abonnement Unibet Coolblue
pi_177076765
Heb nou al een aantal keer bij mensen in de auto gezeten die eerst een paar keer zijn gezakt voor hun praktijkexamen (collega's, vrienden, familie). Dat is godverdomme te merken ook! Niet anticiperen op andere weggebruikers, hard remmen in scherpe bochten, stevig doorrijden als het zicht beperkt is en ga zo maar door. :')

CBR zou een stuk strenger moeten zijn of andere regels moeten hanteren. Na 3x nog niet geslaagd? Jammer dan, pak de rest van je leven maar het ov. Heb het gevoel dat ze na 3 of 4 keer denken "oke het was alsnog waardeloos maar je krijgt hem toch omdat je al zo vaak gezakt bent".

Ben er heilig van overtuigd dat dit de 20 procent mensen zijn die 80 procent van de ongelukken veroorzaken. :( :')
pi_177076831
Terechte klacht. Na voldoende pogingen slaagt iedereen vroeg of laat, al is het maar omdat ze in dat halfuurtje per toeval een keer niet door rood reden of toevallig een keer het hele examen in de file zaten. Is niet alleen onlogisch maar nog levensgevaarlijk ook. Na een aantal pogingen moet je gewoon officieel bestempeld worden als 'niet in staat om te rijden', en dat is dan dat.
pi_177076845
Ik ben 4 keer gezakt.
Uiteindelijk rijbewijs gehaald.

Ik heb bijna 15 schadevrije jaren, en heb echt behoorlijk wat kilometers gemaakt.
Ik durf best van mezelf te zeggen dat ik een goede chauffeur ben.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2018 11:42:14 ]
pi_177076848
Braddy _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_177076878
Op m'n 18e in een keer geslaagd, niet zo vreemd gezien ik m'n pa zijn Mercedes al pikte om rond te rijden toen ik 14 was.
pi_177076990
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:41 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben 4 keer gezakt.
Uiteindelijk rijbewijs gehaald.

Ik heb bijna 15 schadevrije jaren, en heb echt behoorlijk wat kilometers gemaakt.
Ik durf best van mezelf te zeggen dat ik een goede chauffeur ben.
Er zullen ook gerust uitzonderingen zijn, maar als blijkt dat ze gemiddeld veel vaker ongelukken veroorzaken, vind ik het meer dan terecht om daar maatregelen tegen te nemen.
pi_177077404
Op zich is het idee van herexamen na je eerste jaar rijbewijs geen gek idee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177077527
Zelfrijdende auto's -> Problem solved.
pi_177077679
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:49 schreef OudEnEenzaam het volgende:

[..]

Er zullen ook gerust uitzonderingen zijn, maar als blijkt dat ze gemiddeld veel vaker ongelukken veroorzaken, vind ik het meer dan terecht om daar maatregelen tegen te nemen.
bron?
pi_177077778
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:37 schreef Vermon het volgende:
CBR zou een stuk strenger moeten zijn of andere regels moeten hanteren. Na 3x nog niet geslaagd? Jammer dan, pak de rest van je leven maar het ov.
100% mee eens! Alleen is een rijbewijs over sowieso 25 jaar toch overbodig en afgeschaft.
Dan stap je in je auto, je zegt waar je naar toe wilt.
Een of andere computer ontcijferd je dronkenmansgelal en de auto rijd je geheel uit zichzelf naar huis terwijl jij op de achterbank ligt te pitten.
pi_177078110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:49 schreef OudEnEenzaam het volgende:

[..]

Er zullen ook gerust uitzonderingen zijn, maar als blijkt dat ze gemiddeld veel vaker ongelukken veroorzaken, vind ik het meer dan terecht om daar maatregelen tegen te nemen.
Áls dat zo is, dan heb je een punt. Maar ik weet niet of dat ik een uitzondering ben.
Ik vind eigenlijk dat je toch pas echt goed leert auto te rijden wanneer je je rijbewijs hebt, en zelf veel kilometers gaat maken.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:59:05 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177081540
Ik ook 4x gezakt, 5e keer geslaagd.
Kwam voornamelijk door faalangst.

Examens nog strenger maken vind ik zware onzin.
Theorie en praktijkexamens zijn al hartstikke streng. Vooral als je dat vergelijkt met andere landen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177083673
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:10 schreef tailfox het volgende:

[..]

bron?
Heb ik niet, vrees ik. Maar ik kwam niet met de klacht, en gaf ook slechts een mogelijke implicatie.
pi_177084673
Na 4x zakken moet je staatsexamen/BNOR doen, dus ook bij het CBR weten ze dat er iets niet klopt als je 4x zakt.

Maar ik las dat maar iets van 5% niet binnen 4 keer slaagt en dus staatsexamen moet doen. Figuren als Braddie die 8x over de theorie doen en 6x over de praktijk zijn dus echt uitzonderingen, aangezien 95% gewoon binnen 4 keer slaagt.
pi_177116986
Ik heb 1023 rijlessen gehad en 41 keer afgereden, nooit geslaagd.
Krijg al een jaar of drie iedere maand ¤50 van de rijschool met de belofte mij nooit meer te melden daar.
Karper diem, vis van de dag
  zondag 11 februari 2018 @ 21:16:29 #16
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177117852
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:35 schreef dl3b het volgende:
Ik heb 1023 rijlessen gehad en 41 keer afgereden, nooit geslaagd.
Krijg al een jaar of drie iedere maand ¤50 van de rijschool met de belofte mij nooit meer te melden daar.
pi_177118486
We hebben verdomme weet niet hoeveel mensen om aarde en jij geeft een neuk om die 0.0001% die een keer geschept wordt door een auto of zichzelf de vernieling in rijdt? Vroeger werd je gegrepen door een krokodil of flikkerde je een ravijn in. Zal nu niet meer gebeuren, maar dat betekent niet dat de natuurlijke selectie altijd maar voorkomen moet zien te worden.
pi_177119045
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:53 schreef Azpilicueta het volgende:
We hebben verdomme weet niet hoeveel mensen om aarde en jij geeft een neuk om die 0.0001% die een keer geschept wordt door een auto of zichzelf de vernieling in rijdt? Vroeger werd je gegrepen door een krokodil of flikkerde je een ravijn in. Zal nu niet meer gebeuren, maar dat betekent niet dat de natuurlijke selectie altijd maar voorkomen moet zien te worden.
Sterk.
pi_177120005
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:41 schreef Geerd het volgende:
Braddy _O_ _O_
pi_177120333
een paar jaar terug was hier een mooie reeks over van een autist die in bezwaar ging dat hij moest stoppen met examens.
pi_177125533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Áls dat zo is, dan heb je een punt. Maar ik weet niet of dat ik een uitzondering ben.
Ik vind eigenlijk dat je toch pas echt goed leert auto te rijden wanneer je je rijbewijs hebt, en zelf veel kilometers gaat maken.
Klopt inderdaad, als je rijexamen doet kun je eigenlijk nog niet echt rijden, dat leer je later pas als je met regelmaat de weg opgaat.

OT: ik ben de derde keer geslaagd dus gelukkig mag ik mijn rijbewijs houden van TS :+
pi_177126330
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:37 schreef Vermon het volgende:
Heb nou al een aantal keer bij mensen in de auto gezeten die eerst een paar keer zijn gezakt voor hun praktijkexamen (collega's, vrienden, familie). Dat is godverdomme te merken ook! Niet anticiperen op andere weggebruikers, hard remmen in scherpe bochten, stevig doorrijden als het zicht beperkt is en ga zo maar door. :')

CBR zou een stuk strenger moeten zijn of andere regels moeten hanteren. Na 3x nog niet geslaagd? Jammer dan, pak de rest van je leven maar het ov. Heb het gevoel dat ze na 3 of 4 keer denken "oke het was alsnog waardeloos maar je krijgt hem toch omdat je al zo vaak gezakt bent".

Ben er heilig van overtuigd dat dit de 20 procent mensen zijn die 80 procent van de ongelukken veroorzaken. :( :')
heb je een bron?
Want ik denk dat mensen die eerste keer halen veel vaker ongelukken rijden.
pi_177126346
Ziekenhuispersoneel moet ook aan de arbeid gehouden worden he.

quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:22 schreef fespo het volgende:
een paar jaar terug was hier een mooie reeks over van een autist die in bezwaar ging dat hij moest stoppen met examens.
Bedoel je fusion freak?
pi_177126780
Opmerkelijk wel dat iedereen van zichzelf denk dat hij een goede chauffeur is en dat anderen slechte chauffeurs zijn. Toevallig ben ik wel een echt goede chauffeur, maar het blijft opmerkelijk.
  maandag 12 februari 2018 @ 12:18:13 #25
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177126943
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:11 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Opmerkelijk wel dat iedereen van zichzelf denk dat hij een goede chauffeur is en dat anderen slechte chauffeurs zijn. Toevallig ben ik wel een echt goede chauffeur, maar het blijft opmerkelijk.
Ik ben ook een goede chauffeur.
Feit is toch ook dat ik de enige ben die goed kan rijden, de rest niet.
In jouw geval ben jij de enige die goed kan rijden en de rest niet ^O^
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_177127866
5x gezakt en 6de keer geslaagd.

