De terugweg is dus vanaf april 1 rit. Dus geen overstap. Op de heenweg naar Londen moet je voorlopig nog wel overstappen ( ).quote:Op dinsdag 13 februari 2018 00:19 schreef Redefine het volgende:
Zelf ga ik denk ik pas weer een keer naar Londen als de Eurostar verbinding eindelijk eens definitief af is. Andere locaties hebben nu even voorrang bij mij. Maar ook vind ik de opzet zoals het nu nog is niet zo ideaal als het wel kan zijn. Met de intercity eerst een lang stuk naar Brussel dan daar overstappen. Maar vooral de terugweg. Want daar zit je vaak met de aansluiting op de trein terug naar NL. Kan je zomaar pech hebben dat je een uur moet wachten op de volgende trein.
Al kan het helaas nog wel even duren voordat het eindelijk echt helemaal via de Eurostar kan. Eerst waren er al jaren geruchten dat de directe verbinding vanaf Amsterdam (en Rotterdam) er toch echt binnenkort ging aankomen. Totdat begin vorig jaar (of eind 2016?) het geen geruchten meer waren. Maar toen zou er eind 2017 alles volledig gaan rijden. Daarna werd het voorjaar 2018, en nu is dat al uitgesteld. Waarbij je dus op de heenweg nog steeds met de overstap zit.
En dan is de verwachting ook nog eens dat het nog twee jaar gaat duren voordat er definitief geen overstap meer nodig is. Schiet lekker op zo. Al is het wel zo dat het meest vervelende nadeel, bij de terugweg, wel al eerder is opgelost.
Vind dat laatste regeltje ook wel opvallend: bederfbare waren als vlees, vis en zuivelproducten. Mag je geen gesmeerde boterham met rookvlees meenemen?quote:Op maandag 12 februari 2018 19:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Eurostar:
https://www.eurostar.com/(...)/verboden-voorwerpen
[ afbeelding ]
Thalys:
https://www.thalys.com/nl(...)/plan-uw-reis#bagage
SNCF:
https://nl.oui.sncf/nl/hulp-nl/bagagevervoer
De NS, DB en NMBS zeggen als je het vraagt dat het niet mag, maar het staat nergens in de vervoersvoorwaarden.
Ik denk niet dat ze je daarvoor de trein uit donderen. Ik neem aan dat dat meer gaat om hele hammen en stinkkaas die niet goed ingepakt zijn bv.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
Vind dat laatste regeltje ook wel opvallend: bederfbare waren als vlees, vis en zuivelproducten. Mag je geen gesmeerde boterham met rookvlees meenemen?
Dan hadden ze pindakaas ook wel verboden. Denk dat het gaat om bacterieën en ziektes enzo. Risico voor eigen vee.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze je daarvoor de trein uit donderen. Ik neem aan dat dat meer gaat om hele hammen en stinkkaas die niet goed ingepakt zijn bv.
Waar ik in treinen ook een hekel aan heb, zijn sinaasappels, mandarijnen en warme snacks als patat en frikandel. Dat stinkt de hele trein door en de geur blijft hangen. Yuck.
Tel de tijd die je kwijt bent er eens bij op + de extra kosten om op plek B te komen. Die vergeten de meeste mensen gemaks halve evenquote:Op vrijdag 9 februari 2018 18:12 schreef tompsv18 het volgende:
80 retour dus in het begin en daarna wordt het alleen maar duurder. Vliegtickets naar Londen zijn meestal voor 25-40 retour te boeken. Ze gaan nog steeds de concurrentie niet aan dus.
Dat is mede dankzij de laatste uitbraak van MKZ, jaren geleden.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Vind dat laatste regeltje ook wel opvallend: bederfbare waren als vlees, vis en zuivelproducten. Mag je geen gesmeerde boterham met rookvlees meenemen?
Dat het op de terugweg gelukkig straks wel al is opgelost, haalde ik net al aan. Dus dat scheelt wel op het meeste vervelende stuk. Maar het blijft wel heel erg suf als het echt nog jaren gaat duren voordat je ook op de heenweg zonder overstap er naartoe kunt.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 02:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De terugweg is dus vanaf april 1 rit. Dus geen overstap. Op de heenweg naar Londen moet je voorlopig nog wel overstappen ( ).
