abonnement Unibet Coolblue
pi_177111925
Beste mensen,

Ik woon nu al een half jaar op kamers en het bevalt me erg goed. Alleen ik merk dat ik me soms erg alleen voel. Ik zoek dus een maatje waar ik samen mee kan zijn. Ik zat dus zelf te denken om een huisdier te nemen.

In mijn studentenkamer mag ik huisdieren houden als ze maar in een kooi leven. Dus een hond en kat vallen af. Ik heb meer dan genoeg tijd om het beestje aandacht en liefde te geven. Ik zat zelf te denken aan een kleine vogel omdat je daar echt een mooie band mee op kan bouwen. Alleen ik heb er nog niet zoveel verstand van maar ik wil wel erg veel over leren. Knaagdieren vind ik ook heel erg leuk.

Alleen ga ik soms in het weekend naar huis. Het zou natuurlijk fijn zijn als hij 1 of 2 dagen alleen kan zijn.

Ik hoop dat jullie goed advies kunnen geven. Kijk snel uit naar jullie antwoorden!!
pi_177111961
2 dagen alleen per week is wel heel veel.
pi_177111964
Hamster
pi_177111986
Kitten
pi_177112007
Een aquarium? Een terrarium is ook nog best leuk.
pi_177112116
Een Chinchilla natuurlijk.
pi_177112148
Ik zou een vriendin nemen, die onderhouden zichzelf

Of een vis :P 2 dagen per week weg is net te lang.
-nee-
pi_177112186
Aquarium.

Vogels hebben onwaarschijnlijk veel aandacht nodig en eisen dat met een boel lawaai op. Totaal ongeschikt voor een studentenkamer.

Alle overige dieren hebben dagelijks vers water nodig... Dan blijven eigenlijk alleen de dieren over die praktisch in water leven: vissen en waterschildpadden. Die tweede heeft ook relatief veel onderhoud nodig, dus dan blijven vissen over.

Een aquarium, als je het een beetje fatsoenlijk wil doen, kost je wekelijks een halfuurtje-uurtje voor een waterwissel en reinigen. Daarnaast enkele malen per week een paar minuten om te voeren. Voeren kan ook automagisch gebeuren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 11-02-2018 17:20:16 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177112213








[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2018 17:07:24 ]
pi_177112259
2 ratjes, ideaal huisdier, tam, super intelligent, bijt totaal niet als je ze bij een goede fokker haalt.
pi_177112286
Hou ook rekening met vakanties. Waar dump je je huisdier als je 2 weken in Cherso zit? En willen die mensen jouw huisdier wel onderhouden in die tijd?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177112296


Of neem een bonsai kat! Nemen weinig ruimte in!
-nee-
pi_177112452
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:01 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou een vriendin nemen, die onderhouden zichzelf
Mits je ze genoeg geld geeft :X
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177112742
Een poesje ~O>
Ik zwaai naar dieren.
pi_177112760
Misschien is beter een hobby erbij pakken, dan een huisdier erbij... Die leven ook niet langer dan 5 jaar. En je moet hen ook vaker aandacht en voeren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177113758
quote:
Die worden met gemak 20 jaar. Ik zou een dwerghamster nemen ofzo.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_177113848
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:05 schreef MaGNeT het volgende:
2 ratjes, ideaal huisdier, tam, super intelligent, bijt totaal niet als je ze bij een goede fokker haalt.
ze gaan volgensmij wel relatief snel dood

Fretten zijn ook leuke beestjes als ze netjes tam zijn
pi_177113892
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:22 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ze gaan volgensmij wel relatief snel dood

Fretten zijn ook leuke beestjes als ze netjes tam zijn
Fretten stinken.
pi_177114108
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:22 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ze gaan volgensmij wel relatief snel dood

Ratjes worden niet oud, een jaar of 2,5 tot 3,5 vaak.

quote:
Fretten zijn ook leuke beestjes als ze netjes tam zijn
Fretten zijn ook leuke huisdieren en 1 is op zich genoeg, het zijn geen groepsdieren.
Ik heb er 2 maar ze zitten in hun eigen kooi, spelen wel samen.

Dat ze stinken is verder redelijke onzin, je ruikt ze niet meer dan een kat.
Alleen als mannetjes niet gecastreerd zijn (of van een hormoon implantaat voorzien zijn) dan stinken ze de helft van het jaar wel fors.

Fretten hebben geurklieren maar die zijn niet vaak actief, wel als ze schrikken of boos zijn en soms per ongeluk. Trekt na 10 minuten ook weer weg. Het is een wat "musky" geur. Dat gebeurt een paar keer per maand (zover ik het merk).

