abonnement Unibet Coolblue
pi_177086613
Hoi Fokkers,

Even een vraag over het studentenreisproduct. Komende maandag schrijf ik me uit van mijn MBO 4studie, omdat ik deze afgerond heb. Tot wanneer kan ik nog gratis reizen met de OV kaart? Ik heb rondgekeken op DUO, maar hier staat het nu niet heel duidelijk omschreven.

"Voor de vijfde werkdag van de maand dat je je uitschrijft van de studie." Bedoelen ze hiermee de eerstvolgende maand?

Hier staan een aantal data, elk met datum van de eerste van de maand: https://duo.nl/particulier/studentenreisproduct-stopzetten.jsp.

Maar als ik me maandag uitschrijf, per wanneer is de uitschrijving dan definitief? De eerste van de volgende maand, dus 1 maart?

Ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen :)

Alvast bedankt.

[ Bericht 24% gewijzigd door carebaer op 10-02-2018 17:13:48 ]
  zaterdag 10 februari 2018 @ 17:14:04 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177086767
Dat gaat over de eerste maand dat je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Als je dus deze maand nog recht hebt op studiefinanciering maar volgende maand niet meer, dan gaat het over volgende maand.
pi_177086999
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:14 schreef hugecooll het volgende:
Dat gaat over de eerste maand dat je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Als je dus deze maand nog recht hebt op studiefinanciering maar volgende maand niet meer, dan gaat het over volgende maand.
Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb in 24 januari nog studiefinanciering ontvangen inderdaad. Dus dit betekent dus dat ik de gehele maand februari nog gratis kan reizen met mijn OV? En niet meer mag reizen vanaf 1 maart en mijn studentenreisproduct voor 5 maart stop gezet moet hebben?

Begrijp ik het zo goed, hugecooll?
pi_177087088
Dat ligt eraan wanneer je je uitschrijft. Als jij je deze maand uitschrijft, dan moet je hem inderdaad voor 5 maart stopzetten. Maar je kan ook nog 6 maanden ingeschreven blijven staan en hem gewoon gebruiken (maar dan dus ook je collegegeld doorbetalen).
  zaterdag 10 februari 2018 @ 17:27:11 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177087111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:22 schreef carebaer het volgende:

[..]

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb in 24 januari nog studiefinanciering ontvangen inderdaad. Dus dit betekent dus dat ik de gehele maand februari nog gratis kan reizen met mijn OV? En niet meer mag reizen vanaf 1 maart en mijn studentenreisproduct voor 5 maart stop gezet moet hebben?

Begrijp ik het zo goed, hugecooll?
Volgens DUO wel
quote:
Je studiefinanciering loopt door tot en met de maand waarin je bij je opleiding uitgeschreven wordt.
De vijfde werkdag van maart is trouwens 7 maart
pi_177087165
Precies. Ik ga mij maandag uitschrijven. Volgens mij sta je dan ook officieel ingeschreven t/m 28 februari. Hoewel dit ook lastig te vinden is op DUO.

Ik vind het maar vreemd dat DUO hier niet meer transparant over is. Er zijn veel verhalen van mensen die dit onduidelijk vinden en toch willen ze dit niet duidelijker vermelden op de site, spijtig..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')