#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:23 |
Rede: ze gaat toch een automaat kopen en ze gelooft er heilig in dat na 5 jaar het toch wel omgezet wordt. Jezus hoe dom kan je zijn. Bedoel hoeveel goedkope auto's zijn in Nederland schakel en hoeveel automaat. | |
halfway | donderdag 15 februari 2018 @ 21:25 |
Het rijd echt wel lekker. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:25 |
ja dat snap ik. Maar doe dan gewoon examen in een schakel. Kan je daarna nog steeds rijden | |
Jordy-B | donderdag 15 februari 2018 @ 21:27 |
Ze weet dat ze daarvoor opnieuw rij-examen moet doen, toch? | |
kanovinnie | donderdag 15 februari 2018 @ 21:27 |
Laat haar dat lekker zelf beslissen. | |
Captain_Ghost | donderdag 15 februari 2018 @ 21:28 |
Weet zij wel dat automaat meer brandstof verbruikt en bij de onderhoud is automaat duurder dan handgeschakeld. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:36 |
ze gelooft mij niet | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:36 |
mag ze ook zelf weten. Ik vind het echt heel dom. | |
Hyaenidae | donderdag 15 februari 2018 @ 21:40 |
Hoef je toch geen speciaal rijbewijs voor te halen om automaat te rijden? | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:40 |
nee daarom. Zitten alleen nadelen aan een speciaal examen | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:40 |
Pics van je zusje? | |
kanovinnie | donderdag 15 februari 2018 @ 21:41 |
Dat mag je vinden. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:43 |
Maar als je keuze gebaseerd is op nadelen en leugens ja. | |
kanovinnie | donderdag 15 februari 2018 @ 21:44 |
leugens? | |
Jordy-B | donderdag 15 februari 2018 @ 21:47 |
Dit is de officiële regeling van het CBR. https://www.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=142 Het klopt dat je voorheen vrij simpel van automaat naar schakel kon, dus wellicht dat ze dat verhaal heeft opgevangen, maar dat kan dus niet meer. Ze zal echt opnieuw praktijkexamen moeten afleggen. | |
Fer | donderdag 15 februari 2018 @ 21:48 |
- nee - [ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 16-02-2018 01:52:28 ] | |
Captain_Ghost | donderdag 15 februari 2018 @ 21:48 |
Vraag dan aan de rijinstructeur hoe dat zit. Waar zij ook bij zit. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:50 |
ja dat ze binnen 5 jaar omzetting krijgt | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 21:51 |
heeft ze nog niet | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 15 februari 2018 @ 21:56 |
Heb minder kosten aan mijn huidige automatische transmissie gehad dan aan de twee vorige schakelauto's. En het verschil in verbruik is anno 2018 erg klein. | |
Jordy-B | donderdag 15 februari 2018 @ 22:01 |
Nee, het verbruik van een automaat is anno 2018 stukken beter, maar er zit nog steeds een aanzienlijk verschil tussen een handbak en een automaat. Maar ik denk dat die opmerking sowieso niet van toepassing is, omdat je in het geval van het zusje van de TS meer aan anno 2000 moet denken. | |
kanovinnie | donderdag 15 februari 2018 @ 22:02 |
Waterdicht bewijs hiero. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 22:04 |
jup. Of een handgeschakeld van rond de 2006. Maar hé handig toch | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 15 februari 2018 @ 22:04 |
Audi claimt dat hun automaten zelfs zuiniger zijn dan hun handgeschakelde auto's. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 15 februari 2018 @ 22:06 |
Ongeveer hetzelfde bewijs dat Captain Ghost aanlevert. | |
Jordy-B | donderdag 15 februari 2018 @ 22:06 |