Een fret is echter niet geschikt voor TS aangezien je die iedere dag 2 uur buiten de kooi moet laten ravotten.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 11-02-2018 18:40:12 ]
  zondag 11 februari 2018 @ 18:36:38 #20
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_177114149
Een slak? ;)
pi_177114200
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:36 schreef Drogonno het volgende:
Een slak? ;)


Past vaak wel beter bij het gemiddelde studeertempo.
pi_177114286
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:24 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Fretten stinken.
gewoon vaak genoeg de lappen wisselen, geen enkel probleem met geur

edit: en wat MaGNet zet
pi_177114487
Een paartje zebravinkjes?
pi_177114746
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een paartje zebravinkjes?
Wel gezellig dat gekwetter maar ook als je in dezelfde ruimte je kater probeert uit te slapen? :P
pi_177116184
Twee cavia's, heel gezellig, mooie kast verbouwen tot hok.
pi_177117679
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wel gezellig dat gekwetter maar ook als je in dezelfde ruimte je kater probeert uit te slapen? :P
Hmm goede vraag. Ik vind ze gezellig :)
  maandag 12 februari 2018 @ 03:11:16 #27
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_177122002
Neem een vriendin, geen huisdier! Nu nog niet in elk geval.

Elk dier dat je nu wilt nemen, is een vervanging voor het huisdier dat je eigenlijk wilt nemen.
En als je nu al duidelijk is dat jij het dier niet in het weekend mee naar huis wilt nemen... doe het dan niet. Jouw huisdier is er niet alleen voor jou, maar jij moet er ook voor jouw huisdier zijn. Ook als het even niet uitkomt.
pi_177122398
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ratjes worden niet oud, een jaar of 2,5 tot 3,5 vaak.

[..]

Fretten zijn ook leuke huisdieren en 1 is op zich genoeg, het zijn geen groepsdieren.
Ik heb er 2 maar ze zitten in hun eigen kooi, spelen wel samen.

Dat ze stinken is verder redelijke onzin, je ruikt ze niet meer dan een kat.
Alleen als mannetjes niet gecastreerd zijn (of van een hormoon implantaat voorzien zijn) dan stinken ze de helft van het jaar wel fors.

Fretten hebben geurklieren maar die zijn niet vaak actief, wel als ze schrikken of boos zijn en soms per ongeluk. Trekt na 10 minuten ook weer weg. Het is een wat "musky" geur. Dat gebeurt een paar keer per maand (zover ik het merk).

Een fret is echter niet geschikt voor TS aangezien je die iedere dag 2 uur buiten de kooi moet laten ravotten.

Wat leuk! Heb je toevallig foto's? En zijn ze tam?
pi_177130612
quote:
11s.gif Op maandag 12 februari 2018 05:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat leuk! Heb je toevallig foto's? En zijn ze tam?
Tam zijn ze sowieso. Ze spelen wel met hun tandjes dus je kan eens in je tenen gehapt worden waarna ze keihard wegrennen. Dat soort ondeugd zit er wel in en je loopt dus wel eens een schrammetje op.

Maar je hoeft niet op te letten hoe je ze oppakt, al zitten ze onder een kast, ze happen niet naar me als ik ze probeer te vangen. Maar als ze ergens niet achter vandaan willen kan je beter even de koelkast open doen, dan staan ze binnen 3 tellen naast je.

Foto's heb ik niet online op het moment.
Wel wat videos van m'n vorige fretjes, waarvan de oudste (die dikke wildkleur) vlak voor kerst is overleden (was 7,5 jaar):


De kleine moonwalkende opdonder leeft nog, die wordt binnenkort 7 en logeert hier af en toe.
pi_177133375
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tam zijn ze sowieso. Ze spelen wel met hun tandjes dus je kan eens in je tenen gehapt worden waarna ze keihard wegrennen. Dat soort ondeugd zit er wel in en je loopt dus wel eens een schrammetje op.

Maar je hoeft niet op te letten hoe je ze oppakt, al zitten ze onder een kast, ze happen niet naar me als ik ze probeer te vangen. Maar als ze ergens niet achter vandaan willen kan je beter even de koelkast open doen, dan staan ze binnen 3 tellen naast je.

Foto's heb ik niet online op het moment.
Wel wat videos van m'n vorige fretjes, waarvan de oudste (die dikke wildkleur) vlak voor kerst is overleden (was 7,5 jaar):


De kleine moonwalkende opdonder leeft nog, die wordt binnenkort 7 en logeert hier af en toe.
Oh wow O+ Zijn echt leuk :D Is het normaal dat ze zo rond de 7 jaar overlijden? Ze zijn echt super druk :P Zijn ze altijd zo druk of kan je bv ook met ze op de bank zitten zoals een kat :P En zou je ze alleen in die kamer kunnen laten? En wat eten ze?

