abonnement Unibet Coolblue
pi_177228855
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:42 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee hoor de regering heeft zich verplicht gevoeld iets met de uitslag te doen omdat mensen boos waren en het als bindend beschouwde. Als iedereen het woord raadgevend zou begrijpen dan was de uitslag binnen 1 week verworpen en dat had ons heel veel ellende bespaart.
Kletskoek. Ze voelden zich helemaal niet verplicht iets met de uitslag te doen, anders hadden ze die uitslag niet naast zich neergelegd. De reden dat ze het niet binnen een week hebben verworpen is omdat het totaal onverwacht was en ze een list moesten bedenken om er onderuit te komen, en het zo te draaien en te kneden dat ze het politiek nog konden verkopen aan hun medepolitici, de denkende burger prikt er natuurlijk zo doorheen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177228889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Vertel me eens hoeveel kiezers daadwerkelijk het verdrag hebben doorgespit?
Vertel jij eens hoeveel voorstemmers in de kamer het verdrag hebben doorgespit?

Om nee te stemmen hoef je het verdrag helemaal niet door te spitten, dat moet alleen als je ja stemt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177228903
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kletskoek. Ze voelden zich helemaal niet verplicht iets met de uitslag te doen, anders hadden ze die uitslag niet naast zich neergelegd. De reden dat ze het niet binnen een week hebben verworpen is omdat het totaal onverwacht was en ze een list moesten bedenken om er onderuit te komen, en het zo te draaien en te kneden dat ze het politiek nog konden verkopen aan hun medepolitici, de denkende burger prikt er natuurlijk zo doorheen.
Hou op zeg, ze hebben niet 1 jaar gebroed op een list, Ze hebben geprobeerd het probleem te adresseren en daarvoor een oplossing te zoeken.
speak only if it improves the silence.
pi_177228918
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Vertel jij eens hoeveel voorstemmers in de kamer het verdrag hebben doorgespit?

Om nee te stemmen hoef je het verdrag helemaal niet door te spitten, dat moet alleen als je ja stemt.
Van elke fractie minimaal 1 en waarschijnlijk meerdere.
speak only if it improves the silence.
pi_177228924
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hou op zeg, ze hebben niet 1 jaar gebroed op een list, Ze hebben geprobeerd het probleem te adresseren en daarvoor een oplossing te zoeken.
Ach kom nou toch. Het volk zei nee, het verdrag is er toch gekomen. Dan is de uitslag dus gewoon genegeerd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177228934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ach kom nou toch. Het volk zei nee, het verdrag is er toch gekomen. Dan is de uitslag dus gewoon genegeerd.
Dat is toch het idee van RAADGEVEND!!
speak only if it improves the silence.
pi_177228953
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Van elke fractie minimaal 1 en waarschijnlijk meerdere.
Dat is dus een aanname, maar al die voorstemmers hebben hun stem dus gebaseerd op hear say? Begrijp ik dat goed? Ze hebben zichzelf niet geïnformeerd? En precies datgene is wat jij de burger verwijt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177228997
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is dus een aanname, maar al die voorstemmers hebben hun stem dus gebaseerd op hear say? Begrijp ik dat goed? Ze hebben zichzelf niet geïnformeerd? En precies datgene is wat jij de burger verwijt?
Het is sinds het ontstaan van de fracties al gebruikelijk dat 1 of meerdere woordvoerders het dossier doorspitten en op de fractievergadering verslag doen en een stemadvies uitbrengen.
speak only if it improves the silence.
pi_177229001
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat is toch het idee van RAADGEVEND!!
Het gaat niet om of het raadgevend is, het gaat om jouw aantoonbaar onjuiste stelling dat de regering zijn best heeft gedaan iets met die uitslag te doen. Dat hebben ze namelijk niet. Dat hoeven ze ook niet want het is zoals je zelf al zei raadgevend, maar doe dan niet net alsof de regering het zo geprobeerd heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177229064
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:52 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het is sinds het ontstaan van de fracties al gebruikelijk dat 1 of meerdere woordvoerders het dossier doorspitten en op de fractievergadering verslag doen en een stemadvies uitbrengen.
Het is sinds het ontstaan van de parlementaire democratie gebruikelijk dat ieder lid zijn eigen afweging maakt "zonder last en ruggespraak". De grondwet vereist een eigen afweging. Die kun je natuurlijk niet maken als je het verdrag niet leest.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177229305
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is sinds het ontstaan van de parlementaire democratie gebruikelijk dat ieder lid zijn eigen afweging maakt "zonder last en ruggespraak". De grondwet vereist een eigen afweging. Die kun je natuurlijk niet maken als je het verdrag niet leest.
Hou op zeg, bijna alle stemming worden op fractie niveau gedaan dus hoezo zonder last en ruggespraak. Ook deze wet.
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:00:54 #237
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177229332
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Binnen de huidige wet kan het niet anders, elk referendum kan weer gekaapt worden door bedenkelijke clubjes
Als dat allemaal zo eenvoudig is kunnen "niet-bedenkelijke" clubjes dat toch ook?
pi_177229344
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ach kom nou toch. Het volk zei nee, het verdrag is er toch gekomen. Dan is de uitslag dus gewoon genegeerd.
Het is ook niet verplicht om iets met de uitslag te doen of die doorslaggevend laten zijn. Met sommige onderwerpen moet je niet naar 'het volk' luisteren.
pi_177229368
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is ook niet verplicht om iets met de uitslag te doen of die doorslaggevend laten zijn. Met sommige onderwerpen moet je niet naar 'het volk' luisteren.
Dat zeg ik al de hele tijd maar dat wil niemand begrijpen.
speak only if it improves the silence.
pi_177229464
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:40 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Raadgevend betekend dat je aan iemand(de regering) een raad geeft en dat ontvangende partij naar eigen goeddunken mag bepalen wat daar mee te doen.

