abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:24:39 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177230192
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Die burgeroorlog is het resultaat van de (door ons gesteunde) wens om de dictator weg te krijgen.
Ja, en je ziet hoe goed dat afgelopen is...
pi_177230621
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, en je ziet hoe goed dat afgelopen is...
Kortom, je kan maar beter kiezen: óf met dictators samenwerken, óf doortastend ingrijpen met een voldoende militair commitment over een lange termijn (desnoods decennia).

En niet van dat halfslachtige. Er is niks moreel verhevens aan om (onder het motto van "Ik ben tegen geweld en voor democratie en mensenrechten") oppositionele NGO's te steunen tot er burgeroorlog uitbreekt en dan de slachtoffers allemaal naar Nederland te willen halen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 13:40:17 ]
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:42:14 #78
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177230726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Kortom, je kan maar beter kiezen: óf met dictators samenwerken, óf doortastend ingrijpen met een voldoende militair commitment over een lange termijn (desnoods decennia).

En niet van dat halfslachtige. Er is niks moreel verhevens aan om (onder het motto van "Ik ben tegen geweld en voor democratie en mensenrechten") oppositionele NGO's te steunen tot er burgeroorlog uitbreekt en dan de slachtoffers allemaal naar Nederland te willen halen.
Ik ben ook niet tegen het selectief militair steunen van de oppositie tegen dictators. Ik ben tegen heilloze militaire ondernemingen in het kader van 'democratie brengen'.
pi_177230799
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ben ook niet tegen het selectief militair steunen van de oppositie tegen dictators.
Aha, dus je bent precies voor de aanpak die de puinzooi in Afghanistan, Irak, Libie en Syrie heeft gecreerd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 13:44:33 ]
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:46:40 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177230861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Aha, dus je bent precies voor de aanpak die de puinzooi in Afghanistan, Irak, Libie en Syrie heeft gecreerd.
In Afghanistan en Irak was er geen selectieve steun, dat was een invasie.
pi_177230933
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In Afghanistan en Irak was er geen selectieve steun, dat was een invasie.
Of men nou zelf actief een burgeroorlog aanricht of deze slechts met luchtsteun en wapenleveranties mogelijk maakt is slechts een detail.
pi_177230990
De overeenkomst in alle gevallen is dat men voldoende steun aan oppositiegroeperingen levert om de macht van de dictator te breken en een burgeroorlog te ontketenen, maar te weinig en van te korte duur steun levert om een duurzame nieuwe machtsstructuur op te bouwen.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:54:32 #83
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_177231063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Of men nou zelf actief een burgeroorlog aanricht of deze slechts met luchtsteun en wapenleveranties mogelijk maakt is slechts een detail.
Nee, dat is het niet. :D
pi_177231138
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. :D
Ga dat de mensen in Libie en Syrie maar vertellen :{w
pi_177232828
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Alsjeblieft:
https://decorrespondent.n(...)40546796206-4a64971b

“Bij ontwikkelingshulp denk je aan hulp aan arme landen. Maar de grootste ontvanger van ontwikkelingshulp van de Europese Unie is ook de achttiende economie van de wereld: Turkije. Jaarlijks 2,4 miljard euro”
Dank. Toch moet je een en ander in perspectief zien. We willen van turkije dat ze alles tegenhouden. Niemand doet dat gratis.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 15:21:00 #86
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177233078
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:09 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dank. Toch moet je een en ander in perspectief zien. We willen van turkije dat ze alles tegenhouden. Niemand doet dat gratis.
Daarheb je een punt. Jammer voor de Turkse mensen dat ze zo’n leider hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177233148
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Ho eens even, jij begon erover dat je het leven voor die mensen beter wil maken, en vervolgens ga je over ouwe koeien lullen ipv. dat je met een voorstel komt hoe de situatie in de herkomstlanden van die mensen kan worden verbeterd.
Dus als je mensen wil opvangen moet je ook een plan van aanpak hebben om de situatie in de desbetreffende landen te verbeteren? Wat is dat voor rare redenatie?
pi_177233172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:51 schreef Igen het volgende:
De overeenkomst in alle gevallen is dat men voldoende steun aan oppositiegroeperingen levert om de macht van de dictator te breken en een burgeroorlog te ontketenen, maar te weinig en van te korte duur steun levert om een duurzame nieuwe machtsstructuur op te bouwen.
Dat is vrij inherent aan imperialisme. Wil je dat echt op een goede en duurzame manier doen dan kost dat je een godsvermogen en dan heb je nog geen enkele garantie.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 15:29:10 #89
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177233223
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 07:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Mooi toch, dat Sargentini haar mening verandert na een confrontatie met de feiten?

Niet meer op eigen kracht, dat betekent overigens ook dat mensensmokkelaars binnenlopen. De grens staat daarnaast nog steeds wagenwijd open op de Middellandse Zee, en daar zie ik niemand een hek bouwen. Bovendien worden vluchtelingen onder mensonterende omstandigheden 'opgevangen' in Turkije.

Oftewel, de kritiek van GroenLinks is nog steeds gegrond.
Natuurlijk moeten mensen die echt in nood zitten / op de vlucht zijn goed geholpen worden.De hulp mag wmb dus ruim zijn.

We weten allebei door wie de mensen geholpen worden die via de Middellandse zee de EU bereiken.
pi_177233598
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als je mensen wil opvangen moet je ook een plan van aanpak hebben om de situatie in de desbetreffende landen te verbeteren? Wat is dat voor rare redenatie?
Wie heeft het over opvangen? Het ging, en ik citeer Ser_Ciappelletto letterlijk, om het "naar redelijkheid een rol spelen in het verbeteren van het leven van die mensen". Wat is het voor rare redenatie dat dat als automatisme zou inhouden dat ze in Nederland moeten gaan wonen, ipv. ervoor te zorgen dat ze weer naar huis kunnen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 15:47:02 ]
pi_177233856
Anders gezegd:

- In beginsel is Nederland niet verantwoordelijk voor het ontstaan van vluchtelingen uit landen in Afrika en het Midden-Oosten
- In beginsel is Nederland niet verantwoordelijk voor de wijze waarop landen rond de Middellandse Zee vluchtelingen opvangen
- Als je vanuit Nederland toch iets voor die mensen wil doen, dan moet dat in de eerste plaats erop gericht zijn dat mensen hun woonplaats niet hoeven te ontvluchten en dat gevluchte mensen naar hun woonplaats kunnen terugkeren
- Als dat niet realistisch is, en je toch iets wil doen, dan is de meest logische aanpak om te helpen de opvang van de vluchtelingen op de plek waar ze al zijn te verbeteren
- En als dat ook niet kan, en je toch iets wil doen, dan kun je een regeling treffen om de meest schrijnende gevallen op te halen en elders op te vangen, bijvoorbeeld in Nederland.

Dát is een sociale aanpak. Maar nogal wat zogenaamd "linkse" mensen zijn niet bereid om deze stappen te doorlopen, maar denken "sociaal" te zijn door ruim baan te geven aan de mensen die het meeste geld aan een smokkelaar kunnen betalen en het beestachtigst over grensversperringen heen weten te komen.
pi_177234174
Nee joh, is allemaal maar hysterie!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 16 februari 2018 @ 19:13:22 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177237398
Potverdomme jongens, dat hebben die Hongaren toch maar mooi gedaan hoor. Petje af daarvoor. Wat een gidsland. :)


En natuurlijk ook de Bulgaren.


dat zijn natuurlijke mooie dingen om schoolreisjes naar toe te organiseren.

[ Bericht 7% gewijzigd door the-eye op 16-02-2018 19:18:43 ]
pi_177238279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 08:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haha, wat een onzin. In nationale wateren mag Frontex niets doen, en in Internationale wateren mag Frontex de boten niet terugslepen. Oftewel, het werkt niet.

En huilen dat ik niet ophoud met kritiek leveren op domme plannen omdat één deel van het plan niet zo dom was als ik had verwacht is nogal... hoe zal ik het zeggen... dom.
Nee, daarom betaal je de Libische kustwacht om die boten dan wel kapot te schieten dan wel terug te slepen naar de kust en dat werkt ook. Wederom iets waar GL en consorten zeer op tegen zijn, maar het werkt wel. Die kustwacht houdt ook organisaties als AZG etc weg waardoor de mensensmokkelaars opeens hun handel zagen opdragen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_177238531
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 19:13 schreef the-eye het volgende:
Potverdomme jongens, dat hebben die Hongaren toch maar mooi gedaan hoor. Petje af daarvoor. Wat een gidsland. :)


En natuurlijk ook de Bulgaren.


dat zijn natuurlijke mooie dingen om schoolreisjes naar toe te organiseren.
Hier heb je tenminste wat aan.Het enige juiste.
pi_177238543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie heeft het over opvangen? Het ging, en ik citeer Ser_Ciappelletto letterlijk, om het "naar redelijkheid een rol spelen in het verbeteren van het leven van die mensen". Wat is het voor rare redenatie dat dat als automatisme zou inhouden dat ze in Nederland moeten gaan wonen, ipv. ervoor te zorgen dat ze weer naar huis kunnen?
Opvangen is toch een rol spelen in het verbeteren van het leven van die mensen als ze hier aan kloppen?
pi_177238609
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:56 schreef Igen het volgende:
Anders gezegd:

- In beginsel is Nederland niet verantwoordelijk voor het ontstaan van vluchtelingen uit landen in Afrika en het Midden-Oosten
- In beginsel is Nederland niet verantwoordelijk voor de wijze waarop landen rond de Middellandse Zee vluchtelingen opvangen
- Als je vanuit Nederland toch iets voor die mensen wil doen, dan moet dat in de eerste plaats erop gericht zijn dat mensen hun woonplaats niet hoeven te ontvluchten en dat gevluchte mensen naar hun woonplaats kunnen terugkeren
Dat is leuk, maar voor bepaalde conflictregio's niet haalbaar. En als het wel haalbaar is, dan kunnen mensen daar zelf voor kiezen. Als ze hier opgevangen worden en ze willen terug is er niemand die hen tegenhoudt.

quote:
- Als dat niet realistisch is, en je toch iets wil doen, dan is de meest logische aanpak om te helpen de opvang van de vluchtelingen op de plek waar ze al zijn te verbeteren
Dat klinkt dan weer iets minder realistisch. Opvang in de regio, die opvang zit dusdanig vol dat er vrij onmenselijke situaties ontstaan. Als mensen er voor kiezen om die situatie te ontvluchten, dan vangen we ze hier op. En volgens mij gaan er genoeg geldstromen die kant op, maar je kunt niet alles met geld oplossen. Het logistieke gedeelte bijvoorbeeld al niet, als een buurland nu qua populatie 40% gestegen is in een jaar tijd, dan kun je er miljoenen naartoe sturen maar daarmee creeër je niet ineens meer ruimte.

quote:
- En als dat ook niet kan, en je toch iets wil doen, dan kun je een regeling treffen om de meest schrijnende gevallen op te halen en elders op te vangen, bijvoorbeeld in Nederland.

Dát is een sociale aanpak. Maar nogal wat zogenaamd "linkse" mensen zijn niet bereid om deze stappen te doorlopen, maar denken "sociaal" te zijn door ruim baan te geven aan de mensen die het meeste geld aan een smokkelaar kunnen betalen en het beestachtigst over grensversperringen heen weten te komen.
Jouw 'oplossing' lijkt vooral gebaseerd te zijn op het NIMBY-principe. Ze helpen enzo door wat geld te doneren prima, zolang ze maar niet hier aankloppen. Wat je nu eigenlijk zegt is dat mensen hier opvangen niet sociaal is. Dat vind ik een vrij opmerkelijke stelling.
pi_177238742
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is leuk, maar voor bepaalde conflictregio's niet haalbaar. En als het wel haalbaar is, dan kunnen mensen daar zelf voor kiezen. Als ze hier opgevangen worden en ze willen terug is er niemand die hen tegenhoudt.

[..]

Dat klinkt dan weer iets minder realistisch. Opvang in de regio, die opvang zit dusdanig vol dat er vrij onmenselijke situaties ontstaan. Als mensen er voor kiezen om die situatie te ontvluchten, dan vangen we ze hier op. En volgens mij gaan er genoeg geldstromen die kant op, maar je kunt niet alles met geld oplossen. Het logistieke gedeelte bijvoorbeeld al niet, als een buurland nu qua populatie 40% gestegen is in een jaar tijd, dan kun je er miljoenen naartoe sturen maar daarmee creeër je niet ineens meer ruimte.

[..]

Jouw 'oplossing' lijkt vooral gebaseerd te zijn op het NIMBY-principe. Ze helpen enzo door wat geld te doneren prima, zolang ze maar niet hier aankloppen. Wat je nu eigenlijk zegt is dat mensen hier opvangen niet sociaal is. Dat vind ik een vrij opmerkelijke stelling.
Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik eindig het rijtje toch juist met wél mensen hier opvangen? Maar dan -in tegenstelling tot jouw ‘oplossing’- wel de daadwerkelijk hulpbehoevenden. Dát is namelijk sociaal.

Verder is je NIMBY-aantijging ook nogal misplaatst. Alsof het kwalijk is als je wil dat mensen gewoon vreedzaam in thuis kunnen blijven 8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 20:17:48 ]
pi_177238804
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik helemaal niet. Ik eindig het rijtje toch juist met wél mensen hier opvangen? Maar dan -in tegenstelling tot jouw ‘oplossing’- wel de daadwerkelijk hulpbehoevenden. Dát is namelijk sociaal.
De mensen die we hier nu opvangen, dat is niet sociaal? Die logica volg ik echt niet.
pi_177238901
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De mensen die we hier nu opvangen, dat is niet sociaal? Die logica volg ik echt niet.
Ja, dat is niet sociaal nee, omdat de helft van de opvang hier vol zit met mensen die nog niet eens in aanmerking komen voor asiel, terwijl de daadwerkelijk hulpbehoevenden creperen omdat ze geen geld hebben om zich door een mensensmokkelaar hierheen te laten brengen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')