Allemaal vragen :@
pi_177135245
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:
En wat eten ze?
kabels
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177135300
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh wow O+ Zijn echt leuk :D Is het normaal dat ze zo rond de 7 jaar overlijden? Ze zijn echt super druk :P Zijn ze altijd zo druk of kan je bv ook met ze op de bank zitten zoals een kat :P En zou je ze alleen in die kamer kunnen laten? En wat eten ze?

Allemaal vragen :@
Kattenbrokjes gaven wij aan onze fret lang geleden, die liep ook vrij in huis tot hij op een dag tussen de dichtslaande deur zat, rug gebroken in laten slapen.
Die fret stonk trouwens wel.
pi_177135337
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:23 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Kattenbrokjes gaven wij aan onze fret lang geleden, die liep ook vrij in huis tot hij op een dag tussen de dichtslaande deur zat, rug gebroken in laten slapen.
Die fret stonk trouwens wel.
Wat erg :'(
pi_177135488
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat erg :'(
Ja dat was mijn schuld, ik wou naar boven gaan, en die fret liep achter me aan en hij wou er nog gauw doorglippen, maar toen trok ik de deur al dicht, ik dacht nog wat klemt die deur,beest gaf een gil en ik kijk naar beneden en zie die fret geknakt liggen.
Ik voel me nu nog schuldig.
En om het nog erger te maken heb ik m'n eerste vrouw gezegd dat ie ontsnapt was, ik kon het niet over m'n hart krijgen om haar te zeggen dat ie door mijn schuld dood was.
pi_177135498
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja dat was mijn schuld, ik wou naar boven gaan, en die fret liep achter me aan en hij wou er nog gauw doorglippen, maar toen trok ik de deur al dicht, ik dacht nog wat klemt die deur,beest gaf een gil en ik kijk naar beneden en zie die fret geknakt liggen.
Ik voel me nu nog schuldig.
En om het nog erger te maken heb ik m'n eerste vrouw gezegd dat ie ontsnapt was, ik kon het niet over m'n hart krijgen om haar te zeggen dat ie door mijn schuld dood was.
Je maakt geen grapje toch? Want dit is echt een naar verhaal.
pi_177135524
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je maakt geen grapje toch? Want dit is echt een naar verhaal.
Nee serieus. Ik vond het ook echt sneu voor dat beestje.
pi_177135575
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja dat was mijn schuld, ik wou naar boven gaan, en die fret liep achter me aan en hij wou er nog gauw doorglippen, maar toen trok ik de deur al dicht, ik dacht nog wat klemt die deur,beest gaf een gil en ik kijk naar beneden en zie die fret geknakt liggen.
Ik voel me nu nog schuldig.
En om het nog erger te maken heb ik m'n eerste vrouw gezegd dat ie ontsnapt was, ik kon het niet over m'n hart krijgen om haar te zeggen dat ie door mijn schuld dood was.
Het was niet jouw schuld.
  maandag 12 februari 2018 @ 19:15:36 #38
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_177136251
Dude je gaat toch serieus geen fret nemen op een klein studentenkamertje?😑
Los van dat het enorme dierenmishandeling is stinkt het en zal je huisbaas en medebewoners het niet waarderen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_177137055
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh wow O+ Zijn echt leuk :D Is het normaal dat ze zo rond de 7 jaar overlijden? Ze zijn echt super druk :P Zijn ze altijd zo druk of kan je bv ook met ze op de bank zitten zoals een kat :P En zou je ze alleen in die kamer kunnen laten? En wat eten ze?

Allemaal vragen :@
7 is vaak wel een mooie leeftijd voor een fret, als is Teun (die kleine) nog best fit nu, hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee.

Ze zijn eigenlijk altijd zo druk en actief. Als ze dat niet zijn dan slapen ze. Het zijn dus geen schootbeesten, als willen ze als ze wat ouder worden vaak wel eens op schoot in slaap vallen na het rondrennen.

Voeding kan op kittenbrokjes van een goed merk (hoog in de eiwitten).

Maar ook muizen, kwartel, konijn en andere knaagdieren / gevogelte eten ze wel.
Mijn fretten zitten tegenwoordig hoofdzakelijk op muizen en soms een kwarteltje ofzo.

Kabels eten ze niet, het zijn geen knagers.
pi_177137082
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:15 schreef dikkedaniel het volgende:
Dude je gaat toch serieus geen fret nemen op een klein studentenkamertje?😑
Los van dat het enorme dierenmishandeling is stinkt het en zal je huisbaas en medebewoners het niet waarderen.
Voor een kleine studentenkamer zijn ze niet heel erg geschikt, dat klopt.
pi_177137089
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:01 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou een vriendin nemen, die onderhouden zichzelf

Of een vis :P 2 dagen per week weg is net te lang.
Vriendin van welk ras?
pi_177137418
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vriendin van welk ras?
Ik vind persoonlijk de bruine het mooist, maar die hebben echt veels te veel onderhoud nodig n kan je bijna niet alleen laten. Heb nu al jaren zo’n standaard witte, ben er wel na een tijd echt aan gehecht geraakt.
-nee-
pi_177137473
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:01 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk de bruine het mooist, maar die hebben echt veels te veel onderhoud nodig n kan je bijna niet alleen laten. Heb nu al jaren zo’n standaard witte, ben er wel na een tijd echt aan gehecht geraakt.
_O-
pi_177137563
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

7 is vaak wel een mooie leeftijd voor een fret, als is Teun (die kleine) nog best fit nu, hopelijk gaat hij nog wat jaartjes mee.

Ze zijn eigenlijk altijd zo druk en actief. Als ze dat niet zijn dan slapen ze. Het zijn dus geen schootbeesten, als willen ze als ze wat ouder worden vaak wel eens op schoot in slaap vallen na het rondrennen.

Voeding kan op kittenbrokjes van een goed merk (hoog in de eiwitten).

Maar ook muizen, kwartel, konijn en andere knaagdieren / gevogelte eten ze wel.
Mijn fretten zitten tegenwoordig hoofdzakelijk op muizen en soms een kwarteltje ofzo.

Kabels eten ze niet, het zijn geen knagers.
Geef je ze dan een hele muis?
pi_177137663
Hamsters! Supermakkelijk te onderhouden, en erg schattig om te bekijken en vast te houden, hebben niet veel aandacht nodig als je er geen zin in hebt :) Je zit er ook niet 15 jaar aan vast en bovendien is het onderhoud goedkoop en neemt een kooi minder ruimte in dan bij bijvoorbeeld een konijn of cavia :)
pi_177137926
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Geef je ze dan een hele muis?
Ja... uit de vriezer, ontdooit vanzelf... ze eten er gemiddeld 2 per dag, muis weegt gemiddeld ~35 gram per stuk.

Nu heb ik ook wel grote fretten, ze zitten beiden rond de 1,6 kilo.
Een vrouwtje (of klein mannetje) van rond de 900 gram kan met de helft vaak wel toe.

Van de muis vind je niets terug, die gaat schoon op.
Ook van een kwartel blijft meestal niets over, soms nog een paar botjes.
pi_177137945
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja... uit de vriezer, ontdooit vanzelf... ze eten er gemiddeld 2 per dag, muis weegt gemiddeld ~35 gram per stuk.

Nu heb ik ook wel grote fretten, ze zitten beiden rond de 1,6 kilo.
Een vrouwtje (of klein mannetje) van rond de 900 gram kan met de helft vaak wel toe.

Van de muis vind je niets terug, die gaat schoon op.
Alles :o

Maar jammer dat je dus niet echt met ze kan knuffelen :P
pi_177137966
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Alles :o

Maar jammer dat je dus niet echt met ze kan knuffelen :P
Hangt wat van de fret af en de leeftijd.

Als ze net uit de kooi komen (uit hun slaap) heb je best kans dat ze op schoot verder slapen.
Als ze flink lang gespeeld hebben lukt dat soms ook nog wel.
En naarmate ze ouder worden.

Maar of ze nu 2 maanden of 7 jaar zijn, die ondeugd zit er altijd in.

Een keer een traktatie zijn ze ook dol op. Ik haal vaak van die gedroogde kip, eend en konijn vleesreepjes. Zolang het niet gemengd is met plantaardige rommel (rijst / granen) dan mogen ze dat wel met mate hebben. Het zijn carnivoren, alleen vlees op het dieet.
pi_177452009
Vroeger wou ik altijd een schildpad. Teenage mutant ninja turtle.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 11:21:06 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177478967
Dwerghamsters. Net als de gemiddelde student zijn het nachtdieren. Je kunt ze makkelijk alleenlaten omdat ze zich nooit overeten, ze hamsteren immers. Met een grote konijnenkooi heb je al een schitterend hamsterrijk (wel even de bovenkant hamsterproof maken) -de gemiddelde hamsterkooi is veel te klein.

Als je handig bent maak je zo'n buizenlabyrinth door je kamer. Beestje kan enkele minuten rennen in een loopbal als je erbij bent, of een hamtrack systeem gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')