Maar ik heb in 15 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt en nog maar 3 boetes wegens te hard rijden heb gekregen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177128774
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:53 schreef tailfox het volgende:

[..]

heb je een bron?
Want ik denk dat mensen die eerste keer halen veel vaker ongelukken rijden.
Braddie is pas de 6de keer geslaagd, maar ik zou hem geen goede chauffeur noemen.

Hij heeft ook al abnormaal veel kilometers gemaakt door heel het land, maar nog steeds rijdt hij belabberd. _O-
pi_177128813
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:32 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Braddie is pas de 6de keer geslaagd, maar ik zou hem geen goede chauffeur noemen.

Hij heeft ook al abnormaal veel kilometers gemaakt door heel het land, maar nog steeds rijdt hij belabberd. _O-
Ja staats examens zijn nu eenmaal een stuk simpeler. Noem je ook wel een voorbeeld.
Als die ineenkeer slaagde reed die niet beter hoor
pi_177128971
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:33 schreef tailfox het volgende:

[..]

Ja staats examens zijn nu eenmaal een stuk simpeler. Noem je ook wel een voorbeeld.
Als die ineenkeer slaagde reed die niet beter hoor
Van wat ik heb begrepen slaagt 95% binnen 4x. Dus slechts 5% moet staatsexamen doen. Die mensen zijn dus echt uitzonderingen en missen waarschijnlijk gewoon de vaardigheid voor het autorijden of hebben extreme faalangst.
pi_177129316
Je zou eigenlijk maar 2 kansen moeten krijgen. De mensen die in 2x niet slagen zijn het besturen van een auto niet waard. Overigens wordt het tijd voor zelfrijdende auto's, dit lijkt me heel wat veiliger en efficiënter.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177129570
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:39 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen slaagt 95% binnen 4x. Dus slechts 5% moet staatsexamen doen. Die mensen zijn dus echt uitzonderingen en missen waarschijnlijk gewoon de vaardigheid voor het autorijden of hebben extreme faalangst.
Ik ben 4 keer opgeweest zelf.
1e keer te zenuwachtig(wist mijn naam niet eens meer)
2e keer weer te zenuwachtig . maar eigenlijk gewoon gezakt want was nog niet goed genoeg.
hierna nieuwe rijschool gezocht
3e keer mocht niet op want theorie was 2 dagen daarvoor verlopen en niet opgelet(faalangst examen)
4e keer feilloos geslaagd. half ton km verder en nooit ongelukken ofzo.

reed gewoon te angstig
pi_177129638
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:39 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen slaagt 95% binnen 4x. Dus slechts 5% moet staatsexamen doen. Die mensen zijn dus echt uitzonderingen en missen waarschijnlijk gewoon de vaardigheid voor het autorijden of hebben extreme faalangst.
En een nog kleiner percentage zakt dan alsnog voor z'n staatsexamen. Dus als je dat voor elkaar krijgt, ben je een Braddie heel bijzonder.

quote:
Nou.... Ik had afgelopen Woensdag een staatsexamen (BNOR) En volgens mij doen die mensen het gewoon om mij te naaien heb ik het idee.

Ik had een examen om 10 uur, werd opgewacht in een restaurant en ik voelde de bui al hangen toen ik die examinator zag (Dezelfde man die mij 2x eerder liet zakken om stomme redenen en zonder ingrepen..)

Maar goed, in de auto dus.
Ik moest op TomTom rijden en heb dit gedaan zonder geluid, want daar had ik niet zo`n behoefte aan (Zo`n blerend mens in je oor om 10 uur s`ochtends.. laten we dat maar niet doen) en dat ging perfect, examinator gaf mij daar pluspunten voor.
2 bijzondere verichtingen (Inparkeren en straatje keren) Ook hier, pluspunten, want het ging "Super man"

Goed, we rijden een stukje verder. Rijd een oud vrouwtje voor me en die gaat uit het niets vol in de ankers midden op een kruispunt, dus ik ga er omheen, vond de beste man ook goed, inclusief het kijkgedrag kreeg ik een "Prima" te horen.

Stukje snelweg, ik voeg in achter een vrachtwagen want er was verder geen plek (Reden alleen maar vrachtwagens) En ik ga naar de linkerbaan en trek door tot 105-110 (waar je 100 mag, want ik wilde voorbij die vrachtwagens) Ging naar mijn beleving ook gewoon goed, misschien iets te lang links blijven hangen maar ik wilde al die vrachtwagens voorbij logischerwijs)

Goed, we komen terug, en nu komt het:

1e punt:
In de stad, vrouwtje wat opeens in de ankers gaat, ik anticipeerde "verkeerd" (ik remde lichtjes en ging er omheen, lijkt mij goed toch?)

