abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7483018
In mijn les paul zit in de hals een seymour duncan '59, deze heeft het altijd goed gedaan, maar is deze ineens heel erg zacht ten opzichte van die andere. Er komt een groot deel van het geluid niet meer door. De bedrading aan de potmeters, aarding en output is allemaal goed. Wat kan ik hier aan doen. Zit een van de spoelen niet meer goed op zijn plaats of de verbinding tussen de twee spoelen. Ik weet het niet meer maar ik baal er wel van.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_7483064
Hmm als ik op de potmeter druk die het volume regelt van de desbetreffende HB dan komt er ineens wel een vol en hard geluid uit. Dus het is de potmeter, maar wat is er nou precies mis?
pi_7483070
misschien zit ie een beetje los of de bedrading bij de potmeter zit niet goed vastgesoldeerd?
yankee charlie dinges
pi_7483135
Nee dat is het niet. De bedrading is goed. Ik heb de potmeter is losser gedraaid en nou is het weer goed. Maar ik vind het wel heel erg vreemd, want als het goed is zou dat geen invloed moeten hebben. Ik heb de knop eraf gehaald en de potmeter iets minder vast in het hout gezet en nu is het weer goed. Heel vreemd.
pi_7484479
ze te lezen is t gewoon een defecte potmeter, die dingen slijten helaas.
als ie echt begint te irriteren, vervang je m, en als je er nou net even geen tijd, geld voor hebt kan je het meestal nog een weekje rekken met contact spray
-this message was created with 100% recycled electrons-
pi_7487062
Ik ken dit topic ergens van (gitaarforum?)... daar is ie allang beantwoord.
pi_7490687
Ja ook op gitaarforum. Ja ook beantwoord door mijzelf ja Ik was er al achter. Maar maakt niet uit ik heb het al verholpen. Nu toch nog even een nieuwe potmeter kopen en bedrading opnieuw doen en even beter afschermen, maar was een brakke potmeter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')