Die jongens die ook in de sjoemelsoftware zaten? CVT-automaten zouden in principe zuiniger moeten kunnen zijn, omdat die altijd op het optimale toerental kunnen rijden. Maar dan heb je het dus over een uitzondering op de regel en over een automerk dat hoogstwaarschijnlijk niet van toepassing is op het zusje van de TS. En in de praktijk zal de invloed van de rechtervoet roet in het eten gooien. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 15 februari 2018 @ 22:11 |
Een Audi A4 3.2 FSI Quattro uit 2007 verbruikt hetzelfde als automaat en handgeschakeld. Geen CVT. | |
Hyperdude | donderdag 15 februari 2018 @ 22:11 |
ZF claimt 14% zuiniger. https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission | |
Jordy-B | donderdag 15 februari 2018 @ 22:13 |
Ja, ik denk dat het zusje van de TS in een Audi A4 3.2 FSI Quattro uit 2007 gaat rijden. Zullen we weer stilletjes aan richting de onderwerp van het topic teruggaan? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 15 februari 2018 @ 22:15 |
Ik begon niet over het verbruik, dat deed Captain Ghost. Ik heb alleen maar zijn ouderwetse stelling ter discussie gesteld. Overigens verbruikt een Fiat 500 Twinair uit 2007 in hand- en automatisch geschakelde uitvoering ook hetzelfde. Meer iets voor zusje van TS? | |
Jordy-B | donderdag 15 februari 2018 @ 22:31 |
Je emmert er wel over door Dat zijn semi-automaten. Dus een handbak met een automatische koppeling. Het verbruik moet daar wel vergelijkbaar zijn, omdat het praktisch dezelfde aandrijflijn is, maar dan met een robot van zo'n tien kilo die het koppelen voor zijn rekening neemt. We hadden het dus over of je van automaat-rijbewijs zo kan overstappen naar handgeschakeld. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 22:35 |
mag je wel rijden in een semi automaat? Met automaat rijbewijs | |
Jordy-B | donderdag 15 februari 2018 @ 22:36 |
Ja. Je mag met automaat-rijbewijs niet rijden in een auto met een koppelingspedaal. En in semi-automaten zit geen koppelingspedaal. | |
ITrade | donderdag 15 februari 2018 @ 22:42 |
Lekker handig net zoals Amerikanen in Europa, dan ben je op reis en wil je een huur auto nemen en is er alleen handgeschakeld aanwezig. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 22:44 |
ja heel handig. (De kosten van de rijlessen betaalt mijn pa) Die 3 extra lessen om te leren schakelen is echt verschil | |
ITrade | donderdag 15 februari 2018 @ 22:46 |
Ze is echt wel heel dom om dat te doen. Al rijdt ze vervolgens nooit meer handgeschakeld, haal toch gewoon een "echt" rijbewijs.. Er komt sowieso wel een moment in je lever dat je een handgeschakelde auto moet besturen.. Verstandig eigenwijs zusje heb je. | |
Lunatiek | donderdag 15 februari 2018 @ 22:46 |
Volgens mij zijn veel hybride en elektrische auto's automaat. Daar kun je heel zuinig mee rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 22:48 |
Is er een goede reden te bedenken waarom iemand niet eerst gaat proberen voor een schakel rijbewijs? | |
Lunatiek | donderdag 15 februari 2018 @ 22:53 |
Voor zover ik weet haal je het doorgaans met minder lessen. Schakelen/koppelen kan lastig zijn, met afslaande motor (terwijl je rechtdoor wilt ). Mijn rijinstructeur vertelde me van iemand die al vele jaren met een automatenrijbewijs reed en lessen wilde om dat om te zetten naar handgeschakeld. Dat kostte die ervaren chauffeur 20(!) lessen | |
#ANONIEM | donderdag 15 februari 2018 @ 22:57 |
maar een meisje van 18? Die moet dat toch gewoon kunnen. | |
RingBewoner | donderdag 15 februari 2018 @ 23:15 |
Je bedoelt dat een handbak zuiniger is? Even verder gelezen. Ja dus. Onzin, moderne automaten zijn zuiniger, sneller en goedkoper (CO2-tax ivm uitstoot). Er is een reden dat steeds meer sportauto's niet meer worden geleverd met handbak of een paar duizend euro goedkoper zijn als automaat. [ Bericht 19% gewijzigd door RingBewoner op 15-02-2018 23:20:54 ] | |
Ivo1985 | donderdag 15 februari 2018 @ 23:23 |
