abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 februari 2018 @ 20:39:19 #26
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177117072
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:51 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Los van wat de Turken ooit gedaan hebben vind ik het juist goed dat een politieke partij de misstanden in Indonesië waarvan Nederland verantwoordelijk was aan de kaak te stellen. Wat Nederland allemaal in Indonesië gedaan heeft kan echt niet door de beugel, maar de meeste reguliere politieke partijen schuiven deze gebeurtenissen het liefst onder het tapijt. Daarom ben ik blij dat DENK dit aan de kaak stelt.
Ik denk niet dat andere politici de rol van Nederland in Indonesië niet willen erkennen. Het is alleen een beetje de vraag wat er dan vervolgens mee moet gebeuren. Welk doel dient het om het 'aan de kaak te stellen'? Wat maak je ermee ongedaan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177117246
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Idd. Hitler heeft slechts 50% van de Joden uit weten te roeien. Coen ging voor 100% Bantam.
Vergelijking van niks.
  zondag 11 februari 2018 @ 20:47:57 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177117299
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zou wel fijn zijn als ze ook even aangeven hoe ze al die ideeën willen bekostigen :P
Had het dan over die vechtsporthoofdstad, dat hoeft niet heel duur te zijn
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:06:47 #29
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177144501
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat andere politici de rol van Nederland in Indonesië niet willen erkennen. Het is alleen een beetje de vraag wat er dan vervolgens mee moet gebeuren. Welk doel dient het om het 'aan de kaak te stellen'? Wat maak je ermee ongedaan?
Alle standbeelden van verschrikkelijke Nederlanders als Coen en Fortuyn moeten verplaatst worden naar een park waarbij er in dat park staat aangegeven waarom het verschrikkelijke Nederlanders waren. Alle positieve verwijzingen naar deze verschrikkelijke Nederlanders moeten ook gewijzigd worden. In het onderwijs moet meer historisch besef komen over de wandaden die Nederland gepleegd heeft in Indonesië.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:10:53 #30
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177144523
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:17 schreef Vasion het volgende:

[..]

Lamme tegen de blinde, twee absolute pauperpartijen
PvdA een pauperpartij vinden :')
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_177183543
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:51 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Los van wat de Turken ooit gedaan hebben vind ik het juist goed dat een politieke partij de misstanden in Indonesië waarvan Nederland verantwoordelijk was aan de kaak te stellen. Wat Nederland allemaal in Indonesië gedaan heeft kan echt niet door de beugel, maar de meeste reguliere politieke partijen schuiven deze gebeurtenissen het liefst onder het tapijt. Daarom ben ik blij dat DENK dit aan de kaak stelt.
Zolang dat niet vergezeld gaat met dezelfde (terechte) kritiek op hun eigen geschiedenis van deze nazaten van de Ottomanen is het ongelofelijk hypocriet, zoals de houding van vrijwel de gehele islamitische wereld tov haar slavernij verleden.
Overigens biedt een dergelijke naam juist een aanknoping om de hele waarheid over zulke zaken te vermelden en is het geven van nieuwe namen wat mij betreft onwenselijk.
Als de Russen niet zo grondig hadden gedestaliniseerd was er wellicht daar wat meer waarheidsbesef over die gruwelijke massamoordenaar.
De Ottomanen hebben overigens heel wat langer een imperialistisch (/koloniaal) rijk gehad dan de Nederlanders en vele malen meer bloed vergoten (en andere verwerpelijke ellende uitgespookt).
Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog de Turkse politiek beslissing om de Armeens genocide hardnekkig als de Armeense kwestie te blijven omschrijven.
Terechte kritiek op het verleden moet in de context van het geheel van dat verleden gezien worden, niet van losse stukjes.

Anderen verwijten maken over het verleden van hun voorouders en daarbij volledig aan het verleden van je eigen voorouders voorbij gaan is leugenachtig, eenzijdig en verwerpelijk.

https://www.trouw.nl/reli(...)slavernij-~abcecffe/
-
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=12949
http://www.vraagislam.nl/hoe-zit-het-met-slavernij-in-de-islam/

Als een westerling iets op internet zet wat ook maar in de buurt komt van dit soort goedpraterij, wordt die persoon (terecht) tot op de grond afgefakkeld.

Ik vraag me af hoeveel Mehmet (1 t/m zoveel) straatnaambordjes er zijn in Turkije.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 14-02-2018 18:50:43 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177183805
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:30 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Idd. Hitler heeft slechts 50% van de Joden uit weten te roeien. Coen ging voor 100% Bantam.
Ik neem aan dat je Banda bedoelt?
Het uitmoorden van ca 15000 mensen is echt van een andere orde dan het uitmoorden van ca 6000000 mensen.

Neemt uiteraard niet weg dat Jan Pieterszoon Coen gewoon een massamoordenaar was.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Banda-eilanden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Pieterszoon_Coen

Coen was verantwoordelijk voor volkerenmoord op bijna 15 duizend inwoners van de Banda-eilanden. Coen schreef zelf over het resultaat van zijn optreden: 'De inboorlingen sijn meest allen door den oorloch, armoede ende gebreck vergaen. Zeer weynich isse op de omliggende eilanden ontcomen.
(Dispereert niet!??)

