abonnement Unibet Coolblue
pi_177174281
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik denk wel deels. Vooralsnog gaat er best veel in restafval. Al het blik, alles met een aluminium binnenlaag zoals chipszakken en al het plastic waar nog inhoud in zit. En het kattengrit natuurlijk.

Officieel moeten ook eierdozen en tissues/keukenrol in het restafval. Ik gebruik elke dag zeker 20 tissues dus daar kan ik al een halve kliko mee vullen.
Ehm.. blik mag hier bij het plastic/verpakkingen, bij jullie niet? En eierdozen gaan hier gewoon bij het papier. :)
pi_177174304
Ik heb een bak voor plastic, GFT, papier, glas en zwarte container. Zwarte gaat hier 4x per jaar ofzo aan de weg en dat scheelt nogal op jaar basis.
Ze willen hier in de gemeente evt de zwarte containers vervangen voor oranje en dan optie zwart wegbrengen/zwart opnieuw aanvragen/pasje voor de ondergrondse container in de buurt. Als ze het hier doen dan ga ik denk ik voor het pasje heb bijna geen zwart en te weinig ruimte voor 4 containers. Eigenlijk al te weinig voor 3
pi_177174343
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ehm.. blik mag hier bij het plastic/verpakkingen, bij jullie niet? En eierdozen gaan hier gewoon bij het papier. :)
HIer mag dat ook. Blikjes kattenvoer wel, zakjes kattenvoer niet. Da's wel vreemd.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:49:00 #204
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_177174347
Bizar hoeveel het verschilt per gemeente...in Nijmegen mocht het blik bij het plastic, waar ik nu woon bij het glas en kunnen we dit aan de straat zetten. Niet te volgen.
pi_177174353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik denk wel deels. Vooralsnog gaat er best veel in restafval. Al het blik, alles met een aluminium binnenlaag zoals chipszakken en al het plastic waar nog inhoud in zit. En het kattengrit natuurlijk.

Officieel moeten ook eierdozen en tissues/keukenrol in het restafval. Ik gebruik elke dag zeker 20 tissues dus daar kan ik al een halve kliko mee vullen.
Oh mag dat bij jullie niet bij plastic? Hier mag blik er wel in en vies plastic ook. Voor kattengrit ben ik overgestapt naar eentje die in de groene container mag.

Wij moeten 200 meter lopen naar een container en ik ga dat echt niet doen met de kattenbak vulling :P
  woensdag 14 februari 2018 @ 11:49:44 #206
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_177174368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:49 schreef Puala het volgende:

[..]

Voor kattengrit ben ik overgestapt naar eentje die in de groene container mag.

Welke is dat?
pi_177174380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:49 schreef morgane het volgende:

[..]

Welke is dat?
Cats best hier. Beste kattengrit als je het mij vraagt. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_177174390
Papier en glas moeten we hier zelf wegbrengen. Gold eerst ook voor plastic maar daar hebben we nu dus mooie grote bakken voor gekregen. ^O^ Is toch het grootste in volume wat we verzamelen. Probeer er in te minderen maar je ontkomt gewoon niet aan die troep..
pi_177174392
Kitten says hai.
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 februari 2018 @ 11:52:24 #210
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_177174423
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:12 schreef Isabeau het volgende:
180 euro voor een afvalbak omdat je plastic wilt inzamelen om 7 euro per grijze bak te besparen 8)7
Ik zal wel gek zijn :D
....je conclusie is echt merkwaardig. :').

Ik heb liever 1 bak dan 4. Dat alleen is me al geld waard.
pi_177174424
Hier mag blik, drankenkartons en plastic bij elkaar

Glas apart bij de glasbak

Ik heb een klein afvalbakje voor groen en die leeg ik elke dag en dat scheelt veel. Bij de action van die zakjes die ook in de groencontainer mogen gekocht zodat het prullenbakje redelijk schoon blijft
pi_177174487
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:52 schreef Goitske het volgende:
Hier mag blik, drankenkartons en plastic bij elkaar

Glas apart bij de glasbak

Ik heb een klein afvalbakje voor groen en die leeg ik elke dag en dat scheelt veel. Bij de action van die zakjes die ook in de groencontainer mogen gekocht zodat het prullenbakje redelijk schoon blijft
Ik heb een oude pan op het aanrecht staan voor groenafval welke we iedere dag buiten in de groene container weggooien. In de hoek op de grond een doos voor papier, die is denk ik wekelijks vol (want krant) en dat kan dan in de papiercontainer buiten. Daarboven hangt een plastic tas voor glaswerk, die moeten we wegbrengen indien vol. En naast het gasfornuis een kleine bak voor restafval en een grotere voor plastic. Plastic moeten we opsparen en iedere 2 weken aan de weg zetten.