Inmiddels gaat dat vaak niet meer op. | |
Het_Bokje | donderdag 15 februari 2018 @ 23:24 |
Niet zeiken op t rijbewijs van je zusje terwijl je zelf nog geen spellingsbewijs waard bent. On-Topic: Automaat lessen doe je alleen als je een beperking hebt. Ps. Pics van je zusje | |
RingBewoner | donderdag 15 februari 2018 @ 23:24 |
Moderne auto's van de grote en bekende merken zijn als automaat (volgens fabrieksopgave) zuiniger en daardoor ook goedkoper. Op een simpele VW of Opel zal het verschil gering zijn. Maar naarmate de motor groter wordt en de auto duurder neemt het verschil toe. | |
Graf..Coudenhove..Kalergi | vrijdag 16 februari 2018 @ 00:08 |
- nutteloos dit - [ Bericht 68% gewijzigd door Sounddragon op 16-02-2018 01:55:33 ] | |
Lunatiek | vrijdag 16 februari 2018 @ 01:49 |
In theorie wel, ja. Ik vind het vrij typisch dat ze geen "gewoon" rijbewijs wil doen. | |
clouwapr | vrijdag 16 februari 2018 @ 02:37 |
Jezus man, ik mag hopen dat ze goed is in bed. | |
kanovinnie | vrijdag 16 februari 2018 @ 05:51 |
Nee hoor. Automaten zijn in de regel minder zuinig en duurder in onderhoud en aanschaf. Soms ongetwijfeld niet, maar jouw post bewijst echt helemaal niets. | |
Captain_Ghost | vrijdag 16 februari 2018 @ 06:39 |
Ik denk dat TS zijn zus in de toekomstbeeld denkt /bekijkt waarin alle auto's zelfrijdend rond rijden. Al die zelfrijdende auto rijden met een automaat. Je ziet ook tegenwoordig bij dure auto's steeds meer een half automaten, flipperschakelen zoiets. Maar ook een elektronische schakelen. Het kan zomaar zijn dat dat nieuwe standaard wordt over tien jaar. Echter zus moet zeker beseffen dat zij zeker vaker handgeschakeld auto zal besturen, zoals een bedrijfsauto, geleend auto, vrienden/ vriendinnen die ook auto heeft. Zelfs lease auto zijn vaak handgeschakeld. Soms ook automaten, maar toch. In afhankelijk van toekomstige baan, kan dat zij uiteindelijk toch een handbak moeten rijden van werkgever. In oude auto zijn de regel idd minder zuiniger en kostte onderhoud en schaf meer dan de handbak. Maar de allernieuwste auto wordt ook beter. Dan weet ik niet goed meer. Maar kan TS zus ook een zuinige automaat wel betalen? Die kostte wellicht 30k of meer. (nieuw en goede merk) Aangezien dat je met handbak met rijexamen juist in alle autosoorten mag rijden, inclusief automaten.. Daartegen automaat alleen met automaat mogen rijden. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 februari 2018 @ 09:04 |
Ik ook. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 februari 2018 @ 09:06 |
Zusje werkt nu bij de Hema en zit sws nog jaren op school voor mbo4. Dus nee verwacht niet dat ze dure auto kan kopen. Theorie heeft ze gehaald bij een "stoomcursus" | |
Hyperdude | vrijdag 16 februari 2018 @ 09:11 |
Zou met handbakles beginnen. Als je er na 5 lessen ofzo nog niks van bakt, kan je altijd nog automaat gaan lessen. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 februari 2018 @ 09:24 |
Dit probeer ik haar ook aan tegeven. Tuurlijk heeft ze wel gelijk automaat worden steeds belangrijker. Over 20 jaar zeker. | |
TheFreshPrince | vrijdag 16 februari 2018 @ 09:34 |
Over 20 jaar rijden auto’s sowieso zelf. | |
#ANONIEM | vrijdag 16 februari 2018 @ 09:37 |
Ja en dan heb je nog 20 voordat de wetgeving eindelijk mee gaat. | |
TheFreshPrince | vrijdag 16 februari 2018 @ 10:25 |
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2017/06/27/minister-schultz-opent-nieuwe-proeftuin-voor-zelfrijdend-vervoer Nederland loopt juist voorop hierin aangezien het economisch interessant is om innovatie op dit gebied naar ons land te halen. | |
NikeyAjax | vrijdag 16 februari 2018 @ 14:03 |
De kans bestaat wel dat als er meer auto's komen met alleen automaat (lees elektrische auto's) dat het er geen onderscheid meer gemaakt gaat worden door het CBR. Maar ik betwijfel ernstig dat dit binnen 5 jaar gaat gebeuren. Tijdje geleden iets overgelezen in een interview met iemand van het CBR. Kan helaas de bron zo niet vinden, maar ze houden de ontwikkeling in de gaten. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 19 februari 2018 @ 10:28 |
Uhmm, jij toch ook? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 19 februari 2018 @ 10:33 |
Een paar doden en alles wordt weer teruggedraaid. En terecht. | |
Stoney3K | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:02 |
Ja, het gaat niet om het schakelen maar puur om het rijden met de koppeling. In de toekomst wordt het wel veel minder een issue want dan rijdt iedereen in een DCT of een elektrische auto, en blijven de handbakken een ding voor liefhebbers op het circuit. | |
TheFreshPrince | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:06 |
Dan was autorijden allang afgeschaft. | |
H_T | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:16 |
Ouderwetse automaten met koppelomvormer en vaak minder versnellingen dan hetzelfde model met handbak verbruiken meer, zijn duurder in onderhoud, trager met accelereren en hebben een lagere topsnelheid. Nieuwe automaten met dubbele koppeling (en meer versnellingen) kunnen zuiniger zijn. Verder eens met wat Hyperdude zegt. Probeer eerst wat lessen in een handbak. Als je dan echt echt echt niet verder wilt met schakelen kan je alsnog overstappen naar een automaat om in te lessen | |
Fer | vrijdag 23 februari 2018 @ 18:43 |
Huidige generatie koppelomvormers doen het heel fatsoenlijk hoor. Ze zijn vaak kleiner en alleen voor wegrijden, waarna er vrij snel gelocked wordt, icm met 7, 8 of 9 trappen. Maar ja, die vind je nog niet veel gebruikt. | |
Ridocar | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:27 |
Want? | |
Jordy-B | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:34 |
Het is een beperking op een normaal rijbewijs. | |
Het_Bokje | vrijdag 23 februari 2018 @ 20:43 |
Omdat, als je toch aan t lessen bent, een vol rijbewijs meer waarde heeft aan het einde van de geslaagde rit. Prima als je een beperking hebt, zowel mentaal of fysiek, dat je gebruik maakt van het feit dat je ook Automaat kan lessen & afrijden. (dan kunnen deze mensen ook mobiel zijn) Niet omdat je de easy way neemt. | |
Ridocar | zaterdag 24 februari 2018 @ 00:55 |
Ik vind het maar onzin. Sinds deze beperking is gemaakt is de handbak gemeengoed geworden. Vroeger kon je in een automaat afrijden en kreeg je een rijbewijs zonder beperkingen, alleen als je lichamelijk niet in staat was te rijden met een handbak kreeg je code 78. Nu rijdt iedereen handbak en noemt men allerlei drogredenen als, met een handbak krijg je meer gevoel met de auto, of, ik verveel me anders. Terwijl de hoofdreden benoemen (het is een show-off dingetje, een kijk-mij-eens-goed-kunnen-rijden) taboe is. Aan de andere kant van de sloot (de V.S.) boeit het veel minder welk type transmissie er in een auto ligt, gewoon omdat je daar in alles mag rijden, onafhankelijk van waar je in hebt gelest en afgereden. Daar word je niet gehandicapt genoemd als je met een automaat aan komt zetten. Daarom ben ik een voorstander van een rijbewijs halen in een auto naar keuze. Handbak rijden komt daarna wel. Geen stress, dat is helemaal relaxed. | |
Also-von-Oder | zaterdag 24 februari 2018 @ 03:23 |
Vanuit mijn eigen ervaringen, geef ik jou gelijk. Ja, het kan soms 3 rijlessen meer kosten om te leren schakelen, maar dan kan jouw zus wel alle auto's besturen. Beter leert ze de auto op de lastiger manier kennen... Maar goed, als ze echt alleen maar automatisch denkt te willen rijden, wie zijn wij dan om haar daar van af te houden? Feitelijk kun je niets anders doen dan jouw argumenten op tafel te leggen... en je neer te leggen bij haar besluit. Als ze daar niet aan wil, kun je beter bakzijl halen. Geen onderhuids opmerkingen maken, maar haar hierbij steunen (als ze hierin sowieso niet meegaat). Zij is ook nog jong, ze moet de wereld leren kennen door haar eigen fouten te mogen maken, en haar eigen successen te mogen vieren. Het is haar leven, waarover we spreken... en zij moet zelf haar eigen afwegingen maken, zelfs als zij onze afwegingen negeert. Anders hou je haar klein, en dat moet je zeker niet willen. Je kunt haar hooguit vertellen dat jij je zorgen om haar maakt... en zelfs dan is de beslissing aan haar. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 februari 2018 @ 03:29 |
Zijn zusje? | |
Jordy-B | zaterdag 24 februari 2018 @ 05:37 |
Een automaat was altijd duurder (luxe-optie), minder zuinig en zelf schakelen is niet echt een punt voor die flutstukjes die we hier rijden. Dat is de voornaamste reden dat de handbak in Europa zo populair is. In Amerika is het verkeer anders, zijn de brandstofkosten anders en zijn de afstanden anders, maar ook daar hangt er een zeker sportief imago aan de handbak. Dat en diefstalbeveiliging, omdat bijna niemand een handbak kan rijden. Dat is dan ook de reden van dat aparte rijbewijs, want voor een handbak moet je gewoon een extra vaardigheid onder de knie hebben (namelijk zelf kunnen schakelen) en dat moet je bij je afrijden kunnen laten zien. Net zo goed dat je wat extra kennis en kunde nodig hebt voor zware aanhangwagencombinaties en daar dus een apart rijbewijs voor hebt. [ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 24-02-2018 05:58:42 ] | |
Lunatiek | zaterdag 24 februari 2018 @ 07:17 |
Duurder en minder zuinig is geen reden meer. En júist met de flutstukjes wordt automaat rijden interessant, want met 100 mijl rechte weg op 88m/h hoef je niet steeds te schakelen. Schakelen doe je juist veelvuldig op de flutafstanden, in stedelijk gebied en in de file, daar heeft een automaat zin. Desondanks vind ik het handig als je leert schakelen bij het autorijden. Als je dat kunt is overstappen naar een automaat niet moeilijk. Met de kunde can automaatrijden kun je echter niet zomaar in een handgeschakelde auto stappen, los van juridische kwesties. Je moet een extra trucje leren. Kan TS zijn zusje niet overhalen met het argument dat ze in de auto van hun ouders mag rijden of zo? | |
wawowiewa | zaterdag 24 februari 2018 @ 07:22 |
over 5 jaar hoef je zelf niet meer te rijden | |
Ridocar | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:13 |
Een lichte aanhangercombinatie vergt precies dezelfde vaardigheden.als een zware. Ik zeg: schaf het hele E-rijbewijs af (iedereen met minstens B mag tot het technisch maximum aan de trekhaak hangen) of laat alle (ja, ook de lichte) aanhangers onder het rijbewijs E vallen. Diegenen die alleen B hebben hebben immers niet geleerd om in de praktijk met een aanhanger te rijden, en missen derhalve de kennis en kunde. | |
Jordy-B | zaterdag 24 februari 2018 @ 09:14 |
zie je dat derde woordje? | |
#ANONIEM | zaterdag 24 februari 2018 @ 10:56 |
nouja ze geeft zelf aan gewoon mijn auto te gaan gebruiken (schakel) ookal riskeerd ze dan alles maar het is haar keuze. Heb gezegd wat ik er van vind en ook maar doorgegeven aan mijn moeder. Zodat ze welinformt de keuze kan maken | |
Lunatiek | zaterdag 24 februari 2018 @ 11:06 |
Was? Zie geen vvt. | |
Lunatiek | zaterdag 24 februari 2018 @ 11:09 |
Eens. Je kunt overwegen om gewoon 1 à 2 lessen aan rijbewijs B toe te voegen zodat je weer BE kunt halen, of E voor extreme aanhangers gebruiken. | |
Lunatiek | zaterdag 24 februari 2018 @ 11:10 |
Niet uitlenen dus die auto. *goed geïnformeerd of well informed | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:04 |
Andere tijden. Als we in het heden met autorijden zouden beginnen, zou het inderdaad snel afgeschaft worden. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:24 |
Als ze toch van plan is om zonder geldig rijbewijs (en dus ook onverzekerd) rond te gaan hobbelen, waarom wil ze dan überhaupt zo'n roze pasje hebben | |
TheFreshPrince | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:25 |
Je zit duidelijk in de ontkennende fase Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe ver bedrijven als Google en Uber al zijn met de ontwikkeling van hun zelfrijdende auto's. Het ziet er in de huidige testvorm nog niet echt uit met zo'n "toeter" op je dak, de techniek werkt. Hier een overzicht van bedrijven die momenteel werken aan "driverless cars" en wat de status van hun voortgang is: https://www.techworld.com/picture-gallery/data/-companies-working-on-driverless-cars-3641537 | |
H_T | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:33 |
Misschien, als je dan het geld hebt om een zelfrijdende auto te kunnen kopen. Die zullen in het begin een stuk duurder zijn dan een nieuwe conventionele, laat staan een gebruikte conventionele. Het gaat nog lang duren voor ook de particuliere autokoper massaal aan de zelfrijdende auto gaat, zelfs al komen ze morgen beschikbaar. | |
H_T | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:36 |
Als je nieuw koopt niet nee. Maar als je net je rijbewijs hebt gehaald, heb je daar waarschijnlijk het geld niet voor. Dan moet je het doen met de keuzes die de autokopers een jaar of tien (waarschijnlijk meer) geleden hebben gemaakt. En dan kom je nu alsnog uit bij een generatie auto's waarbij de automaat meer nadelen had, minder gekozen is en dus ook een kleiner aanbod heeft. | |
TheFreshPrince | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:37 |
Waarom zou je een zelfrijdende auto kopen? Je koopt toch ook geen taxi voor jezef? Serieus, ik denk dat 95% van de markt voor zelfrijdende auto's uit "on demand" zal bestaan. Je wil ergens heen? Start je app, auto staat binnen 5-10 minuten op je stoep, brengt je waar je moet zijn en als je terug wil roep je weer een auto op. Geen bezit, geen vaste lasten, geen afschrijving, geen onderhoud, geen parkeerkosten, geen onverwachte kosten, geen APK, gewoon een vaste kilometerprijs. Kilometerprijs zal misschien dynamisch zijn, afhankelijk van de prioriteit (5 minuten of uur wachten), binnen of buiten spits, korting bij meerdere inzittenden / carpoolen. Je zou naar een winkel kunnen worden gereden in een kleine auto en teruggebracht worden in een zelfrijdende bestelbus om je net aangeschafte luidsprekers met TV thuis te krijgen. Als het goed werkt zou ik prima zonder auto kunnen. [ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-02-2018 15:34:36 ] | |
Shittieboy | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:53 |
Zelfs als het werkt zou ik het niet willen, net als zo'n automaat. Doe mij maar lekker blijven roeren tussen de versnellingen en mn voeten op de pedalen. Er zullen altijd liefhebbers blijven, waardoor ik denk dat de discussie onnodig is en zal blijven | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 24 februari 2018 @ 14:54 |
Dat ga je toch niet toestaan mag ik hopen? Ik snap deze überhaupt niet. Ze wil wel rijden in een schakelauto maar ze wil het niet leren. Wat is dat voor onzin | |
TheFreshPrince | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:04 |
Dat is een keuze. Maar kinderen die nu geboren worden halen wss geen rijbewijs meer. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:06 |
