abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7484470
Tis alweer een tijdje geleden dat ik hier voor et laatst was, beetje weinig tijd gehad, maar ik ben nu zoow pissed dat ik et maar ff van me afschrijf...

Ok, ik heb sinds een week een nieuwe vriendin (18, ik wordt deze maand 19) en we zijn echt gek op elkaar. Gisterenavond kwam ze ff film bij me kijken, je weet wel, gewoon gezellig avondje van gemaakt, kaarsjes aan etc. Maja na een uurtje begon het gezeik, mijn ouders vinden namelijk dat ze op elk tijdstip dat ze daar zin in hebben mn kamer in kunnen wandelen omdat het hun huis is. Voor de rest hielden ze zich rustig, maar vanochtend kreeg ik het nieuwe regelpakket te horen, om er ff een paar te noemen:

Als ze op mn kamer is, moet het licht aanblijven...
Ze willen af en toe iets van ons horen (zodat er nix gebeurt ofzow)
We mogen wel op een matras zit, maar er mag geen deken op ons heen
We mogen niet te lang op mijn kamer zitten.
Verder vinden ze het normaal dat ze om elke kleine reden naar boven komen, en doet mn moeder opeens haar best om gastvrij te zijn door iedere 10 minuten boven te komen en te vragen of we nog iets nodig hebben...
En dit zijn slechts een paar van de zieke regels. Ik heb al aantal vriendinnen hiervoor gehad, maar et wordt eigenlijk steeds erger!

Ga even na hoe gezellig en romantisch de komende avonden gaan worden

Nou vraag ik me dus af, is dit normaal? Of is dit gewoon inbruik op privacy waar iedereen recht op heeft. Dat denk ik namelijk!

Dus hebben jullie maybe tips voor mij, behalve een kamer zoeken (ben ik mee bezig) of chloroform inslaan?

Let me know...

pi_7484519
Misschien kun je eens op een rustig moment met je moeder erover
praten, zeg gewoon wat je vindt, zonder boos te worden..

En leg uit dat je weet waar je mee bezig bent,
en dat je geen klein kind meer bent..

Succes,

Wolkje

pi_7484527
Nee dit is niet normaal, je bent al een hele tijd 18, je hebt recht op prive en je mag op die leeftijd zelf weten wat je doet en met wie
pi_7484535
nee dit is niet normaal. ik zou daar helemaal gek van worden in ieder geval.

misschien moet je eens gaan denken aan op jezelf wonen.

pi_7484540
quote:
Op zondag 22 december 2002 19:57 schreef Sevari het volgende:
Tis alweer een tijdje geleden dat ik hier voor et laatst was, beetje weinig tijd gehad, maar ik ben nu zoow pissed dat ik et maar ff van me afschrijf...

Ok, ik heb sinds een week een nieuwe vriendin (18, ik wordt deze maand 19) en we zijn echt gek op elkaar. Gisterenavond kwam ze ff film bij me kijken, je weet wel, gewoon gezellig avondje van gemaakt, kaarsjes aan etc. Maja na een uurtje begon het gezeik, mijn ouders vinden namelijk dat ze op elk tijdstip dat ze daar zin in hebben mn kamer in kunnen wandelen omdat het hun huis is. Voor de rest hielden ze zich rustig, maar vanochtend kreeg ik het nieuwe regelpakket te horen, om er ff een paar te noemen:

Als ze op mn kamer is, moet het licht aanblijven...
Ze willen af en toe iets van ons horen (zodat er nix gebeurt ofzow)
We mogen wel op een matras zit, maar er mag geen deken op ons heen
We mogen niet te lang op mijn kamer zitten.
Verder vinden ze het normaal dat ze om elke kleine reden naar boven komen, en doet mn moeder opeens haar best om gastvrij te zijn door iedere 10 minuten boven te komen en te vragen of we nog iets nodig hebben...
En dit zijn slechts een paar van de zieke regels. Ik heb al aantal vriendinnen hiervoor gehad, maar et wordt eigenlijk steeds erger!

Ga even na hoe gezellig en romantisch de komende avonden gaan worden

Nou vraag ik me dus af, is dit normaal? Of is dit gewoon inbruik op privacy waar iedereen recht op heeft. Dat denk ik namelijk!

Dus hebben jullie maybe tips voor mij, behalve een kamer zoeken (ben ik mee bezig) of chloroform inslaan?

Let me know...

jij wordt 19? !
Sorry hoor maar ik vind je ouders ver gaan.
Niet eens tijd om op jezelf te gaan wonen?
pi_7484544
ga naar je vriendin thuis toe?
And then there were syntax-errors
pi_7484545
-removed-

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 22-12-2002 21:04]

zondag 22 december 2002 @ 20:01:39 #8
42672 sjenetjuh
Ik ben zo al voldoende
pi_7484563
slot op je deur?
of
ergens heen gaan...
pi_7484583
quote:
Op zondag 22 december 2002 19:57 schreef Sevari het volgende:
Ja... hiermee stel je je volwassen op als je met zulke termen aankomt. Ik denk dat de rugharen van je ouders overeind gaan staan.

Ga nu eens kalm praten en vragen waarom ze je die privacy niet willen gunnen.

zondag 22 december 2002 @ 20:02:41 #10
30052 SteaN
ik ben gek :|
pi_7484590
ja ouders zijn moelijk soms.
echter probeer als je een discussie aangaat met je ma. je even onder te stellen aan je ouders. dus heel rustig praten en maybe zelfs een beetje angstig. dan ziet je ma misschien eerder in dat je er echt mee zit en maybe krijgt ze dan ook wat meer begrip voor jouw. maar reageer niet fel maar heel rustig.
(is moeilijk ik weet het maar het moet dan maar zo)

succes

zondag 22 december 2002 @ 20:03:08 #11
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_7484603
Vertel je ouder eens dat mensen recht hebben op privacy en dat dit een van de universele rechten van de mens is.

Hun gedrag schend de universele rechten van de mens en dat is dus ontoelaatbaar.

ps hoe ben jij ooit op de wereld gekomen per ooievaar of zoiets ?? ?? maar dat zijn ze zeker vergeten

DGa anders gewoon naar het huis van je vriendin als die teminste niet van die kinderachtige ouders heeft.

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_7484606
Ik zou zeggen ga een flat huren als je al bijna 19 bent.
Alle privacy die je wilt!
Duur?
Tja, je bent toch al bijna 19 en vindt dat je recht hebt op privacy? Dan ook recht op een eigen flat en eigen huur betalen.

Het blijft aanpassen bij je ouders, dat is nou eenmaal zo.
That's life.

:{
pi_7484625
Laat ze deze thread eens lezen

Maar dit gat wel erg ver hoor. Ok, het is hun huis, maar zij hebben er zelf voor gekozen om kinderen te nemen, en hun huis te delen. En iedereen heeft recht op een bepaalde gradatie van privacy, jij dus ook. Sommige zaken dienen ouders zich gewoon niet mee te bemoeien.

Anders s'nachts eens hun kamer binnen wandelen, vragen waar ze mee bezig zijn (wel zorgen dat je je er niets meer van kan herinneren )

Maar een beetje extreem die ouders van jou..

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_7484648
Je bent al ruimschoots op de leeftijd waarop je het recht hebt dingen zelf te bepalen.
Een belangrijke regel is wmb je privacy.
Het is jouw kamer, daar mag jij, binnen het normale, dus de dingen doen die jij wil doen.

Ga, als je afgekoeld bent (nooit in een boze bui hieraan beginnen) eens rustig met je ouders om de tafel zitten en vraag waarom ze hier zo streng in zijn.
Schiet niet meteen in de verdediging maar probeer te luisteren naar hun argumenten.
Leg ze uit dat je niet in 7 sloten tegelijk loopt en dat het belangrijk voor je is dat ze je vertrouwen.
Je bent bijna 19, ze moeten nu toch zo langzamerhand proberen je een beetje los te laten lijkt mij.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7484727
Ik zal ze dit laten lezen, hoop dat ze ervoor openstaan, want ik zit er echt mee, moet mischien alleen de reply van roellio ff censureren

Maar ik ben blij dat ik gesteund wordt tnx!

pi_7484795
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:03 schreef Cheiron het volgende:
Sommige zaken dienen ouders zich gewoon niet mee te bemoeien.
Tja, was het maar zo simpel, maar zo werkt het nu eenmaal niet.
pi_7484843
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:07 schreef Sevari het volgende:
Ik zal ze dit laten lezen, hoop dat ze ervoor openstaan, want ik zit er echt mee, moet mischien alleen de reply van roellio ff censureren

Uhhh, je betaalt toch wel kostgeld hoop ik?
pi_7484850
19 en niet mogen ?? lijkt mij dat je ouders draadje los hebben (niet spttend bedoeld)
046
Dank aan Yeahinho
  zondag 22 december 2002 @ 20:13:04 #19
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_7484853
Zijn jij en/of je ouders Christenen o.i.d?
pi_7484878
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:07 schreef Sevari het volgende:

nee vooral die van roellio laten lezen weten ze gelijk waar jij op doelt
046
Dank aan Yeahinho
pi_7484903
Maak je ouders duidelijk dat of jij geslachtsgemeenschap hebt of niet een bewuste keuze van jou is, die niet door hen beinvloed kan worden. Al doen ze nog zo hun best om jou de kans er niet voor te geven, als jullie beide willen, dan gebeurt het toch. Daar helpt geen lieve moeder aan.

Laat merken dat je graag romantisch met je vriendin de avond door brengt, wat niet wil zeggen dat daar sexuele interferentie uit voort vloeit.

En als laatste, probeer er achter te komen waarom ze jou niet (willen) vertrouwen en vraag ze dat dan ook op de man af (wel netjes blijven uiteraard !)

Suc6 !

People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_7484915
slot op deur? nja tis ook zo storend als er 2 leipo's op je deur staan te rammen!
pi_7484970
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:15 schreef PsychoDude_666 het volgende:
slot op deur? nja tis ook zo storend als er 2 leipo's op je deur staan te rammen!
ja schieten ze dalijk deur kapot als je lekker aan`t neuken bent
046
Dank aan Yeahinho
pi_7485252
quote:
Op zondag 22 december 2002 20:17 schreef hallo_mensen het volgende:

[..]

ja schieten ze dalijk deur kapot als je lekker aan`t neuken bent

Anti-sex-brigade
pi_7485370
Naah, ik doelde dus niet op sex ofzo, ik ken dat kind 5 dagen! Maar iedere keer wordt er gewoon een gezond romantisch sfeertje verneukt. En et voelt gewoon klote, net of mn ouders met alles meekijken...
privacy = nul, ik kan amper een arm om haar heen doen :S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')