2e punt: Snelweg, ik rij op de linkerbaan, en wat ik al dacht inderdaad, iets te lang, daar moest ik nog aan werken.

Al met al, ik heb "het" nog niet en "Ik ga je nog niet blij maken" hoorde ik.

Daarna terug in de auto en toen kwam mijn instructeur met de woorden.

Ik wil dat jij nog 12 uur lessen bij mij planned, dat heb je nog wel nodig! Als je het examen dan nog niet haalt schrijf ik je uit bij mij als leerling want dan kan ik je niets meer leren.

Terwijl dezelfde instructeur zei

De laatste paar lessen voor je examen moet je gewoon zien als autorijden want je beheerst alles al goed, het enige wat het nu voor jou nog is is ervaring op doen

Nou goed, volgende examen is over 6 weken, als ik het daarna niet haal gaat het krap worden i.v.m verlolpen Theorie in oktober.

Als ik het voor het verlopen van mijn theorie nog niet heb dan stop ik ermee voor onbepaalde tijd en ga ik mijn brommobiel rijbewijs halen en ga ik daar wel in rijden totdat ik weer wat zin/tijd/geld heb om verder aandacht te besteden aan dat rijbewijs.

In iedergeval ruzie gehad met de instructeur, want 12 les uur vond ik te gek (dat is 500 euro + 260 euro examen kosten!) En heb hem gemeld dat ik het onzin vind om mij nog 12! uur te laten lessen en dat ik nog 5 losse uren bij hem plan, en dat was volgens hem héel erg dom.

Totdat ik hem wees op zijn uitspraak dat hij mij niets meer kon leren en dat het toch alleen puur ervaring op doen was en dat ik geen geldboom in de tuin heb, en toen begon `ie te mompelen en was ie stil.
  maandag 12 februari 2018 @ 14:21:35 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177129976
Goede klacht. Mensen die meerdere keren zakken zouden gewoon net als een hond alleen aan een lijn naar buiten moeten. Die mensen kun je echt niet veilig loslaten op de maatschappij.
pi_177135061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:37 schreef Vermon het volgende:
Heb nou al een aantal keer bij mensen in de auto gezeten die eerst een paar keer zijn gezakt voor hun praktijkexamen (collega's, vrienden, familie). Dat is godverdomme te merken ook! Niet anticiperen op andere weggebruikers, hard remmen in scherpe bochten, stevig doorrijden als het zicht beperkt is en ga zo maar door. :')

CBR zou een stuk strenger moeten zijn of andere regels moeten hanteren. Na 3x nog niet geslaagd? Jammer dan, pak de rest van je leven maar het ov. Heb het gevoel dat ze na 3 of 4 keer denken "oke het was alsnog waardeloos maar je krijgt hem toch omdat je al zo vaak gezakt bent".

Ben er heilig van overtuigd dat dit de 20 procent mensen zijn die 80 procent van de ongelukken veroorzaken. :( :')
Flink wat jaren terug toen ik met vrienden nog vaak naar de bios etc ging had ik een vriend die terwijl hij bijna niks zag (ruit was helemaal beslagen oid) toch nog hard door reed. Hij riep nog van "huh ik zie niks". In eerste instantie vond ik dit zo absurd dat de sfeer in de auto best melig was. De meligheid van tranen in je ogen van 't lachen. Even later natuurlijk wel snel die gast gedwongen om aan de zijkant van de weg zijn raam schoon te maken :')
pi_177157462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 11:37 schreef Vermon het volgende:
Heb nou al een aantal keer bij mensen in de auto gezeten die eerst een paar keer zijn gezakt voor hun praktijkexamen (collega's, vrienden, familie). Dat is godverdomme te merken ook! Niet anticiperen op andere weggebruikers, hard remmen in scherpe bochten, stevig doorrijden als het zicht beperkt is en ga zo maar door. :')
Herkenbaar. Al ben ik zelf gestopt met autorijles omdat ik ook zo'n hopeloos geval was, dus misschien heb ik niet echt recht van spreken.

Maar ik kan me aan de ene kant wel voorstellen dat die mensen stug doorgegaan zijn want er bestaat niet echt een gelijkwaardig alternatief. En dan ook dat eeuwige gezeik nog van je omgeving die niet accepteert dat je "zomaar" opgeeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')