Ok.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 11:06 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
vaak worden de maximale snelheden met verkeersborden aangegeven.
ik meen dat dat in spanje ook gebruikelijk is.
Ik begrijp daar dus helemaal niks van. Dat je gaat betalen, waarschijnlijk al betaald hebt. Als je het niet doet hoor je er niks meer van. Typisch Nederlandse het-braafste-jongetje-van-de-klas-syndroomquote:Op woensdag 14 februari 2018 09:14 schreef Brybry het volgende:
Ik ga morgen maar eens betalen maar blijf het zuur vinden
Exact.quote:Op zondag 18 februari 2018 13:35 schreef Dokkertje het volgende:
[..]
Ik begrijp daar dus helemaal niks van. Dat je gaat betalen, waarschijnlijk al betaald hebt. Als je het niet doet hoor je er niks meer van. Typisch Nederlandse het-braafste-jongetje-van-de-klas-syndroom
Dat zijn inderdaad typisch smerige buitenlandse praktijken.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 08:20 schreef MCH het volgende:
Omdat ze in Spanje nog wel eens 200m 80 hebben, dan weer 300m 60 als limiet en dat af en aan waardoor het teringonduidelijk wordt.
Precies. Gelukkig kennen wij in Nederland niet zoiets als de A4.quote:
*kuch* A2 Braambrugge *kuch*quote:Op zondag 18 februari 2018 14:19 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad typisch smerige buitenlandse praktijken.
[..]
Precies. Gelukkig kennen wij in Nederland niet zoiets als de A4.
Da's toch dat stuk waar je tussen 19:00 en 06:00 alsnog maar 100 mocht ?quote:
Daar ben ik ook blij mee, dat dat is aangepast. Lekker 130 doorknallen.quote:Gelukkig kwamen ze er zelf ook achter dat dat echt niet kon.
Ik reed er meerder keren per week maar ze hebben me toch te pakken gehad toen ik terug kwam van vakantie om 04u 's nachts.quote:Op zondag 18 februari 2018 14:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's toch dat stuk waar je tussen 19:00 en 06:00 alsnog maar 100 mocht ?
Dat was inderdaad behoorlijk verneukeratief, maar voor de oplettende bestuurder niet onmogelijk om daar geen boete te incasseren.
Geen idee, zou er niet op rekenen.quote:[..]
Daar ben ik ook blij mee, dat dat is aangepast. Lekker 130 doorknallen.
Maar zijn er ook boetes nietig verklaard ?
In dat geval zou je MCH immers een punt hebben.
quote:
Je moet 50% overmaken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:31 schreef Ez3 het volgende:
Iemand die korting ook daadwerkelijk ooit ontvangen, aangezien je toch het hele bedrag over moet maken?
Ik heb na 4 maanden iig nog steeds niets terug gezien...
Ik ken de brief niet...quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:31 schreef Ez3 het volgende:
Iemand die korting ook daadwerkelijk ooit ontvangen, aangezien je toch het hele bedrag over moet maken?
...maar dit lijkt me een héél waarschijnlijk scenario.quote:
Die vragen ze op bij de verhuurder. Heb ik ook al een paar keer ondervonden, soms inclusief de complete briefwisseling tussen de politie/verhuurder.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 07:59 schreef Jaarsma93 het volgende:
Wat ik alleen niet snap is het volgende: hoe weten de Spaanse justitie dat jij achter het stuur zat? Het kenteken was van een gehuurde auto dus had de autoverhuur de boete niet moeten krijgen? (die dat dan natuurlijk op jou verhaalt omdat zij zien dat jij de auto huurde op moment van te snel rijden) Lijkt me sterk dat ze eerst bij de verhuurder vragen aan wie de boete gericht moet zijn en dan pas de boete uitdelen.
Je denkt dat je geld terug gaat krijgen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:31 schreef Ez3 het volgende:
Geloof me, ervaringsdeskundigequote:Op woensdag 16 oktober 2019 08:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik ken de brief niet...
[..]
...maar dit lijkt me een héél waarschijnlijk scenario.
Er is een wel een subtiel verschil tussen korting (je betaalt minder) en restitutie (je krijgt een deel terug, effectief betaal je dan per saldo ook minder).
Of ze aan restitutie doen? Ik denk het niet
Ervaringsdeskundige in het terugkrijgen van het teveel betaalde terwijl je het kortingsbedrag over had moeten maken?quote:
Ervaringsdeskundige in de helft betalen, zoals jij ook zegt.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige in het terugkrijgen van het teveel betaalde terwijl je het kortingsbedrag over had moeten maken?
Ah zo, je bevestigt dat je de helft had moeten betalen. Lijkt me ook. Wellicht dat die andere user nog de helft terugkrijgt. Maar ik acht die kans kleinquote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:33 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige in de helft betalen, zoals jij ook zegt.
Die kans is nul.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:51 schreef baskick het volgende:
[..]
Ah zo, je bevestigt dat je de helft had moeten betalen. Lijkt me ook. Wellicht dat die andere user nog de helft terugkrijgt. Maar ik acht die kans klein
Ik heb ook de helft betaald en niks meer gehoord. Ben nog terug geweest en bij dezelfde maatschappij weer een auto gehuurd, geen enkel probleem.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:17 schreef fietsmiep het volgende:
Ik heb al eerder in dit topic gereageerd, omdat wij ook een Spaanse boete hebben gehad. Wij hebben toen het halve bedrag betaald, en nooit meer iets erover gehoord verder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |