abonnement Unibet Coolblue
  maandag 26 februari 2018 @ 18:23:17 #251
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_177465607
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 16:39 schreef vanpers het volgende:
Nou dan zal ik eens van wal steken.

Allereerst, wat is de toegevoegde waarde van de shineys? Heb zaterdag wel enkele shiney dratini's gevangen maar deze waren allemaal vrij laag in CP dat ik ze op 1 na allemaal weg gedaan heb.Was dit niet slim?

Nee, een shiny heeft geen toegevoegde waarde. Puur een andere kleur voor het verzamelen.

Ik zie regelmatig dat er een Raid plaats gaat vinden in de buurt. Kan ik voor hij begint maar dat het ei al in de gym staat er al iets gaan doen. Me aanmelden of zo, of kan dit pas als hij er echt zit.

Nee, je kunt je niet aanmelden voor een gym. Alleen buiten Pokémon Go om, via what's app groepen of Telegram.

Want zie er af en toe al verschillende hoofdjes bij staan, zijn dat het aantal mensen dat je nodig hebt of zijn er al zoveel mensen "aangemeld". En als ik dan aan kan geven dat ik mee doe, hoe geef ik dat dan aan. Of is er dan gewoon een extra optie die ik nu niet gezien heb omdat ik er niet op de juiste tijd was of dat hij vol zat(kan dit?).

Geen idee wat je ziet. Maar als er een pokémon uit het ei is gekomen kun je hem aanvallen. Als je dan op de gym klikt zie je een groene balk waarmee je aan kunt vallen, op die balk zie je het aantal mensen dat op dat moment de 2 minuten wachttijd aan het aftellen is om aan te vallen. Maar ga er maar van uit dat als er niemand bij de gym staat, dat er ook niemand gaat vechten.

Is het ook nog mogelijk te trainen in een Gym? Of zijn alle gyms inmiddels al zo ver getraind dat dit niet meer nodig is?

Je kunt niet meer trainen in een gym. Maar elke gym heeft een badge die je op brons, zilver of goud kunt krijgen. Wat je telkens een extra item geeft bij het draaien van de gym. Je kunt je punten in de gym verhogen door in die gym tegen pokémon te vechten, er een pokémon in te zetten (des te langer, des te meer punten) of er een raid te doen.

Bij het vechten kan ik alleen maar tikken om aan te vallen toch en hij laad zich dan op voor een betere aanval.

Ja, als het balkje vol is, kun je op het rondje tikken voor de speciale aanval.

Ook kan ik wegduiken maar verder niks toch?

Klopt.

Zijn de aanvallen die een pokemon kan alleen maar nuttig voor het aanvallen van een gym en raids? Of zijn ze ook van waarde bij het verdedigen van een gym?

Ook voor het verdedigen, dit moet je maar op website's opzoeken wat per pokemon zijn beste aanvallen zijn. Hoewel het voor het verdedigen niet veel zin heeft, want je ziet pas wat voor aanvallen een pokémon heeft als je al aan het aanvallen bent. Het is hooguit wat irritant als een Blissey bijvoorbeeld 'Dazling Gleam' heeft. Maar dat is geen reden om een aanval te stoppen.

Nu twijfel ik wel ooit om een pokemon met een lagere CP te bewaren omdat hij betere aanvallen heeft maar is dit wel slim?

Het kan slim zijn, maar met je fast en charged tm's kun je elke pokemon de juiste aanvallen geven.

Als ik de potentie(iv toch?) van mijn pokemon wil weten zodat ik de mindere weg kan doen en de betere kan bewaren kun je online een pokemon iv rekenmachine gebruiken maar als ik dat doe zie ik bijvoorbeeld dat hij tussen de 60% en 80% sterk kan worden. Jullie geven hier allemaal precies aan hoe sterk hij is. Is dit iets wat jullie via een betaalde app/site uitrekenen?

Bij mij is dat hetzelfde, volgens mij kan het niet altijd precies uitgerekend worden.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 26 februari 2018 @ 18:34:04 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_177465844
Shiny is leuk maar je hebt er pas wat aan als ze een goede IV hebben én als ze ook een beetje sterk zijn in gyms.
Meer dan een estetisch dingetje is 't alleen niet, geen andere aanval en ze zijn ook niet sterker.

Als er een ei in een gym staat is 't wachten tot die uitkomt voor je er tegen kan vechten.
In de 120seconden dat je je vechters uit mag kiezen kunnen anderen zich ook toevoegen aan het gevecht, hoeven dan minder lang te wachten.
De "hoofdjes" die je ziet zijn mogelijk pokemon van spelers die in de gym staan.

Trainen is niet meer mogelijk, je kan je eigen team niet meer aanvallen.
Als je er ooit een medaille voor hebt gehad, die verandert niet meer, mijne is zilver, 205 keer getrained maar goud zal ie nooit worden.

Bij vechten moet je tikken inderdaad, dan zie je onderin het scherm ook en charge move oplopen, als die vol zit moet je daar op de knop drukken om de charge move uit te voeren.
Daarna weer verder met tikken.
Dodgen kan je doen, opzij swipen als de tegenstander z'n aanval uitvoert maar dat is vaak niet goed te zien.
Een hoop medespelers van me zeggen ook dat ze niet dodgen, doe ikzelf ook niet.

Je kan met een Fast TM en/of Charged TM ook de moves aanpassen, die TM's kan je bij (hoge) raids winnen en daarmee kan je dus een betere move voor je pokemon krijgen.. of een slechtere move, da's ook nog een optie en dan heb je pech, moet je wachten op een nieuwe TM om 't weer aan te passen.
Moves aanpassen kan wel fijn zijn, je pokemon wordt er immers sterker door.
Een Machamp met Counter/Dynamic Punch heeft een Blissey bijvoorbeeld eerder dood dan een Machamp met Counter/Close Combat.

Voor IV check gebruik ikzelf vaak https://www.pgnexus.gg/ , die haalt de data ook echt van de servers van Niantic af.
Is daardoor ook wel een klein risico op (soft) ban maar in de praktijk is er nog niemand voor gebanned.
in elk geval weet je dan wel echt de precieze IV van je pokemon.
Moves checken en kijken welke pokemon sterk zijn in gyms/raids doe ik op https://pokemon.gameinfo.io/

En domme vragen bestaan niet ;)

En ook belangrijk, een lage CP kan je iets aan doen door er stardust in te proppen, een lage IV kan je verder niets aan doen.
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 05:53:07 #253
42184 crew  DaMart
pi_177475956
Pikachu heeft weer een feestmuts...
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 27 februari 2018 @ 06:59:03 #254
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_177476017
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 05:53 schreef DaMart het volgende:
Pikachu heeft weer een feestmuts...
En 300 dust
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_177476055
En shiny Pikachu met feestmuts is te vangen!
Gek? kan je dat eten?
pi_177476170
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 06:59 schreef Debsterr het volgende:

[..]

En 300 dust
en 8 ballen voordat dat kreng blijft zitten :S
pi_177476192
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 07:45 schreef Gurian het volgende:

[..]

en 8 ballen voordat dat kreng blijft zitten :S
Leer nou eens gooien joh! Haha
Is inderdaad een lastige Pokémon om te vangen. Gooi meestal Great en soms Ultra er op.
Vici, Vidi, Veni!
pi_177476203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 07:49 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:

[..]

Leer nou eens gooien joh! Haha
Is inderdaad een lastige Pokémon om te vangen. Gooi meestal Great en soms Ultra er op.
Gaat er hard door heen die ballen zo. Ik ben eigenwijs en gooi vaak normal. Maar zelfs 48 cp met een curve en great throw springt er 3x uit :S. Maar ik moet ze wel hebben want ik moest tot vanmorgen nog 190 Pika's voor een golden batch (vorige communityday moest ik werken)

En laat ik nu de ballenvoorraad nog niet helemaal hebben aangevuld na afgelopen zaterdag.
pi_177476532
Wat is dat roze balletje op je pokebal ineens?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177476552
Oh nevermind een nieuwtje blijkbaar.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_177476735
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 07:52 schreef Gurian het volgende:

[..]

Gaat er hard door heen die ballen zo. Ik ben eigenwijs en gooi vaak normal. Maar zelfs 48 cp met een curve en great throw springt er 3x uit :S. Maar ik moet ze wel hebben want ik moest tot vanmorgen nog 190 Pika's voor een golden batch (vorige communityday moest ik werken)

En laat ik nu de ballenvoorraad nog niet helemaal hebben aangevuld na afgelopen zaterdag.
Ja ik moet er ook nog 136....ach ja iedere helpt...zie wel wanneer ik de badge haal. Ze zijn moeiliujk te vangen maar ook moeilijk te verwijderen....1 voor 1
Vici, Vidi, Veni!
  dinsdag 27 februari 2018 @ 10:43:00 #262
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_177478501
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 13:06 schreef avotar het volgende:
Pokemon draint mijn huawei p9 momenteel (android).
Ik kan max een half uur buiten spelen, terwijl de batterij echt niet slecht is.

Vooral in gym battles of het feeden van een berry, terwijl ik op 4G zit, gaat het heel snel.
Of de batterij loopt leeg, of hij reageert gewoon niet meer, moet ik het scherm locken / unlocken en dan hopelijk kan ik het afsluiten.

ik snap dat de kou de accu negatief beďnvloed, maar dit is overdreven. :(

Het enige wat eigenlijk op de achtergrond draait, is caffeine.
(https://play.google.com/s(...)ntaxa.caffeine&hl=nl)

Iemand een idee voor een fix?
Ah, het is een bekend issue bij IOS gebruikers...... lekker dan.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_177478514
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:43 schreef avotar het volgende:

[..]

Ah, het is een bekend issue bij IOS gebruikers...... lekker dan.
Het is godvergeten irritant ja.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_177497531
Misgun van Niantic :S
Een dikke Snorlax (96 IV, lvl 35) ran away ondanks gebruik van een golden berrie, een ultraball en met curve een excellent throw....
pi_177497564
Net dus even de Pikachu's van gister verwijderd.....stuk of 120....man wat een werk!
Moet er noig 36 voor mijn badge...dan ben ik er wel klaar mee haha.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:25 schreef Gurian het volgende:
Misgun van Niantic :S
Een dikke Snorlax (96 IV, lvl 35) ran away ondanks gebruik van een golden berrie, een ultraball en met curve een excellent throw....
Dat is wel balen zeg!
Vici, Vidi, Veni!
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 10:02:23 #266
42184 crew  DaMart
pi_177498205
Gemutste Pichu uit een ei :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_177498325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:25 schreef Gurian het volgende:
Misgun van Niantic :S
Een dikke Snorlax (96 IV, lvl 35) ran away ondanks gebruik van een golden berrie, een ultraball en met curve een excellent throw....
Via PGNEXUS ben ik er nu dus achter wat de IV van mijn pokemon zijn maar hoe weet jij zelfs de IV van eentje die je niet gevangen hebt?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 09:28 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Net dus even de Pikachu's van gister verwijderd.....stuk of 120....man wat een werk!
Moet er noig 36 voor mijn badge...dan ben ik er wel klaar mee haha.

[..]

Dat is wel balen zeg!
Het verwijderen gaat toch best simpel? Als je op een pokemon klinkt en hem dan even in blijft houden dan worden ze groen en kun je gewoon met 1 klik aanvinken welke je weg wil transferen.

Trouwens bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn vragen. Heb oa alle pokemon met ene lagere IV dan 66,6 weg gedaan op 2 roselia's na die ik wel eens gebruik voor een gym aan te vallen en een Feebas waar ik al 20km mee gelopen heb.

Ook heb ik van de muntjes die ik gekregen heb met het verdedigen van de gym, uitbreiding van mijn bag gekocht. Zie dat jullie meestal voor een incubator kiezen maar ik kom vaak gewoon ballen tekort dus vandaar de upgrade van mijn bag. Je komt helaas ook niet zo snel aan die muntjes omdat je er maar 50 per dag kan krijgen ondanks dat ik soms pokemon terug krijg die dagen in de gym geweest zijn maar net op dezelfde dag als een andere terug komen.
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:13:27 #268
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_177498416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:08 schreef vanpers het volgende:

Het verwijderen gaat toch best simpel? Als je op een pokemon klinkt en hem dan even in blijft houden dan worden ze groen en kun je gewoon met 1 klik aanvinken welke je weg wil transferen.
Om te voorkomen dat je de verkeerde Pokemon verwijderd, kun je dit niet doen met event-pokemon en legendaries.
Die moet je per stuk verwijderen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_177498424
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:08 schreef vanpers het volgende:

[..]

Via PGNEXUS ben ik er nu dus achter wat de IV van mijn pokemon zijn maar hoe weet jij zelfs de IV van eentje die je niet gevangen hebt?

[..]

Het verwijderen gaat toch best simpel? Als je op een pokemon klinkt en hem dan even in blijft houden dan worden ze groen en kun je gewoon met 1 klik aanvinken welke je weg wil transferen.

Trouwens bedankt allemaal voor de antwoorden op mijn vragen. Heb oa alle pokemon met ene lagere IV dan 66,6 weg gedaan op 2 roselia's na die ik wel eens gebruik voor een gym aan te vallen en een Feebas waar ik al 20km mee gelopen heb.
Van diverse steden en dorpen zijn er kaarten in omloop waarop pokemon gescand worden. Zo weet je de exacte locatie en ook veelal de CP/IV/Level. Dit is wel voor alle lvl 30 spelers en hoger. Daaronder hebben pokemon variabele CP/IV.

En mbt het weggooien van de pika's...dit zijn eventpokemon. Deze kun je net als legendarische pokemon niet op de jouw beschreven manier weggooien maar moeten per stuk :S.
  woensdag 28 februari 2018 @ 10:14:27 #270
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_177498438
Zou geen incubators kopen maar alles stoppen in storage en back upgrades. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan als je die max hebt
pi_177498481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Zou geen incubators kopen maar alles stoppen in storage en back upgrades. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan als je die max hebt
Klopt, daarnaast is een buffertje aan coins van 1500 a 3000 wel handig. Als er goede special boxes te koop zijn dan bespaar je enorm.
pi_177498538
Ben deze maand pas begonnen en zoals je aan mijn vorige posts kan zien heb ik nog genoeg te leren. Van buffertjes is nog totaal geen sprake. Heb in het totaal 233 aan coins gehad en daarvoor heb ik 1 keer een bag upgrade gekocht.
pi_177498604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:21 schreef vanpers het volgende:
Ben deze maand pas begonnen en zoals je aan mijn vorige posts kan zien heb ik nog genoeg te leren. Van buffertjes is nog totaal geen sprake. Heb in het totaal 233 aan coins gehad en daarvoor heb ik 1 keer een bag upgrade gekocht.
Zo zijn we allemaal begonnen ;). Gelukkig voor jou kun je een hoop vragen/lezen zodat je geen 'beginnersfouten' maakt (stardust pompen in pokemon die niet goed genoeg zijn enzo)

Als je elke dag je 50 coins scoort gaat het wel snel met je bag-upgrades hoor.
pi_177498892
Stardust heb ik inderdaad nog niet veel gebruikt. Ben inmiddels level 21. 131 duizend stardust, 229 pokemon gezien, 145 gevangen(52 kanto, 36 Johto, 57 Hoenn) en 47 pokemon in overgehouden.

Helaas zowel op mijn werk als bij mij thuis geen pokestop, gym of plek waar pokemon opduiken dus moet er echt op uit om iets voor elkaar te krijgen. Waarbij het ook nog wel een beetje "gęnant" om in het openbaar te gebruiken ;)

50 coins per dag zal lastig worden maar doe mijn best, kan dus het beste iedere keer bag upgrads kopen dat is inmiddels duidelijk. Tot hoeveel items gaat dat?
pi_177499104
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 10:41 schreef vanpers het volgende:
Stardust heb ik inderdaad nog niet veel gebruikt. Ben inmiddels level 21. 131 duizend stardust, 229 pokemon gezien, 145 gevangen(52 kanto, 36 Johto, 57 Hoenn) en 47 pokemon in overgehouden.

Helaas zowel op mijn werk als bij mij thuis geen pokestop, gym of plek waar pokemon opduiken dus moet er echt op uit om iets voor elkaar te krijgen. Waarbij het ook nog wel een beetje "gęnant" om in het openbaar te gebruiken ;)

50 coins per dag zal lastig worden maar doe mijn best, kan dus het beste iedere keer bag upgrads kopen dat is inmiddels duidelijk. Tot hoeveel items gaat dat?
1500 max....voor je muntjes moet je gyms omtrappen en dan in de gym staan. Max 50 muntjes per dag. Daarvoor moet je 8 uur en 20 minute in gyms staan (1 muntje per 10 minuten). DUs als je in 4 staat, ongeveer 2 uur per keer.

Echter op lvl 22 is het heel lasting een gym omtrappen als deze met 6 gevuld is en de hartjes vol zitten. Zoek naar gyms waarvan de hartjes leeg zijn. Dan zijn de pokemon heel zwak en ook voor jou te verslaan. Of gyms van jouw kleur, met minder dan 6 pokemon er in. Dan kan je er bij zetten zonder te vechten,
Vici, Vidi, Veni!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')