abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 februari 2018 @ 00:06:34 #51
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177142379
De eerste keer dat ik naar Londen ging, heb ik gevlogen (Schiphol - Heathrow). Alle andere keren ben ik met de trein geweest. Zelf zit ik namelijk relatief snel op Rotterdam CS, i.i.g. sneller dan ik op Schiphol zou zitten (Rotterdam - The Hague Airport is uiteraard een ander verhaal, al is het tijdtechnisch ook weer niet zo super voordelig).

Ik moet zeggen dat ik naar Londen in de toekomst de trein de voorkeur zal blijven geven op het vliegtuig. Voor bijvoorbeeld Berlijn is dat eerder andersom. Daar ben ik afgelopen voorjaar met de trein naartoe geweest. Dat was best praktisch, maar dat vond ik toch wel wat te lang. De treinrit naar Londen vind ik prima te doen qua tijd.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 00:12:40 #52
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177142481
Naar Londen is het verschil in tijd tussen de trein en vliegen niet zo extreem groot. Bij mij dan in ieder geval. Uiteraard verschilt dat per persoon. Maar ik zie heel vaak dat de vergelijking m.b.t. reistijd tussen vliegen en de trein enorm scheef ligt. Vaak hoor je dan zoiets als ik ben maar 45 minuten onderweg met het vliegtuig, maar de trein doet er 4 uur over, en dan moet je ook nog naar het station komen.

Dat je ook naar het vliegveld moet komen, vergeten die mensen vaak maar even voor het gemak. Daar komt nog bij dat inchecken bijna altijd langer van te voren moet bij vliegen dan bij de Eurostar (dat is 30 minuten, niet de net genoemde 60 minuten). Plus dat je ook al een X aantal minuten eerder in de hal van het aankomststation staat dan dat je in de hal van het vliegveld staat. Tel daar dan ook nog eens het verschil in reistijd tussen vliegveld en hotel t.o.v. trein en hotel erbij op en je komt opeens akelig dichtbij elkaar uit qua tijd.

Hetzelfde geldt voor de kosten. Ja vliegen is goedkoper, maar ook niet zomaar met elke maatschappij en ook niet altijd bij reguliere tijden om te boeken. Je hebt wel bij het vliegen veel vaker de mogelijkheid om naar aanbiedingen te zoeken. Bij de trein heb je dat maar heel weinig.

Maar ook buiten dat aspect zie je vaak dat de vergelijking tussen de trein en het vliegtuig nogal eens oneerlijk is. Als je een grotere koffer dan handbagage mee zou nemen, kost je dat in de trein niets extra's, terwijl dat bij vliegen wel zo is. Bij treinen kun je kosteloos (of niet) je stoel kiezen (bij Eurostar), terwijl je bij vliegen er meestal extra voor betaald. Plus dat de beenruimte en de stoelkwaliteit bij de trein gewoon beter is dan bij de vliegtuigen die goedkoper dan die trein zijn.

Uiteraard is vliegen in veel gevallen nog steeds interessanter dan met de trein. Maar per situatie kan het best interessant zijn om ook naar de trein te kijken. Zelf vind ik beide opties eigenlijk wel prima.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 00:19:57 #53
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177142571
Zelf ga ik denk ik pas weer een keer naar Londen als de Eurostar verbinding eindelijk eens definitief af is. Andere locaties hebben nu even voorrang bij mij. Maar ook vind ik de opzet zoals het nu nog is niet zo ideaal als het wel kan zijn. Met de intercity eerst een lang stuk naar Brussel dan daar overstappen. Maar vooral de terugweg. Want daar zit je vaak met de aansluiting op de trein terug naar NL. Kan je zomaar pech hebben dat je een uur moet wachten op de volgende trein.

Al kan het helaas nog wel even duren voordat het eindelijk echt helemaal via de Eurostar kan. Eerst waren er al jaren geruchten dat de directe verbinding vanaf Amsterdam (en Rotterdam) er toch echt binnenkort ging aankomen. Totdat begin vorig jaar (of eind 2016?) het geen geruchten meer waren. Maar toen zou er eind 2017 alles volledig gaan rijden. Daarna werd het voorjaar 2018, en nu is dat al uitgesteld. Waarbij je dus op de heenweg nog steeds met de overstap zit.

En dan is de verwachting ook nog eens dat het nog twee jaar gaat duren voordat er definitief geen overstap meer nodig is. Schiet lekker op zo. Al is het wel zo dat het meest vervelende nadeel, bij de terugweg, wel al eerder is opgelost.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_177143363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 00:19 schreef Redefine het volgende:
Zelf ga ik denk ik pas weer een keer naar Londen als de Eurostar verbinding eindelijk eens definitief af is. Andere locaties hebben nu even voorrang bij mij. Maar ook vind ik de opzet zoals het nu nog is niet zo ideaal als het wel kan zijn. Met de intercity eerst een lang stuk naar Brussel dan daar overstappen. Maar vooral de terugweg. Want daar zit je vaak met de aansluiting op de trein terug naar NL. Kan je zomaar pech hebben dat je een uur moet wachten op de volgende trein.

Al kan het helaas nog wel even duren voordat het eindelijk echt helemaal via de Eurostar kan. Eerst waren er al jaren geruchten dat de directe verbinding vanaf Amsterdam (en Rotterdam) er toch echt binnenkort ging aankomen. Totdat begin vorig jaar (of eind 2016?) het geen geruchten meer waren. Maar toen zou er eind 2017 alles volledig gaan rijden. Daarna werd het voorjaar 2018, en nu is dat al uitgesteld. Waarbij je dus op de heenweg nog steeds met de overstap zit.

En dan is de verwachting ook nog eens dat het nog twee jaar gaat duren voordat er definitief geen overstap meer nodig is. Schiet lekker op zo. Al is het wel zo dat het meest vervelende nadeel, bij de terugweg, wel al eerder is opgelost.
De terugweg is dus vanaf april 1 rit. Dus geen overstap. Op de heenweg naar Londen moet je voorlopig nog wel overstappen ( :') ).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177148660
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Eurostar:
https://www.eurostar.com/(...)/verboden-voorwerpen
[ afbeelding ]

Thalys:
https://www.thalys.com/nl(...)/plan-uw-reis#bagage

SNCF:
https://nl.oui.sncf/nl/hulp-nl/bagagevervoer

De NS, DB en NMBS zeggen als je het vraagt dat het niet mag, maar het staat nergens in de vervoersvoorwaarden.
Vind dat laatste regeltje ook wel opvallend: bederfbare waren als vlees, vis en zuivelproducten. Mag je geen gesmeerde boterham met rookvlees meenemen? :o
Somebody that I used to know
pi_177149069
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:11 schreef Postbus100 het volgende:
Vind dat laatste regeltje ook wel opvallend: bederfbare waren als vlees, vis en zuivelproducten. Mag je geen gesmeerde boterham met rookvlees meenemen? :o
Ik denk niet dat ze je daarvoor de trein uit donderen. Ik neem aan dat dat meer gaat om hele hammen en stinkkaas die niet goed ingepakt zijn bv.
Waar ik in treinen ook een hekel aan heb, zijn sinaasappels, mandarijnen en warme snacks als patat en frikandel. Dat stinkt de hele trein door en de geur blijft hangen. Yuck.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177149098
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze je daarvoor de trein uit donderen. Ik neem aan dat dat meer gaat om hele hammen en stinkkaas die niet goed ingepakt zijn bv.
Waar ik in treinen ook een hekel aan heb, zijn sinaasappels, mandarijnen en warme snacks als patat en frikandel. Dat stinkt de hele trein door en de geur blijft hangen. Yuck.
Dan hadden ze pindakaas ook wel verboden. Denk dat het gaat om bacterieën en ziektes enzo. Risico voor eigen vee.
Somebody that I used to know
pi_177153286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:12 schreef tompsv18 het volgende:
80 retour dus in het begin en daarna wordt het alleen maar duurder. Vliegtickets naar Londen zijn meestal voor 25-40 retour te boeken. Ze gaan nog steeds de concurrentie niet aan dus.
Tel de tijd die je kwijt bent er eens bij op + de extra kosten om op plek B te komen. Die vergeten de meeste mensen gemaks halve even
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 13 februari 2018 @ 18:40:46 #59
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177158358
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:11 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Vind dat laatste regeltje ook wel opvallend: bederfbare waren als vlees, vis en zuivelproducten. Mag je geen gesmeerde boterham met rookvlees meenemen? :o
Dat is mede dankzij de laatste uitbraak van MKZ, jaren geleden.
So we just called him Fred
  dinsdag 13 februari 2018 @ 23:04:44 #60
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177167837
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 02:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De terugweg is dus vanaf april 1 rit. Dus geen overstap. Op de heenweg naar Londen moet je voorlopig nog wel overstappen ( :') ).
Dat het op de terugweg gelukkig straks wel al is opgelost, haalde ik net al aan. Dus dat scheelt wel op het meeste vervelende stuk. Maar het blijft wel heel erg suf als het echt nog jaren gaat duren voordat je ook op de heenweg zonder overstap er naartoe kunt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 23:07:24 #61
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177167913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:04 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Tel de tijd die je kwijt bent er eens bij op + de extra kosten om op plek B te komen. Die vergeten de meeste mensen gemaks halve even
Precies. Wat ik ook al aangaf. Als er vergeleken wordt, is het vaak zo dat men bij het vliegen puur de reistijd neemt, terwijl de totale tijd niet altijd ver van de totale trein tijd hoeft te liggen. Ook op het gebied van de kosten wordt er vaak veel te gemakkelijk over gedaan. Sowieso is het grote verschil dat er maar één aanbieder voor die trein is en niet tig zoals met vliegen. Plus dat de kosten voor de trein grotendeels vast staan. Terwijl het bij vliegen ervan af hangt, wanneer, met wie, vanaf waar en waarnaartoe je boekt.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_177169642
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:04 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Tel de tijd die je kwijt bent er eens bij op + de extra kosten om op plek B te komen. Die vergeten de meeste mensen gemaks halve even
Zeker Londen, waarbij de snelste verbinding (die Heatrow bla bla trein) een pondje of 25 kost.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_177273954
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 23:07 schreef Redefine het volgende:

[..]