Oh en buiten staat statiegeldglas. Binnen hangt nog ergens een tas met statiegeldflessen.

#plasjegedaan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_177174494
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:49 schreef morgane het volgende:

[..]

Welke is dat?
Ik zie dat het niet klopt wat ik zeg. Dan doe ik het al een tijd verkeerd :X
pi_177174506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:54 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zie dat het niet klopt wat ik zeg. Dan doe ik het al een tijd verkeerd :X
:D :')
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer woensdag 14 februari 2018 @ 11:55:43 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_177174518
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb een oude pan op het aanrecht staan voor groenafval welke we iedere dag buiten in de groene container weggooien. In de hoek op de grond een doos voor papier, die is denk ik wekelijks vol (want krant) en dat kan dan in de papiercontainer buiten. Daarboven hangt een plastic tas voor glaswerk, die moeten we wegbrengen indien vol. En naast het gasfornuis een kleine bak voor restafval en een grotere voor plastic. Plastic moeten we opsparen en iedere 2 weken aan de weg zetten.

Oh en buiten staat statiegeldglas. Binnen hangt nog ergens een tas met statiegeldflessen.

#plasjegedaan.
Heb jij van die biologische Otto-zakken? Zo niet, dan gaat je groene bak toch enorm stinken?
pi_177174528
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:D :')
100% natuurlijk materiaal staat er op de zak, maar internet zegt dat kattenbak vulling nooit bij het groen mag. Ik snap het niet meer :P
pi_177174544
quote:
5s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Heb jij van die biologische Otto-zakken? Zo niet, dan gaat je groene bak toch enorm stinken?
Ja maar die staat buiten dus #care.

Tevens gaat er dus ook kattengrit in dus ranzige vochtige zooi wordt opgenomen. En de vogels zijn in de zomer heel blij met de maden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_177174547
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:46 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ehm.. blik mag hier bij het plastic/verpakkingen, bij jullie niet? En eierdozen gaan hier gewoon bij het papier. :)
Ik heb het maandag toevallig nog nagekeken. Ik was hevig verbaasd over de tissues. Die composteren gewoon dus ik doe ze bij het gft.

Als de tuin op orde is en we een composthoop kunnen maken, regelen we dat gewoon zelf.
Spoilers!
pi_177174552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:55 schreef Puala het volgende:

[..]

100% natuurlijk materiaal staat er op de zak, maar internet zegt dat kattenbak vulling nooit bij het groen mag. Ik snap het niet meer :P
Welke is het?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_177174555
quote:
5s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Heb jij van die biologische Otto-zakken? Zo niet, dan gaat je groene bak toch enorm stinken?
Daarom staat ie ook mooi buiten :P Hier geen zakken er in dus.. ;)
pi_177174564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:56 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Daarom staat ie ook mooi buiten :P Hier geen zakken er in dus.. ;)
GMTA
Sterkheidsbaas van alles.
pi_177174650
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Welke is het?
Plus huismerk
pi_177174668
Sterkheidsbaas van alles.
pi_177174831
quote:
Die is een stuk duurder en nu met 4 katten gaat het best hard. Misschien als het straks langzamer gaat, omdat ze elkaar aardig vinden & binnen minder de bak gebruiken.
pi_177174864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Die is een stuk duurder en nu met 4 katten gaat het best hard. Misschien als het straks langzamer gaat, omdat ze elkaar aardig vinden & binnen minder de bak gebruiken.
Ik vind m wel zuinig in gebruik en belachelijk goed in niet-stinken. En hij mag in de groene bak. :)
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')