abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:02:00 #1
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177195427
CPB heeft onderzoek gedaan, als je niet neukt moet je betalen van Rutte!

https://www.bnr.nl/nieuws(...)g-dan-tweeverdieners

Lekker VVD blijven stemmen mensen! We hebben zo niet eens meer deportatiekampen nodig voor extreem rechts, want de jeugd oftewel de toekomst van dit land doet er slim ergens anders te gaan wonen. Ervoor in de plaats komen er mooi afrikaantjes hier lekker een uitkeringkje pakken.Dit land heeft binnenkort een nietszeggend vergrijzingsprobleem, want het echte probleem is dat jongeren worden aangespoord om economisch vluchteling worden in een ander land.

Ik vind het echt heel erg typisch hoe veel de jongere generaties worden genaaid in dit land, met alles. Is het niet dat 2verdieners meer benefits krijgen, dan zijn het de ouderen, de de vluchtelingen of de huizenprijzen/huren wel. Daarnaast exploderen de zorgkosten die uiteindelijk ook teveel worden gedragen door de jeugd, want zei nemen doorgaans minder zorg af maar betalen met een pluspakketje wel strak 180 euro/maand waar men doorgaans niets mee doet behalve 2x per jaar naar de tandarts.

p.s. ik val niet meer onder de jongere generatie, maar zie wel de aantrekkingskracht van andere landen voor deze demografische groep potentiële grootverdieners. En dus ook een op de langere termijn een perpetuum mobile aan ellende binnen deze landsgrenzen.

[ Bericht 14% gewijzigd door govie op 15-02-2018 08:13:55 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177195464
Heeft dus niks met neuken te maken.
pi_177195489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Heeft dus niks met neuken te maken.
Rutte is overigens wel een terechte klacht.
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:12:45 #4
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177195515
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Heeft dus niks met neuken te maken.
True.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177195529
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:09 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Rutte is overigens wel een terechte klacht.
Zeer eens. Overigens vind ik het wel een bijzonder laagbijdegrondse maatregel. Eenverdieners worden zo gedwongen de zorg voor hun kinderen 'uit te besteden'. Iemand die er voor kiest geen betaalde baan te nemen maar in plaats daarvan voor de kinderen te zorgen, wordt zo min of meer gedwongen te gaan solliciteren.
Kortom: de overheid bemoeit zich weer eens met het privéleven.

:r
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:18:50 #6
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177195583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zeer eens. Overigens vind ik het wel een bijzonder laagbijdegrondse maatregel. Eenverdieners worden zo gedwongen de zorg voor hun kinderen 'uit te besteden'. Iemand die er voor kiest geen betaalde baan te nemen maar in plaats daarvan voor de kinderen te zorgen, wordt zo min of meer gedwongen te gaan solliciteren.
Kortom: de overheid bemoeit zich weer eens met het privéleven.

:r
Zo had ik het nog niet eens bekeken want ik heb geen kinderen, maar wel een goed punt, kan je ook in dit geval iets van vinden ja. Ik vind sowieso dat men via de hypotheekvoorwaarden de jeugd echt in hun kontgat neemt omdat 2verdieners nog meer kunnen lenen dan eenverdieners waardoor huizenprijzen worden opgeblazen, waardoor de sociale huren ook hoger worden. Maar tegelijkertijd verdien je teveel voor 75% van de huurvoorraad bij woningstichtingen. Dus dan wordt eigenlijk geforceerd om de particuliere huurmarkt op te gaan, wat inhoud dat men qua prijsstelling dan maar blijft zitten in een studiotje van 35m2 (eenzijdig voorbeeld, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Echt participeren aan de samenlevings model binnen nederland is als eenling niet prettig, met een somber toekomstperspectief voor velen.

[ Bericht 11% gewijzigd door govie op 15-02-2018 08:26:07 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177195686
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:18 schreef govie het volgende:

[..]

Zo had ik het nog niet eens bekeken want ik heb geen kinderen, maar wel een goed punt, kan je ook in dit geval iets van vinden ja.
Kan je ook lezen in het linkje.
quote:
Door het gat in de belasting wordt het minder aantrekkelijk om eenverdiener te zijn. Toch zijn er ook voordelen van eenverdieners, ze kunnen bijvoorbeeld meer zorgen voor kinderen of mantelzorg verlenen. 'Enerzijds leidt meer belastingdruk tot meer participatie van vrouwen en dat is goed voor economische zelfstandigheid,' zegt Jongen. 'Anderzijds nemen inkomensverschillen toe. Op een gegeven moment is de vraag in hoeverre de voordelen van informele zorg nog opwegen tegen de nadelen van die inkomensongelijkheid.'
Zoals ik het dus lees, staat hier: Vrouwen (of de thuisblijver) wordt gedwongen om een betaalde baan te gaan zoeken zgn. voor de broodnodige economische onafhankelijkheid.
Het extra verdiende geld wordt dan besteed aan kinderopvang of mantelzorg.
|:(
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:28:06 #8
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177195706
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Kan je ook lezen in het linkje.

[..]

Zoals ik het dus lees, staat hier: Vrouwen (of de thuisblijver) wordt gedwongen om een betaalde baan te gaan zoeken zgn. voor de broodnodige economische onafhankelijkheid.
Het extra verdiende geld wordt dan besteed aan kinderopvang of mantelzorg.
|:(
Goed gelezen, ik denk dat je gelijkt hebt. Maar hoe verhoud dan dit artikel van het cpb t.a.v. gewoon eenverdieners zonder kind, lijkt me dezelfde discrepantie t.a.v. belastingen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177195734
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:28 schreef govie het volgende:

[..]

