
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 februari 2018 @ 13:13:45 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177229806
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:47 schreef hugecooll het volgende:
Weer zo'n infantiele actie van je. Kom je nieuws uit Duitsland tegen in je Belgische krantje en dan ga je de Duitse bron opzoeken om die vervolgens in een Nederlands forum te droppen. Bedankt he
Voor de Nederlandstaligen heb ik ook een Nederlandstalig bericht geplaatst.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_177230124
Doe het dan goed en laat een gehaktbal of pannenkoek bezorgen :P :Y)
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:22:34 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177230135
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Voor de Nederlandstaligen
Een nichemarkt
pi_177230250
Ik dacht dat dit een Braddie topic was.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:40:48 #14
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_177230672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:32 schreef Nikonlover het volgende:
Dit is leuker dan dreigbrieven _O- :P Al is het erg vervelend voor de pizzarestaurants.

[..]

dan moeten er wel heel veel pizza bezorgers in die stad zitten.

Als ik 10 pizza's zou bestellen dan gaan ze echt wel even vragen stellen lijkt me
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_177231078
Maar ze waren al betaald? Wat is dan het probleem?
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:40 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

dan moeten er wel heel veel pizza bezorgers in die stad zitten.

Als ik 10 pizza's zou bestellen dan gaan ze echt wel even vragen stellen lijkt me
Eh? Heb jij die koffertjes op die bezorgbrommertjes gezien? Daar passen wel een stuk of 15 pizza's in, of dacht jij dat elke bezorger 1 pizza per keer bezorgd?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 14:03:05 #16
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_177231305
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:54 schreef Hathor het volgende:
Maar ze waren al betaald? Wat is dan het probleem?
nee, ze zijn niet betaald:
quote:
De pizzaleveranciers zijn het net zoals Grolle grondig beu, want zij ontvangen geen geld. De mysterieuze dader duidt tijdens zijn bestelproces immers aan dat er wordt betaald bij levering, wat niet het geval is.
[..]

quote:
Eh? Heb jij die koffertjes op die bezorgbrommertjes gezien? Daar passen wel een stuk of 15 pizza's in, of dacht jij dat elke bezorger 1 pizza per keer bezorgd?
'Hallo mag ik 15 pizza's, ik betaal achteraf' ... ik zou het als pizza tent eerst even checken voordat ik ze ging bakken.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_177231422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 14:03 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

nee, ze zijn niet betaald:

[..]

[..]

[..]

'Hallo mag ik 15 pizza's, ik betaal achteraf' ... ik zou het als pizza tent eerst even checken voordat ik ze ging bakken.
Dat checken kan toch? Als ik online iets bestel word er altijd verzocht om mijn telefoonnummer te vermelden, dus het staat ze vrij om even te bellen en te checken of ik inderdaad een karrevracht aan pizza's heb besteld. Beetje raar dat ze dat daar niet hebben gedaan, Bovendien kan zo'n grap ook nooit lang duren, binnen de kortste keren kennen al die toko's dat adres wel en weten ze dat het fake bestellingen zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177232667
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 14:03 schreef VleesLollie het volgende:

'Hallo mag ik 15 pizza's, ik betaal achteraf' ... ik zou het als pizza tent eerst even checken voordat ik ze ging bakken.
Als het geen vaste klant is even checken ja ^O^
pi_177233462
Het lijkt me vooral dat de lokale pizzatenten geterroriseerd worden aangezien die er kosten aan maken zonder dat er voor wordt betaald.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:11:15 #20
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177249268
Die advocaat zal wel viesdik worden zo.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:19:44 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177249388
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:41 schreef tjoptjop het volgende:
Het lijkt me vooral dat de lokale pizzatenten geterroriseerd worden aangezien die er kosten aan maken zonder dat er voor wordt betaald.
Dit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 10:24:11 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177249463
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:40 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

dan moeten er wel heel veel pizza bezorgers in die stad zitten.

1 goegelzoekje laten me er al meer dan 50 pizza bezorgers zien in Dortmund. Stad heeftmeer dan een half miljoen inwoners dus zullen er wel duidelijk meer zijn dan 50. Dan nog alle Döner zaken, friet en curryworst bakkers etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177250700
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:47 schreef hugecooll het volgende:
Weer zo'n infantiele actie van je. Kom je nieuws uit Duitsland tegen in je Belgische krantje en dan ga je de Duitse bron opzoeken om die vervolgens in een Nederlands forum te droppen. Bedankt he
Nederlanders spreken en lezen inderdaad alleen maar Nederlands. Hollanders spreken en lezen meerdere talen. Ik spreek en lees zelf zeven talen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177250972
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 11:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederlanders spreken en lezen inderdaad alleen maar Nederlands. Hollanders spreken en lezen meerdere talen. Ik spreek en lees zelf zeven talen.
Leuk voor je,maar dit is en blijft een Nederlands forum 😀
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:23:45 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177257609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 11:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederlanders spreken en lezen inderdaad alleen maar Nederlands. Hollanders spreken en lezen meerdere talen. Ik spreek en lees zelf zeven talen.
Dus vind je het wel logisch om bij een Nederlandstalig nieuwsartikel over iets in Griekenland te zoeken naar de Griekse bron en die te posten in plaats van het Nederlandstalige nieuwsartikel of wat is je punt?

[ Bericht 2% gewijzigd door hugecooll op 17-02-2018 16:32:34 ]
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:25:41 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177257640
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 11:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nederlanders spreken en lezen inderdaad alleen maar Nederlands. Hollanders spreken en lezen meerdere talen. Ik spreek en lees zelf zeven talen.
De taalvaardigheid van verreweg de meeste Hollanders en Nederlanders beperkt zich tot slecht steenkolen engels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177257921
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dus vind je het wel logisch om bij een Nederlandstalig nieuwsartikel over iets in Griekenland te zoeken naar de Griekse bron en die te posten in plaats van het Nederlandstalige nieuwsartikel of wat is je punt?
Mijn punt is dat mensen worden aangesproken om aan beperkingen te doen ipv hun talenten weten te waarderen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 16:45:04 #28
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177257966
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Mijn punt is dat mensen worden aangesproken om aan beperkingen te doen ipv hun talenten weten te waarderen.
Naja, Nikonlover leest hln.be en gebruikt dat als bron voor de meeste topics die hij recent in NWS heeft gemaakt. Als je dan ziet dat hij een Duitstalige bron post en, als hij erop wordt aangesproken, als alternatief hln.be, dan mag je er imo wel van uitgaan dat hij dus deed wat ik zei i.p.v. dat dit allemaal op toeval berust. Ik spreek hem dus gewoon aan op dat gekut
pi_177257992
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De taalvaardigheid van verreweg de meeste Hollanders en Nederlanders beperkt zich tot slecht steenkolen engels
Als de intelligente, de goed en hoogopgeleide Hollander Nederland -massaal- verlaat om in het buitenland een breed en diep beter leven te hebben, dan hou je Nederlanders over. Die spreken of Nederlands of Arabisch.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 februari 2018 @ 18:11:27 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177259438
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 16:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja, Nikonlover leest hln.be en gebruikt dat als bron voor de meeste topics die hij recent in NWS heeft gemaakt. Als je dan ziet dat hij een Duitstalige bron post en, als hij erop wordt aangesproken, als alternatief hln.be, dan mag je er imo wel van uitgaan dat hij dus deed wat ik zei i.p.v. dat dit allemaal op toeval berust. Ik spreek hem dus gewoon aan op dat gekut
In dit geval is het puur toeval ja! Kwam niet veel later op hln dat NL talige bericht tegen. Tijdens het aanpassen van de OP kwam er al een reactie. Vandaar dat ik dat bericht in het topic heb geplaatst ipv OP. Of denk je dat ik in 20 seconden een nieuwsbericht in de juiste opmaak in een reactie kan plaatsen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 17 februari 2018 @ 18:20:48 #31
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_177259625
Goed voor em, stomme kut advocaten.

Vast een klant iets heel anders voorgehouden van te voren en uiteindelijk een dikke rekening gepresenteerd of iets dergelijks.
pi_177261083
Heeft de Duitse Thuisbezorgd geen monopolie? Dan is zijn ip snel achterhaald.
.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 20:14:54 #33
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177261699
Nu heb ik ook zin in pizza :Y) Dit bericht is gewoon een viral van pizzabakkers om mensen aan de pizza te krijgen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177261730
Jeroen Verhoeven
U MAD?
pi_177289722
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:34 schreef Nikonlover het volgende:
De eerste sms’jes van pizzaleveranciers krijg ik al terwijl ik ’s ochtends onder de douche sta”, aldus Grolle.
:)

En in het Duitse stuk staat dat er soms meerdere pizzabezorgers tegelijk voor zijn deur staan :D.

Leuke pr stunt van deze Grolle.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')