Precies. Wat ik ook al aangaf. Als er vergeleken wordt, is het vaak zo dat men bij het vliegen puur de reistijd neemt, terwijl de totale tijd niet altijd ver van de totale trein tijd hoeft te liggen. Ook op het gebied van de kosten wordt er vaak veel te gemakkelijk over gedaan. Sowieso is het grote verschil dat er maar één aanbieder voor die trein is en niet tig zoals met vliegen. Plus dat de kosten voor de trein grotendeels vast staan. Terwijl het bij vliegen ervan af hangt, wanneer, met wie, vanaf waar en waarnaartoe je boekt.
En in bepaalde gevallen moet je dan nog in de stad zien te komen, afhankelijk van welk vliegveld je land.

Ik zou de trein zeker gaan overwegen.
pi_177274271
Weet iemand of de verkoop op 20 februari om 12 uur 's nachts begint of ergens in de ochtend?
pi_177314814
Nog niet boekbaar op Eurostar :(
pi_177316081
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:12 schreef MCH het volgende:
Nog niet boekbaar op Eurostar :(
er wordt wel een melding getoond dat per 9 april de dienstregeling gaat wijzigen bv bij Eurostar die om 15:04 uit London vertrekt
pi_177317388
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:25 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

er wordt wel een melding getoond dat per 9 april de dienstregeling gaat wijzigen bv bij Eurostar die om 15:04 uit London vertrekt
Vanaf 4pm staat er nu, dus vijf uur Nederlandse tijd.
pi_179642480
quote:
Treinen Eurostar tussen Amsterdam en Londen rijden pas vanaf eind 2019

Gepubliceerd: 06 juni 2018 18:03
Laatste update: 06 juni 2018 19:38

Rechtstreeks met de Eurostar van Amsterdam naar Londen is pas mogelijk met de dienstregeling van eind 2019. De Tweede Kamer wil dat het sneller geregeld wordt, maar dat is niet mogelijk. ''We doen onze stinkende best", zei staatssecretaris Mark Harbers (Justitie en Veiligheid).
Er moet eerst een nieuw verdrag tussen Nederland, België, Frankrijk en Groot-Brittannië komen. Ook moet met de Britten een bilateraal verdrag worden gesloten, aldus Harbers. Hij gaf nog een ''winstwaarschuwing". De Brexit kan nog leiden tot extra bagagecontrole in Frankrijk.

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) gaat verder kijken of het mogelijk is om te komen tot een snellere treinverbinding met Berlijn. In eerste instantie zou het dan moeten gaan om één snelle verbinding per dag. Op dit moment stopt de trein naar Berlijn op veel plaatsen in Duitsland om het traject rendabel te maken.

Reizigers die vanuit Nederland naar Londen willen reizen met de trein zijn nu nog aangewezen op Thalys-treinen naar Brussel-Zuid. Daar stappen ze na paspoort- en veiligheidscontroles over op de Eurostar naar de Britse hoofdstad.

De overstap is nodig omdat er nog geen paspoortcontroles plaats kunnen vinden op Nederlandse stations. Op Britse stations zijn die controles wel mogelijk en daardoor is er vanuit Londen wel een rechtstreekse verbinding naar Amsterdam. In april reed de eerste rechtstreekse trein vanuit Londen naar Amsterdam.

Volgens Eurostar reizen jaarlijks vier miljoen mensen tussen Londen en Amsterdam. De goedkoopste tickets voor een enkele reis van Nederland naar Londen moeten 40 euro gaan kosten.
https://www.nu.nl/reizen/(...)n-pas-eind-2019.html

Dat duurt maar en dat duurt maar... :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_179644313
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:46 schreef Felixa het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/reizen/(...)n-pas-eind-2019.html

Dat duurt maar en dat duurt maar... :{
Jezus :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:27:55 #70
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179644481
Het zou mij niets verbazen als het tegen die tijd weer wordt uitgesteld :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179644875
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:27 schreef Redefine het volgende:
Het zou mij niets verbazen als het tegen die tijd weer wordt uitgesteld :')
Tegen die tijd is alles weer anders met Brexit dus dat zit er dik in.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:48:21 #72
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179644951
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tegen die tijd is alles weer anders met Brexit dus dat zit er dik in.
Ja. Plus dat ze bij dit soort dingen altijd zo stom zijn om elke keer er een datum op te plakken. Zeker als iets al meerdere keren is opgeschoven moet je helemaal geen datum meer noemen. Dat neemt niemand meer serieus.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')