Precies. Wat ik ook al aangaf. Als er vergeleken wordt, is het vaak zo dat men bij het vliegen puur de reistijd neemt, terwijl de totale tijd niet altijd ver van de totale trein tijd hoeft te liggen. Ook op het gebied van de kosten wordt er vaak veel te gemakkelijk over gedaan. Sowieso is het grote verschil dat er maar één aanbieder voor die trein is en niet tig zoals met vliegen. Plus dat de kosten voor de trein grotendeels vast staan. Terwijl het bij vliegen ervan af hangt, wanneer, met wie, vanaf waar en waarnaartoe je boekt.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:04 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Tel de tijd die je kwijt bent er eens bij op + de extra kosten om op plek B te komen. Die vergeten de meeste mensen gemaks halve even
Zeker Londen, waarbij de snelste verbinding (die Heatrow bla bla trein) een pondje of 25 kost.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:04 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Tel de tijd die je kwijt bent er eens bij op + de extra kosten om op plek B te komen. Die vergeten de meeste mensen gemaks halve even
En in bepaalde gevallen moet je dan nog in de stad zien te komen, afhankelijk van welk vliegveld je land.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 23:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Precies. Wat ik ook al aangaf. Als er vergeleken wordt, is het vaak zo dat men bij het vliegen puur de reistijd neemt, terwijl de totale tijd niet altijd ver van de totale trein tijd hoeft te liggen. Ook op het gebied van de kosten wordt er vaak veel te gemakkelijk over gedaan. Sowieso is het grote verschil dat er maar één aanbieder voor die trein is en niet tig zoals met vliegen. Plus dat de kosten voor de trein grotendeels vast staan. Terwijl het bij vliegen ervan af hangt, wanneer, met wie, vanaf waar en waarnaartoe je boekt.
er wordt wel een melding getoond dat per 9 april de dienstregeling gaat wijzigen bv bij Eurostar die om 15:04 uit London vertrektquote:
Vanaf 4pm staat er nu, dus vijf uur Nederlandse tijd.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
er wordt wel een melding getoond dat per 9 april de dienstregeling gaat wijzigen bv bij Eurostar die om 15:04 uit London vertrekt
https://www.nu.nl/reizen/(...)n-pas-eind-2019.htmlquote:Treinen Eurostar tussen Amsterdam en Londen rijden pas vanaf eind 2019
Gepubliceerd: 06 juni 2018 18:03
Laatste update: 06 juni 2018 19:38
Rechtstreeks met de Eurostar van Amsterdam naar Londen is pas mogelijk met de dienstregeling van eind 2019. De Tweede Kamer wil dat het sneller geregeld wordt, maar dat is niet mogelijk. ''We doen onze stinkende best", zei staatssecretaris Mark Harbers (Justitie en Veiligheid).
Er moet eerst een nieuw verdrag tussen Nederland, België, Frankrijk en Groot-Brittannië komen. Ook moet met de Britten een bilateraal verdrag worden gesloten, aldus Harbers. Hij gaf nog een ''winstwaarschuwing". De Brexit kan nog leiden tot extra bagagecontrole in Frankrijk.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) gaat verder kijken of het mogelijk is om te komen tot een snellere treinverbinding met Berlijn. In eerste instantie zou het dan moeten gaan om één snelle verbinding per dag. Op dit moment stopt de trein naar Berlijn op veel plaatsen in Duitsland om het traject rendabel te maken.
Reizigers die vanuit Nederland naar Londen willen reizen met de trein zijn nu nog aangewezen op Thalys-treinen naar Brussel-Zuid. Daar stappen ze na paspoort- en veiligheidscontroles over op de Eurostar naar de Britse hoofdstad.
De overstap is nodig omdat er nog geen paspoortcontroles plaats kunnen vinden op Nederlandse stations. Op Britse stations zijn die controles wel mogelijk en daardoor is er vanuit Londen wel een rechtstreekse verbinding naar Amsterdam. In april reed de eerste rechtstreekse trein vanuit Londen naar Amsterdam.
Volgens Eurostar reizen jaarlijks vier miljoen mensen tussen Londen en Amsterdam. De goedkoopste tickets voor een enkele reis van Nederland naar Londen moeten 40 euro gaan kosten.
Jezusquote:Op woensdag 6 juni 2018 19:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/reizen/(...)n-pas-eind-2019.html
Dat duurt maar en dat duurt maar...
Tegen die tijd is alles weer anders met Brexit dus dat zit er dik in.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:27 schreef Redefine het volgende:
Het zou mij niets verbazen als het tegen die tijd weer wordt uitgesteld
Ja. Plus dat ze bij dit soort dingen altijd zo stom zijn om elke keer er een datum op te plakken. Zeker als iets al meerdere keren is opgeschoven moet je helemaal geen datum meer noemen. Dat neemt niemand meer serieus.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tegen die tijd is alles weer anders met Brexit dus dat zit er dik in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |