abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Redactie Sport donderdag 15 februari 2018 @ 04:25:20 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177193622
registreer om deze reclame te verbergen
image.php?jpgheader01.png
sub00.jpg
danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens

sub01.jpg
In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

header02.png
sub02.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub03.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header03.png
sub04.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub05.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub06.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header04.png
sub07.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub08.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub09.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 15 februari 2018 @ 04:30:31 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177193637
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_177195499
Lekker man, drie bakjes ICM naar Roosendaal. Voor de betere haring-ervaring zullen we maar zeggen.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
  donderdag 15 februari 2018 @ 14:44:35 #4
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_177205366
registreer om deze reclame te verbergen
brandmelding op Den Haag CS. Volgens de poortjes moeten we onmiddellijk het station verlaten. Oftewe, inchecken kan niet.

Droge opmerking van conducteur: nou, dan moeten we maar vertrekken heh...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2018 @ 16:15:53 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177207781
Best bijzonder die RegioTram Kassel. Ze rijden daar met de Regio Citadis op het reguliere spoor en rijden een deel van hun ritten door de straten van Kassel.

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177207962
Ik lees dat er kritiek is op het stoppen op de rai, nu vroeg ik mij af welke functie heeft druivendrecht nog in het systeem?

De draaischijf functie die het vroeger had is overgenomen door de utrechtboog en de enige belangerijke functie die ik me nog kan bedenken is voor reizigers die reizen tussen de rai en cs, deze verbinding word echter over een paar maanden overgenomen door de nz lijn.

Naar mijn idee bediend duivendrecht alleen nog maar een lokaal gebied vergelijkbaar met muiderpoort of de lelylaan.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 15 februari 2018 @ 17:12:40 #7
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_177208827
registreer om deze reclame te verbergen
Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
pi_177209057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Duivendrecht is het belangrijkste station voor de relatie Weesperplein/Amstel/Bijlmer-Flevoland/Gooi/Amersfoort. Enkele duizenden mensen maken op Duivendrecht een overstap op de sprinters/metro's. Op het moment dat Duivendrecht wordt overgeslagen moet je heen-en-weer reizen (dat mag niet volgens de regels) of met de sprinter wat al snel 20-30 minuten extra reistijd oplevert. Terwijl met die intercity's naar Duivendrecht reizen en overstappen op de sprinter slechts 5 minuten trager is naar Rai. Vanuit de richting Schiphol ziet het plaatje er iets anders uit.
Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
speak only if it improves the silence.
pi_177211519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
pi_177212058
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
speak only if it improves the silence.
pi_177212374
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Sinds wanneer kun je met de intercity van duivendrecht naar weesp? De snelste route zijn twee sprinters via duivendrecht inderdaad maar die blijven onaangetast.
Weesperplein :')
pi_177212621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Weesperplein :')
Blijft staan dat het aantal minuten dat het kost om naar cs te reizen en vanaf daar de ic te nemen te verwaarlozen is tegenover het belang om de ic stop in duivendrecht op te heffen.

Zeker als je een sneltrein/ic inlegt tussen de bijlmer-duivendrecht hoog-weesp en eventueel almere die kan dit traject in 33 minuten doen, wat meer is dan de huidige reistijd maar toch.

Daarnaast blijven ook de sprinters bestaan die ook een redelijk reistijd geven.
speak only if it improves the silence.
pi_177215668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is niet waar, Amstel/Weesp is sneller via Duivendrecht
Zeker net zo'n ENORME hoofdas als Hoogeveen to anywhere.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:37:38 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177215728
https://www.prorail.nl/re(...)-krijgt-nu-de-sporen

Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
We are shaping the future.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2018 @ 21:40:31 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177215839
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:37 schreef James1988 het volgende:
https://www.prorail.nl/re(...)-krijgt-nu-de-sporen

Die nieuwe spoorbrug bij Utrecht krijgt dus ballast met daarop dwarsliggers. Wat is daar het voordeel van t.o.v. een stalen constructie zoals bijvoorbeeld bij de naastgelegen brug of de Moerdijkbrug?
vermoedelijk lawaai. In Zuidhorn is het verschil in lawaai tussen het rijden op de oude (inmiddels gesloopte) en de nieuwe brug enorm.

en qua onderhoud zal het ook wel wat schelen denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 15 februari 2018 @ 21:43:03 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_177215944
Hanzeboog heeft bijvoorbeeld ook gewoon ballast erop liggen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:52:45 #17
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_177216209
Frankrijk heeft z'n eigen Dr. Beeching. Z'n naam is Jean-Cyril Spinetta en hij stelt voor dat de Franse staat eens kritisch gaat kijken naar de omvang van het spoornetwerk.

Op dit moment gaat 15% van het onderhoudsbudget op aan routes die slechts 2% van het totale aantal reizigers vervoeren.

Verder zou SNCF Fret afgestoten moeten worden, SNCF Mobilits (vervoerder) en SNCF Rseau (infrabeheerder) opnieuw hervormd moeten worden, het TER-netwerk geprivatiseerd, het statuut voor nieuwe medewerkers afgeschaft, enzovoorts.

Ofwel, bereid je maar voor op een hoop stakingen.

http://www.railwaygazette(...)for-competition.html
We are shaping the future.
pi_177216714
Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang) ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 februari 2018 @ 22:12:45 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_177216763
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 22:11 schreef MTL het volgende:
Als hij dat eindelijk daar eens voor elkaar krijgt, dan neem ik mijn hoed diep voor hem af (al zal ik dan wel speciaal voor die gelegenheid een hoed moeten kopen, ben ik bang) ^O^
Je moet wat nu de NS de hoed al enige tijd geleden wegbezuinigd heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_177218627
Ik heb nog wel een rode pet voor je MTL :D
pi_177218775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Voor bijna elke reiziger die vanaf het weesperplein of amstel richting flevoland/gooi wilt reizen is het makkelijker om eerst richting cs te reizen en daar over te stappen. Alleen voor de bijlmer ligt dat misschien anders.
Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.

En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
pi_177218820
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:31 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Vergeet de IC naar Almere en Flevoland niet. Bijlmer, zuidoost etc bereid je vanuit Flevoland het snelste met de IC naar Duivendrecht en overstap op metro.

En gezien SAA lijkt me tegenstrijdig daar veel aan te veranderen
Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
speak only if it improves the silence.
pi_177218893
OK bedankt voor de info Merode32.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  vrijdag 16 februari 2018 @ 01:58:53 #24
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177220368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekker man, drie bakjes ICM naar Roosendaal. Voor de betere haring-ervaring zullen we maar zeggen.
In het kader van de gezelligheid... :')
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_177222436
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 23:33 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Je kunt niet stoppen op de rai en duivendrecht! Als ns wordt gedwongen, dankzij jullie vriendje, om de stop op de rai te legaliseren in de dienstregeling dan zullen ze moeten kiezen.
dan is Duivendrecht logischer lijkt me. Meer overstap opties.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')