Goed gelezen, ik denk dat je gelijkt hebt. Maar hoe verhoud dan dit artikel van het cpb t.a.v. gewoon eenverdieners zonder kind, lijkt me dezelfde discrepantie t.a.v. belastingen.
Weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik denk dat in dit geval met eenverdieners juist die mensen worden bedoeld die wel een gezin hebben.
Dus wel eenverdiener maar geen alleenstaande.
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:32:44 #10
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177195744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik denk dat in dit geval met eenverdieners juist die mensen worden bedoeld die wel een gezin hebben.
Dus wel eenverdiener maar geen alleenstaande.
De belastingdiscrepantie blijft dan toch hetzelfde, niet? Achja, iemand met veel verstand ervan zal dit nog wel beamen hiero vandaag (hopelijk), ben benieuwd. #ikleefineenbubble
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177195790
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:32 schreef govie het volgende:

[..]

De belastingdiscrepantie blijft dan toch hetzelfde, niet? Achja, iemand met veel verstand ervan zal dit nog wel beamen hiero vandaag (hopelijk), ben benieuwd. #ikleefineenbubble
Sorry dat ik je niet verder kan helpen want ik heb totaal geen verstand van belastingstelsels.
Het enige wat ik begreep is dat de Nederlandse burger weer gigantisch wordt genaaid door de overheid.
Doet zich voor als een zorgzame vader die het beste voorheeft met de kinders, maar in feite die kinders een geweldige schop onder de kont geeft.
  donderdag 15 februari 2018 @ 08:43:50 #12
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177195875
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Sorry dat ik je niet verder kan helpen want ik heb totaal geen verstand van belastingstelsels.
Het enige wat ik begreep is dat de Nederlandse burger weer gigantisch wordt genaaid door de overheid.
Doet zich voor als een zorgzame vader die het beste voorheeft met de kinders, maar in feite die kinders een geweldige schop onder de kont geeft.
Kans is aannemelijk ja. Wel grappig dat ik het artikel zo anders had gelezen. :+
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_177196460
Wat een gelul, als je samenwoont zijn er wel meer dingen goedkoper per persoon. Je deelt de huur / hypotheek. Met zijn 2'en eten is ook per persoon voordeliger, je hoeft maar 1 keer verwarming te betalen, je hoeft geen prostituee te betalen etc.

Zo kan je alles wel benoemen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator donderdag 15 februari 2018 @ 09:24:18 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177196485
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:23 schreef Metro2005 het volgende:
Wat een gelul, als je samenwoont zijn er wel meer dingen goedkoper per persoon. Je deelt de huur / hypotheek. Met zijn 2'en eten is ook per persoon voordeliger, je hoeft maar 1 keer verwarming te betalen, je hoeft geen prostituee te betalen etc.

Zo kan je alles wel benoemen.
:D Gast :')

Je weet toch wel dat dat sowieso niet hoeft? Je kunt ze ook gewoon kapot slaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 15 februari 2018 @ 12:17:39 #15
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_177200016
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:23 schreef Metro2005 het volgende:
Wat een gelul, als je samenwoont zijn er wel meer dingen goedkoper per persoon. Je deelt de huur / hypotheek. Met zijn 2'en eten is ook per persoon voordeliger, je hoeft maar 1 keer verwarming te betalen, je hoeft geen prostituee te betalen etc.

Zo kan je alles wel benoemen.
Of je cruised na het stappen ffkes langs de bejaardensoos.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 15 februari 2018 @ 12:29:55 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177200344
Wat een onzin dit. Appels en peren en heeft ook verder totaal niets met uitknijpen van de jeugd te maken.
And so is the past
pi_177200370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:23 schreef Metro2005 het volgende:
Wat een gelul, als je samenwoont zijn er wel meer dingen goedkoper per persoon. Je deelt de huur / hypotheek. Met zijn 2'en eten is ook per persoon voordeliger, je hoeft maar 1 keer verwarming te betalen, je hoeft geen prostituee te betalen etc.

Zo kan je alles wel benoemen.
Het gaat niet over samenwonenden, maar twee verdieners. Een samenwonend koppel/gezin kan ook één verdienend zijn. Die hebben het dus zwaarder.
pi_177201656
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zeer eens. Overigens vind ik het wel een bijzonder laagbijdegrondse maatregel. Eenverdieners worden zo gedwongen de zorg voor hun kinderen 'uit te besteden'. Iemand die er voor kiest geen betaalde baan te nemen maar in plaats daarvan voor de kinderen te zorgen, wordt zo min of meer gedwongen te gaan solliciteren.
Kortom: de overheid bemoeit zich weer eens met het privéleven.

:r
Je zou zeggen dat de VVD "liberaal" is en de bevolking zelf zijn keuzes laat maken... maar middels belastingen willen ze de werknemer naar de arbeidsmarkt sturen....

Meer productie meer consumptie meer geld in het laadje van de kapitalist die achterover kan zitten in zijn dikke sofa en zo nog meer poen zijn zakken in ziet rollen, dat is VVD, kut partij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177201693
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 13:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat de VVD "liberaal" is en de bevolking zelf zijn keuzes laat maken... maar middels belastingen willen ze de werknemer naar de arbeidsmarkt sturen....

Meer productie meer consumptie meer geld in het laadje van de kapitalist die achterover kan zitten in zijn dikke sofa en zo nog meer poen zijn zakken in ziet rollen, dat is VVD, kut partij.
En ook weer meer kinderen die opgevangen moeten worden door andere kinderen.

8)7
pi_177202922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 13:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En ook weer meer kinderen die opgevangen moeten worden door andere kinderen.

8)7
Daarom geen kinderen nemen als je het je niet kunt veroorloven :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')