abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 november 2018 @ 09:53:01 #276
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_183016548
die wegschuifdeur is wel echt een top oplossing! ga ik onthouden!

[ Bericht 36% gewijzigd door bleiblei op 08-11-2018 10:38:56 ]
  donderdag 8 november 2018 @ 13:41:55 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183020553
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:53 schreef bleiblei het volgende:
die wegschuifdeur is wel echt een top oplossing! ga ik onthouden!
Oh darn, ik zat zo op het antwoord op deze vraag te wachten...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183021016
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh darn, ik zat zo op het antwoord op deze vraag te wachten...
Ik ook. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 8 november 2018 @ 14:08:47 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183021118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ook. :Y)
Volgens mij was hij ook aan jou :')

Maar kunnen TS en jij niet even overleggen en als het een beetje overeenkomt een DM sturen? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 november 2018 @ 14:18:41 #280
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_183021295
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij was hij ook aan jou :')

Maar kunnen TS en jij niet even overleggen en als het een beetje overeenkomt een DM sturen? :+
klopt! besefte dat ik niet in het topic van Claudia zat. vraag was inderdaad aan jou gericht vanwege jullie type verbouwing, Claudia_x :P . Dus ben ook erg geïnteresseerd in een DM. % van het complete verbouwbudget geeft ook richting trouwens. Als je bedragen liever niet deelt
pi_183022516
Die venster'banken' zijn echt heel tof!
En zo'n kast met wegschuifdeur, dat is ook echt een droom van mij...
pi_183022594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:27 schreef yinu het volgende:
En zo'n kast met wegschuifdeur, dat is ook echt een droom van mij..
Zonder passend huis ziet het uit als een tang op een varken.

Dit huis had en heeft voldoende potentieel dat/die menig was ik al toebedeeld voordat ik ook maar meer wist.
pi_183022721
Sowieso aan het water, zou ik het aan het bevriezen kunnen krijgen met een warmtepomp?

Of om een gedeelte om te leiden en nadat ik de warmte eraan onttrokken heb terug te voeren?
pi_183023284
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

klopt! besefte dat ik niet in het topic van Claudia zat. vraag was inderdaad aan jou gericht vanwege jullie type verbouwing, Claudia_x :P . Dus ben ook erg geïnteresseerd in een DM. % van het complete verbouwbudget geeft ook richting trouwens. Als je bedragen liever niet deelt
Ik kwam tijdens mijn eerste oriëntatie online percentages tegen uiteenlopend van 6% (voor een nieuwbouwhuis) tot 12% (voor een uitbouw) van de bouwsom. Het hangt er enerzijds vanaf hoe groot de verbouwing is (hoe groter hoe lager het percentage) en anderzijds wat je precies wil (wel/geen bouwbegeleiding bijvoorbeeld). Wat ook meespeelt is of je met een zzp'er te maken hebt of een kantoor; een kantoor is duurder.

Wij zitten op 4,5% van het oorspronkelijke budget voor het maken van tekeningen, het opvragen en vergelijken van offertes en de bouwbegeleiding. We hebben geluk met iemand die zowel goed is in het maken van het algehele ontwerp als interieuradvies. Onze architect heeft de offerte gebaseerd op aantal verwachte uren werk overigens, niet op percentage van de bouwsom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 8 november 2018 @ 20:03:48 #285
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183027921
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 07:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de plaatjes geweldig! Wat een fijn huis wordt dat met een fijne sfeer O+

Zo’n buffetkast-die niet-echt-een-buffetkast-is zoek ik ook nog. Iets om het glasservies in op te bergen, bijvoorbeeld, misschien het gewone servies ook, en wat andere spullen.

Heb je voorbeelden van iets wat het dan net nog niet is?
een aantal voorbeelden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mooi zijn die, hè? Je hebt ze tegenwoordig ook in houtuitvoering. Die kun je bijv. op de site van Weekamp deuren vinden.

[ afbeelding ]

En wist je al dat er een alternatief voor de dure scharnieren is van FritsJurgens?
Houten deuren zijn inderdaad een alternatief, naar de scharnieren ga ik kijken :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel mooi dit! Hoeveel diepte hebben jullie in de raamkozjinen? Ik wil zelf graag zo'n zitje op zolder.
Rondom de ramen komen keukenkasten, dus de totale diepte zal ongeveer 80cm zijn schat ik.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 8 november 2018 @ 20:08:29 #286
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183028074
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh darn, ik zat zo op het antwoord op deze vraag te wachten...
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ook. :Y)
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij was hij ook aan jou :')

Maar kunnen TS en jij niet even overleggen en als het een beetje overeenkomt een DM sturen? :+
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 16:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kwam tijdens mijn eerste oriëntatie online percentages tegen uiteenlopend van 6% (voor een nieuwbouwhuis) tot 12% (voor een uitbouw) van de bouwsom. Het hangt er enerzijds vanaf hoe groot de verbouwing is (hoe groter hoe lager het percentage) en anderzijds wat je precies wil (wel/geen bouwbegeleiding bijvoorbeeld). Wat ook meespeelt is of je met een zzp'er te maken hebt of een kantoor; een kantoor is duurder.

Wij zitten op 4,5% van het oorspronkelijke budget voor het maken van tekeningen, het opvragen en vergelijken van offertes en de bouwbegeleiding. We hebben geluk met iemand die zowel goed is in het maken van het algehele ontwerp als interieuradvies. Onze architect heeft de offerte gebaseerd op aantal verwachte uren werk overigens, niet op percentage van de bouwsom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de originele vraag niet gezien, maar ik begrijp dat de vraag is wat de kosten van de architect is. Bij ons bestaat dit uit verschillende zaken.
Allereerst de architect waarvan jullie de plattegronden en sfeerplaatjes hebben gezien, de kosten hiervan waren 3.300euro en z'n geld meer dan waard. Wij hadden zelf nooit deze oplossing kunnen bedenken met de eetkamer daar en de open vide.
De tekeningen voor de bouwvergunning hebben we door een plaatselijke architect laten maken, met nog wat extra berekeningen van een constructeur voor de balken etc. De totale kosten hiervan waren 3.350euro. Met als resultaat een in 1 keer goedkeurde vergunning ondanks alle veranderingen die we gaan uitvoeren (ook aan de buitenkant).
De architecten hebben verder geen werkzaamheden voor bouwbegeleiding etc omdat we alles zelf/in eigen beheer uitvoeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:38 schreef john2406 het volgende:
Sowieso aan het water, zou ik het aan het bevriezen kunnen krijgen met een warmtepomp?

Of om een gedeelte om te leiden en nadat ik de warmte eraan onttrokken heb terug te voeren?
Ik begrijp je vraag niet, kun je uitleggen wat je bedoeld?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183028278
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:08 schreef SV-tje het volgende:
Ik begrijp je vraag niet, kun je uitleggen wat je bedoeld?
Als je daar de warmte aan ontreken kan heb je een echte warmtepomp installatie en niet zo een nepersleper ding, en continu aanvoer van warmte!
Uit het riool de warmte onttreken, is ook een optie, maar ga in jezus christus naam niet op een lucht warmtepomp, tenzij je kan de lucht uit het riool nemen.
Die ABW ketel dat jullie je daar de moeite voor doen om die om te hangen? Die hoort op het stort.
  donderdag 8 november 2018 @ 20:21:00 #288
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183028458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je daar de warmte aan ontreken kan heb je een echte warmtepomp installatie en niet zo een nepersleper ding, en continu aanvoer van warmte!
Uit het riool de warmte onttreken, is ook een optie, maar ga in jezus christus naam niet op een lucht warmtepomp, tenzij je kan de lucht uit het riool nemen.
Die ABW ketel dat jullie je daar de moeite voor doen om die om te hangen? Die hoort op het stort.
Er komt in de toekomst een grond warmtepomp, maar aangezien die nu niet in het budget past hangen we voor het komende jaar de huidige ketel terug, doet het nog prima en dan volgend jaar zonnepanelen en een warmtepomp.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183028495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:21 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Er komt in de toekomst een grond warmtepomp, maar aangezien die nu niet in het budget past hangen we voor het komende jaar de huidige ketel terug, doet het nog prima en dan volgend jaar zonnepanelen en een warmtepomp.
Vergunning al aangevraagd, zou ik wel doen als ik jullie was, hoe diep gaan jullie hoe diep zit het grondwater en houd rekening met bevriezing van de aarde.

En als er dan toch geboord wordt sla een bron voor een grijswatercircuit!

Toilet wasmachine en wat je voor de rest nog in vallen doet.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2018 20:25:18 ]
  donderdag 8 november 2018 @ 20:42:32 #290
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183029172
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vergunning al aangevraagd, zou ik wel doen als ik jullie was, hoe diep gaan jullie hoe diep zit het grondwater en houd rekening met bevriezing van de aarde.

En als er dan toch geboord wordt sla een bron voor een grijswatercircuit!

Toilet wasmachine en wat je voor de rest nog in vallen doet.
Vergunning hebben we nog niet aangevraagd omdat we niet weten hoe diep de put moet worden. We hebben al een grondwaterpomp in de achtertuin en een waterput in de voortuin, dus nog één extra boren voor een grijswatercircuit is niet nodig.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183029227
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:42 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Vergunning hebben we nog niet aangevraagd omdat we niet weten hoe diep de put moet worden. We hebben al een grondwaterpomp in de achtertuin en een waterput in de voortuin, dus nog één extra boren voor een grijswatercircuit is niet nodig.
Dus grondwater zit heel niet diep, dat stroomt en kan men dus ook de warmte van onttrekken.
  donderdag 8 november 2018 @ 22:45:39 #292
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183032918
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 20:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus grondwater zit heel niet diep, dat stroomt en kan men dus ook de warmte van onttrekken.
Daarin moeten we ons nog beter verdiepen, voor nu niet belangrijk.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 8 november 2018 @ 23:47:06 #293
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183034247
De bovenverdieping mag natuurlijk ook niet ontbreken.



