abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177055943
In Kaapstad, Zuid Afrika, is water op rantsoen.
Men vraagt zich af hoe het zo ver kon komen, hebben ze niet hard genoeg gebeden voor regen, vertrouwden ze teveel op de weergoden?
Hadden ze niet beter kunnen investeren in omgekeerde osmose installaties en methodes om zuinig met water om te springen in de agrarische sector?
Ja, dat hadden ze kunnen doen, maar ze vonden het belangrijker om de initiatiefnemer hiervoor de mond te snoeren; Arthur Lenk, de voormalige Israelische ambassadeur aldaar.
Hij zat in het panel van de "Mail & Guardian Water Conference" en dat was reden voor BDS groeperingen om als een bok op de haverkist te springen.
De conferentie werd geboycot, onder meer door hater Prof Patrick Bond die op Radio Islam Zuid Afrika zijn gal spuwde, de initiatieven de grond ingeboord en het resultaat ondervinden de burgers. Ik wens ze nog veel sterkte.

http://blogs.timesofisrae(...)ought-to-you-by-bds/
https://www.niw.nl/no-jews-no-water/
Racist
pi_177066074
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:') :'(
Welk land vaart wel onder 'zwart' bestuur dan?
Ik kan me er zo snel niet een bedenken?

Sinds Mandela weg is, is ZA nooit meer zo sterk geweest als daarvoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177066231
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welk land vaart wel onder 'zwart' bestuur dan?
Ik kan me er zo snel niet een bedenken?

Sinds Mandela weg is, is ZA nooit meer zo sterk geweest als daarvoor.
Jij verwacht dat als je een grote onderdrukte niet ontwikkelde meerderheid hebt, de maatschappij opeens goed zal draaien wanneer enkele leden van deze onderdrukte groepen aan de macht komen? Dat heeft weinig te maken met huidskleur.

Sowieso... wanneer je een grote groep onderdrukte mensen, die zich nooit hebben kunnen ontwikkelen, opeens wat meer macht geeft... lijkt me niet zo heel ingewikkeld dat dit grote kans van falen heeft niet?
Krekker is de bom!
  vrijdag 9 februari 2018 @ 22:48:28 #5
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177068708
Reverse osmosis is duur, kost 0.6¤ per m³, en een flinke investering.
are we infinite or am I alone
pi_177069068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij verwacht dat als je een grote onderdrukte niet ontwikkelde meerderheid hebt, de maatschappij opeens goed zal draaien wanneer enkele leden van deze onderdrukte groepen aan de macht komen? Dat heeft weinig te maken met huidskleur.

Sowieso... wanneer je een grote groep onderdrukte mensen, die zich nooit hebben kunnen ontwikkelen, opeens wat meer macht geeft... lijkt me niet zo heel ingewikkeld dat dit grote kans van falen heeft niet?
Is ook helemaal niet goed om de inderdrukten in 1x alle macht te geven. Dat moet je langzaam brengen om er samen uit te komen en elkaar te versterken.

Maar de haat is groot. Waar het eerst ging om gelijkheid, is dat totaal niet gebleken achteraf.
1947-2016
pi_177069710
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 22:48 schreef crystal_meth het volgende:
Reverse osmosis is duur, kost 0.6¤ per m³, en een flinke investering.
Klopt, en je zult ook moeten investeren in een energievoorziening daarvoor.
Dat hele oogsten nu opdrogen zal echter ook een flinke duit kosten, met druppelirrigatie kun je veel water besparen.
Investeren in de toekomst, zouden meer landen moeten doen.
Racist
pi_177071247
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:31 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat hele oogsten nu opdrogen zal echter ook een flinke duit kosten, met druppelirrigatie kun je veel water besparen.
Investeren wel, maar niet in ontziltingsinstallaties. Israel deed er twee decennia over om een ontziltingscapaciteit van 400 miljoen m³/jaar op te bouwen. In Z Afrika valt er jaarlijks zo'n 560 miljard m³ neerslag, dan kan je dat water beter efficienter benutten, dat is een goedkopere optie dan zeewater gebruiken...
are we infinite or am I alone
pi_177071393
En met hulp van Israël/zonder BDS was er geen watercrisis geweest zeker?

Althans, dat willen die artikels je graag laten geloven.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 00:55:59 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177071762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:31 schreef Toga het volgende:

[..]

quote:
Beter daar verder gaan lijkt me. De discussie is deels al gevoerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 01:54:22 #11
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_177072543
In Exodus 14 is al beschreven dat de Joden macht hebben over het water. Hier nog even op film gezet

Maar ze willen in Zuid Afrika niet luisteren naar goede ideeën als ze van Joden afkomstig zijn.

Zou het komen omdat het gemiddelde IQ daar hoog genoeg is om zelf met een oplossing voor het probleem te komen?
Non possumus non loqui
pi_177074036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 00:38 schreef havanagila het volgende:
En met hulp van Israël/zonder BDS was er geen watercrisis geweest zeker?

Althans, dat willen die artikels je graag laten geloven.
En de TT ook.
pi_177074435
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De joden werden ook 5000 jaar onderdrukt en nu doen ze het beter dan wij.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 10 februari 2018 @ 10:09:48 #14
328655 Windwalker88
Have an ice day!
pi_177075009
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 10:04 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Latent? De helft hier pleit gewoon voor een blank bestuur a la de apartheid omdat die domme negertjes het niet alleen kunnen. Weinig latents aan.
Beter een blank bestuur dan een heel land zonder water
pi_177075075
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 10:09 schreef Windwalker88 het volgende:

[..]

Beter een blank bestuur dan een heel land zonder water
Want alleen in Noord Amerika, Europa en Australië / Nieuw-Zeeland is er genoeg water.
pi_177075080
Tenzij de olifantjes zonder water komen te zitten. Wat de Afrikaanse natuur betreft zou NATO sowieso een interventiemacht op poten moeten zetten. Laten we het over aan de Aziaten en Afrikanen en 90% van al wat op dat continent leeft zal binnen een paar decennia uitgestorven zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2018 10:16:07 ]
pi_177075085
Greenpeace(her)kolonisatie als het ware.
pi_177075661
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 10:04 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Latent? De helft hier pleit gewoon voor een blank bestuur a la de apartheid omdat die domme negertjes het niet alleen kunnen. Weinig latents aan.
Wie heeft er om apartheid geroepen dan?
1947-2016
pi_177075964
Dus dit is een serieus probleem en hier bij fok maken ze er een grap van. Wie is beter zwart of wit? Africa is helemaal leeg geroofd eeuwenlang door het rijke westen alle problemen daar komt doordat gewoon simpel. Ik vind t heel erg Maar ik kan niks voor die mensen doen. En straks een goed doel steunen Doe ik ook niet. Want dat komt niet waar het moet komen. We gaan eraan door hebberigheid
pi_177076786
Er is al een Kaapstad topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')