abonnement Unibet Coolblue
pi_177182736
De afgelopen maanden merkte ik dat ik vaker hoofdpijn had en vermoeide ogen in de avond, dus twee weken geleden ben ik naar de opticiën geweest voor een oogmeting. Ik heb daar zeker een half uur gezeten en kreeg het idee dat alles keurig is opgemeten, met de volgende resultaten:

Sterkte links: -0,50
Sterkte rechts: +0,75 (C: -0,50, as: 45,0)

Volgens de opticiën was het beter om toch aan de bril te gaan en zo geschiedde: montuurtje uitgezocht, gisterochtend opgehaald. Allemaal prima.

Probleem is dat ik vanaf de eerste minuut geen klap zie van veraf. Dichtbij (lees: alles binnen ongeveer anderhalve meter afstand) is retescherp, maar hoe verder weg iets is, hoe waziger ik het zie. Verkeersborden kan ik niet meer lezen, gebouwen in de verte zie ik wel maar enorm wazig en zonder details. Ook moeten mijn ogen constant “scherpstellen” wanneer ik wissel van dichtbij naar veraf kijken (een beetje als een camera waarbij je de focus veranderd).

Vanmorgen terug geweest naar de opticiën, verhaal uitgelegd: “Mjaa, je moet er gewoon even aan wennen. Hoort erbij. Duurt een paar dagen. Bril is prima.”

Ik heb nooit een bril gehad en ik heb geen idee in hoeverre dit daadwerkelijk normaal is. Vooraf zei de opticiën dat ik er direct profijt van zou hebben en het wennen aan de bril “wel mee zou vallen” maar autorijden of fatsoenlijk tv kijken met mijn bril op gaat nu gewoon niet.

Dus, brildragers.... Iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_177183069
Bij een nieuwe bril ben ik 2 dagen dronken :')
Dus ja het kan best normaal zijn. Of je bril is kut gemeten

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 18:17:52 ]
pi_177183119
Het duurt meestal even voordat je eraan gewend bent. Dat kan van 2 minuten tot een dag of wat duren. Dus: kijk het nog even aan (pun intended) en als het na het weekend nog niet anders is, even teruggaan naar de opticien.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177183218
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:15 schreef tailfox het volgende:
Bij een nieuwe bril ben ik 2 dagen dronken :')
Dus ja het kan best normaal zijn. Of je bril is kut gemeten
Hahaha! Dat dronken gevoel herken ik wel. In de supermarkt leek het wel of ik een fles whiskey achterover had geslagen.

Wat me vooral zorgen baart is dat ik dichtbij direct prima zag maar alles veraf zo wazig zie. Trekt dat bij?
pi_177183237
Zitten de glazen wel aan de goede kant?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177183244
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:24 schreef Avocadocious het volgende:

[..]

Hahaha! Dat dronken gevoel herken ik wel. In de supermarkt leek het wel of ik een fles whiskey achterover had geslagen.

Wat me vooral zorgen baart is dat ik dichtbij direct prima zag maar alles veraf zo wazig zie. Trekt dat bij?
Je ogen zijn gewend om de wereld te interpreteren zonder bril. Zodra je een bril opzet, moeten de ogen daaraan wennen. Ik zeg ogen, maar het is meer dat de hersenen het signaal van de ogen anders moeten interpreteren. Dat duurt ff.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177183358
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:24 schreef Avocadocious het volgende:

[..]

Hahaha! Dat dronken gevoel herken ik wel. In de supermarkt leek het wel of ik een fles whiskey achterover had geslagen.

Wat me vooral zorgen baart is dat ik dichtbij direct prima zag maar alles veraf zo wazig zie. Trekt dat bij?
geen idee. Zou kunnen dat je er even ana moet wennen of de meting is fout. Maar door cilinder is het ergste

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2018 18:34:04 ]
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:04:42 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177184065
Ik vind het wel raar dat je niks ziet veraf. Ik zou het twee dagen een kans geven en dan echt retour met die bril. Of laat je ogen eens opmeten bij een andere opticiën, dat kan volgens mij gewoon gratis. Kijken of het verschil maakt. Mijn ervaring is is dat ze onderling qua meting sterk kunnen verschillen.
pi_177187203
Je ogen en hersenen hebben even tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen.
Je ogen/hersenen hebben de laatste tijd het verschil moeten "corrigeren" en nu ineens met bril op je neus ineens niet meer...
Ik heb als mijn glazen weer een stukje sterker zijn geworden ook altijd ff nodig. Dit kan paar uur zijn maar ook een dag of wat.

Kijk ff de situatie aan ;) en anders volgende week nog ff binnen springen
(mag altijd om je bril weer beetje bij te stellen dat ie weer beter op je neus en oren zit)
pi_177192461
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:15 schreef tailfox het volgende:
Bij een nieuwe bril ben ik 2 dagen dronken :')
Dus ja het kan best normaal zijn. Of je bril is kut gemeten
_O- Dit herken ik. Ben daarom blij met mijn lenzen, daar heb ik het niet bij.
pi_177192547
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 00:33 schreef Ayora het volgende:

[..]

_O- Dit herken ik. Ben daarom blij met mijn lenzen, daar heb ik het niet bij.
geen cilinder in je lenzen?
pi_177198294
Het klinkt bijna alsof het een bril is, alleen voor het lezen.
  Moderator donderdag 15 februari 2018 @ 11:16:31 #13
382129 crew  Donna
pi_177198648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:55 schreef fietsmiep het volgende:
Het klinkt bijna alsof het een bril is, alleen voor het lezen.
Ja hebben ze links ook niet per ongeluk een + glas erin gezet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')