abonnement Unibet Coolblue
pi_177215196
Binnenkort ben ik een aantal weken keukenloos. Ik heb een magnetron, waterkoker en waarschijnlijk een elektrisch kookplaatje waar ik me mee zal moeten redden, voor 3 personen.
Wat voor (gezonde) maaltijden kun je zo maken? Wat smaakt een beetje en is te doen?
pi_177215530
Kijk bij tasty.co
Kan met 1 kookplaatje mee werken, of oven/ mangetron (combi) mee wegkomen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:33:52 #3
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_177215588
Koop een slowcooker
pi_177215607
ligt eraan hoeveel pitten je op je kookplaatje ter beschikking hebt.

Bij twee pitten kan je bijna alles gewoon maken, alleen de geijkte 'aardappels groente vlees' wordt dan wat lastig.

Nasi kan prima op één pit, net als soep, Chili Con Carne, verschillende stamppotten en een groot aantal pakjes (denk knorr wereldgerechten), maar dat laatste vind ik per definitie niet onder de categorie 'gezond' vallen.

Mocht je nou een enkele pit ter beschikking hebben, dan zou ik gewoon even marktplaats afstruinen op zoek naar iets groters. Dat is tientjeswerk en maakt het allemaal een stukje makkelijker.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jordy-B op 15-02-2018 21:45:58 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177215649
Geen ijskast dus? Ga je elk (avond)maal langs de super oid?
pi_177216067
Ik heb 2 pitten, en wel een koelkast en (kleine) vriezer. Maar geen afzuiging behalve een deur open zetten bijvoorbeeld.

[ Bericht 35% gewijzigd door Hupje op 15-02-2018 22:00:08 ]
pi_177216244
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:48 schreef Hupje het volgende:
Ik heb 2 pitten, en wel een koelkast en (kleine) vriezer.
Oh joh, dan kan je, op lasagne na, alle pasta's maken. En couscous. En een roerbakschotel met rijst. En alle stamppotten (hutspot met hachee, bijvoorbeeld). De geijkte aardappels-vlees-groente kan ook, als de groente in de vorm van een salade is, of bijvoorbeeld diepvriesdoperwten uit de magnetron.

Het schijnt dat aardappel zich ook aardig in de magnetron laat koken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177216288
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh joh, dan kan je, op lasagne na, alle pasta's maken. En couscous. En een roerbakschotel met rijst. En alle stamppotten (hutspot met hachee, bijvoorbeeld). De geijkte aardappels-vlees-groente kan ook, als de groente in de vorm van een salade is, of bijvoorbeeld diepvriesdoperwten uit de magnetron.

Het schijnt dat aardappel zich ook aardig in de magnetron laat koken.
Groente kan evt ook in een apart bakje in zelfde pan met aardappelen oid. Weet niet hoe zulk bakje heet...
pi_177216534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Groente kan evt ook in een apart bakje in zelfde pan met aardappelen oid. Weet niet hoe zulk bakje heet...
Een stoommandje. :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177219041
Je kunt nu al wat ovenschotels maken en die invriezen. Dan hoef je ze alleen nog maar in de magnetron te schuiven als het werk begint.

Maaltijdsalades zijn ook lekker.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:49:43 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177219131
Overschotels voor in de magnetron. Schiet mij maar lek. 8)7
pi_177219192
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:49 schreef RobinOok het volgende:
Overschotels voor in de magnetron. Schiet mij maar lek. 8)7
Nu maken, bakken in de oven, invriezen en later weer opwarmen in de magnetron. Zo vreemd toch niet als tijdelijke oplossing?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177224517
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:52 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Nu maken, bakken in de oven, invriezen en later weer opwarmen in de magnetron. Zo vreemd toch niet als tijdelijke oplossing?
Kost enorm veel ruimte in de vriezer. Dan kan je beter pastasaus in bulk maken, maar daarvoor heb je aan twee pitten natuurlijk zat voldoende.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:51:58 #14
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177224535
Ik was van mijn a propos door de ovenschotel. Maar maaltijden vooruit koken, invriezen en opwarmen is niet vreemd nee.
pi_177226087
Op een camping red je het toch ook met twee gaspitten? Eventueel aardappels of rijst koken en in een slaapzak/deken door laten garen. Maar verder zie ik echt geen probleem. Maak zo vaak maaltijden op slechts twee gaspitten. Pasta, rijst, stamppotten, couscous, chili con carne, etc. Welk gerecht maak je nu wat je denkt straks niet te kunnen maken?
Somebody that I used to know
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:11:44 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177226177
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh joh, dan kan je, op lasagne na, alle pasta's maken. En couscous. En een roerbakschotel met rijst. En alle stamppotten (hutspot met hachee, bijvoorbeeld). De geijkte aardappels-vlees-groente kan ook, als de groente in de vorm van een salade is, of bijvoorbeeld diepvriesdoperwten uit de magnetron.

Het schijnt dat aardappel zich ook aardig in de magnetron laat koken.
Ik stoom de groente vaak bovenop de aardappelen. Scheelt ook een pit en is bij de meeste groente nog lekkerder ook. ^O^.
And so is the past
pi_177235421
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:08 schreef Postbus100 het volgende:
Welk gerecht maak je nu wat je denkt straks niet te kunnen maken?
Weet ik niet, het gaat me vooral om het idee dat ik straks in een onverwarmde garage zonder afzuiging sta te koken, met twee kleine pannen.
pi_177236476
http://www.ikea.com/be/nl(...)at-wit-art-00331627/


Voor ¤40,- heb je een inductieplaatje bij ikea. Dan heb je 3 pitten ^O^ Extra plaatje komt altijd wel weer van pas.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177236519
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:06 schreef Hupje het volgende:

[..]

Weet ik niet, het gaat me vooral om het idee dat ik straks in een onverwarmde garage zonder afzuiging sta te koken, met twee kleine pannen.
Ik heb niet eens een afzuigkap en kook behoorlijk veel...we leven allemaal nog
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:45:08 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_177239575
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 17:06 schreef Hupje het volgende:

[..]

Weet ik niet, het gaat me vooral om het idee dat ik straks in een onverwarmde garage zonder afzuiging sta te koken, met twee kleine pannen.
Lijkt me ook niet ideaal om eens lekker te kokkerellen.
Ik zou ook meteen geen zin meer hebben in iets meer dan eten warm maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')