Duur en minder zuinig is nog steeds een issue als je voor tweedehands gaat, waarom vergeten zoveel mensen dat tweedehands vrij logisch is als je net je rijbewijs hebt? Een oude automaat rijdt nog steeds lekkerder dan handgeschakeld vind ik (afhankelijk van de prijsklasse). Maar als je een andere auto wil kopen heb je toch liever de keus uit een groter aanbod lijkt me, en de meeste tweedehandjes zijn handgeschakeld. Daarbij lever ik mijn auto ook weleens in voor onderhoud en dan krijg ik een leenauto, handgeschakeld. Hetzelfde als ik een auto leen van iemand anders. Je zusje is gewoon knetterdom, sorry. Ik zou uit principe niet mijn auto aan haar uitlenen en dat nu al duidelijk maken. | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:10 |
Ik begrijp daar echt niets van, ik vind schakelen maar een vervelend stukje gedateerde techniek en een goede automaat reageert ook precies zoals je wilt. Maar voor jouw hobby zullen vast nog wel handgeschakelde auto's blijven bestaan, maar misschien mag je niet meer op de openbare weg rijden maar wordt het een luxeproduct waarmee je alleen het circuit op mag. | |
H_T | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:31 |
Er zijn ook nog steeds mensen die voor de lol paard rijden Het hangt ook van de auto af. Ik heb meerdere auto's gehad, zowel handgeschakeld als automaat. De laatste was een Opel Corsa met semi-automaat, en dat vind ik echt helemaal niks. Dat wagentje is al traag en die automaat maakt het nog erger, door zo snel mogelijk naar de vijf te gaan. Ook als je een snelweg op rijdt. In zulke gevallen moet ik mijn rijstijl aanpassen om rekening te houden met de automaat, en handgeschakeld heb je daar geen last van. De andere twee automaten die ik heb gehad hadden een veel grotere motor, die voldeden prima (en zopen als een Maleiër) | |
fluitbekzeenaald2.0 | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:40 |
Een automaat is wel leuker op een grote auto uit het luxere segment. Ik heb twee automaatjes gehad, een Swift uit '95 met drie versnellingen en een Volvo 940 uit '95 met vier (huidig). De laatste rijdt heerlijk en durft best in de toeren te lopen als je goed gas geeft. Inderdaad wel wat minder zuinig, maar dat is hij sowieso al niet. | |
devlinmr | zaterdag 24 februari 2018 @ 15:53 |
Beetje meer respect voor zijn zus graag. Geen "het" maar "ze" ajb | |
H_T | zaterdag 24 februari 2018 @ 17:10 |
De Ford Thunderbird was geweldig, de Citroën XM beviel minder maar daar was de automaat niet het grootste probleem | |
#ANONIEM | zaterdag 24 februari 2018 @ 21:10 |
goh wil mijn auto niet kwijt | |
wawowiewa | zondag 25 februari 2018 @ 04:01 |
Je gaat ze ook niet zelf kopen. Je roept er een op via n app, die brengt je waar je moet wezen en klaar ben je. | |
T42 | zondag 25 februari 2018 @ 05:00 |
Vaak koppeling + koppel omvormer | |
Lunatiek | zondag 25 februari 2018 @ 08:00 |
Mijn eerste auto was een automaat uit 1997 of zo. Een Volvo. Die was niet opvallend minder zuinig dan andere auto's uit hetzelfde bouwjaar. En dingen als "kan niet snel optrekken" had ie ook geen last van, gewoonlijk was ik al de kruising over als die handschakelaars nog maar halverwege waren Daar staat tegenover dat er al moderne automaten in het tweedehandsbestand zijn te vinden. Die hebben ook de hulpmiddelen aan boord waar je tegenwoordig mee leert rijden (o.a. navigatie). | |
fluitbekzeenaald2.0 | zondag 25 februari 2018 @ 12:00 |
Dat geëmmer over het optrekken door handbakrijders is ook weinig realistisch. Natuurlijk kan de handbak van een ouder model sneller optrekken dan de automaat, maar niet met de gemiddelde automobilist achter het stuur In de praktijk rijd ik de meesten er ook gewoon uit, zelfs op lpg. | |
#ANONIEM | zondag 25 februari 2018 @ 12:19 |
in mijn Aygo rijd ik de meeste er nog uit. Maar dat is gewoon omdat ik gas geef bij groen . Automaat is echt niet slechter. Maar er zijn gewoon meer handgeschakelde op de markt |