abonnement Unibet Coolblue
pi_177186926
Ik heb dus -5 met cilinder links en rechts en een semirandloos montuur gekocht. Nou snap ik dat je even moet wennen, maar kan iemand dit verklaren:

Als ik mijn hoofd naar rechts doe en dan meer naar links kijk, wordt alles wazig. Andersom ook maar minder. Ik zie dus alleen echt scherp als ik recht naar voren kijk? Scherpstellen duurt ook lang

Waar zit hem dat in, scherpte, cilinder, pupilhoogte, pupilafstand? Iemand ervaring mee?
pi_177187030
Waarschijnlijk in de cilinder. Maar ik zou even terug gaan naar de opticien om verhaal te halen!
pi_177187036
Als bij mij de glazen weer stukkie sterker zijn geworden (zit ondertussen op -4,5 en -4 oid) moet ik ook altijd een dag of wat wennen. Helemaal als je varifocus of sterke cilinder hebt kan ik mij voorstellen dat t verschil nog groter kan zijn/ ff meer tijd nodig heeft.

Kijk het een dag of wat aan ;) Je ogen en hersenen moeten wennen aan de nieuwe situatie.
Gaat t niet? Volgende week ff terug naar je opticien.
pi_177241192
Het middelpunt van je glas, is dat punt waar je het scherpst door ziet, naar de randen is de sterkte iets anders, dus klinkt het niet raar dat je daar waziger door ziet.
Is je sterkte veel veranderd? Dan kan het ook een kwestie van wennen zijn.
Of is je nieuwe bril anders van vorm dan je vorige (bv groter) ook dan denk ik een kwestie van wennen.
Als je er last van blijft houden zou ik even terug gaan en het voorleggen in de winkel.
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')