abonnement Unibet Coolblue
pi_177148990
Ik kreeg afgelopen week mijn Connect-Box van Ziggo. Het blijkt om een Compal CH7465LG-ZG te gaan volgens de sticker onderop (volgens Tweakers een oudere modem). Ik heb natuurlijk sinds Zaterdag ettelijle malen met Ziggo aan de telefoon gehangen en alles geprobeerd. Mijn telefoon maakt wel contact met de router/modem en ik kan ook de instellingen benaderen. De ConnectBox echter maakt zelf geen contact met het internet. Bij Ziggo kunnen ze de box ook niet zien. De "DS" internetverkeer op de modem doet niets. En het onderste lampje blijft maar knipperen (volgens de habdleiding dus geen contact met internet). Ik heb ook de bedrading losgemaakt en weer aangesoten. Ook een factory reset met het verzonken knopje doet niets. Maar ik betaal nu al wel abonnementskosten. Wat zal ik nu doen?
pi_177149212
Ehh, 'monteur'-van Ziggo inschakelen?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177149221
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:21 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Wat zal ik nu doen?
Weer met Ziggo contact opnemen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177149250
Ziggo (testpost)
(lol, in je eigen posts is Ziggo geen hyperlink,wist ik niet)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177149256
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:31 schreef Het_Bokje het volgende:
Ehh, 'monteur'-van Ziggo inschakelen?
"zit de stekker er wel in?"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 12:33:02 ]
pi_177149265
Wat is de aansluitdatum? En als deze al verstreken is zal het waarschijnlijk binnenshuis zijn.
Waarom zou een miljoenenbedrijf iemand naaien voor een paar euro?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_177149282
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:32 schreef Handleiding het volgende:

[..]

"zit de stekker er wel in?"
Nee, monteur, geen belslet.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177149333
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:33 schreef -AMG- het volgende:
Wat is de aansluitdatum? En als deze al verstreken is zal het waarschijnlijk binnenshuis zijn.
Waarom zou een miljoenenbedrijf iemand naaien voor een paar euro?
Waarom per sé binnenshuis? Nieuwe modem kan ook gewoon gaar zijn.

Gewoon monteur laten komen, die heeft ook vervangende modems bij zich, indien nodig.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177149390
Heb je het laten aansluiten? Zo nee, weet je heel (héél héél) zeker dat je alles correct gedaan hebt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177149773
Heb je het modem al "geactiveerd" ?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_177150110
Via Ziggo helpdesk bleek dat mijn account nog niet geactiveerd was. 2 dagen daarna nogsteeds geen internet ook niet na een factory-reset.

Waar ik bang voor ben is dat ik een gebruikte swap-modem krijg als vervanger. Dat is gebruikelijk lees ik op Ziggo.nl. Ik ben niet zo van gebruikte modems. En volgens mij is mijn modem al een gebruikte modem geweest. Ik kreeg hem zelf op 9 Februarie. Maar in de modem log zie ik een systeemmelding staan dat er iets mee is gebeurd op 26 Januari. Zal ik een screenshot plaatsen. De mac-adres staat wel aangegeven en weet niet of dit kan ivm privacy. Ik wil wel weten wat de melding betekent.
pi_177150246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:38 schreef Jordy-B het volgende:
Heb je het laten aansluiten? Zo nee, weet je heel (héél héél) zeker dat je alles correct gedaan hebt?
Modem en data kabel + voedingsstekker. Zo moeilijk is dat toch niet. Verder de andere uiteinde van de data-kabel past maar op een manier in de (juiste) kabelaansluiting. Ook zonder de splitter geprobeerd. Zoggo heeft mij hier doorheen gepraat.

Volgens mij mag ik mijn contract nu nog ontbinden want hier heb ik geen zin in.
pi_177150429
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:12 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Volgens mij mag ik mijn contract nu nog ontbinden want hier heb ik geen zin in.
Ergens geen zin in hebben is geen geldige reden om een contract te ontbinden.
Laat gewoon een monteur komen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177150478
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:12 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Modem en data kabel + voedingsstekker. Zo moeilijk is dat toch niet.
Als je met 'data kabel' de coax-kabel uit het 'data'-poortje van de splitter bedoelt, zou het goed moeten zijn, maar ze hebben niet voor niks tigtig monteurs rondrijden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 13:56:19 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177151735
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:06 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Via Ziggo helpdesk bleek dat mijn account nog niet geactiveerd was. 2 dagen daarna nogsteeds geen internet ook niet na een factory-reset.

Waar ik bang voor ben is dat ik een gebruikte swap-modem krijg als vervanger. Dat is gebruikelijk lees ik op Ziggo.nl. Ik ben niet zo van gebruikte modems. En volgens mij is mijn modem al een gebruikte modem geweest. Ik kreeg hem zelf op 9 Februarie. Maar in de modem log zie ik een systeemmelding staan dat er iets mee is gebeurd op 26 Januari. Zal ik een screenshot plaatsen. De mac-adres staat wel aangegeven en weet niet of dit kan ivm privacy. Ik wil wel weten wat de melding betekent.
Duurste abo krijgen, dan krijg je ook het nieuwe(ste) modem, en daarna zet je je abo terug naar een lagere snelheid. Dan halen ze je modem niet terug, dus dan heb je in ieder geval geen 'oud' modem. Maar je moet gewoon een monteur laten komen. Ik snap ook niet waarom je dat niet al lang gedaan hebt?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177154017
ik neem aan dat het coax internet betreft?
Je hebt dus via het zelfde modem wel telefonie?
Dat zou moeten betekenen dat het modem wel actief is en signaal krijgt van ziggo.
Maar toen je het modem voor het eerst aansloot, ben je toen wel naar de activatie pagina van ziggo geweest?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_177158961
Ik heb nooit activatiepagina's gezien, ik ging langs bij die winkel van ze, handtekening, modem mee, thuis aansluiten en een half uur later had ik internet. Kortom, ze doen iets fout, bel ze op.
pi_177159225
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
ik neem aan dat het coax internet betreft?
Je hebt dus via het zelfde modem wel telefonie?
Dat zou moeten betekenen dat het modem wel actief is en signaal krijgt van ziggo.
Maar toen je het modem voor het eerst aansloot, ben je toen wel naar de activatie pagina van ziggo geweest?
Bij een goede aanmelding is er geen activate pagina meer. Wanneer je deze wel krijgt betekent dat het account niet actief staat of niet in sync met ziggo/modem

Ik denk het laatste hierbij zal een monteur niks uitmaken.

Maar het kan ook zo zijn dat het signaal niet omgezet is in de wijk/straat kast en daarvoor is wel een monteur nodig.

Wel vreemd dat niemand van de medewerkers iets aanbiedt? Hoe is je gesprek beëindigd? "Ok meneer het lukt niet fijne avond?"
pi_177159240
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:06 schreef Henno het volgende:
Ik heb nooit activatiepagina's gezien, ik ging langs bij die winkel van ze, handtekening, modem mee, thuis aansluiten en een half uur later had ik internet. Kortom, ze doen iets fout, bel ze op.
Dat is opzich heel vreemd binnen half uur na afsluiten al signaal...
pi_177159751
Volgens mij vertel je niet het hele verhaal van je gesprek met de helpdesk. Kan mij niet voorstellen dat als je intern alle stappen doorlopen hebt de persoon aan de andere kant niet het probleem escaleert naar de eigen oplospartij die al dan niet na metingen iemand richting jou of de wijkkast etc stuurt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_177160426
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:15 schreef Syd het volgende:

[..]

Bij een goede aanmelding is er geen activate pagina meer. Wanneer je deze wel krijgt betekent dat het account niet actief staat of niet in sync met ziggo/modem

Ik denk het laatste hierbij zal een monteur niks uitmaken.

Maar het kan ook zo zijn dat het signaal niet omgezet is in de wijk/straat kast en daarvoor is wel een monteur nodig.

