oke, stond stil na de tweede stop op een ritje stad (half uur rijden), uur motor af, kwartier rijden, start niet meer: na hulp bij starten zonder gezeur naar huis, verder twee dagen geen probleem. dan slaat ie af tijdens het rijden en na opladen door garagist blijft dat... nu dus echt doodquote:Op zondag 11 februari 2018 15:56 schreef Embraer89 het volgende:
Hoe moeten wij dat weten met deze karige informatie?
Bedoel eigen waar hij dan stroom zou moeten lekken, maar dit klinkt gewoon als een kapotte accu, het is nu ook een paar dagen onder 0 geweest, en een accu die al niet zoveel meer te zeggen heeft geeft het dan op.quote:Op zondag 11 februari 2018 16:02 schreef mamaster het volgende:
[..]
oke, stond stil na de tweede stop op een ritje stad (half uur rijden), uur motor af, kwartier rijden, start niet meer: na hulp bij starten zonder gezeur naar huis, verder twee dagen geen probleem. dan slaat ie af tijdens het rijden en na opladen door garagist blijft dat... nu dus echt dood
Onderweg leegraken is dus je dynamo kaduk.quote:Op zondag 11 februari 2018 16:02 schreef mamaster het volgende:
[..]
oke, stond stil na de tweede stop op een ritje stad (half uur rijden), uur motor af, kwartier rijden, start niet meer: na hulp bij starten zonder gezeur naar huis, verder twee dagen geen probleem. dan slaat ie af tijdens het rijden en na opladen door garagist blijft dat... nu dus echt dood
Nee, als de motor draait geeft de dynamo voldoende stroom (14,4 volt) maar de accu raakt zeer snel leeg als de bus even stilstaat. Okee, de accu is nu stuk maar we hebben het idee dat er meer achter steekt dan een stukke accu.quote:Op zondag 11 februari 2018 16:13 schreef halfway het volgende:
[..]
Onderweg leegraken is dus je dynamo kaduk.
Okee, da's een prima idee, dat gaan we eens natrekken.quote:Op zondag 11 februari 2018 16:00 schreef Zolderkamer het volgende:
Gloeisysteem blijft waarschijnlijk hangen.. anders kan er nooit heel veel stroom zo snel weglopen..
Zekeringen 1 voor 1 trekken en je komt er vanzelf achter..
Zet er nou eerst gewoon een nieuwe accu in. 99% kans dat het probleem dan al is opgelost.quote:Op zondag 11 februari 2018 16:46 schreef mamaster het volgende:
[..]
Okee, da's een prima idee, dat gaan we eens natrekken.
Lees de OP nog eens? Er komt al een nieuwe accu..quote:Op zondag 11 februari 2018 18:45 schreef bokkepoot het volgende:
Eerst je accu even door laten meten (hebben ze bij de garage testers voor)
Als die goed is even met een multimeter het verlies meten.
Verlies je teveel ampere, zekering voor zekering eruit trekken.
Niet zomaar domweg accu's vervangen of zekeringen trekken, dat heeft geen enkel nut
quote:Due to the state of the CAN Bus communications in the vehicle, it is no longer acceptable to pull each individual fuse one at a time to try and identify which circuit is consuming current. Removal / reinsertion of a fuse while vehicle is in a sleep state may wake the bus of the vehicle. and invalidate the test. Identifying "consuming" circuits must be done by measuring a voltage drop across fuse and aligning with the value in matrix located at end of this document.
welnee joh, computers doen het prima zonder stroom.quote:Op maandag 12 februari 2018 21:14 schreef mamaster het volgende:
Zeg mensen, wel zo iets stoms en simpels tegen gekomen vandaag in die bus... ondanks op z'n strakst aangedraaid blijkt de minpoolklem niet echt vast te zitten, als dat ding nou niet altijd contact maakt... verklaart iniedergeval waarom 'ie vaak niet start als de accu vol en goed (lees nieuw) is. Zou 'ie daardoor ook afslaan tijdens het rijden?
(renault master, 2005, 2.2 DCI)
Zoals gezegd, eerst meten voordat je blind vervangt..quote:Op maandag 12 februari 2018 00:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Lees de OP nog eens? Er komt al een nieuwe accu..
Probably wel. pool beetje stevigere klemmen en proberen maar?quote:Op maandag 12 februari 2018 21:14 schreef mamaster het volgende:
Zeg mensen, wel zo iets stoms en simpels tegen gekomen vandaag in die bus... ondanks op z'n strakst aangedraaid blijkt de minpoolklem niet echt vast te zitten, als dat ding nou niet altijd contact maakt... verklaart iniedergeval waarom 'ie vaak niet start als de accu vol en goed (lees nieuw) is. Zou 'ie daardoor ook afslaan tijdens het rijden?
(renault master, 2005, 2.2 DCI)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |