abonnement Unibet Coolblue
pi_177179748
Ik wil de komende periode wat gerichter gaan trainen met mijn racefiets en dat wil ik doen op basis van mijn hartslag. Essentieel daarbij is het omslagpunt als referentiekader.

Ik ben 31 jaar oud, redelijk sportief. Mijn maximum hartslag tijdens een fietsactiviteit (mits hartslagmeter aan) is nog nooit boven de 190/191 uitgekomen.

Gister heb ik een rit gefietst van 80km. De gemiddelde hartslag tijdens deze rit zat op 170 gemiddeld over een periode van circa 2,5uur.

Op een gegeven moment hebben wij iets over de helft een stukje aangezet richting een fietsnelheid van ca 40km/h. Na een tijdje liepen mijn bovenbenen helemaal vol en moest ik wat gas terugnemen. Omdat mijn benen op dat stuk volliepen heb ik dit stuk achteraf geanalyseerd. Onderstaande links zie je wat uitsnedes van mijn hartslag in relatie tot de snelheid. Op het moment dat mijn benen volliepen was mijn hartslag 181.

Maar wat is nu mijn omslagpunt? 181? Volgens mij moet je de HR van je omslagpunt wat geruimere tijd vol kunnen houden toch??

Jullie tips/advies wat ik aan zou kunnen houden?


Fok jou!
pi_177179961
Wij kunnen hier allemaal verschillende cijfers vermelden, maar de enige manier om zeker te zijn is een lactaattest laten afnemen waarbij m'n de intensiteit opdrijft en op de bepaalde tijd prikt in je vinger/oor om het melkzuur te meten.

Als algemene maatstaf mag je ongeever aannemen 'Max HR-20 bpm'. Indien je slecht getraind bent moet je hier meer afdoen, indien goed getraind iets minder.

Post trouwens eens in het recreatief wielrennen topic. Kans dat je daar geholpen wordt lijkt me een stuk groter.
pi_177180076
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:39 schreef minimaLL het volgende:
Wij kunnen hier allemaal verschillende cijfers vermelden, maar de enige manier om zeker te zijn is een lactaattest laten afnemen waarbij m'n de intensiteit opdrijft en op de bepaalde tijd prikt in je vinger/oor om het melkzuur te meten.

Als algemene maatstaf mag je ongeever aannemen 'Max HR-20 bpm'. Indien je slecht getraind bent moet je hier meer afdoen, indien goed getraind iets minder.

Post trouwens eens in het recreatief wielrennen topic. Kans dat je daar geholpen wordt lijkt me een stuk groter.
Tnx, ook in topic geplaatst!
Fok jou!
  woensdag 14 februari 2018 @ 17:03:22 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177181683
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:27 schreef King-Kong het volgende:

Op het moment dat mijn benen volliepen was mijn hartslag 181.

Maar wat is nu mijn omslagpunt? 181? Volgens mij moet je de HR van je omslagpunt wat geruimere tijd vol kunnen houden toch??

In elk geval onder de 181 en boven de 170.

Verder is er op het internet genoeg te vinden over hoe je vrij succesvol je omslagpunt kan bepalen (op de fiets), maar wil je het precies weten dan zal je zoals aangegeven inderdaad een lactaattest moeten doen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')