Het crimineel of onrechtmachtig vinden als de uitslag niet word overgenomen past niet in een raadgevend referendum.
Het onrechtmatige zat hem dan ook niet in het 'niet de uitslag overnemen', maar eerder in het 'zo spoedig mogelijk iets met de uitslag doen', wat langer dan een half jaar op zich liet wachten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177229466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:59 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hou op zeg, bijna alle stemming worden op fractie niveau gedaan dus hoezo zonder last en ruggespraak.
Dat heb ik niet verzonnen dat staat in de grondwet.

Het is natuurlijk ook bijzonder hypocriet dat je aan de ene kant impliceert dat de burger zich hier niet over mag uitspreken omdat hij het verdrag niet heeft doorgespit, en dat je aan de andere kant verdedigd dat een kamerlid zich er wel over mag uitspreken zonder het verdrag door te spitten.

Misschien baseert de kiezer zijn mening wel op zijn politiek leider of op de mening van een deskundige.

En nogmaals, om er tegen te zijn hoe je niet het hele verdrag te lezen. Alleen de voorstemmers zouden het hele verdrag gelezen moeten hebben.

Ik heb het verdrag ook niet helemaal gelezen en toch tegen gestemd. Waarom? Omdat er in staat dat er militaire samenwerking met Oekraïne moet komen. Ik wil geen militaire samenwerking met Oekraïne, dan hoef ik de rest van het verdrag al niet meer te lezen wat daar staat omdat ik het met dit punt al niet eens ben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177229512
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is ook niet verplicht om iets met de uitslag te doen of die doorslaggevend laten zijn. Met sommige onderwerpen moet je niet naar 'het volk' luisteren.
Dat is volstrekt duidelijk beste Xa1pt. Dat is ook het punt niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177229609
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:42 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee hoor de regering heeft zich verplicht gevoeld iets met de uitslag te doen omdat mensen boos waren en het als bindend beschouwde. Als iedereen het woord raadgevend zou begrijpen dan was de uitslag binnen 1 week verworpen en dat had ons heel veel ellende bespaart.
Schattig, zo'n vergezocht verhaaltje om te willen verbloemen dat Rutte die shit gewoon over de verkiezingen wilde tillen.

Ook helemaal niet tegenstrijdig met de andere argumenten tegen de referendumwet hoor. Of hoe wil jij 'de burger is niet genoeg bekend met de materie om een gedegen oordeel te vellen' en 'de opkomst was te laag om van een daadwerkelijk democratische beslissing te spreken' rijmen met 'we moesten wel naar ze luisteren want ze waren boos'? Aan de ene kant zijn we met te weinig, en niet capabel genoeg. Maar aan de andere kant wel zo boos dat ze er niet omheen konden?

Kom op zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177229633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Het onrechtmatige zat hem dan ook niet in het 'niet de uitslag overnemen', maar eerder in het 'zo spoedig mogelijk iets met de uitslag doen', wat langer dan een half jaar op zich liet wachten.
Was het mogelijk om eerder iets met de uitslag te doen, en zo ja wat?
pi_177229636
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:36 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Als het volk wilt dat de uitslag wordt overgenomen dan hebben ze inderdaad niet door wat raadgevend betekend.
Het volk bestaat in deze niet. Er zullen kiezers zijn die het niet snappen en er zullen kiezers zijn die het wel snappen. De redenatie dat het volk het niet snapt is een mooie stropop waarmee het kabinet zich uit het referendum wurmt.
pi_177229703
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Was het mogelijk om eerder iets met de uitslag te doen, en zo ja wat?
Ja dat was mogelijk. De uitlslag overnemen of de uitslag negeren. Zo moeilijk is het niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177229733
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heb ik niet verzonnen dat staat in de grondwet.

Het is natuurlijk ook bijzonder hypocriet dat je aan de ene kant impliceert dat de burger zich hier niet over mag uitspreken omdat hij het verdrag niet heeft doorgespit, en dat je aan de andere kant verdedigd dat een kamerlid zich er wel over mag uitspreken zonder het verdrag door te spitten.

Misschien baseert de kiezer zijn mening wel op zijn politiek leider of op de mening van een deskundige.

En nogmaals, om er tegen te zijn hoe je niet het hele verdrag te lezen. Alleen de voorstemmers zouden het hele verdrag gelezen moeten hebben.

Ik heb het verdrag ook niet helemaal gelezen en toch tegen gestemd. Waarom? Omdat er in staat dat er militaire samenwerking met Oekraïne moet komen. Ik wil geen militaire samenwerking met Oekraïne, dan hoef ik de rest van het verdrag al niet meer te lezen wat daar staat omdat ik het met dit punt al niet eens ben.
Je doelt op deze zin?

'De EU en Oekraïne onderzoeken mogelijke samenwerking op militair of technologisch vlak' (art. 10, lid 3).
pi_177229872
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Was het mogelijk om eerder iets met de uitslag te doen, en zo ja wat?
Ja. Gewoon na een paar weken onderling overleg zeggen 'ok, bedankt voor de mening, maar we doen er niets mee'.

Maar he, dan zijn daar opeens die verkiezingen, en moest de schone schijn dat er geluisterd werd, zo lang mogelijk volgehouden worden. Doen alsof dit niet om de verkiezingen ging spreekt wel van zo'n enorme naïviteit dat ik serieus zou twijfelen of diegene ooit iets van politiek meegekregen heeft.

En voor de goede orde, ik heb voor gestemd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177230096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat heb ik niet verzonnen dat staat in de grondwet.
Ik weet dat het in de grondwet staat maar er wordt niet naar gehandeld.
speak only if it improves the silence.
pi_177230174
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja. Gewoon na een paar weken onderling overleg zeggen 'ok, bedankt voor de mening, maar we doen er niets mee'.
Nou ja, ik denk dat het wel iets ingewikkelder ligt en dat niet zomaar even een kwestie is van "ok, de uitslag is bekend, wat gaan we er mee doen jongens?".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')