[ Bericht 4% gewijzigd door Tanatos op 14-02-2018 21:53:35 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177183862
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:06 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Alle standbeelden van verschrikkelijke Nederlanders als Coen en Fortuyn moeten verplaatst worden naar een park waarbij er in dat park staat aangegeven waarom het verschrikkelijke Nederlanders waren. Alle positieve verwijzingen naar deze verschrikkelijke Nederlanders moeten ook gewijzigd worden. In het onderwijs moet meer historisch besef komen over de wandaden die Nederland gepleegd heeft in Indonesië.
Waarom?
Ik zie veel liever dat die beelden blijven staan met daar terplekke een duidelijke toelichting op de rol van die persoon met daarbij vermelding van de misdaden/misstanden.

In Moskou heb je zo'n park met gevallen standbeelden, ik heb niet het idee dat dat de situatie daar beter heeft gemaakt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fallen_Monument_Park
(Aanrader trouwens als je ooit in Moskou komt.)
Dit werkt volgens mij eerder averechts.

Wat waren trouwens de daadwerkelijke misdaden van Fortuyn?
Of zijn uitspraken en meningen zijn voor jou al misdaden?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177208400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:16 schreef Hexagon het volgende:
Nouja op zich knap dat ze met iets als een toekomstvisie kunnen komen
Wat je "toekomstvisie" noemt. :o
  donderdag 15 februari 2018 @ 16:53:22 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177208480
quote:
10s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:50 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Wat je "toekomstvisie" noemt. :o
Of je het het nou een goed idee vind of niet die vechtsporthoofdstad, het is een visie :D
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:02:09 #36
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177209740
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:06 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Alle standbeelden van verschrikkelijke Nederlanders als Coen en Fortuyn moeten verplaatst worden naar een park waarbij er in dat park staat aangegeven waarom het verschrikkelijke Nederlanders waren. Alle positieve verwijzingen naar deze verschrikkelijke Nederlanders moeten ook gewijzigd worden. In het onderwijs moet meer historisch besef komen over de wandaden die Nederland gepleegd heeft in Indonesië.
Oké Erdogan aanhanger.
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:41:07 #37
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177211964
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oké Erdogan aanhanger.
Waarom ben ik een Erdogan-aanhanger? Ik steun Erdogan niet eens.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_177213176
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Of je het het nou een goed idee vind of niet die vechtsporthoofdstad, het is een visie :D
Ik vraag me af of de woningbouwverenigingen het dan weer mogen betalen net zoals de kickbokslessen voor probleemjeugd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  donderdag 15 februari 2018 @ 21:21:41 #39
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_177215184
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:52 schreef SpecialK het volgende:
Een monument voor gastarbeiders.

Geweldig. :')
Gewoon voor het UWV kantoor plaatsen
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 15 februari 2018 @ 22:40:38 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177217583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de woningbouwverenigingen het dan weer mogen betalen net zoals de kickbokslessen voor probleemjeugd.
Daar heeft de gemeente dan weer geen invloed op
pi_177218023
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 22:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar heeft de gemeente dan weer geen invloed op
Dat is toch een politieke beslissing geweest om dat daar neer te leggen?
Landelijke politiek weliswaar, maar ik zie vooral in A'dam landelijke politiek en gemeentepolitiek volledig door elkaar heen lopen.
Ook als ik kijk naar het verkiezingsprogramma van Bij1 bv, zie ik vrijwel niets wat naar mijn idee onder gemeentepolitiek valt.
Eigenlijk vind ik dat heel raar aangezien er allerlei nieuwe zaken op het bordje van de gemeentepolitiek gelegd zijn.
Waar ik overigens weinig goeds van verwacht vooral in de kleine steden(/dorpen) denk ik dat de raadsleden (en wethouders) een gigantisch tekort aan kennis gaan hebben.

Trouwens in dit artikel qua plannen van Denk valt dat nogal mee, ik zal hun hele programma eens checken.
Het programma geeft iig merendeels lokale punten, ze geven wel heel veel extra geld uit naar mijn idee.
Als ik me niet vergis heeft A'dam al jaren moeite om de begroting sluitend te krijgen dus ik hoop niet dat ze teveel macht krijgen, lijkt me slecht voor de stad.

Ze lijken erg hard te proberen om te vissen in dezelfde vjiver als BIJ1 maar zijn net iets minder knettergek en doorgeslagen IMHO.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tanatos op 15-02-2018 23:29:14 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177222604
Heeft Denk al gereageerd op de aankomende Nederlandse erkenning van de Armeense genocide?
pi_177252372
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 07:07 schreef fathank het volgende:
Is toch mooi allemaal badrtjes in je stad O+
Ik dacht eerder aan de UFC.
pi_177252403
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:41 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Waarom ben ik een Erdogan-aanhanger? Ik steun Erdogan niet eens.
Je gaat er ook echt op in. _O-

[edit]
Oh wacht je speelt een (t)rolletje. Carry on.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:10 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

PvdA een pauperpartij vinden :')
pi_177371549
Heeft iemand de film op tv over dit duo gezien? Een uur lang geklaag over alles en iedereen in Nederland. Hun credo: niet praten over je eigen gedrag maar over hoe je behandeld wordt. En ze worden slecht behandeld, dat wil je niet weten.
http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/424619/2doc.html

[ Bericht 26% gewijzigd door Loekie1 op 22-02-2018 18:06:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')