Een aantal dingen uit de sfeerplaatjes zullen we anders doen. Het a-frame zullen we wit verfen omdat het zodanig beschadigd en geverfd is dat blank niet mooi meer is. De balken tussen het plafond blijven niet zichtbaar. En het doorkijkje naar beneden vinden we allesbehalve praktisch en komt er dus ook niet.
De groene waas op de slaapkamer foto rechtsboven is mijn trouwwjurk O+
De kastenwand wordt doorlopend met de kastenwand van de keuken en ook de bankjes van beneden komen boven.
De achterwand achter het bed wordt ook meteen een kastenwand.


Voor de vloer twijfelen we tussen Linoleum of Marmoleum


En een glazenwand om de slaapkamer af te sluiten van de vide


De wanden van de douche zijn nog wel een uitdaging, beton cire kennen we, maar de vraag is of dat voor de douche ook echt geschikt is en we hebben een soort van gietvloer gezien voor op de muur, andere ideeën zonder tegels zijn zeer welkom.



http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 9 november 2018 @ 00:17:20 #294
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183034667
De tuin is een meerjarenplan, maar sfeerplaatjes kunnen altijd toch


Voorin de tuin komt een ruime overkapping, aan de zijkant aansluitend aan de aanbouw. Bij de eetkamer komt een groot terras. Waar nu de vijver is komt een wat meer aangelegde tuin, daarachter de (zwem)vijver.


Na de zwemvijver rondom de sloot komt een natuurlijke tuin.



Vooraan aan de overkant van de sloot staat nu de berging verstopt, op deze betonplaat willen we in de toekomst een kas plaatsen met daaromheen een moestuin.


En ergens in de tuin moet ook nog ruimte komen voor een aantal kippen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 12:46:47 #295
5428 crew  miss_sly
pi_183040442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:47 schreef SV-tje het volgende:
De bovenverdieping mag natuurlijk ook niet ontbreken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een aantal dingen uit de sfeerplaatjes zullen we anders doen. Het a-frame zullen we wit verfen omdat het zodanig beschadigd en geverfd is dat blank niet mooi meer is. De balken tussen het plafond blijven niet zichtbaar. En het doorkijkje naar beneden vinden we allesbehalve praktisch en komt er dus ook niet.
De groene waas op de slaapkamer foto rechtsboven is mijn trouwwjurk O+
De kastenwand wordt doorlopend met de kastenwand van de keuken en ook de bankjes van beneden komen boven.
De achterwand achter het bed wordt ook meteen een kastenwand.

Voor de vloer twijfelen we tussen Linoleum of Marmoleum
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een glazenwand om de slaapkamer af te sluiten van de vide
[ afbeelding ]

De wanden van de douche zijn nog wel een uitdaging, beton cire kennen we, maar de vraag is of dat voor de douche ook echt geschikt is en we hebben een soort van gietvloer gezien voor op de muur, andere ideeën zonder tegels zijn zeer welkom.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie kleuren en sfeer! Ik vind dat plaatje van die wastafel met houten onderkastjes en die donkere tegels aan de muur erg mooi! Wat een zalige ruimte wordt dit <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 12:48:27 #296
5428 crew  miss_sly
pi_183040474
Grappig, die kasten met glazen deuren die je laat zien, zijn het wat mij betreft allemaal net niet. Ik vind het een erg lastige keuze. Misschien is iets laten maken nog een optie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183041515
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 23:47 schreef SV-tje het volgende:
Voor de vloer twijfelen we tussen Linoleum of Marmoleum
Wat is het verschil? Marmoleum is toch een soort linoleum? Is het niet gewoon een merknaam van Forbo voor hun linoleum?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 november 2018 @ 19:05:29 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183047238
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:48 schreef miss_sly het volgende:
Grappig, die kasten met glazen deuren die je laat zien, zijn het wat mij betreft allemaal net niet. Ik vind het een erg lastige keuze. Misschien is iets laten maken nog een optie?
Uiteindelijk vinden we vast wel wat. Tot die tijd maar geen kast (kunnen hem nu toch nog niet kwijt ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 13:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is het verschil? Marmoleum is toch een soort linoleum? Is het niet gewoon een merknaam van Forbo voor hun linoleum?
Marmoleum is gemaakt van natuurlijke materialen op jute, linoleum is kunststof. Nadeel van Marmoleum is dat het maar in rollen van 2 meter breed wordt verkocht, voordeel is dat ik de kleur op de staal mooier vind.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183047632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 19:05 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Uiteindelijk vinden we vast wel wat. Tot die tijd maar geen kast (kunnen hem nu toch nog niet kwijt ;)

[..]

Marmoleum is gemaakt van natuurlijke materialen op jute, linoleum is kunststof. Nadeel van Marmoleum is dat het maar in rollen van 2 meter breed wordt verkocht, voordeel is dat ik de kleur op de staal mooier vind.
Linoleum is toch een natuurproduct? Zie ook Het verschil tussen Marmoleum, Novilon en pvc stroken
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 november 2018 @ 19:28:45 #300
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183047735
quote:
Je hebt helemaal gelijk ik bedoelde marmoleum en novilon
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')