abonnement Unibet Coolblue
pi_177044529
LPF had Varela, FvD heeft Ramautarsing.

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat personen met een migratieachtergrond die zich aansluiten bij partijen die kritisch zijn op immigratie per definitie Uncle Toms zijn maar bovengenoemde personen zijn dat zeer duidelijk wel.

Waarom trekken populistische partijen altijd wel een aantal van dat soort figuren aan? Door de achterban van dergelijke partijen zullen ze nooit echt worden geaccepteerd en de gemeenschappen waaruit ze voortkomen zullen hen zien als nestbevuilers. Door de manier waarop populistische partijen doorgaans worden bestuurd is er van echte invloed eveneens geen sprake.

What's in it for them?
pi_177044663
Een donker persoon die rechts is, is een uncle Tom? Je weet dat sommige mensen een andere mening hebben toch? Dat niet iedere neger automatisch een Quincy Gario pietprotesteerder is.
pi_177044882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Een donker persoon die rechts is, is een uncle Tom? Je weet dat sommige mensen een andere mening hebben toch? Dat niet iedere neger automatisch een Quincy Gario pietprotesteerder is.
Uiteraard niet, dat geef ik nota bene nog expliciet aan in de OP.

Ramautarsing bijvoorbeeld is dat echter zeer zeker wel gezien hij bepaalde aannames die in rechts-populistische kringen populair zijn maar waarover geen wetenschappelijke consensus is bereikt presenteert als feiten.
pi_177046200
Wat is een Oom Tom?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177046590
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:17 schreef bijdehand het volgende:
Wat is een Oom Tom?
quote:
Uncle Tom is een in de Verenigde Staten gebruikte term voor een Afro-Amerikaan die probeert bij blanken een wit voetje te halen, of die zich anderszins onderdanig opstelt richting blanken.

Deze term vindt zijn oorsprong bij Oom Tom, een van de hoofdpersonages uit het boek De hut van Oom Tom van Harriet Beecher Stowe.
Bron
pi_177046634
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:31 schreef Sen.Obonda het volgende:

[..]

[..]

Bron
Perfect uitgebeeld door Morgan Freeman in Driving Miss Daisy.

pi_177046751
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:20 schreef Sen.Obonda het volgende:
LPF had Varela, FvD heeft Ramautarsing.

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat personen met een migratieachtergrond die zich aansluiten bij partijen die kritisch zijn op immigratie per definitie Uncle Toms zijn maar bovengenoemde personen zijn dat zeer duidelijk wel.

Waarom trekken populistische partijen altijd wel een aantal van dat soort figuren aan? Door de achterban van dergelijke partijen zullen ze nooit echt worden geaccepteerd en de gemeenschappen waaruit ze voortkomen zullen hen zien als nestbevuilers. Door de manier waarop populistische partijen doorgaans worden bestuurd is er van echte invloed eveneens geen sprake.

What's in it for them?
Geen idee.
pi_177046780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:24 schreef Sapstengel het volgende:
Een donker persoon die rechts is, is een uncle Tom? Je weet dat sommige mensen een andere mening hebben toch? Dat niet iedere neger automatisch een Quincy Gario pietprotesteerder is.
Dit gaat niet specifiek over negers.
pi_177046834
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:31 schreef Sen.Obonda het volgende:

[..]


[..]

Bron
Dan zijn er erg veel blanke ome Toms.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 8 februari 2018 @ 23:45:35 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177046860
Het is een mooie kans op een goed betalend baantje
pi_177048432
quote:
Door de achterban van dergelijke partijen zullen ze nooit echt worden geaccepteerd
Wat is dit eigenlijk voor notoire onzin ? Tenminste ik neem aan dat je deze bewering kan staven met feiten of is het slechts een onderbuik gevoel? Dan moet je het misschien niet als een voldongen feit presenteren.

Verder vind ik het nogal behoorlijk tegen racisme aanschuren wat je hier doet. Er automatisch maar vanuit gaan dat ze nooit echt geaccepteerd zullen worden(omdat ze er anders uitzien of waarom bedoel je?) En hun eigen gemeenschap zal ze zien als nestbevuilers ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 07:15:49 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177048640
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Wat is dit eigenlijk voor notoire onzin ? Tenminste ik neem aan dat je deze bewering kan staven met feiten of is het slechts een onderbuik gevoel? Dan moet je het misschien niet als een voldongen feit presenteren.

Verder vind ik het nogal behoorlijk tegen racisme aanschuren wat je hier doet. Er automatisch maar vanuit gaan dat ze nooit echt geaccepteerd zullen worden(omdat ze er anders uitzien of waarom bedoel je?) En hun eigen gemeenschap zal ze zien als nestbevuilers ?
De echte racisten zijn de anti-racisten is hier goed van toepassing

Aan t.s
Val mensen aan op hun denkbeelden en niet op hun huidskleur.
Misschien moet je eens bij jezelf te raden gaan waar je vraag vandaan komt. Waarom het zo'n issue voor je is welke kleur of achtergrond iemand heeft
Ooit in je opgekomen dat het niet uitmaakt watvoor kleurtje je hebt om in te zien dat bijvoorbeeld zoiets als immigratie voor problemen zorgt? Volgens jou moeten mensen zich toch in eerste instantie verbonden voelen met mensen met een zelfde tintje ook al zijn er buiten huidskleur geen of weinig overeenkomsten te vinden?
Ik krijg een beetje vieze smaak in m'n mond van dat soort denkbeelden

[ Bericht 2% gewijzigd door the-eye op 09-02-2018 07:32:29 ]
pi_177050128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:20 schreef Sen.Obonda het volgende:
LPF had Varela, FvD heeft Ramautarsing.

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat personen met een migratieachtergrond die zich aansluiten bij partijen die kritisch zijn op immigratie per definitie Uncle Toms zijn maar bovengenoemde personen zijn dat zeer duidelijk wel.

Waarom trekken populistische partijen altijd wel een aantal van dat soort figuren aan? Door de achterban van dergelijke partijen zullen ze nooit echt worden geaccepteerd en de gemeenschappen waaruit ze voortkomen zullen hen zien als nestbevuilers. Door de manier waarop populistische partijen doorgaans worden bestuurd is er van echte invloed eveneens geen sprake.

What's in it for them?
Dit is eigenlijk een nogal racistische redeneertrant. Waarom zou een zwarte gemeenschap voortkomen, indien toch het geval, waarom zou deze gemeenschap dat niet accepteren en waarom zouden ze door de achterban nooit geaccepteerd worden? In die zin wil ik het nog wel voor de Nederlandse bekrompen naar racisme neigende bevooroordeelde opnemen: Die zien allemaal graag een bounty, strak in het pak, helemaal geassimileerd en een bevestiging van dat huidskleur alleen maar huidskleur hoeft te zijn en daarmee ook dat de PVV-er, LPF-er of FvD-er in kwestie die met die bounty te maken heeft geen racist is. Of die laatste bevestiging terecht is, is een tweede.

Dat Amerikaans racisme, waarbij de blanke het juist haat wanneer zwarten succesvol meedoen met de blanke maatschappij, is volgens mij heel zeldzaam in Nederland. Nederlands racisme gaat bijna altijd over mensen van een andere groep, bijna nooit om een individu in de eigen groep.

Er is wel een overgewaaide identitaire trend onder zwarten waarbij zwarten in zwarte gemeenschappen moeten blijven, elkaar steunen en ook zwarten om zich heen nodig hebben om zich prettig te voelen. Die eisen dan ook dit land op voor massa-immigratie zodat er meer zwarten komen. Dat is echter een racistische stroming en het is racistisch om te veronderstellen dat zwarten en zwarte gemeenschappen daar zo in staan. Nog erger, die hebben feitelijk het idee van een samenleving waarin ras onbelangrijk is opgegeven, de droom van MLK opgegeven. Onterecht en niet altijd met zuivere motieven.

Varela was gewoon een beetje een dommige jonge hond, maar op de LPF lijst sprong hij er zeker niet in negatieve zin uit. Ramautarsing is ook een jonge hond, vergaloppeert zich graag aan grootse visies. Maar ik geloof zeker dat zijn interesse voor de politiek oprecht is en dat hij oprecht is in zijn ideeen voor dit land en de positie van zwarten daarin. Het zou nogal racistisch zijn om iets anders te veronderstellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 09:56:01 #14
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177050219
Van wie is dit de kloon?
And so is the past
pi_177050315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:20 schreef Sen.Obonda het volgende:
Door de achterban van dergelijke partijen zullen ze nooit echt worden geaccepteerd
Hier ga je de mist in. Dit is een misplaatst wantrouwen of veronderstelling die zeker in Nederland niet klopt. Misschien een ander verhaal in red neck states in de VS, Japan, China en Oost Europa etc., dat kan ik niet beoordelen. Maar Nederland heeft de afgelopen 70 jaar voldoende voorbeelden van zwarte mannen en vrouwen gehad die volledig omarmd zijn door blanken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_177161521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:20 schreef Sen.Obonda het volgende:
LPF had Varela, FvD heeft Ramautarsing.

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat personen met een migratieachtergrond die zich aansluiten bij partijen die kritisch zijn op immigratie per definitie Uncle Toms zijn maar bovengenoemde personen zijn dat zeer duidelijk wel.

Waarom trekken populistische partijen altijd wel een aantal van dat soort figuren aan? Door de achterban van dergelijke partijen zullen ze nooit echt worden geaccepteerd en de gemeenschappen waaruit ze voortkomen zullen hen zien als nestbevuilers. Door de manier waarop populistische partijen doorgaans worden bestuurd is er van echte invloed eveneens geen sprake.

What's in it for them?
Uncle Toms, wat een kreet.
Lijkt wel alsof die mensen een heel ander boek hebben gelezen dan ik.

De gehele achterban van alle populistische partijen als racistisch bestempelen is trouwens net zulke doorgeslagen onzin.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177161876
Alsof mensen hun identiteit aan hun huidskleur ontlenen. Wat een bekrompen ventje is die TS, toch!
pi_177207961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:45 schreef Hexagon het volgende:
Het is een mooie kans op een goed betalend baantje
En om je te onderscheiden t.o.v. je soortgenoten dat jij wel verder bent gekomen in het leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')