Wel vreemd dat niemand van de medewerkers iets aanbiedt? Hoe is je gesprek beëindigd? "Ok meneer het lukt niet fijne avond?"
Mijn buren hebben wel Ziggo zie ik op de Wifi. Eerste gesprek was met technische dienst die zei dat de handleiding met slok op werd gemaakt... ja serieus. Ik dacht nee UPC niet weer. Toen kreeg ik half Suriname en Hindoestanie aan de telefoon die mij doorverbonden via Zuid-Amerika.. Eén medewerkster heeft toen mijn account geactiveerd hehe. Zondagavond helaas nog geen internet. Gebeld. Alles geprobeerd en toen stelde "ze" een modem-swap voor. Maar daar was het te laat voor kon ze niet doorvoeren. Vandaag eindelijk de waarheid het is een retour modem. Ze konden niets zien wat er mee was of door wie. Eindelijk wel gelukt. Maar nu krijg ik een monteur. Weer wachten. Ah fuck UPC.....
pi_177161409
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:54 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Mijn buren hebben wel Ziggo zie ik op de Wifi. Eerste gesprek was met technische dienst die zei dat de handleiding met slok op werd gemaakt... ja serieus. Ik dacht nee UPC niet weer. Toen kreeg ik half Suriname en Hindoestanie aan de telefoon die mij doorverbonden via Zuid-Amerika.. Eén medewerkster heeft toen mijn account geactiveerd hehe. Zondagavond helaas nog geen internet. Gebeld. Alles geprobeerd en toen stelde "ze" een modem-swap voor. Maar daar was het te laat voor kon ze niet doorvoeren. Vandaag eindelijk de waarheid het is een retour modem. Ze konden niets zien wat er mee was of door wie. Eindelijk wel gelukt. Maar nu krijg ik een monteur. Weer wachten. Ah fuck UPC.....
Ik dacht bijna te lezen dat het opgelost was. Hopelijk krijg je nu een goede monteur (helpdesk medewerkers zijn voor 90% onervaren studenten die totaal niks met IT te maken hebben, spreek uit ervaring ;) ) wellicht dat het nu anders is maar ik twijfel, moet soms zelf ook bellen en meteen al te horen dat men een script aan het oplezen zijn.

Ik moet eerlijk toegeven dat Ziggo bij mij al jaren goed werkt, totdat ik een pakketwijziging deed. maar vrijwel geen storing etc. Dus als het werkt dan is het ook goed en niet meer aanzitten.

Maar terug tot je verhaal, dit is allemaal weer uitstellen en uitsluiten van het probleem. Kans is groot dat de monteur je wel duidelijk alles uitgelegd krijgt. Dus wacht maar even af :)

Heb je enkel internet? of ook telefonie bij genomen? TV gaat langs het modem heen maar mocht je TV signaal hebben dan ben je iniedergeval aangesloten.
pi_177168366
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Volgens mij vertel je niet het hele verhaal van je gesprek met de helpdesk. Kan mij niet voorstellen dat als je intern alle stappen doorlopen hebt de persoon aan de andere kant niet het probleem escaleert naar de eigen oplospartij die al dan niet na metingen iemand richting jou of de wijkkast etc stuurt.
QFT.
Het is wel zo dat ze vertellen dat als het probleem niet bij Ziggo ligt, dat jij dat alle kosten moet betalen (of was dat nou KPN die dat altijd zegt?). Maar die monteurs zijn meestal wel schappelijk.
pi_177176732
Mijn ervaring is, dat als je een nieuw abbo neemt, je die altijd een maand moet laten overlappen met de oude; heb je in ieder geval internet.

Zo'n geintje ook met KPN gehad, die brengt twee signalen, waarvan de ene het niet deed, maar had wel internet (18Mbps ipv de beloofde minimale 40 Mbps).
Drie keer een monteur langsgeweest; de laatste was snugger en heeft het fragiele splitterkabeltje vervangen. Opgelost!

Met andere woorden Blijven bellen :7
pi_177176805
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:06 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Ik ben niet zo van gebruikte modems.
Dat je niet van gebruikte condooms bent, dat snap ik.
Maar deze moet je echt even uitleggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')